Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nerozumiem preco v BB nie je mozne dodrzat urcitu "historiu" v cislovani liniek.
Preco bude do Skubina jazdit L35, ked by tam mohla jazdit radsej L36. L35 predsa donedavna jazdila na THK, takze toto cislo malo ostat volne, resp. mali ho pridelit nedavno novej linke 30. Na Mlynsku by mala jazdit L37, ta tam az donedavna jazdila. Toto nie je len priklad tychto par liniek, v BB je to tak vzdy. (Apropos, najlepsie by boli 34, 34A a 34B tak ako je to tu na imhd)
Udrziavat ciselnu radu je nezmysel! Treba zachovavat cisla tak ako su vryte v pamati cestujucich.

Re zmena 34: Tak som zvedavy, co utnu miesto L34. Tipujem ze na to doplatia Sasovcania:)
Reakcia na: Kami #2198:

Tak to si pôjdem určite obzrieť. Rozdelenie na tri linky z časti sprehľadní ten nepodarený vzor CP. A číslovanie liniek 34, 35, 36 zabezpečí, že sa budú na zastávkach nachádzať vedľa seba a cestujúci do súbežných častí týchto liniek nebudú musieť veľmi pátrať, ktorá to linka tam ešte premáva.

Majkl, tak čo s Tebou?
Reakcia na: Katarina Cizmarova #2196:
od rana su na zastavkach 34 oznamy o zmenach (vid novinka na hlavnej stranke), ale ako bude CP vyzerat, sa nevie. Vikend je otazny, ale cez tyzden predpokladam povodny CP.
Reakcia na: Katarina Cizmarova #2195:
no len dufam, ze sa neobnovi aj "nadherny" vikendovy interval 28 min. 😞

Re #2186 PIT: technicky nie je delba trzieb problem. Problem je ekonomicky a pravny. Napriklad SAD by museli mat nejake zuctovacie centrum. Zaujimave nie su jednotlive udaje, ale len suhrnne za nejake casove obdobie. Mozno odkupia licenciu na BSIPS od NBS. 🙂
Prosim, vie mi niekto zistit novy cestovny poriadok 34? V sobotu sa ma uz jazdit po novom, ale nikde neviem vypatrat podla akeho cestovneho poriadku! Vdaka!
Reakcia na: VP #2194:
Nestastna 34 bude chodit od 7.2. v povodnom stave tak, ako bola pred upravou 7.1.. Vitazstvo nad nezmyslom sa podarilo vdaka poslancom VO č. 3 a ustretovosti p. riaditela SAD. Smutne je, ze problemy dopravy obyvatelov mesta BB nezaujimaju tych, ktori by mali mat na tom najvacsi zaujem, teda radnych panov!
Nastastie, poslanci zacali pocuvat svojich obcanov a toto je vysledok! Takze sa vsetci teste!!!!
Prosim, vie tu niekto informovat o pripravenych zmenach tej nestastnej 34-ky?
Reakcia na: Vladimír #2191:

Konečne niekto napísal to, čo má byť úplnou samozrejmosťou.
Reakcia na: Petik #2190:
Akokoľvek odrátavanie kreditu za každú jazdu nezmyselné je, zamyslel som sa nad Papyrovym návrhom. A ako tak rozmýšľam, pri jeho návrhu v podstate ani kontrolovať ochranné znaky lístka s čiarovým kódom nepotrebuješ! Ak sa čítačka napojí na databázu BBDS a Ty tam kredit nebudeš mať, tak Ti je falzifikát úplne na nič 🙂 Jedine, žeby si zámerne vyrával kópie cudzích lístkov za účelom odoberania kreditu iným. Ale to im už rovno môžeš ten lístok ukradnúť a ušetriť si "vývoj" vlastného lístka.
Reakcia na: Petik #2190:
"potrebujes revizorov; alebo mozes rovno zaviest nastup vsetkymi dvermi"

Bystrica POTREBUJE revízorov a POTREBUJE nástup všetkými dverami!
Reakcia na: Papyr #2177:
zabudni prosim ta na citacku ciarovych kodov pri listkoch ktore maju platit viac ako 1 den. Ziadne ochranne prvky nic neriesia, pretoze ich pritomnost technicky nezistis a vodic na to nema cas, takze potrebujes revizorov; alebo mozes rovno zaviest nastup vsetkymi dvermi.

BTW Pozeram sa na prazsky kmenovy kupon:) Myslim ze tie ochranne znaky su smiesne, o novych kuponoch nehovoriac.
Po povodniach som chodil nacierno az do Decembra. Vtedy zacal husty vyskyt revizorov, tak som si v krityckych pripadoch (metro rano) cvikal. Raz som revizorovi zamerne ukazal listok z predosleho dna, a nic si nevsimol. Z toho vyplyva, ze spolahliva kontrola sa da zabezpecit len technickymi prostriedkami, nie ludmi. Videl si niekedy revizora, ako vytahuje kupon a skuma ci je tam vodotlac alebo pravy hologram?
Reakcia na: PIT #2186:
Vladimir chce naznacit to, ze cela mysienka platieb za jednotlive cesty je absolutna zvrhlost, ktora v MHD nema co robit. V MHD je dlhodobe listky vhodne obmedzovat jedine casom. A ja sa s nim stotoznujem.
Reakcia na: PIT #2181:
Velmi jednoducho. Tvoj aktualny kredit by bol vedeny v elektronickej evidencii a nie na papieriku. Samozrejme po nastupe do vozidla by si si listok oscanoval, zariadenie by rozpoznalo, ze sa jedna o tvoj kmenovy list a z centralnej databazy listkov niekde v budove DP by to odratalo kredit. To sa da bud cez GSM, alebo cez iny, vlastny radiovy system DP. Technicky to ide.
Reakcia na: PIT #2186:
Delba trzieb by vzhladom na sucasny tarifny system nemala byt problem. Autobus konkurencnej spolocnosti by jednoducho presiel citackou na CSAD a bolo by to jasne. Inak by to samozrejme bolo pri casovych listkoch.

BTW Mozme to skusit:) Poskladame sa na jeden, dva stare autobusy (DP Praha vkuse nieco predava) a urobime konkurencnu linku. A uvidime ci sa nam s CSAD podari dohodnut:)
Reakcia na: Vladimír #2184:

To znamená, že tento CL by platil len na x jázd, na počet krorých bol zakúpený a zakaždým by bolo potrebné si zakúpiť nový?
(U ČK je toto médium trváce a kúpi sa len raz. Vhodnejšie by však bolo, keby s jednou ČK bolo možné uskutočňovať nákupy aj u iných dopravcov, ale to už je sci-fi, nikdy by sa nedohodli na deľbe tržieb.)
Cize v Novej Bani to bol Hostitelsko - dopravny kombinat, k.p. v Novej Bani. Zvolen a Stiavnicu robila CSAD. Uvazovalo sa tiez o Brezne, Kremnici, Lucenci, Sahach, Krupine, R. Sobote a Safarikove (Tornala).
Reakcia na: PIT #2181:
Papierový lístok s čiarovým kódom by výšku Tvojho aktuálneho kreditu síce asi nezvládol, ale nakoľko som hlboko presvedčený, že pojem "aktuálny kredit" nemá v MHD čo hľadať, nepovažujem za potrebné sa týmto problémom ďalej zaoberať.
Reakcia na: Petik #2182:

Aby to bolo úplne jasné - BBDS limituje platnosť karty na niekoľko rokov a automaticky ju predlžuje u ČK s opočítavaním celého cestovného (bezplatne, pričom si to ani nevšimnete - napr. moja karta má momentálne platnosť do 20.11.2006, pričom netuším, ako na tento dátum prišli, ale pri predaji ČK nie je nikde v podmienkach uvedené, že by ČK mala mať obmedzenú platnosť. Platnosť je mimochodom vytlačená v poslednom riadku na CL).
U ČK s odpočítavaním zľavneného cestovného (napr. u študentov) sa platnosť predlžuje každý rok po preukázaní podmienok pre poskytnutie zľavy na cestovnom (dokladom o návšteve školy), aby sa znížilo zneužívanie. I keď bez ohĺadu na skutočnosť, či ČK automaticky odpočítava celé alebo zľavnené cestovné, je ňou možné kúpiť akýkoľvek počet a druh CL v závislosti len od výšky kreditu na nej. Inak z technickej stránky je životnosť ČK spomínaných 100 000 použití.
Reakcia na: PIT #2181:
Tak OK, kapitulujem:) Mal som pocit, ze tu dobu pouzivania obmedzuje CSAD.
Reakcia na: Petik #2174:

Výrobca deklaruje životnošť ČK na 100 000 použití. Takže ak by ste ČK použili denne 4-krát, vydržala by viac ako 68 rokov.

Neviem si veľmi predstaviť, ako by papierový CL s čiarkovým kódom zvládol personifikáciu a vedenie mojej aktuálnej výšky kreditu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.