Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 460-049-8 BB-PO #2300:
obávam sa, že sa trolejbusov v Sásovej tak skoro nedočkáme...
Petik: v tomto s tebou absolútne nesúhlasím. Nástup prednými dvermi je zdrojom veľkého množstva problémov v MHD. A každoročný odliv cestujúcich, to nie je o rastúcej životnej úrovni, ale o tom, že BBDS nedokáže poskytnúť dostatočne kvalitnú a rýchlu alternatívu k individuálnej doprave (a to práve kvôli nástupu prednými dvermi).

MHD by nemala byť do budúcnosti v útlme, lebo BB sa z toho nespamätá. Celá BB, to bude jedna veľká dopravná zápcha. A odstrániť tento problém bude oveľa drahšie, než teraz pravidelne "investovať" do kvalitnej MHD.

Celá západná Európa spravila v minulosti chybu, že nechala vytesnať autami MHD - a teraz to ľutujú a magistráty robia zúfalé kroky na navrátenie ľudí do MHD (napr. zavádzanie spoplatnených zón, vysoké parkovné, časovo obmedzené parkovanie,...)
Nezatrolejuje sa aspoň 1 linka v Sásovej napr. č 22.Ved viete ako chodia Ikarusy 280 hore kopcom k Sterej Nemocnici-je to hlučné a smrdí to.A Tr 15 by to zvládla v pohode.
Reakcia na: Petik #2298:
Ja nemam Internet doma ja chodim do kaviarne na inet.Takze iba ten mobil.0904 584 832.
Reakcia na: 460-049-8 BB-PO #2296:
Ja to hravam, ale cez telefon sa mi o tom bavit nechce. Skus ICQ (167355600) - pondelok az piatok cca od 10 do 18.
Papyr: v marci 2003 po zdrazeni rapidne ubudlo cestujucich. Trzby boli mizerne. Do leta sa pomaly vratili a hromadne si kupovali BCK. Potom prisli prazdniny ...
To myslel docasnostou. A pocas tej docasnosti dostali dopravcovia darcek v podobe spotrebnej dane, DPH, ci zimnych pneumatik (to posledne sa pouziva aspon na zadnej naprave).
Nehrá tu nikto Transport Tycoon Deluxe.Ak ano tak poprosim cislo na MT. 0904 584 832 Marek 460-049-8.
Nedali by sa zrekonštruovať 460 z Košíc na dvojsystémovú verziu 660 ( 25KV striedavý, 3KV jednosmerné ) a nasadit ich na trať z Banskej Bystrice do Margecian, až bude elektrifikovaná.
Rad by som pokecal o MHD v BB moze mi niekto z BB hodit cislo na Mobil.Marek 460-049-8.Moje cislo 0904 584 832.
Elektrifikacia do BB bude uz tento rok 2004 aj dvojkolajka bude ale neskôr.Počul som to od zamestnancov ŽSR.460-049-8 Z. z. a. s.
Najprv elektricka trakcia zo Zvolena do Margecian cez Banskú Bystricu a Brezno.Potom dvojkoľajná trať do BB.A potom sa môžu nasadiť 660 (Dvojsystémové 460) aj 350 prípadne 363. A čo tak 6-kolesák radu 383 (dvojsystémová verzia 183)A potom sa bude jazdit z BB do PO za 2,5 h.
Reakcia na: Papyr #2290:
****vina = trnavsky napoj: borovicka + karpartska horka (1:1), aspon tak mi to niekto popisoval. Pil som to raz niekedy pred 5 rokmi a vtedy mi ****vina celkom chutila 🙂
Ale k veci, je jasne ze nastup prednymi dvermi je ****vina, ale nemozme tvrdit, ze sa kvoli tomu MHD zlozi. Ako vidis, v BB funguje uz 10 rokov. Niektori cestujuci jednoducho nemaju inu moznost (nemaju auto ani bicykel, nemaju kde parkovat pred pracou a podobne).
Jasne ze nasim snom je aby bolo mesto plne autobusov a trolejbusov a v kazdej pocitacovej hre mam radost, ked sa to tam pekne hybe, trat je plna vlakov, mesto autobusov a elektriciek. Ale je toto skutocne ciel? S rastucou zivotnou urovnou mnoho ludi uprednostni pohodlnejsie cestovanie autom - od dveri k dveram, to MHD poskytnut nemoze. Preto bude MHD do buducnosti na utlme, aj keby sa nastupovalo vsetkymi dvermi. Je pravda, ze nastup len prednymi tento trend nezelane urychluje. Jedinu sancu na zlepsenie ma nocna MHD:)
Kedy by ste vy (dopravny fandovia) uprednostnil MHD pred autom?
Ja na cestu do prace vyuzivam MHD (hoci musim prestupovat). Jednak nemam kde parkovat a vzhladom na dopravnu situaciu trva cesta autom a MHD rovnako dlho. Do BB vsak uz chodim autom, pretoze cesta vlakom je od noveho grafikonu neumerne dlha a aj cenou uz vlaky zacinaju konkurovat cene benzinu.

re Kratke busy... je blbost dat dlhe autobusy/tykadla tam kde je interval 15min v spicke. Ziadny normalny clovek nebude dobrovolne cakat na zastavke 15min, pokial moze ist autom.
Reakcia na: Petik #2286:
Nastup len na predne je neskutocna ****vina (sorry za taky tvrdy vyraz), rovnako ako platba za kazdy prestup. Cely ten odliv cestujucich je zapricineny tymito dvoma vecami.

A ty to chces korigovat tym, ze das vsade solo vozy, cize nasadis viac vozov na predtym klbovu linku -> (beruc do uvahy naklady na mzdu vodica) zdrazis prepravu jedneho miestokilometra -> zdvihnes celkove naklady na MHD -> zdrazis listok -> odlejes dalsich cestujucich -> zredukujes interval na taky, aky bol u klbovych vozov pred zavedenim solo vozov -> ludia sa zmestia

? 🙂
Reakcia na: Kami #2283:
Tak potom si to mylsim nie s BA, ale s KE.

Riaditel konstatoval, ze odliv cestujucich je docasny? Docasne tu boli ruske vojska. "Docasne" je trolejbus z Karlovho namestia na Strahov nahradeny autobusom. Slovo docasne ma vela vyznamov .)
A čo železničné spojenie Bystrice s východom? To je dnes viac ako žalostné. Väčšinu dopytu pokrýva autobusová doprava, ktorej cesta napr. z Prešova trvá 3-4 hodiny!!!
Mne sa zapáčila myšlienka, ktorú mi nedávno predstavil prešovský kolega Shadow. Navrhol zavedenie niekoľkých párov vlakov denne na trase Zvolen - Banská Bystrica - Brezno - Margecany - Kysak - Prešov - Humenné. Nepamätám si už, či to mal byť R alebo Zr, ale to je jedno. Mne sa táto myšlienka veľmi páči. Som presvedčený, že tieto spoje by boli veľmi rýchlo nabité.
Reakcia na: Majkl #2285:
tesne si ma predbehol:) V celom tomto useku (hoci az po Radvan) netreba ziadne terenne upravy, trat prechadza cez pole (=nizka cena pozemkov).
Reakcia na: Kami #2283:
Pokles cestujucich je vsak spojeny aj s rastom zivotnej urovne od zaciatku 90-tych rokov. MHD v BB zial zaspala dobu a nebola schopna reagovat kvalitou svojich sluzieb, prave naopak. Je neunosne, ak je cesta bicyklom neporovnatelne rychlejsia nez cesta MHD (hoci mesto tomu brani nehoraznymi zakazmi vjazdu pre cyklistov na namestie).
Myslim vsak, ze tento system unosny je (re #2275 Majkl), udrzal sa predsa 10rokov. Nie som optimista v tom, ze by sa v blizkej buducnosti mohol zrusit. Predpokladam ze bude fungovat az kym cestujucich ubudne natolko, ze usmerneny nastup uz nebude prilis zdrzovat. (V poslednej dobe som nejaky pesimista, ze sa sam nespoznavam:) )
IMHO, keby jazdili len kratkle busy (ako furt presadzujem), nastup v najexponovanejsich zastavkach by sa skratil na polovicu.

Re #2280 Kami: Postacila by aspon "vyhybna" v useku Vlkanova-Sliac. Tam by sa mohli v pohode minat vlaky.
Podla mna je velka skoda, ze neexistuju Zr alebo R do Brezna. Ex Hron by mohol kludne pokracovat do Brezna a k tomu este zo 3 zrychlene vlaky (povedzme ako pripoj do/zo Ziliny). Vyznam BB ako zeleznicneho uzla by hned vzrastol.
Reakcia na: Kami #2280:
ale kto tvrdí, že je nutné zdvojkoľajnenie celého úseku? Úplne by podľa mňa (pre potreby taktovej dopravy) stačilo zdvojkoľajniť úsek Radvaň - Sliač kúpele. A keď raz budú prachy, nech sa urobí aj zvyšok.
Reakcia na: Papyr #2282:
ja by som skôr povedal, že snaha je o maximum liniek a minimum spojov 🙂

Re #2281 PIT: strategický plán na 10 rokov? Pochybujem, že nejaký existuje. Veď oni nevedia, čo bude zajtra.
Papyr: to si mylis s BA. Tam maju vozokm. V BB poznaju trzby, naklady a pocet cestujucich. Na naklady vplyvaju pocty vozov, vodicov, spotreba nafty/elektriny a naklady na opravy.

Inak cital som aj tie vyjadrenia o poklese cestujucich. Riaditel konstatoval, ze vyrazny ubytok po zdrazeni je docasny.
To sa prejavilo hlavne v roku 2002. Kazdopadne od zaciatku 90-tych rokov klesol pocet cestujucich o tretinu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.