Chcel by som sa vyjadriť k rozširovaniu trolejbusov v regióne BB. Mňa tento nápad veľmi potešil a som rád, že aj sám primátor to pochopil (aspoň sa tak tvári). Naozaj, ak sa dajú dokopy ľudia, ktorí dokážu vytvoriť detailný projekt (a o tom nepochybujem), tak som presvedčený, že poskytnutie dotácií z fondov EÚ je reálne, nakoľko je všeobecným trendom podporovanie ekologických foriem verejnej hromadnej dopravy.
Boli tu obavy typu, že ešte nie je ani zatrolejovaná Sásová (resp. ešte stále trolejbusy ani nejazdia ?) a už ideme robiť ambiciózne návrhy zavedenia trolejbusov do ZV. Ja mám na to troška odlišný názor. Podľa mňa to vôbec nevadí, že je to až také ambiciózne, jednoducho bude potrebné urobiť podrobný projekt a raz sa s tým predsa musí začať. Veď už včera bolo neskoro, tak potom nerozumiem tomu, prečo by sa nemalo ísť na to tak "zhurta". Čerpanie eurofondov je ohraničené rokom 2013, a to je hlavný dôvod toho, prečo netreba s ničím zaháľať. Veď príprava takéhoto projektu nie je záležitosť 1 roku, preto netreba zbytočne čakať. Ak bude v meste pracovná nálada a chuť pracovať na niečom podobnom, k tomu verím, že pomáhali by aj ďalší nezainteresovaní ľudia, ktorým záleží na kvalitnej doprave a dielo by sa podarilo.
Ako by mal projekt asi vyzerať a aký by bol jeho význam:
1. netvrdím, že troleje by mali ísť po R1. Môj názor je taký, že troleje by mali obsluhovať okolité územie (bod 2.), po R1 by mali jazdiť zrýchlené autobusy BB-ZV (tak ako aj dnes)
2. v budúcnosti sa dá očakávať postupná urbanizácia okolitých území, rozširovanie súčasných sídelných plôch a vzniku nových priemyslných podnikov (budovanie priemyselného parku Badín-Sielnica), obsluha obcí Badín, Vlkanová, Hronsek, Sielnica, Kováčová, príp. Veľká Lúka a mesta Sliač
3. napojenie letiska Tri duby na Sliači, ktorého význem môže v budúcnosti veľmi porásť
4. doprava do kúpeľných centier v Kováčovej a na Sliači
5. komplexné budovanie integrovaného dopravného systému (MHD BB + zrýchlené autobusy BB-ZV + medzimestské trolejbusy + príp. regionálna železničná doprava)
Na záver. Nič nie je nemožné. Netreba hovoriť, že o takom projekte možno len snívať. Stačí len chcieť, eurofondy treba využiť, keď je možnosť, viacej už takáto šanca nikdy nebude (z vlastného mestského rozpočtu by sa financie na takýto projekt nikdy nenašli). Netreba zbytočne čakať, každý 1 deň je drahý. BB má veľkú príležitosť budovať a rozširovať metropotlitné centrum a ja len preto, aby to potom niekoho nemrzelo ďalších 50 rokov, že sa niečo mohlo spraviť a nespravilo sa.
Boli tu obavy typu, že ešte nie je ani zatrolejovaná Sásová (resp. ešte stále trolejbusy ani nejazdia ?) a už ideme robiť ambiciózne návrhy zavedenia trolejbusov do ZV. Ja mám na to troška odlišný názor. Podľa mňa to vôbec nevadí, že je to až také ambiciózne, jednoducho bude potrebné urobiť podrobný projekt a raz sa s tým predsa musí začať. Veď už včera bolo neskoro, tak potom nerozumiem tomu, prečo by sa nemalo ísť na to tak "zhurta". Čerpanie eurofondov je ohraničené rokom 2013, a to je hlavný dôvod toho, prečo netreba s ničím zaháľať. Veď príprava takéhoto projektu nie je záležitosť 1 roku, preto netreba zbytočne čakať. Ak bude v meste pracovná nálada a chuť pracovať na niečom podobnom, k tomu verím, že pomáhali by aj ďalší nezainteresovaní ľudia, ktorým záleží na kvalitnej doprave a dielo by sa podarilo.
Ako by mal projekt asi vyzerať a aký by bol jeho význam:
1. netvrdím, že troleje by mali ísť po R1. Môj názor je taký, že troleje by mali obsluhovať okolité územie (bod 2.), po R1 by mali jazdiť zrýchlené autobusy BB-ZV (tak ako aj dnes)
2. v budúcnosti sa dá očakávať postupná urbanizácia okolitých území, rozširovanie súčasných sídelných plôch a vzniku nových priemyslných podnikov (budovanie priemyselného parku Badín-Sielnica), obsluha obcí Badín, Vlkanová, Hronsek, Sielnica, Kováčová, príp. Veľká Lúka a mesta Sliač
3. napojenie letiska Tri duby na Sliači, ktorého význem môže v budúcnosti veľmi porásť
4. doprava do kúpeľných centier v Kováčovej a na Sliači
5. komplexné budovanie integrovaného dopravného systému (MHD BB + zrýchlené autobusy BB-ZV + medzimestské trolejbusy + príp. regionálna železničná doprava)
Na záver. Nič nie je nemožné. Netreba hovoriť, že o takom projekte možno len snívať. Stačí len chcieť, eurofondy treba využiť, keď je možnosť, viacej už takáto šanca nikdy nebude (z vlastného mestského rozpočtu by sa financie na takýto projekt nikdy nenašli). Netreba zbytočne čakať, každý 1 deň je drahý. BB má veľkú príležitosť budovať a rozširovať metropotlitné centrum a ja len preto, aby to potom niekoho nemrzelo ďalších 50 rokov, že sa niečo mohlo spraviť a nespravilo sa.
a kadial do sasovej? - nemaj boja ... vsetko bude 
JJ