Ešte k tým tratiam. Niektorý tu rozmýšľajú dosť čunde. Zrušiť existujúce trate. To je dačo také ako keď podaktorý chcú zrušiť trolejbusy a ich vybudovanú infraštruktúru. Miesto penazí čo sa dávajú na autobusovú dopravu by sa mali dať do železníc aby ľudia začali viac využívať železnice. Akože to v iných krajinách funguje stačí sa pozrieť do Rakúska, tam aj regionálne trate majú dosť veľký význam.
Čo vravíš je nezmysel. už len nákup solo busov ta vynde drahšie ako klbu. Myslím to tak že dva sola sú určite drahšie ako 1 kĺb. Dalšia vec keď v BB nepotrebujeme kĺby a stačia nám krátke tak potom v mestách ako je Zvolen by stačili asi minibusy a v takej Skalici MHD vôbec nepotrebujú. Kĺbové T-busy terba možno nie toľko ako ich je teraz. Prvá vec je mať dobrý CP a podla toho nakupovať dopravné prostriedky. Nie len tak od buka, že kúpme poviem 30 trolejbusov a polovica bude stáť.
No a. Ved kedysi to tak bývalo. Z Moštenice išiel autobus do lučatína a tam ľudia nastúpili na vlak a išli do mesta. Dnes z každej jednej dediny ide autobus do mesta. úplne zbytočné to je.
Nic sa trhat nemusi, ale platit udrzbu toho je financny nezmysel. Vies si predstavit ako by sa mohla rozvijat infrastruktura ZMYSLUPLNYCH trati (koridor, elektrickove trate v Bratislave a Kosiciach, alebo aj trolejbusove trate inde na Slovensku) keby sa usestrilo na nezmyselnych lokalkach (a bola by vola tie peniaze vratit do VHD)?
Este k tym trolejbusom... Ak ide o pripady kedy sa 3 krat za den stane ze sa navali vela ludi, daju sa spoje zdvojit, resp. pridat posilovy.
Ja netvrdim ze klbaky jazdit nemaju. Ale vzhladom na to aka je MHD v BB z hladiska intervalov a vytazenosti by som radsej v uvode investoval do vacsieho mnozstva solo vozov (idealne za sucasneho zlepsenia intervalu) ako do menej klbakov.
Tam kde je dostatocna nakladna doprava nech sa trat zachova, preco nie? To ze vsetko okrem hlavnych tahov bolo samozrejme myslene trochu nadnesene... ale aby sa zivili trate pre frekvenciu "2 sukafony denne", to je uplne chore.
expresbb: Keď to tu čítam je mi zle. Niektorý by boli najradšej keby všetky koľajnice vytrhali. Zrejme sú radi že sa likviduje aj trať Poltár - Rimavská Sobota. Naši starý a prastarý rodičia to stavali, však vtedy neboli moderné stroje ako teraz, čiže ručne a teraz to vyšklbať a užaj do zberných utekať. ?
zmenili sa majektové pomery priemerného občana, zmenil sa komfort a dostupnosť IAD a tiež výrazne stúpli nároky byť všade oveľa skôr ako kedysi. Dnešný svet je veľmi uponáhľaný.
Môžem otázku? Po niektorých tratiach ešte aj napriek kríze behajú nákladné vlaky. Čo potom s tým nákladom? Či zase ho potom presunúť na cesty a rozlučovať sa, prečo potom blokujú cesty?
Ja sa nehádam, len som chcel vedieť.
Re #40270 S499.1023: Nie Mohlo by sa to reazilovať tak že by na tej trati boli zavedené zrýchlené vlaky a autobus by zvážal z okolitých dedín na tieto vlaky cetujúcich. Vzhľadom na využitie trate pre vojenské účely, pochybujem že by sa trať Sása-Pliešovce -Zvolen zrušila. Tak prečo ju nevyužiť aj pre osobnú dopravu?
Re #40271 810zssk: V bb máš na linke číslo 3 10min interval, viď cp. A aj tak veľká časť študentov chodí na poslednú chvíľu. Inak keď ti vystúpi ráno celý vlak na meste a ty ho musíš odvieť na Tajovského? Teda nie všetkých. Keď skončí škola tak tiež nie všetci chodia na obedy a veľa ľudí sa ponáhľa domov.
Re #40273 810zssk: Asi tak, že to čo by mohli odviesť vlaky namiesto tirákov odvážajú tiráky, viac áut na cestách, preťažené tiráky=poškodené cesty...
Re #40274 810zssk: Veď preto som písal, keď satie trate prepoja, tak určite získajú viac, ako bezduché nikam nevedúce trate.
Re #40276 810zssk: Som za zachovanie a modernizáciu tých lokálnych tratí, ktoré som napísal. Je zaujímavé, že v Čechách je veľa bočných tratí, ale nepočuť, že by ich cely hromadne rušiť.
Budem písať o tých tratiach po ktorých chodím. Určite by sa oplatilo zrekonštruovať trať BB -BR. Vyrovnať oblúky a nezmyslené kľukatenie trate, zmodernizovať stanice (miestne obsluhované výhybky) zvýšiť traťovú rýchlosť.
Na trati Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica vykonať meranie a zvýšiť traťovú rýchlosť na 75 km/h (trať bola na túto rýchlosť stavaná až na cca 500m, tam na 65-70km/h.). Potom dokončenie 2. traťovej koľaje Kriváň - Stožok.
Potom určite by sa zišla obnova (výstavba) trate Hronská Dúbrava - Bratislava cez Nitru. Po dostavbe rýchlostnej cesty R1 ani expresom nebudeš rýchlejšie v BA zo Zvolena, ako autobusom.
Čo sa týka ostatných tratí, tak tým by pomohlo pospájanie a údržba. Si myslím (nemám konkrétne čísla, je to len môj názor), že týmto tratiam by to pomohlo:
Angern - Záh- Horská Ves/ - Zohor - Rohožník - /Plavecký Mikuláš - Jabloňovo/ - Brezová pod Bradlom/ - /Myjava - Nové Mesto nad Váhom
Nemšová - Lednické Rovne/ - /Púchov (možnosť odklonov)
Nitrianske Pravno/ - /Kláštor pod Znievom (Prípadne Príbovce (nie ako priorita))
Trstená - Nowy Targ
Komárno - Kolárovo/ - /Neded - Šaľa
Šahy/ - /Drégelypalank
Zbehy - Radošina/ - /Piešťany - Vrbové/ - Brezová pod Bradlom/
Gemerské spojky (Tisovec/ - /Muráň
Dobšiná/ - /Mlynky )
To by bolo asi tak všetko. Viem, že to vyzerá hrozne, Ale menšie úpravy na tých tratiach + výstavba by si myslím že pomohla železnici a aj cestujúcim. Na týchto bočných tratiach by nemusel byť takmer žiadny dopravný zamestnanec. Určili by sa stanice kde by sa križovalo v prípade nutnosti (Zavieť samovratné výhybky) a ostatné stanice by boli uzamknuté do priameho smeru s prípadnou možnosťou vykrižovania. (Zavedený tzv systém zjednodušeného riadenia dopravy na dráhe.)
Bratislava, linka 50. Kedysi B741, v PD tusim kazdych 10 minut. Nahradene Karosami B732, neskor solo Citelismi kazdych 6 minut. Tlacenica sa nezvysila (dokonca by som povedal ze skor naopak) a ako bonus je ta MHD flexibilnejsia k poziadavke cestujuceho (idem kedy ja potrebujem, nie ked mi zrovna ide bus, mensie cakanie pri zmeskanom prestupe a pod.)
Neviem aky je pripad danej skoly, ale u nas je bezne ze ludia prichadzaju postupne. Keby si mal kvalitny interval tak to dosiahnes tiez, samozrejme ak ma ziak moznosti "prist polhodinu vopred", alebo "prist 5 minut vopred" tak sa vsetci rozhodnu pre ten druhy pripad.
Ak je naozaj nutne mat dva krat za den klb tak nech sa kupi zopar takych vozov, ktore budu ucelovo nasadzovane na sluzbu, ktora vykonava prislusne odchody. Alebo nech sa spoj zdvoji.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk