Ja by som to nespajal priamo zo zakladnym imanim. To je len cislo, nominalna hodnota akcii. Nie hodnota podniku.
Podla mojho nazoru by mal novy akcionar zaplatit cenu, ktora by zodpovedala vlastnemu kapitalu. Dostal by sice akcie s nominalnou hodnotou, ale zaplatil by viac alebo menej, a vzniklo by teda emisne azio, pripadne disazio.
Aj u spolocnosti obchodovanych na burze nebudes primarnu emisiu dalsich akcii robit za nominalnu hodnotu ale za hodnotu mierne nizsiu ako trhova hodnota starych akcii.
Myslim ale, ze disazio je u nas zakazane, preto ak tam boli kumulovane straty z minulych rokov, muselo sa znizit zakladne imanie tak, aby vlastne imanie nebolo nizsie ako zakladne imanie. Touto operaciou sa nikakym sposobom nezmeni hodnota spolocnosti. Je to len uctovna operacia.
Vlastny kapital (imanie) by potom mal verne zobrazovat hodnotu podniku (aspon teoroeticky). Vzhladom na to, ze DP nevlastni nehnutelnosti, mal by ju zohladnovat aj prakticky. Jediny problem vidim v odpisoch, na ktore sa u nas zvycajne kasle a pouzivaju sa danove odpisy aj v uctovnictve. Potom sa moze stat, ze mame autobus plne odpisany, ale na bystricke podmienky este zanovny. To je ale jednoznacna chyba v uctovnictve a malo by sa to spa:tne opravit - t.j. oprava by sa uctovala do vlastneho kapitalu. Odpisy (a teda aj zostatkova hodnota autobusov) by po oprave mala zodpovedat skutocnosti. Idealne by sa mali pouzit vykonove odpisy.
Ak sa na toto pred predajom vykaslali, co si myslim, tak za to by snad mohlo byt trestne zodpovedne predstavenstvo spolocnosti, ale nie som pravnik, takze neviem.
áno, presne ako hovoríš. Je to POVINNOSŤ vodiča a tú dodržujem. Meškania sú, boli aj budú. jediná zastávka, ktorú prechádzam, ak na nej nikto nestojí a nemám signál od cestujúceho je zastávka na znamenie. A nikdy nikde som netvrdil, že som dokonalý, ale v tomto smere som dôsledný. Čo sa týka BP, tá bola obvykle v dostatočnom rozsahu, aby ju nenarušilo meškanie.
Re #38849 expresbb: raz som jadzil nočák, u ktorého som nevedel trasu, nenašiel som ani plánik nočákov, tak som listovaním v palubáku zisťoval trasu ?
"Dodržíš BP a ďalší spoj pôjdeš mimo CP s meškaním alebo spoj vynecháš a napojíš sa až na ďalší, prípadne si skrátiš BP a pôjdeš podľa CP? Všetko je to porušenie predpisov." - Nie, porusenie predpisov by bolo iba ist bez BP (zakon je nadradeny predpisom dopravcu, pokial taketo nieco mate v predpise - ist aj za cenu zkratenia BP - mozete zamestnavatela zalovat). V civilizovanych prevadzkach sa to riesi tak ze vodic zavola na dispecing kde im oznami ze nestiha odchod kvoli BP, dispecing na ten spoj posle zalozak a vodic sa napoji na dalsie kolo.
Ty akože tiež vodič, čo máš už niečo odjazdené. Chceš tvrdiť, že si vždy a kedykoľvek zastal na zastávke aj keď nik nechcel vystupovať alebo bola zastávka prázdna? ? Tak to tvoji cestujúci musia byť veľmi šťastní, hlavne v zime. Keď prídeš na zastávku, zastaneš, otvoríš im dvere, pár sekúnd počkáš či náhodou niekto nezodvihne svoj zadoček a nezmyslí si vystúpiť, ak nie tak dvere zavrieš a potom im zase vypustíš teplo z voza na druhej zastávke? ? Musia mať z teba radosť a hlavne ak náhodou máš meškanie 5 - 10 minút spôsobené premávkou na cestách! Ešte mi prosím ťa vysvetli, keď už tak dodržiavaš predpisy ako vyriešiš nasledujúcu vec:
Máš po trase meškanie trebárs 10 minút. Stojíš na všetkých zastávkach a na konečnú prídeš z meškaním 10 - 15 minút. Po tomto spoji ti nasleduje BP 30minútová. Odchod na ďalší spoj máš trebárs 10.15 ale pri dodržaní BP by si mal ísť až 10.30, Dodržíš BP a ďalší spoj pôjdeš mimo CP s meškaním alebo spoj vynecháš a napojíš sa až na ďalší, prípadne si skrátiš BP a pôjdeš podľa CP? Všetko je to porušenie predpisov. tak ešte stále mi chceš tvrdiť, že si taký dokonalý? Alebo u teba funguje všetko tak že takéto niečo sa ti nemôže stať? Nejaký ten predpis musíš niekedy porušiť ale tak aby si neohrozil bezpečnosť seba a cestujúcich!
A máme to to: http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=7273&SID=3&P=0
Dopravný podnik má od 12.11.2009 základné imanie 68.026 €, čo je cca 2.049.352 SKK. Pre porovnanie, do 11.1.2009 to bolo 34.692 € (čiže polovica) ale do 06.08.2009 to bolo až 24.780.000 SK!!!
Takže kapitálový vstup vo výške 49% je akýsi podozrivý, veď posty v predstavenstve sa menili v auguste pri dvadsaťpäťmiliónovom základnom imaní. Takže v súčasnosti sa javí, že zvýšiť ZI bolo možné hocijakou hlúposťou! Čo však pán primátor vravel ešte na jar? Určite nič o tom, že DPMBB pôjde zo základným imaním 20x dole, aby potom nejaký chytrák za dve konzervy zvýšil ZI o 49%. Toto už smrdí od hlavy až dole páni, takže si myslím, že už by sa mala do veci zapojiť aj prokuratúra. Niekto tu tuneluje majetok mesta!
Páni, to čo som hovoril pred pár dňami o pochybnostiach, sa do bodky splnilo!
Upozornenie pre cestujúcich: Upozorňujeme cestujúcich, že vlak "expresbb" bude z prevádzkových dôvodov na stretku imhd/bb z prevádzkových dôvodov odrieknutý. Odrieknutie je spôsobené klubovými povinnosťami. Železnice sa za prípadné problémy vopred ospravedlňujú. Koniec oznamu.
Re #38848 kvorka: Ja by som to zase nehádzal všetko na p. Snopka. Príkaz na odtiahnutie vozidla dáva MsP. Takže tam sa treba obrátiť podľa mňa.
Re #38833 VLK: Plný súhlas, aj s jedným, aj z druhým.
Navyše neobstojí to, že nepoznáš trasu, lebo skvelý emtest ti ju ukazuje a aj ukazuje koľko metrov máš do zastávky. Veď okniec koncov ten systém dôverne poznáš.
vieš že sa ani nečudujem? Neviem ani kto to má teraz na starosti. A pán Snopko, čo kedysi tento bordel tiež nevidel teraz protiprávne odťahuje radšej autá za DPMBB. Tu už fakt logiku nemá nič, ale ako sa vraví príde na psa mráz.
nemam najmensi dovod Karosu s plosinou oznacit ako NP. Aj Europa BC ma "plosinu" (vytah) ale za NP tu budovu nikto neoznaci.
NP su Agory, Citelisy, Crosswaye LE, ale aj ciciky. Vsetky tieto vozidla maju aspon pri 1 dverach podlahu bez schodov.
Mechanicka plosina v Agorach a Citelisoch sluzi len na prekonanie medzery a vyskoveho rozdielu medzi chodnikom (cestou) a vozidlom.
uvedomujem si a velmi dobre, prave pretoze nepovazujem vysokopodlaznu karosu za nizkopodlazne vozidlo za to ze ma plosinu.
Viac sa na tuto temu vyjadrovat nebudem, pretoze vidim u teba klasicke prejavy kindermafie - "nemam argumenty tak sa budem aspon navazat, pretoze priznat ze nemam pravdu nemozem". S takymito ludmi nemam o com...
ci sa ti to paci alebo nie aj LE bus je nizkopodlazny, sice je ciastocne nizkopodlazny ale stale je nizkopodlazny, co sa o vysokopodlaznej karose povedat neda ani po piatich poldecakoch
Definicia nizkopodlažny značny že vozidlo je nízkopodlažne po celej dlžke vozidla mudrc !.. Tým padom nemožu byt rakvabusy nizkopodlažne
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tootti