Kvízová otázka:
V ktorom meste sú na zastávkach umiestnené CP liniek, ktoré cez príslušnú zastávku vôbec nejazdia?
...
Samozrejme, že ste uhádli.
Na Uhlisku, parkovisku je ešte stále CP L34, 35, 36 (aspoň, že tam je ešte oznam o zmenách od 7. 2.). To však ale neplatí pre zastávku Bellušova, kde takýto oznam nie je , ale CP L34 tam visí pre oba smery!
V ktorom meste sú na zastávkach umiestnené CP liniek, ktoré cez príslušnú zastávku vôbec nejazdia?
...
Samozrejme, že ste uhádli.
Na Uhlisku, parkovisku je ešte stále CP L34, 35, 36 (aspoň, že tam je ešte oznam o zmenách od 7. 2.). To však ale neplatí pre zastávku Bellušova, kde takýto oznam nie je , ale CP L34 tam visí pre oba smery!
PIT
DIŠTANCUJEM SA OD PRÍSPEVKU #2264, KTORÝ POD MOJÍM NICKOM NAPÍSAL JURO. TAKÝTO NEZMYSEL BY STE Z MOJICH ÚST NIKDY NEPOČULI.
Priepustnosť spomínanej trate bola prekročená už asi v 70-tych rokoch a už v tom čase mala byť dokonca zdvojkoľajnená. Len keďže na Slovensku sa robí vždy všetko opačne, vysoko zaťažená železničná trať sa nerozvíjala po technickom hľadisku a urobilo sa všetko preto, aby nastala recesia a potom je možné povedať, že už to nie je nutné. Skrátka čo sa na Slovensku neurobí hneď... Pre zaujímavosť - Nariadenie vlády SR č. 263/1998 Z. z., ktorým sa vyhlasuje záväzná časť územného plánu veľkého územného celku Banskobystrický kraj, Príloha č. 2 Záväzná časť územného plánu veľkého územného celku Banskobystrického kraja hovorí v bode:
"1.3 rozvíjať banskobystricko-zvolenské ťažisko osídlenia
s priestorom Stredoslovenského regionálneho centra ako
jedného zo štyroch metropolitných centier Slovenska ako
ťažisko osídlenia celoštátneho až medzinárodného významu,"
(pre tých, čo zabudli, o čom sa tu hovorí)
"6.2 v oblasti rozvoja železničnej dopravy
6.2.1 rezervovať priestor pre výhľadový koridor
vysokorýchlostnej trate ako územnú rezervu
s predpokladom jej postupného spresňovania v ďalších
stupňoch územnoplánovacej dokumentácie,
6.2.2 modernizovať južný ťah v celej dĺžke - hranica
Nitrianskeho kraja (Nové Zámky/Palárikovo - Levice)
- Zvolen - Lučenec - Fiľakovo - hranica Košického
kraja (Košice),
6.2.3 elektrifikovať trať Zvolen - Banská Bystrica DO ROKU
2000 a rezervovať priestor na výhľadové
ZDVOJKOĽAJNENIE TRATE (po prekročení priepustnosti),"
Z uvedeného je vidieť, že to, o čom sa tu rozprávame malo už veľmi dávno existovať a nie aby sme sa obávali, či predsalen 10 rokov po položení základného kameňa (29. 08. 1995 - je na I. nástupišti žel. st. Zvolen osob. st.) sa táto ešte len začne realizovať. ZSSK by potom konečne mohla začať poskytovať dostatočnú ponuku vlakov premávajúcich do Banskej Bystrice a vytvárať tak štandardné prepojenie so svetom, nie ako je tomu teraz, kedy má BB viacnásobné prepojenie len do Zvolena, Brezna a Žiliny. Je to aj jeden z ďalších predpokladov modernizácie prepravy a vytvorenia integrovaného systému prímestskej dopravy osôb v aglomerácii Banská Bystrica - Zvolen podľa Národnej správy o rozvoji osídlenia a bývania v Slovenskej republike - Habitat - Istanbul +5 (z roku 2001), časti Návrhu verejnoprospešných stavieb dopravnej infraštruktúry pre zabezpečenie územného rozvoja Slovenska v súlade s Koncepciou územného rozvoja Slovenska - II. návrh.