Juraj neser! Kde som Vas v mojom prispevku kritizoval??? Kde je v mojom prispevku konstatovanie typu "co to tam robite za sprostosti v tom DP"?
Len som varoval pred prehnanymi iluziami.
Do kelu, Petik, taketo vyjadrenia este pred spustenim ostrej prevadzky a teda realne este pred tym, ako vobec nieco len bude nafigu su dost demotivacne pre ludi, ktori maju zabezpecovat rozbeh trolejky ci uz priamo alebo nepriamo. DPM este realne trolejku ani nespustil! Jasne, ze kopec veci na houby bude, ked sa to spusti, ale az vtedy prichadza cas na kritiku a konstatovania typu "co to tam robite za sprostosti v tom DPM", rovnako ako bol Burz nespokojny s oznacenim mercedesu na L103/104.
DPM nikoho nespasi a ani jeho poslanim nie je kohokolvek spasit. DPM ma vykonavat len prevadzku MHD, tak, aby ludia boli v prvom rade spokojni a brali MHD ako obycajnu sucast svojho zivota. A aj v tejto suvislosti teraz skutocne neviem, ci chces casove listky alebo nechces ...? O casovych listkoch sa vobec nerozhodovalo lahko. Ved tie tu boli naposledy pred 7 rokmi!!! Naco mas nadviazat? Na ake cisla? Na aky dopyt po tychto listkoch? Casove listky je z pohladu DPM krok do neznama, ale ide sa do toho a tazit z toho ma v prvom rade cestujuci.
A z ktoreho si to popijala, ved tie nie su az take "ostre"..? Adam, Bystrica, Stefanik, alebo nebodaj 13-ty karlovarsky? ? ? No ale to hlavne, nasla si CP za okienkom v stanicnej budove, ha..?? ?
To nie je o boji žiaľ, ale o možnostiach. "Páni" vodiči /myslím skutočných vodičov/ postupne odchádzajú do dôchodku a naša "vyspelá" spoločnosť zabudla na vodiča profesionála. Niekedy si takmer každý mladý muž na vojenskej službe zadarmo mohol urobiť vodičský preukaz "C" ..niekedy si všetci učni budúci automechanici v rámci praxe tiež urobili "C". Rástli medzi autobusmi a nejako sa im do krvi dostala láska k tomuto povolaniu a mohli sa rozhodnúť pre olejové monterky, alebo za volant. To boli a ešte aj sú profesionály a potom sa to stalo. Zrušili sa učni , prax v dielni kde voňali autobusy a za volant si posadali nervózni zúfalci, ktorí sa nevedeli nikde uplatniť..LEBO..mohla by som dlho, ale nechce sa mi pretože všetci znalí dopravy vedia o čom točím..
A tak si môžeme želať, že sa stane zázrak a nájdu sa profesionály, ale zase zo života vieme , že zázraky sa nedejú. A preto by si mala schopná dopravná spoločnosť znova vychovať svojich profesionálov sama ako kedysi Baťa. Ak urobíme z vodiča kvalifikovanú profesiu a investujeme do jeho vzdelania a náležite ho zaplatíme tak tu nebudeme musieť čítať, že vodiči sú nervózni a lezú im na nervy cestujúci..hej a tiež by ma zaujímalo ako vôbec niektorí mne známi nerváci môžu urobiť psychotesty, lebo u mňa by vyleteli hneď po prehovorení ?
Vsak nech sa "vyfarbia" a demaskuju pred ludmi, aki doopravdy su, ich medialne "masirovanie" verejnosti narobilo v mysliach ludi vela skody, ale ludia sa musia sami a najmä "hmatatelne" presvedcit o opaku. Za jeden a pol roka ich za nedostatky ktore tu produkuju vlastne nik nepranieroval, tak je na case vystavit im ucet! V tomto vidim nedostatocne kontrolne mechanizmy mesta ako objednavatela, samozrejme taktiez poslancov, no a v neposlednom rade treba pouzit ich zbrane, totiz medialne poukazat na nedostatky a ohradit sa voci nezmyselnym a zavadzajucim tvrdeniam a klamstvam!
"ak budu bojovat o zakaznika kvalitou a nie ako doteraz podrazmi a dezinformacnou kampanou! " normálne si ma rozosmial. ? Im kvalita veľa nehovorí, cela MHD je založená na klamstvách, podrazoch, dezinformáciách... ?
No zobudiť sa a sekať dobrotu (resp. dodržovať zmluvu) po skoro roku a pol je podľa mňa neskoro. Aj to začali iba vďaka reálnej konkurencií DPMBB.
Isteze, konkurencny prepravca prinuti urobit toto a mnoho dalsich "vylepseni"(ktore by inak mali byt samozrejmostou), balkanci tiez nebudu cakat so "zalozenymi rukami", tak paradoxne toto konkurencne prostredie moze byt v konecnom dôsledku obcanom na uzitok. ? Ale samozrejme, ak budu bojovat o zakaznika kvalitou a nie ako doteraz podrazmi a dezinformacnou kampanou! ?
Nechcem niekomu robit "advokata", ale ked to isti ludia robili v BBDS a ta mala do konca r. 2005 MHD v BB, tak to asi vedia robit..? A posilneni prave spominanymi novymi ludmi mozu spolu zabojovat o nove kvalitativne fungovanie hromadnej dopravy a tym vlastne aj o zakaznika. Samozrejme, ak sa vyvaruju svojich predoslych chyb, chyb dnesneho prepravcu a poucia sa z nich! Je to proces, mozno nebude ihned spociatku vsetko tip-top ale urcite budu "na sebe" pracovat, nic ine im asi ani neostane, konkurencne prostredie prinasa len tuto alternativu, dalsi "reparat" by uz asi od obcanov nedostali.. ?
Pozorne som prečítala a vidím len jeden jediný problém a to :
2. ci sa zrazu v BB objavila nova skupina slusnych vodicov, ktori budu usmiati, mili, budu jazdit podla grafikonu a nebudu sa spravat k cestujucim arogantne,
..ak tento problém zvládne "nové" vedenie tak vyhrali!..ak nie tak cestujúci nemôže byť spokojný je to teda o motivácií a profesionálnej hrdosti /a to čo je ??..sa niekto opýta../ Môžeš mať dobré nápady, skvelý CP, nový dopravný prostriedok všetko dokáže zmariť jeden dnes už "neobyčajný" pán vodič a ver tomu, že viem o čom píšem ? tak odporáčam od prvého dňa vysvetlovať pojem služby ... ?
Som veelmi zvedavy, ako bude fungovat doprava v rezii DPMBB, ked sa prejde od 4 minibusov k 28 trolejbusom!
Riaditelom DPMBB je pan Snopko, ktory uz sefoval MHD v rezii BBDS a pamatam si, ako tu vtedy vsetci na MHD nadavali. Predcasne odchody, arogancia soferov, cestovne poriadky a dalsie nedostatky sa pretriasali denne (podobne ako dnes u SAD ZV).
Neviem ci:
1. u M. Snopka nastala nejaka zmena osobnosti,
2. ci sa zrazu v BB objavila nova skupina slusnych vodicov, ktori budu usmiati, mili, budu jazdit podla grafikonu a nebudu sa spravat k cestujucim arogantne,
3. ci nasi dvaja kamarati v DPMBB pomozu naplnit predstavy o dobrej MHD, ktore tu v minulosti prezentovali (maju na to vsetky predpoklady, ale ktovie aky je ich skutocny vplyv na rozhodovanie v DP)
NErelativizujem neschopnost SAD ZV!
Ano, v minulosti som tu vyzyval, aby sme dali bryndziarovi viac casu, nez zacneme hodnotit, a nenechali sa zaslepit tym, ze zrusil trolejbusy a ze MHD v Pazravej zabezpecuju "nenavideni" bryndziari. Spatne uznavam, ze to bolo naivne. Asi som vtedy malo pocuval Polonyiho vyroky (Mgr v tomto pripade skutocne znamena magor), alebo mozno som ich pocuval v prestavkach medzi Cimrmanmi:) Dnes dufam, ze sa Bystrica STS ZV co najskor zbavi.
Ale varujem pred prehnanym optimizmom, ze DPMBB nas spasi.
Su vsetky novinky, ktore nam DPMBB prinasa (mesacniky, nastup vsetkymi dvermi, racionalne, pravidelne a relativne huste cp [aspon tie, ktore som videl]) dosledkom toho, ze DP si uvedomuje ich nutnost pre kvalitnu MHD, alebo su vyvolane potrebou vyhnat SAD ZV spod drotov?
LUK: suhlasim s tym co pises, ale opacne to neplati. Teda ak je niekto schopny zabezpecit slusnu dopravu 4 minibusmi, nie je to este ziadna zaruka, ze to zvladne aj s 30-timi.
Preto je scestne porovnavat sucasny DPMBB so STS ZV.
Drzim DPMBB palce, ale to "ale" tu zostane, kym neuvidim realitu. Pockajme, ci dokaze robit MHD na urovni Usti nad Labem:)
ale prečo potom všetci vykrikujú, aké sú trolejbusy staré? Tiež sa o ne poriadne starajú, dokonca dôkladnejšie ako o autobusy, keďže pre trolejbus sú prísnejšie normy...
K nezmyslom istého letca tuná sa nemá cenu vyjadrovať, ale k dispečeráku asi toľko:
Burz: nehodnoť podľa stavu spred mesiaca, keď nevieš ako sa na veci makalo odvtedy... Odvtedy kedy som videl mikrovlnku, tak vždy predpisovo označenú... Ďalej - už ti bolo povedané priamo ľudmi z DPMBB, že tých pár problémových zastávok je problémových ešte stále... a nemôže za to DPMBB...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK