? ? Ty by si si už mal zadovážiť tlačovú tajomníčku aby Ti pomohla s toľkými reakciami naraz.. ? Ale žartujem, na 90 % s Tebou súhlasím, my dvaja sme stejná krvná skupina.. ? ?
Ja len na také pripomenutie, čím sme starší, tým dlhšie trvá výstavba.
Re #40283 810zssk: Skúsim spraviť mapku ako by som si to predstavoval. Kroré trate zachovať a ktoré nie.
Re #40284 810zssk: Len to ma jeden háčik, ak bude robiť cp SAD Zvolen, tak ti nebude stačiť ani letisko na zastávke. Príde naraz 10 spojov aj tej istej linky a potom vôl čakaj 30 min. ?
Re #40285 810zssk: Ja by som radšej videl reko 850/851 (tak ako majú bratia česi 854)
Re #40286 810zssk: Zase len ten koridor, tak prečo rovno nie TGV. Nemyslím si, že by trate boli až tak extrémne náročné na údržbu, no určite ten regionálny vlak čo tade prejde hoc i len 2x za deň, tú údržbu zaplatí. (cca 5€/km/26t). Ver mi, tá 812/813 ublíži tej trati menej, ako počasie.
Re #40287 vladis888: Príde potom 10 autobusov do mesta a v každom 10-20 ľudí.
Re #40290 vladis888: BINGO! a ešte zrušiť letiská a prístavy. To by bolo ? ?
Re #40291 810zssk: Nuž aj jedno aj druhé je zbytočné. Ja to porovnám s tým čo som videl v čechách pri minuloročnej akcii Slávnosti perštejnskeho panstva. Tam sú nasadzované Regionovy a 714 + xks 011. Nikomu to neprekáža. Ba práve naopak. Išli túto trať rekonštruovať, aby tak nepodskakovali 814 a 011.
Re #40294 Solider: Nuž dožívať môže aj cesta, keď sa o ňu nikto nestará. Všetko potrebuje trošku času.
Re #40304 Robo: Máš pravdu vlak vrchný limit "nemá" no aj ten vlak potrebuje určitú dráhu na rozbeh. Je iné pokiaľ ideš 5 a viac km bez zastavenia, tam si ti podarí dosiahnúť aj tú stovku a viac. Ale ak stojíš pri každej tŕbe vŕbe, tak viac ako sto asi nepôjdeš. Áno myslím si, že chýba aj prepojenie BB-NR-BA.
Re #40305 S499.1023: Ja som otvorený diskusii. Ako sa hovorí: "koľko ľudí, toľko chutí".
Re #40307 Robo: Nuž tu má železnica trochu mínus. Lebo trate poväčšine smerujú do "hlavného" mesta Budapešť. Teda ešte hlavného z pred niekoľko desaťročí. Keď tak pozerám, tak trate na Slovensku majú už pekných pár vrások za sebou. Až na pár km modernizácie. Veľa tratí si pamätá ešte medzivojnové obdobie. A na to teraz niektoré trate doplácajú.
Re #40308 810zssk: Tu trošku podpichnem. Ktoré trate majú 100 a viac km/h??? ? ?
Koľajnice nie sú nič posvätné, aby sa nemohli vytrhať (=rušiť trate). Lenže keby sa popri rušení neefektívnych tratí modernizovali efektívne a stavali aj nové. Alebo vyhovuje existujúca štruktúra tratí "z čias cisára pána" a tej troške z prvej republiky súčasným pomerom a už žiadne nové nikdy a nikde pridávať netreba? Má podľa teba 85 tisícová Nitra vyhovujúce železničné spojenie s Bratislavou? Tam, kam postavia rýchlostnú cestu, tam už železnicu netreba?
A tento, s prepáčením, momotský argument, o ktorom som vedel, že príde, ma irituje celkom mimoriadne. Oni naši starí otcovia vybudovali aj pazúrikové lomy na výrobu paestných klinov, vápenné pece, prosperujúce továrne na výrobu kočiarov a parných strojov a toto všetko sme vierolomne opustili ? . A ˇjkeďže ja pre svoje živobytie potrebujem fungujúcu železnicu a nie skanzen, tak diskusiu s militantnými šotoušmi, čiže militantnými nepriateľmi modernej železnice končím. Ešte sa vrátim prediskutovať s expresbb-om jeho predstavy, lebo tam nejaké zárodky racionality sú, ale inak si dám zase na nejaký čas s geopatogénnou zónou Banská Bystrica pokoj.
... a stáť spolu s autobusom v zápche. Nie som proti. Možno sa začnú dožadovať vlakových spojení a prestupovania aj tam, kde je autobus rýchlejší ?
A v medziregionálnej autobusovej preprave, nech sa postaví aj neviemaká rýchlostná cesta R257, autobus bude stále obmedzený maximálnou rýchlosťou 100 km/h, kým vlak "teoreticky" horný limit nemá.
Tragédiou Slovenska je mizerná medziregionálna vlaková doprava (trať buď chýba, alebo je na nej biedna traťová rýchlosť). Príklad: spojenie krajských miest Banská Bystrica - Nitra, Nitra - Trnava, Nitra - Banská Bystrica. Mne je vždy na zaplakanie, keď v Nitre ráno vidím plné autobusy nemenovaného "žltého" dopravcu. Som zvedavý, či a kedy sa vybuduje spojenie Nitra - Šaľa, ktoré je zakreslené v územnom pláne NSK. Hlavne, že za stámilióny korún sa plánuje elektrifikovať úsek Nitra - Leopoldov, čo má údajne zlepšiť pripojenie NR - BA ?!
Nie, treba sa rozhodnut ci su peniaze na rozumny interval so solom, alebo radsej sa bude jazdit menej s klbom, ktory to kapacitne zvladne podobne. Potom su samozrejme linky kde je jednoznacne solo s vysokym intervalom, lebo je tam prilis nizky dopyt.
To mi chceš povedať, že každých 15 min je veľa aby išiel spoj z okraja mesta. Iba jeden spoj. Keď prídeš do mesta idú autobusy za sebou čo by bolo keby chodil každých 5 minút. A treba aj rozmýšľať koho by si vozil, pri takom krátkom intervale. 2 alebo 5 cestujúcich tak ako je to teraz v kremničke, že stade ide toľko autobusov, že keď sa to prepočíta na počet obyvateľov tak v každom spoji ide asi 5 ľudí. Ako som už napísal, najprv treba spraviť dobrý CP a do toho nakúpiť prostriedky.
Odvtedy sa aj demografické a rôzne iné podmienky zmenili, takže nevidím dôvod zachovávať trať, ktorá v posledných rokoch dožívala a dokonca pred pádom socializmu bola stopnutá nákladná preprava.
Paneboze, ja nehovorim o cene. Hovorim o tom ze je dopravny nezmysel mat klbak iduci raz za 15 minut.. Ak nechcete kvalitnu MHD, tak si kupte trojclankovy voz, jazdite si s nim raz za 30 minut a budte happy ze ste usetrili.
"Dnes z každej jednej dediny ide autobus do mesta. úplne zbytočné to je." - Vies co je zbytocne? Platit vlak co vezie 60 ludi raz za dve hodiny.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
vladis888