Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #29708:
Vyluky v Karlove, vtedy to este nebola Ul. na Karlove, boli podla toho, co si ja pamatam preto, lebo tam pravidelne, v strede Karlova (ako su zastavky) roztrhavalo potrubie (asi vodovodne). A tieto vyluky boli na moj vkus nezriedkavo (teda niekolkokrat).

Videl by si, ako sme nadavali, ked sme zistili, ze ideme do kelu, ked popri Kelničkovi autobus zabocil doprava (popod ZSR podjazd)! Nie vzdy bolo varovanie o vyluke.
Pisem to v mene studentov z Kacice, ktori vyuzivali zastavku Komenskeho, archiv.
Reakcia na: Petik #29696:
Nejaká linka na Štiavničky, plaváreň bola L22 Pieninská - Nám. slobody - Plaváreň. Cca v roku 1993 mala odchody spojov z Nám. slobody v smere Pieninská: 6:36a, 7:36a, 8:46a, 10:20a, 11:16a, 12:16a, 14:20a, 15:16a, 16:06x 16a, 17:06x, 18:16a, 19:16x 18a, 20:06x 18a, 21:21x 48a, 22:29a. Pozerám, že Kami môže zrušiť hádam aj poznámku v histórii, že premávala len v "a" ?
V tom čase premávala medzi Tulskou a Pieninskou cez námestie aj priama posilová L44 (predtým to bola L39) (odchody z Kyjevského nám. v smere Pieninská: 5:54x, 7:59x, 12:29x, 14:29x, 15:29x, 16:29x, 17:29xN).
Potvrdzujem, že do Malachova jazdili Ikarusy - tuším L15. Počas nejakej výluky jazdila dokonca cez Kyjevské nám a potom späť na pravidelnú trasu cez Okružnú.

Re #29694 Schuhu: Na L54 premávali z Harmanca viaceré zaujímavé spoje:
- z Harmanca VPT o 5:45x išiel spoj, ktorý z Huštáku pokračoval na Mládežnícku,
- spoje navážajúce ľudí len v rámci Harmanca na/z rannú a popoludňajšiu zmenu do/z papierní,
- expresný spoj z Harmanca VPT o 6:03xES so zastávkami papiereň, Nový Svet 2, Jakub-kostol, Kostiviarska, rázc. (potom sa ďalšia jeho jazda do Sásovej už v knižnom CP nájsť nedala),
- expresný spoj z Harmanca VPT o 14:07xE so zastávkou v papierni a potom od Medeného Hámra-lanovky už všetky zsatávky až po konečnú na Uhlisku.

Re #29699 wizard112: Tak sa mi zdá, že tá výluka, ktorú spomínaš, bola vtedy, keď na Karlove likvidovali lanovku do cementárne. Neskôr na to bola obdobná výluka aj na Rudlovskej ceste.
Tak maďarský turisti určite na Ikaruse zavítali aj na Králiky ?
Reakcia na: Schuhu #29692:
Som rád, že sa ti páči zlúčenie minibusových liniek. Ono takto to bolo vymyslené už v máji 2006, avšak z mne zatiaľ stále neznámych príčin sa 10.11.2006 zjavilo v uliciach nepochopiteľne niečo iné a to nejdem komentovať Graniar alebo v súčasnosti Pod Rybou... Súčasnou zmenou si ľudia musia zvyknúť, že zo zastávky Kapitulská už nie je možné cestovať v smere na Skubín, Fončordu, Radvaň, ale treba využiť zastávku Národná na nábreží (alebo sa previezť už od Nám. Š. Moysesa). Na druhej strane sa výrazne zvýšila využiteľnosť týchto liniek (napr. sa človek dostane priamo na Štiavničky), keďže je možné teraz cestovať priamo východnou a západnou časťou mesta a po prvý raz v histórii má Uhlisko zabezpečenú na svoje pomery vynikajúcu dopravnú obsluhu. Samozrejme dĺžka trasy prináša riziko časových strát oproti CP, avšak minibusy sú účelové linky zamerané na tých, pre ktorých je podstatné sa niekam viezť priamo, nie rýchlo. Z praktického hľadiska sa odstránili aj problémy s označovaním vozidiel v podstate na každom spoji pri prejazdoch medzi L103 a 104.
zislo by sa pridat taketo perlicky do toho clanku o historii ☺ ...pridalo by to hodnotu ☺
Reakcia na: Petik #29696:
neviem co bolo v 93-94 vtedy som mal priamy spoj, ale potom jazdil ako studentsky spoj Ikarus (asi #72) cca 7:30 zo ZST a casto nezastavoval ani na Nam. slobody. Bol to voz z linky 22, jednalo sa o vymenu 2 vozov medzi linkami 34 (2 Karosy) a 22.
Nenasiel som ziadne poznamky s tym, takze len podla pamati bola jedna z tych Karos #95 - BCA 1303.
Reakcia na: expresbb #29703:
No to vieš sľuby sa majú plniť ? ,že vraj to vylepšuje image ? a ten držiak na biké nuž asi nemožné, ale opýtať sa môžem to je vraj celkom zadarmo ?
Reakcia na: Habibi #29680:
? ? za ten autobus. ešte ak by sa našiel dáky držiak na bicykle ? a bola by to ideálna NAD 🙂
Reakcia na: Schuhu #29701:
To bolo len preto, ze som to videl nahodou z okna. Vsak dobre vies, ze zvuk Ikarusov je nezabudnutelny ? ?

A ten ujo vodic isiel tade aj spat, do mesta (v tom case bola ulica obojsmerne zjazdna)
Reakcia na: Danny #29700:
No kto by to povedal... Len vidieť niečo také znamená byť na správnom mieste v správnom čase, čiže pravdepodobnosť je veľmi nízka, ale predsa...

Snáď sa DPM na mňa nenahnevá, že to tu predčasne prezradím, ale keďže je teraz takáto téma, tak to spomeniem. Povráva sa, že počas výluky na Komenského budú citybusy jazdiť Ul. prof. Sáru, čo je podľa mňa asi najlogickejšie riešenie. Takže pripraviť foťáky! Píšem to ale s rezervou (keďže to nie je oficiálne), nerád by som totiž zavádzal.
Reakcia na: Schuhu #29697:
Ja si zase spominam na zaujimavy pohlad, ked isiel Ikarus krizom Magurskou ulicou (teda Sasova). Bolo to pred cca 8.-mimi rokmi, ked vymienali asfalt na starej sasovskej magistrale na Karpatskej ulici (od svetelneho semaforu pod Salve po polikliniku).

Islo zjavne o vodica fanatika, dobrodinca, kedze v ten den mali mat autobusy L 24, 25, 90 konecnu na Karpatskej. No tento ci uz nevediac alebo dobromyselne isiel pozdlz celej Magurskej- do kopcva popri Salve a MS a ZS Magurska a ZS a MS Pieninska-vyustujuc popred REMU :)))))
K tým mimoriadnym obchádzkam, či plánovaným výlukám pridám zopár aj ja. Pre nejakú opravu kanalizácie v druhej polovici 90-tych rokov na Karlove (v krátkom úseku bola neprejazdná Ulica na Karlove), museli linky využívajúce už spomínanú ulicu jazdiť po obcházkovej trase. Z mesta do Sásovej sa jazdilo tak, že autobusy neodbočili z Lazovnej na Severnú, ale išli rovno cez Medený Hámor, až prišli na dnešnú úrovňovú križovatku v Kostiviarskej, kde odbočili doprava (na Kostiviarsku cestu) a potom odbočili na križovatke na Karlove doľava a pripojili sa na svoju trasu. Opačne sa zrejme jazdilo rovnako, ale to si nepamätám. Perličkou bolo, keď sa vodič pomýlil a z Lazovnej odbočil na Severnú, pokračoval až na Ul. na Karlove, kde bola cesta uzavretá a tak sa musel otočiť na miestnych uličkách a vrátiť sa na výlukovú trasu.

Kľučkovanie v parku nie je nič mimoriadnym, viem aj ja aspoň o dvoch prípadoch, kedy vodiči hľadali "alternatívne" trasy ulicami Hurbanova a Hattalova, v jednom prípade bola príčina dopravná nehoda a tak L25 neodbočila zo Strieborného nám. vpravo, ale išla ako L24 a cez Hurbanovu a Hattalovu sa vrátila na L25. Bolo to v ranných hodinách.

Viem aj o Ikaruse, ktorý zavítal do Tajova. ?
Reakcia na: Petik #29696:
Ten trolik bol samozrejme za Tatrou:)
Reakcia na: Petik #29696:
Skvelé!!!
Reakcia na: JJ #29690:

Ikarusy jazdili napriklad aj do Hronseku alebo do Malachova.

Okolo 93-94 bol rano studentsky spoj zo ZSt (alebo AS) ku Pedagogickej Fakulte - na zastavkach zastavoval len kym sa nezaplil, potom isiel express (takze obcas zastavil este pri OVS, celkom vynimocne na Narodnej) a dalej pokracoval alebo cez park alebo cez Svermovu. Myslim ze tam jazdil modry dvojdverovy Ikarus dovleceny z Brezna.

Tiez si pamatam nejaku linku Plavaren-Namestie-nieco v Sasovej, na ktorej tiez jazdili Ikarusy, cize mali konecnu na Plavarni.

Ked sa opravovala Mladeznicka, tak istu dobu bola konecna na zastavke "Mladeznicka", potom odbocili na ulicu Druzby kde prestavkovali a potom odtial pokracovali dole okolo restauracie Mladost a dalej na Okruznu. Na linke 22 tam vtedy jazdili Ikarusy.

Na zaskokoch sa Ikarus objavil rozne - napriklad na linke 10 Srnkova - Uhlisko - namestie - KUNZ.

Este k tej Sasovej v minulosti - tam som bol minimalne, takze neviem co sa tam dialo. Pamatam, ze raz som sa viezol autobusom a konecna bola niekde v miestach sucasnej otocky Starohorska (alebo kusok blizsie k Dumbierskej). A vtedy ten bus odbocil niekde asi na Gliderovej, tam sa otocil a pokracoval dalej na konecnu.

Sice to nie je davna minulost, ale za povsimnutie stoji aj jazda Ikarusov po Starohorskej.

Do Sasovej sa bezne jazdilo okolo babkoveho divadla.

Ako uplnu specialitu si pamatam trolejbus 15Tr na Uhlisku, konkretne na ul. 9. maja v smere do centra. Netusim co tam hladal.
busboardy na lepšie bývanie pri medokýši sú dole nositeľmi boli ZV-306BI a ZV-355BI(tá má dnes dole iba fóliu a nálepka ostala ?, zaujímavý pohľad ? )
Ešte mám jednu otázočku:

Pri vzniku L54 v decembri 1999 bol jeden ranný spoj po 6:00 z Harmanca vedený ako "ES". E - ide ako expres a S - ide do Sásovej. Nebolo ale konkretizované, kam do Sásovej, alebo sa tým myslela stará Sásová?
Reakcia na: JJ #29690:
Fascinuje ma, že človek by si už myslel, že nič nové o histórii sa už viac nemôže dozvedieť a skutočnosť je úplne iná.
DPM BB, a.s.: Musím vás pochváliť za tie citybusy. Zatiaľ počúvam zväčša pozitívne ohlasy. Ako problém sa síce môžu javiť meškania, ale zatiaľ je ešte predčasné hovoriť v tomto smere. V každom prípade samotná podstata tejto zmeny je vynikajúca.

Určite si tu pamätáte, že ja som bol jeden z tých, ktorí tu intenzívne požadovali spojenie citybusov a nikdy nechceli dať pokoj. Preto mi nedá nepoďakovať sa DPM za túto zmenu. Podobne ako aj za kyvadlo L12. Som presvedčený, že sa usilujete robiť kvalitnú MHD v rámci možností.
Reakcia na: Schuhu #29689:
Medzi Strieborným nám. a Huštákom nebola žiadna zastávka.
Reakcia na: Schuhu #29689:
dokonca tam jazdili pravidelne aj ikarusy a v mieste slovenskej poistovne sa otacali, kedze tam mali konecnu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.