Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

460-049-8 BB-PO

Nezatrolejuje sa aspoň 1 linka v Sásovej napr. č 22.Ved viete ako chodia Ikarusy 280 hore kopcom k Sterej Nemocnici-je to hlučné a smrdí to.A Tr 15 by to zvládla v pohode.

460-049-8 BB-PO

Reply on: Petik #2298:
Ja nemam Internet doma ja chodim do kaviarne na inet.Takze iba ten mobil.0904 584 832.
Reply on: 460-049-8 BB-PO #2296:
Ja to hravam, ale cez telefon sa mi o tom bavit nechce. Skus ICQ (167355600) - pondelok az piatok cca od 10 do 18.
Papyr: v marci 2003 po zdrazeni rapidne ubudlo cestujucich. Trzby boli mizerne. Do leta sa pomaly vratili a hromadne si kupovali BCK. Potom prisli prazdniny ...
To myslel docasnostou. A pocas tej docasnosti dostali dopravcovia darcek v podobe spotrebnej dane, DPH, ci zimnych pneumatik (to posledne sa pouziva aspon na zadnej naprave).

460-049-8 BB-PO

Nehrá tu nikto Transport Tycoon Deluxe.Ak ano tak poprosim cislo na MT. 0904 584 832 Marek 460-049-8.

460-049-8 BB-PO

Nedali by sa zrekonštruovať 460 z Košíc na dvojsystémovú verziu 660 ( 25KV striedavý, 3KV jednosmerné ) a nasadit ich na trať z Banskej Bystrice do Margecian, až bude elektrifikovaná.

460-049-8 BB-PO

Rad by som pokecal o MHD v BB moze mi niekto z BB hodit cislo na Mobil.Marek 460-049-8.Moje cislo 0904 584 832.

460-049-8 BB-PO

Elektrifikacia do BB bude uz tento rok 2004 aj dvojkolajka bude ale neskôr.Počul som to od zamestnancov ŽSR.460-049-8 Z. z. a. s.

460-049-8 BB-PO

Najprv elektricka trakcia zo Zvolena do Margecian cez Banskú Bystricu a Brezno.Potom dvojkoľajná trať do BB.A potom sa môžu nasadiť 660 (Dvojsystémové 460) aj 350 prípadne 363. A čo tak 6-kolesák radu 383 (dvojsystémová verzia 183)A potom sa bude jazdit z BB do PO za 2,5 h.
Reply on: Papyr #2290:
****vina = trnavsky napoj: borovicka + karpartska horka (1:1), aspon tak mi to niekto popisoval. Pil som to raz niekedy pred 5 rokmi a vtedy mi ****vina celkom chutila 🙂
Ale k veci, je jasne ze nastup prednymi dvermi je ****vina, ale nemozme tvrdit, ze sa kvoli tomu MHD zlozi. Ako vidis, v BB funguje uz 10 rokov. Niektori cestujuci jednoducho nemaju inu moznost (nemaju auto ani bicykel, nemaju kde parkovat pred pracou a podobne).
Jasne ze nasim snom je aby bolo mesto plne autobusov a trolejbusov a v kazdej pocitacovej hre mam radost, ked sa to tam pekne hybe, trat je plna vlakov, mesto autobusov a elektriciek. Ale je toto skutocne ciel? S rastucou zivotnou urovnou mnoho ludi uprednostni pohodlnejsie cestovanie autom - od dveri k dveram, to MHD poskytnut nemoze. Preto bude MHD do buducnosti na utlme, aj keby sa nastupovalo vsetkymi dvermi. Je pravda, ze nastup len prednymi tento trend nezelane urychluje. Jedinu sancu na zlepsenie ma nocna MHD:)
Kedy by ste vy (dopravny fandovia) uprednostnil MHD pred autom?
Ja na cestu do prace vyuzivam MHD (hoci musim prestupovat). Jednak nemam kde parkovat a vzhladom na dopravnu situaciu trva cesta autom a MHD rovnako dlho. Do BB vsak uz chodim autom, pretoze cesta vlakom je od noveho grafikonu neumerne dlha a aj cenou uz vlaky zacinaju konkurovat cene benzinu.

re Kratke busy... je blbost dat dlhe autobusy/tykadla tam kde je interval 15min v spicke. Ziadny normalny clovek nebude dobrovolne cakat na zastavke 15min, pokial moze ist autom.
Reply on: Petik #2286:
Nastup len na predne je neskutocna ****vina (sorry za taky tvrdy vyraz), rovnako ako platba za kazdy prestup. Cely ten odliv cestujucich je zapricineny tymito dvoma vecami.

A ty to chces korigovat tym, ze das vsade solo vozy, cize nasadis viac vozov na predtym klbovu linku -> (beruc do uvahy naklady na mzdu vodica) zdrazis prepravu jedneho miestokilometra -> zdvihnes celkove naklady na MHD -> zdrazis listok -> odlejes dalsich cestujucich -> zredukujes interval na taky, aky bol u klbovych vozov pred zavedenim solo vozov -> ludia sa zmestia

? 🙂
Reply on: Kami #2283:
Tak potom si to mylsim nie s BA, ale s KE.

Riaditel konstatoval, ze odliv cestujucich je docasny? Docasne tu boli ruske vojska. "Docasne" je trolejbus z Karlovho namestia na Strahov nahradeny autobusom. Slovo docasne ma vela vyznamov .)
A čo železničné spojenie Bystrice s východom? To je dnes viac ako žalostné. Väčšinu dopytu pokrýva autobusová doprava, ktorej cesta napr. z Prešova trvá 3-4 hodiny!!!
Mne sa zapáčila myšlienka, ktorú mi nedávno predstavil prešovský kolega Shadow. Navrhol zavedenie niekoľkých párov vlakov denne na trase Zvolen - Banská Bystrica - Brezno - Margecany - Kysak - Prešov - Humenné. Nepamätám si už, či to mal byť R alebo Zr, ale to je jedno. Mne sa táto myšlienka veľmi páči. Som presvedčený, že tieto spoje by boli veľmi rýchlo nabité.
Reply on: Majkl #2285:
tesne si ma predbehol:) V celom tomto useku (hoci az po Radvan) netreba ziadne terenne upravy, trat prechadza cez pole (=nizka cena pozemkov).
Reply on: Kami #2283:
Pokles cestujucich je vsak spojeny aj s rastom zivotnej urovne od zaciatku 90-tych rokov. MHD v BB zial zaspala dobu a nebola schopna reagovat kvalitou svojich sluzieb, prave naopak. Je neunosne, ak je cesta bicyklom neporovnatelne rychlejsia nez cesta MHD (hoci mesto tomu brani nehoraznymi zakazmi vjazdu pre cyklistov na namestie).
Myslim vsak, ze tento system unosny je (re #2275 Majkl), udrzal sa predsa 10rokov. Nie som optimista v tom, ze by sa v blizkej buducnosti mohol zrusit. Predpokladam ze bude fungovat az kym cestujucich ubudne natolko, ze usmerneny nastup uz nebude prilis zdrzovat. (V poslednej dobe som nejaky pesimista, ze sa sam nespoznavam:) )
IMHO, keby jazdili len kratkle busy (ako furt presadzujem), nastup v najexponovanejsich zastavkach by sa skratil na polovicu.

Re #2280 Kami: Postacila by aspon "vyhybna" v useku Vlkanova-Sliac. Tam by sa mohli v pohode minat vlaky.
Podla mna je velka skoda, ze neexistuju Zr alebo R do Brezna. Ex Hron by mohol kludne pokracovat do Brezna a k tomu este zo 3 zrychlene vlaky (povedzme ako pripoj do/zo Ziliny). Vyznam BB ako zeleznicneho uzla by hned vzrastol.
Reply on: Kami #2280:
ale kto tvrdí, že je nutné zdvojkoľajnenie celého úseku? Úplne by podľa mňa (pre potreby taktovej dopravy) stačilo zdvojkoľajniť úsek Radvaň - Sliač kúpele. A keď raz budú prachy, nech sa urobí aj zvyšok.
Reply on: Papyr #2282:
ja by som skôr povedal, že snaha je o maximum liniek a minimum spojov 🙂

Re #2281 PIT: strategický plán na 10 rokov? Pochybujem, že nejaký existuje. Veď oni nevedia, čo bude zajtra.
Papyr: to si mylis s BA. Tam maju vozokm. V BB poznaju trzby, naklady a pocet cestujucich. Na naklady vplyvaju pocty vozov, vodicov, spotreba nafty/elektriny a naklady na opravy.

Inak cital som aj tie vyjadrenia o poklese cestujucich. Riaditel konstatoval, ze vyrazny ubytok po zdrazeni je docasny.
To sa prejavilo hlavne v roku 2002. Kazdopadne od zaciatku 90-tych rokov klesol pocet cestujucich o tretinu.
Reply on: PIT #2281:
Dlhodoba strategia BBDS? Mat minimum liniek, na nich minimum spojov, v nich maximum cestujucich 🙂 Inac povedane, likvidacia MHD. Poznaju v BB okrem vozokilometrov aj nejaky iny parameter MHD?
Reply on: Majkl #2275:

To, že nie je únosný nástup všetkými dverami bolo všeobecne známe už pred zavedením tohoto nezmyslu už z teórie a prax je vždy smutnejšia. Najhoršie je, že BBDS iba skonštatuje, že spoje v špičke meškajú, že o cesjúcich prichádzajú výrazne - však odoberú pár spojov, zväčší sa interval aby ponúkaná prepravná kapacita neprevyšovala záujem a ľudia sa tlačili ďalej i mimo špičky. Bez akéjkoľvek snahy urobiť všetky možné opatrenia pre získanie cestujúcich. Zaujímal by ma strategický plán tejto spoločnosti na najbližších 10 rokov. Vyzerá, že len prežíva a čaká, čo sa stane po privatizácii.
Druhá vec je, že samotné meškanie voči CP nie je dostatočným ukazovateľom, pretože CP je upravený pre dlhšie časy jázd spojov a sám dobre vieš ako sa časy jázd medzi jednotlivými zastávkami neustále upravujú (a pre každú linku je čas jazdy medzi tými istými zastávkami rôzny).

Čo sa týka železnice, mne je úplne smutno z hoto, že BB je napriek tomu, že nie je z hľadiska polohy v železničnej sieti tak odrezená ako Nitra, ju vlaky obchádzajú, pritom súmestie BB - Sliač - ZV je navyše typickým územím pre IDS, hlavne aj z výhľadového hľadiska.
A inak nové jednotky 840 sú prezentované ako IC medzi osobnými vlakmi - tak neviem, prečo ich nasadzujú na diaľkové trasy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.