Reakcia na: DADORIUS #38474:
Isto? A nenapadla ta rovnica "lepsia obsluznost = viac pax v MHD = vacsie prijmy" a moznost dlhodobejsieho udrzania cestovneho? Ano, viac pax v MHD bude znamenat potrebu lepsich intervalov, ale fixne naklady budu zhruba rovnake. Navyse by prinieslo mensie naklady na infrastrukturu pre IAD = viac penazi v pokladni mesta = moznost ich investovat spat do MHD a dlhodobejsie udrzat ceny cestovneho...
V Bratislave sa chysta (samozrejme pred volbami) na 1 mesiac pokus prevadzkovat MHD zadarmo, tak vysledky budu moct byt vyuzite po celom Slovensko.. Pri tej tragickej urovni vsak podla mna vela novych cestujucich do MHD nedostanu...
810zssk
Pri zachovani trasy a len zmene jedneho klbu raz za (priklad) 12 minut na dva sola raz za 6 minut idu naklady jemne hore, kedze to vykonavaju dva vozy. Ale myslim si ze jednoducho ak mesto naozaj chce kvalitnu MHD (co vieme ze nechce) tak to inak nejde a musi sa do toho investovat.