Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Petik: Relacna cena PH-BM je 130/160 ale to je len kozmeticka uprava. Majkl:A preco by mal jazdit ludoprazdny vlak z Roznavy 2 km pred Dobsinu pod kopec?Ja nesuhlasim so zrusenim SNV-LV ale RV-Dobsina je z hladiska os.dopravy zbytocna trat a z hladiska nakladnej bude za chvilku tiez.Max. nechat pendel RV Hbf.-RV mesto.
Reakcia na: Papyr #2688:

Sám si priznal, že je ťažké napísať myšlienky presne tak, ako chcem, aby ju pochopili ostatní, takže sa prosím Ťa tak nerozčuľuj, že Ti niečo vkladám do huby a s tými momotinami si to trochu prehnal. Tak aby bolo jasné predtým, ako ma upáliš na hranici. Po prečítaní toho Tvojho hviezdoslavovského príspevku som si pohľad na Tvoju myšlienku poopravil a zistil som zásadný rozdiel v našich názoroch. Ty si sa na vec pozeral z pohľadu okamžitého riešenia a uspokojenia určitej cieľovej skupiny cestujúcich (tie Tvoje účelové linky - v podstate sú to spoje všetkých liniek, ktoré vezú aspoň 1 cestujúceho; ale viem, čo myslíš - je to napr. aj školský spoj L10/53/43 Podlavice-Okružná-Nám. slobody-Skuteckého-Jesenský vŕšok, ktorý denne využívam, ako aj všetky expresné linky). Naopak ja som zaujímal stanovisko z komplexnejšieho hľadiska do budúcnosti, kedy by sa malo odstrániť obrovské množstvo liniek rôznorodých dopravcov, ktoré sa bez ladu a skladu premávajú územím (s ďalšími neefektívnymi súbehmi liniek - tie vadili myslím aj Petikovi - kauza L34 -, ktoré iba odčerpávajú cestujúcich, čo ďalej prehĺbi krízu v MHD, ktorá pokles cestujúcich vyrieši redukciou výkonov až nakoniec zanikne, keďže sa už nenájde človek, ktorý by sa ňu spoliehal, keď pôjde raz za hodinu a všetci budú jazdiť na osobných autách, ktoré pohltia aj posledný voľný kúsok zeme a počas zápch sa aj tak nikto nikam nedostane - mesto dôjde ku kolapsu). Inak mi v zásade nevadí prevádzkovanie prímestských liniek, niečo na spôsob L300, 400, ako to určite dobre poznáš z Prahy (v BB to napodobňujú L51-56; písal som o tom už dosť veľa ešte vo februári), ale hurá systém mi celkom nevyhovuje - patrilo by sa ucelenejšie riešenie. Pýtať sa non-dopraváka, či je s tým spokojný je úplne zbytočné, keďže odpoveď je opäť len na čiastkový problém, pričom takýto respondent nemá predstavu o širších súvislostiach (a ani ich od neho nemožno očakávať) a zaujíma ho len to, či keď príde na najbližšiu zastávku s prehľadom z CP zistí, že o chvíľku mu ide spoj presne tam, kam chcel a že sa pritom prepraví kvalitne za primeranú cenu.

Keď som bol v roku 2002 1 mesiac na pracovnom pobyte v Mladej Boleslave, v praxi som videl, ako to funguje, keď prímestskú dopravu prevádzkujú súkromníci. Každý autobus inak pomaľovaný (človek už nemá prehľad, či je to zájazd alebo spoj pravidelnej dopravy), na zastávkach viacero označníkov s CP rôznych dopravcov, množstvo taríf na rovnakú cestu a pod. Samozrejme, že na druhej strane to má čaro konkurencie a teoreticky by malo viesť k skvalitňovaniu prepravy a znižovaniu ceny.

Aby sa predišlo chaosu, bolo by potom potrebné všetkých týchto dopravcov zosúladiť do spoločných čísiel liniek, zastávok a CP, čím ale dôjde k integrácii, kedy by nebolo vhodné, aby cena spojov tej istej linky bola rôzna podľa dopravcu (ako je to bežne u diaľkových liniek), či platili rozdielne prepravné a tarifné podmienky. Z toho vyplýva opäť IDS a neschopnosť a nezáujem samosprávy na úrovni mesta i kraja, ako správnych orgánov na úseku cestnej dopravy. Ale to je už veľmi široký problém, ktorý nejdem rozoberať.

Záver je, že pravdepodobne tak Ty, ako aj ja sa zhodneme v tom, že súčasný systém je nevyhovujúci a obaja, keďže si dávame námahu o tom vôbec písať, máme záujem na zlepšení. Ja sa prikláňam skôr k náročnejším globálnym opatreniam, ktoré je v trhovej ekonomike robiť ťažké, keďže už tu nie je niekto, kto buchne po stole a povie, že to bude takto, lebo je to vhodnejšie. Ale predpokladám, že čím skôr sa s tým začne, tým skôr bude zlepšenie. Vždy, keď sa pripúšťajú malé čiastkové riešenia, to skutočné sa len neprimerane odďaľuje a ako píšeš "je to hudba veeeeelmi vzdialenej buducnosti - if any". Niečo podobné sú aj trolejbusy v BB. Namiesto toho, aby sa urobilo všetko preto, aby sa rozšírili aj do Sásovej (jediné možné riešenie, pre ich skutočné využitie), stále sa bude len zamýšľať a plytvať energiou i peniazmi nad kozmetickými úpravami, ako rozšírenie o Tesco, Kremničku, Mládežnícku a pod.

Čo sa týka železnice - som rád, že si aj Petik všimol, že po tej istej trase jazdí linka 601433. Podľa mňa je to nezmysel. Lenže nájde sa niekedy niekto, kto zakáže prevádzkovaniu takejto linky? Asi nie, pretože teraz sa jedná o samostatných dopravcov, čoraz viac alebo už úplne odlúčených od kontroly štátu a tak vládne anarchia, kedy má každý rovnaké práva a nemôže sa podporovať zdravý rozum. Ja mám obrovské množstvo výčitiek voči ZSSK, ale v tomto prípade sa pozerám na železnicu ako na dopravným systém, nie na dopravcu. V opačnom prípade môžme úplne zrušiť prímestskú železničnú dopravu v úseku Brezno-Zvolen, pretože všade sa rýchlejšie dostaneme autobusom.
Pozn. - porovnával si Prahu s BB-ZV a interval metra 2 - 10 min. Pri desatine obyvateľov v BB-ZV a po vynásobení 10 sa interval pre železnicu dostane do polohy 20 - 100 min, čo je "zhruba" realita. Pri nasadení dvoch súprav rady 840 je môžné spraviť elegantnú kyvadlovku s intervalom 45 - 60 min, ktorá by navyše bola doplnená o diaľkové vlaky (ako som to tu už viackrát písal a navrhol aj v liste ZSSK), takže celkovo by cestujúcich mohol byť nadmieru uspokojený. Železnice sú ale "veľmi pružné" a samozrejme by to potrebovalo tieto vlaky potom aj naplniť, k čomu nedôjde, keď bude jazdiť napr. viac ako 200 spojov z BB do ZV v bežný pracovný deň (dnes je to už okolo 160 + linka 601435 z FNsP F. D. Roosevelta).

Neviem, či celý tento príspevok vyznel jednoznačne a preto opakujem, že priame linky medzi BB-ZV sú rozumné (hlavne za strategického predpokladu súmastia), ale záleží od spôsobu uvedenia do praxe.
LUK: Na ktorej linke si videl BCA 0559 ?
Mimochodom uz dlhšiu dobu nejazdí BCA 1040. Vodič z tohto vozu chodí na náhrade 006AG. Dúfam, že nebude odstavený zas 3 roky ako vtedy, keď nemali náhradné diely. Neviete, čo je s ním.
Reakcia na: Petik #2690:
Ej, ale som sa rozpisal jak Hviezdoslav 🙂 Hura, aspon niekto pochopil, co som chcel naznacit 🙂
Ej Papyr, ale si sa nam rozpisal 🙂 Ja sa pripajam k tvojej argumentacii.

Nejde o linky od vsadial vsade. Su to medzimestke linky, akurat nejdu na tradicne konecne na nadrazie. Rovnako vsak nejdu na nadrazie ani medzimestke linky L51-L56. Ani v inych mestach to nie je nic neobvykle, ked hlavne nadrazie sluzi len "dialkovejsim" linkam a primestske koncia rozne po meste.

Nutit cestujucich za kazdu cenu cestovat zeleznicou nepovazujem v pripade BB-ZV za rozumne. MHD v mestach BB a ZV ma skor charakter medzimestskej dopravy, pretoze neexistuju "permanentky". Nutit cestujuceho 2x prestupovat (pri riedkych intervaloch vlakov, zvolenskej a ciastocne aj bystrickej MHD) a zakazdym platit je seriozna sikana. Celkom dobre sa potom moze stat, ze cestujuci uprednostnia vlastne auto.

Ked niekto chce protestovat proti linkam konkurujucim vlaku, potom by snad bolo vhodnejsie obratit pozornost na linky ZV nadrazie - BB nadrazie, ktore kopiruju trasu vlaku na 100%

A k argumentom ze trh nevyriesi vsetko...
Mozno ze trh vsetko naozaj nevyriesi, ale snad si nemyslite ze to vyriesia slovenski alebo europski uradnici.
Perfektny priklad ako trh pomaha dobrym rieseniam je relacna zlava Praha-Brno, ku ktorej zeleznice dotlacila prave autobusova konkurencia. Teraz cesta vzdialenostou podobna ceste BA-BB stoji 120 Kc obycajnym vlakom, 140 Kc vlakmi IC a EC.
Uz to nie je o BBDS, ale BCA-17-57 je uz BB-319BO.
Reakcia na: PIT #2676:
"Keď tak sledujem Tvoju filozofiu, je mi jasné, že Ty by si dopravu v Bratislave neriešil metrom (alebo inou veľkokapacitnou dráhou) a rovnako napr. v Prahe radšej zrušil metro a zvýšil počet autobusových spojov. Super logika. Ja len stále nechápem, že ak máš pravdu, prečo ešte vôbec existuje železničná doprava na Slovensku. "

Vkladas mi do huby to, co som nikdy nepovedal ani nenapisal. A este tie momotiny rozvadzas do takych detailov, az to boli.

O integrovanych dopravnych systemoch som cosi pocul, mam mesacnik Prazskej integrovanej dopravy. Pocul si niekedy ty o ucelovych linkach?
Reakcia na: Majkl #2683:
Jasne, jasne, chapem, co chces povedat. Ale ja sa dajak nedokazem vyjadrit tak, aby si aj ty pochopil, co chcem povedat ja, asi mi odchadzaju vyjadrovacie schopnosti.

Asi len tolko, ze pocin sukromnej firmy, ktora zavedie priamy spoj zo zvolenskeho sidliska na banskobystricke sidlisko alebo zo zvolenskeho sidliska ku krajskej nemocnici v BB, mi je sympaticky, aj ked odporuje vsetkym "ucebnicovym" zasadam, ako sa doprava organizovat ma (pod "ucebnicovymi" zasadami rozumej to, co ja i ty bezne vsade presadzujeme, tj. hierarchicke rozdelenie - medzi mestami preferencia vlaku, v meste preferencia MHD s malo linkami a kratkymi intervalmi, atd.). A to z dvoch dovodov:

1) Pretoze takato linka prospeje komu? Cestujucemu. Na rozdiel od Tvojho prikladu (Surdok-Delna) si dovolim odhadnut, ze pre zvolenske babicky (ale aj sestricky), ktore potrebuju ist do krajskeho spitalu, to bude znamenat velke ulahcenie. Pre ostatnych mensie, ale predsa. Ty to prirovnavas k spojom odvsadial vsade s velkym intervalom, ktore su neziaduce, co uznavam, ja to prirovnavam napriklad k linke Nemocnice Na Homolce - Nemocnice Motol - Zlicin - Pocaply - Beroun, kde jazdi CSAD a ktora nie je ani zaintegrovana do PID, napriek tomu je vyuzivana a oblubena. Jazdi na nej iba niekolko spojov denne, v spicke. Po Prahe zastavuje na zastavkach MHD a prekvapivo to nevadi. Hovori sa tomu "ucelova linka" alebo "ucelovy spoj" a funguju bez problemov napr. v presovskej alebo pardubickej MHD.

Nakoniec, ked som tu (v Prahe) pritomnym Bystricanom (non-dopravakom) povedal, ze takato linka vznika, povedali, ze to je super a ze konecne. Vox populi, vox dei, a tym sa dostavam k bodu 2.

2) Ten sukromnik asi zistil, ze po takychto linkach existuje dopyt, a preto sa prisposobil so svojou ponukou. To je to, co velmi chyba nasim zelezniciam, ale i niektorym autobusovym dopravcom. Preto toho sukromnika chvalim. Nasiel dieru na trhu a hned ju vyplnil, cim zelezniciam "vypalil rybnik." Rozumej, ja podporujem zeleznicu ako taku, ako dopravny prostriedok, ale nepodporujem ZSSK kvoli tomu, ze som s nimi nuteny pravidelne jazdit a viem, co su to za svine. Takze ked teraz pridu o par cestujucich, tak by si snad aspon mohli uvedomit, ze robia momotiny a mohli by zacat tych cestujucich lakat naspat, co by bolo pozitivum. Ale pozname nase zeleznice...

Kde je ta moja logika, ktora zodpoveda Prokopovicovmu ruseniu lokalok? Ved ja nechcem obmedzit dopravu ani na jednej zeleznicnej trati, dokonca ani na BB-ZV nie, skor posilnit - vid #2679, iba som rad, ze v oblasti posobenia nepruznych molochov sa nasiel jeden pruzny dopravca, cim tym nepruznym molochom ukradol cast cestujucich. Uz neviem, ako to napisat viac polopatisticky.

Takze rekapitulacia:
Co to je za logiku, ze autobus znizi pocet prestupov? Nemozno predsa vyhoviet vsetkym.
Ak sa v danom mieste a case vyskytne aspon 30-40 ludi, ktori takto cestuju, uz je to dovod poslat tam 12m medzimestsky autobus. Nemyslim si, ze linka ZV sidlisko - BB sidlisko sa nezaplni. A uz vobec nebude prazdna linka ZV sidlisko - BB nemocnica.

Ad ekologia: a co suprava 736+3*Bdtmee? To ti hadam uz nevadi... Trochu vadi, 736 je tiez diesel.

A okrem toho verejna doprava nie je vhodna na plnu liberalizaciu
Samozrejme, ze nie je. Ale ak viem, ze 40 ludi denne potrebuje ist z bodu A do bodu B a ja im tam zriadim linku, tak na nej budem zarabat, i ked tam nedostanem ziadnu dotaciu a ziadnu podporu. Je to nieco, ako zmluvna preprava, akurat sa deje kazdy den.

A prosim, netvrd mi, ze zdvojkolajnenie a elektrifikacia je zalezitostou 50 rokov... Sam dobre vies, ze ak sa najde "politicka" vola a niekto niekde zalobuje, tak sa to zacne stavat aj zajtra.

A najde sa? Mam obavu, ze nie tak skoro. Priority nasej "mudrej" vlady su inde, nez v zelezniciach. Dialnice vraj musime mat, na nejaku elektrifikaciu sa stat moze vys.... a aj na nu s.... Len nechapem, preco v takejto pre zeleznicu nevyhodnej situacii, aka dnes u nas panuje, sa mile zeleznice nezoberu a nezadratuju si ten usek samy vo svojej rezii. Je to pre ne smiesne lacne, aj ked vykrikuju, ako nemaju peniaze.

Keby vsetko fungovalo idealne a podla mojich predstav (vraj Prokopovicovskych), tak by medzi BB a ZV jazdil osobny vlak v polhodinovom intervale vzdy o 00 a 30, a iba v casoch zvysenych prepravnych narokov by medzi tymito mestami jazdili autobusy, ktore by boli presne takeho druhu, ako su tie linky, o ktorych sa bavime - zo sidliska v ZV na sidlisko v BB. Plus by jazdili autobusy v noci, kedy nie je pozadovana prepravna kapacita taka, aby kvoli tomu isiel vlak.
Keby vytiekol olej, to pochopim. Ale ze dosla nafta je nepochopitelne. VZDY sa tankuje po skonceni smeny. Doplna!
Reakcia na: Noro #2684:

Prevádzkovateľom MHD v Banskej Bystrici je SAD BBDS, a. s. Banská Bystrica a kontakty nájdeš tu:
http://imhd.sk/bb/index.php?w=342b21342e2f2bef2f262e29

Inak zaujímavá príhoda bola aj táto - asi v pondelok na niektorej zo sásovských liniek okolo siedmej ráno autobusu došla nafta a tak všetkých ľudí vysadil a bol pokoj. Človek, ktorý mi o tom hovoril bol súčasne aj svedkom toho, že potom, čo sa nejaká žena s dieťaťom dožadovala realizácie pokračovania svojej cesty vodič zavolal na dispečing štýlom: "...pošlite mi sem nejakú náhradu, lebo tu nejaká ženská s deckom robí hystériu...". Takže to opäť dokumentuje, že niektorí vodiči sú obyčajní hulváti (škoda, že je takých veľa) a stále si neuvedomujú, že cestujúci je ich chlebodarcom. A inak by ma zaujímala, ako je možné, že autobusu dojdú pohonné hmoty hneď ráno, keď pred odchodom z garáže si má riadne odkontrolovať prevádzkyshcopnosť vozidla?!

Z uvedeného Ti prajem veľa zdaru, ak sa Ti podarí sa k niečomu dopracovať.
Dobrý deň prajem všetkým, chcel by som sa na niekoho obrátiť touto žiadosťou o zistenie kde sa môže podať sťažnosť na vodiča trolejbusu č. 2, ktorý dňa 12. 5. 2004 neotvoril po informovaní dvere trolejbusu a tým neumožnil nástup matky s kočíkom. Išlo o zastávku pred Eurotelom na ul. Sládkovičovej smerom do mesta. Bolo to o 10,35 hod. Za všetky informácie vopred ďakujem.
Re Papyr: s tym, co si pisal do fora som takmer vzdy suhlasil, teraz ale urcite nie.

Co to je za logiku, ze autobus znizi pocet prestupov? Nemozno predsa vyhoviet vsetkym. Ak sa teraz najde jeden clovek, co cestuje zo Surdoku na Delnu, tak kvoli nemu DPMP zavedie novu linku? Asi nie, lebo to by potom kazde mesto malo 200 liniek s intervalmi 120 minut (BB sa k tomu blizi a my to kritizujeme).

Ad ekologia: a co suprava 736+3*Bdtmee? To ti hadam uz nevadi...

Pri takej logike ako mas ty sa zrusila zeleznicna doprava napr. z Roznavy do Dobsinej alebo z SNV do Levoce... Ohlas sa Prokopovicovi, urcite ta zamestna 🙂
Ja uznavam, ze nie je mozne dat ZSSK na tacke to, ze budu monopolny dopravca na urcitom useku, lebo si to nebudu vazit a budu nadalej ludi vozit ako substrat...

A okrem toho verejna doprava nie je vhodna na plnu liberalizaciu typu kazdy bude mat ceny ake si povie. Preto stat reguluje tarify a podpora zeleznicnej dopravy touto formou by mala byt zahrnuta aj v statnej dopravnej politike.
Pre stat je neefektivne platit 2 druhy dopravy v jednom koridore. A preto sa budu musiet samospravne kraje rozhodnut, ktory typ si kde vyberu. Dotacie pojdu len tam.

A prosim, netvrd mi, ze zdvojkolajnenie a elektrifikacia je zalezitostou 50 rokov... Sam dobre vies, ze ak sa najde "politicka" vola a niekto niekde zalobuje, tak sa to zacne stavat aj zajtra.
Kami: BR-078AP, BR-079AP (medzi toľkými šerblami tam pôsobia trocha exoticky a luxusne ?

BCA-05-59 už jazdí
Reakcia na: JA #2680:
Asi nie 🙂 ale vsetci sa tu o tom bavime, akoby sme to vedeli z hlavy 🙂
Zistil už niekto,koľko ľudí denne cestuje z B.Bystrice do Zvolena a naopak ? ?
Reakcia na: Esicko #2678:
Ano. Jedna suprava 840, ktora by pendlovala v 60-minutovom intervale bez zastavky medzi BB a ZV (pri zachovani vsetkych ostatnych vlakov, co tam dnes jazdia) by bolo to prave orechove pre BB+ZV. Ale nie, pristup ZSSK je takyto: kupili sme nove masiny,tak sa s nimi budeme predvadzat. Co na tom, ze to su masiny na kratke trate, ked su raz nove, tak budu jazdit dialkove vlaky. A hotovo. 😞
Myslim, ze to tu uz niekto pisal, ale je jasne, ze v sucasnosti by problem kolajovej dopravy BB-ZV vyriesilo nasadenie zdvojenych 840-iek. Maju patricnu rychlost, zrychlenie, nizkopodlaznost pre rychlu obmenu cestujucich, zazemie, a konecne by robili to, naco boli vyrobene a nie hnat ich s jednym WC uzavreteho systemu do Kosic a Humenneho. Hoci ZV a BB v poslednych rokoch mali vo vedeni zeleznic dost silny lobbing, na elektrifikaciu a zdvojkolajnovanie si myslim, ze si este pockaju. Treba vyuzit efektivne to co mame a nie snivat v sucasnej dobe v nerealnych sferach, aj ked v materialoch ZSR sa investicie v zmienenom priestore predpokladaju.
Reakcia na: PIT #2676:
Nie. Praha je aglomeraciou s 1,5 miliona obyvatelov a BB+ZV maju dohromady desatinu. To ad primum.

Ad secundum, ked mi ujde metro, cakam na dalsie 2-10 minut, ked mi ujde vlak z BB do ZV, cakam na dalsi hodinu a viac. Tak vyzera nasa kolajova doprava v praxi.

Ad tertium, ja by som bol ZA preferenciu kolajovej dopravy a ZA integrovanu dopravu. Lenze v BB je to hudba veeeeelmi vzdialenej buducnosti - if any. Lenze musime sa bavit nielen o tom, co v BB a ZV -raz-mozno-bude-, ale hlavne o tom, co tam je TERAZ. Takze ja TERAZ chvalim priame autobusove linky preto, ze na rozdiel od nepruznych molochov typu BBDS a ZSSK dokazali zareagovat na potreby cestujuceho a ponuknut novu, zaujimavu sluzbu.
Reakcia na: Papyr #2675:

Počul si niečo o integrovaných dopravných systémoch - využívajú sa výhody jednotlivých dopravných systémov pri súčasne vydanom jednom prepravnom doklade.
Keď tak sledujem Tvoju filozofiu, je mi jasné, že Ty by si dopravu v Bratislave neriešil metrom (alebo inou veľkokapacitnou dráhou) a rovnako napr. v Prahe radšej zrušil metro a zvýšil počet autobusových spojov. Super logika. Ja len stále nechápem, že ak máš pravdu, prečo ešte vôbec existuje železničná doprava na Slovensku. V BB je už dávno neprimerane presýtená IAD a cestná doprava všeobecne. Takže namiesto toho, aby sme hromadné prepravy uskutočňovali jednoducho po železnici, budeme sa drgať busmi. Však na Slovensku je to normálne, že veci zásadne nevyužívame na účel, na ktoré boli vytvorené, ale hľadáme čo najhoršiu inú možnosť.
Najväčší problém je súčasná milná predstava, že trh vyrieši všetko. Je to úplný nezmysel. Naopak je množstvo vecí, ktoré nemôžu fungovať správne a preto je potrebné tvrdou reštrikciou usmerňovať vývoj želaným smerom. Keby sa vo všetkom ľuďom dávala úplne voľná ruka, tak po celom meste sa budeme podkýnať o osobné autá a nakoniec sa nikto nikam nedostane a všetky voľné plochy sa premenia na parkoviská. Preto sa niekto raz za čas musí triezvo zamyslieť a urobiť rozhodnutie, že v vzhľadom na globálne a dlhodobé spoločenské záujmy cestujúci bude využívať preferovaný dopravný systém, pri ktorom je však nutné ho výrazne zefektívniť a spopularizovať.
Inak pre informáciu:
Linka 601433 - tie zrýchlené spoje BB - ZV idú 25 min ("vŕbovníky" idú 30 - 45 min v závislosti od počtu zastávok a v ktorej časti dňa; 20 - 25 min idú spoje diaľkových liniek), Zr vlak ide 24 min (3 zastávky; Ex Hron bez zastávky to zvláda za 19 min).
Reakcia na: Majkl #2673:
A neviem, komu sa zdá, že 20 min. rýchlikom a 25-30 zrýchleným vlakom je veľa...

Mne sa to zda vela. Je to 21 km a 30 minut znamena 40 km/h cestovnu rychlost. Autobus na skorodialnici da urcite viac - jeden bod k dobru pre autobus. Autobus znizi pocet prestupov a pocet tarifnych odbaveni z 2 na 0 - dva body pre autobus k dobru. Autobus je prinajmensom rovnako ekologicky, ako suprava 754+3*Bh, ked nie ekologickejsi, pretoze busy maju prisnejsie normy ako vlaky, a predsa len, tridsatrocne busy budes hladat tazko, tridsatrocna loko je standard.

By som chcel vidieť, čo by si hovoril, keby medzi PO a KE zdvojnásobili počet autobusov.

Nic by som nehovoril. Ty si myslis, ze Presovcania radsej cestuju do Kosic vlakom? No to si teda na omyle, autobus je o 15 minut rychlejsi. Mimochodom, preco by kto zdvojnasoboval pocet busov do Kosic, ked uz dnes ich jazdi tolko, ze sa v nich da bez problemov sediet? Z PO do KE jazdi v pracovny den jednym smerom:
3 rychle vlaky
15 zastavkovych vlakov
50 autobusov po dialnici
33 zastavkovych autobusov

Keby z PO do KE jazdilo dvakrat tolko, cize 166 autobusov za den, mali by sme spickovy interval 3-5 minut a sedlovy 8-10 minut po cely den! To je frekvencia prazskej linky 176 na Strahov! Kto by tym cestoval?

A doteraz to tak fungovalo, tak prečo to meniť. Vzorova ukazka bratislavskeho myslenia. Nadalej budeme nutit substrat dvakrat prestupovat, dvakrat cakat a trikrat platit, pretoze to tak bolo furt, co si to dovoluju, chciet nieco viac?

Dneska je panom CESTUJUCI, ktoremu NEMUSI BYT JEDNO, AKO SA VEZIE. To len komunisticke podniky typu DPB, BBDS, ZSSK na to este neprisli.

Cieľom podľa mňa by mala byť rýchla taktová vlaková doprava medzi BB a ZV, ale to predpokladá elektrifikáciu a čiastočné zdvojkoľajnenie. Ano, a cim sa budeme vozit tych 50 rokov, nez nastane elektrifikacia a zdvojkolajnenie? Alebo myslis, ze su zeleznice take inteligentne a zacnu to robit hned?

A nech si tam chodí busov koľko chce, ale minimálnu tarifu pre busy by som stanovil o 30% drahšiu ako s vlakom. Zijeme v kapitalizme, a ceny sa neurcuju plosne, ale urcuje si ich dopravca.

mne sa napr. zdá zvrhlé, že ekologické vlaky medzi BB a BA chodia prázdne a na tej istej trase dokonca vydali licencie pre rôznych súkromníkov s 20ročnými šerblami značky Karosa...

Aj mne. Ale ked zeleznice nepochopia, ze sukromnik im lepsou cenovou ponukou odlaka zakaznikov, tak si zasluzia skrachovat.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.