To je samozrejme dobre, len potom, až sa to spustí, ako som sa bol na našej slávnej piatkovej diskusii vyjadril, by bolo potrebné a vhodné čo najskôr obstarať aj nejaký trolejbus nový. Hoci aj JEDEN. Aby substrát videl a pochopil, že trolejbus je moderný dopravný prostriedok a že koľko takých bude v BB jazdiť je len otázkou peňazí a prístupu Mesta.
Lebo ja sa veľmo bojím toho, že mesiac po spustení trolíkov bude národ vrčať, že jednoročné bryndzové Karosy B 961 sedemnásťročné bystrické Škody 15 Tr nahradili... a následne stav začne spájať s trolejbusovou dopravou všeobecne
aký súd? ja neviem o tom, že by to išlo cez súd...
Re #21017Petik: "oni predsa v dobrej viere nakupili autobusy na primestsku" že o ŽIADNYCH neviem... Alebo kúpili ten pojazdný vzorkovník podlahových krytín, ktorým sa občas vozím do sveta?
Myslim, ze prislovie "Dockaj casu, ako husa klasu" by sa mohlo zmenit na "Dockaj casu, ako bystricania trolejbusu":)
Pamatam, ako postavili tie droty ale po meste este trolejbusy nejazdili. V nejakej humoristickej relacii v radiu sa kladli otazky humoristom (presne tym humoristom a presne rovnako ako to prebrala tv relacia Deres). A tam bola otazka, ze v BB postavili trolejbusove droty, ale podnik na vyrobu trolejbusov nedodal trolejbusy. Niektory z humoristov mu odpovedal nieco v zmysle, ze vsetci bystricania dostanu 2 palice a batoh s elektromotorom.
Tak , aby ste si náhodou nemysleli, že tu nie som. )) SOM. A táto diskusia ma naozaj teší, lebo konečne sa dozvedáme ako to vyzerá s trolejbusmi. Takže všetko pripravené..ja síce nemám gule, ale viem , že je to TAK. Darmo sa tu niekto napríklad MIK 24 snaží rečami typu "jedna pani povedala" a maľovaním katastrofických scenárov vnášať pesimizmus...všetko je tak ako má byť takže pekne v kľude a s úsmevom ?
A ešte k tej primitívnosti s nákupom nábytku DPMBB ..dotýčný ešte asi nikdy nebol na prechádzke na VÚC ? , ale zase mohli si fakt nakúpiť nábytok aj techniku v MEGE nak sa svet čuduje...... /je ich viac ako tri teda bodky/))
tí ľudia naisto z vozovne neboli, lebo ja v tej mojej spomínanej guli vidím, že technické problémy nie sú žiadne, všetko je pripravené a jazdiť by sa dalo aj hneď zajtra... problém je v orgáne...
Konečne sa v rannej posilovej L80 objavili revízori a úlovok poriadny, okolo 8 ľudí. Čierni cestujúci spolupracovali (až na jednu dievčinu, ktorá sa vyhovárala, že si nestihla kúpiť lístok). Aj keď by som k tej akcií mal určité námietky (vodič nezablokoval odbavovací systém, otváral dvere), som spokokný. Len by to chcelo ešte častejšie kontroly...
Ja od par ludi z DPM viem, ze to zdaleka nie je take strasne, ako sa predpokladalo... ?
POvdz, ze odkial vies, ci sa na minanie na urcitu vec pouzivaju prave prostriedky, ktore mesto urcilo na vykon vo verejnom zaujme?? Aj tak nepredpokladám, že by mesto dopredu reálne previedlo na účet DPM nejaké prostriedky, teda ešte pred vykonaním objednaných výkonov. Za ZVHD asi tiež platí mesačne pozadu... Druhá vec je, že DPM mal nejaké peniaze aj pred tým, za čo inak by nakupoval vozidlá - minibusy?
Čo sa týka samotnej dnešnej témy a dôsledkov konania ZVSK voči nepremávaniu trolejbusov - keby si DPM doviezol aj úplne nové vozidlá, nič by to nezmenilo na fakte, že by mohli byť akurát tak odstavené v depe na dvore...
Skús mi vysvetliť, čo má spoločné zariaďovanie priestorov, v ktorých má sídliť de facto novovznikajúca organizácia, s tým, či v zmysle zákona o dráhach správny orgán vydá povolenie na prevádzkovanie dráhy, resp. licencie na prevádzkovanie doprave na dráhe???
Vrátim sa k tomu, že ide o spoločnosť, ktorá chce začať riadne vykonávať činnosť a k tomu sú nevyhnutné i priestory pre zamestnancov a je i logické, že nebudú sedieť niekde na lúke na tráve... Je potrbné sa zamyslieť, že niekde treba vykonávať i súvisiace nevyhnutné réžijné činnosti, bez ktorých by samotná doprava nemohla fungovať. K tomu je potrebné zabezpečiť priestorové i materiálno-technické zázemie, tak v čom je problém??? Upozorňujem aj na fakt, že DPM je súčasne zamestnávateľom, ktorému zo všeobecne záväzných právnych predpisov vzniká aj obrovské množstvo povinností vôbec nesúvisiacich so samotným, výkonom doprvy, ale musí ich zabezpečiť napr. aj vo vzťahu k zamestnancom, tak sa netvár, ako keby si nemal žiadne právne povedomie a musíš uznať, že treba splniť kadečo - len tak napr. (ale to je len úplne minimum, čo ma teraz náhodne napadlo): nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 391/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na pracovisko, nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 276/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách pri práci so zobrazovacími jednotkami... Nie je všetko len o kričaní do vetra...
niektore troleje vyzeraju lepsie ako ako niektore busy zabezpecujuce v sucasnosti MHD. A mozem ta ubezpecit, ze su v pojazdnom stave - zopar tych koliecok okolo vozovne uz porobili...
Ak bude vypisany konkurz na primestke linky neviem na com by ich chcela BB SADka robit, ved v tom ich vozovom parku okrem medzimestskych a zajazdovych autobusov je len veteranklub. ☠ A pan riaditel BB SADky musi investovat teraz do Brezna na rozstrielane autobusy. ?
Vy sa este cudujete, ze trolejbusy nepremavaju? Od par ludi z vozovne viem v akom su stave, ak by vysli von tak ku kazdemu treba pripravit tahac na tahanie. A peniaze ktore dostali od mesta isli na zariadovanie kancelarii, ved sa tam pred par dnami nanosilo sedaciek, kobercov a nabytku. Je predsa kazdemu jasne ze kancelarie zarabaju pre firmu peniaze a nie trolejbusy. Ak to niekto posledoval z VUCky tak sa necudujem, ze im to nepodpisali. A pravda je ze ak SAD ZV dostane peniaze za usli zisk tak to budu len nase korunky.
S tym bumerangom myslim ze plati: Nekric hop, kym ti nepreskoci:)
Nahrada za usly zisk: to nie je ziadna recesia! Zda sa ti Polonyi ako recesista? Ale vazne... tie licencie vydal VUC a SADZV konal v dobrej viere. Je chyba uradu VUC, ze rozhodol inak ako na zaklade zakona. SAD ZV predsa o udelovani licencii nerozhoduje:). Ak im urad sposobil skodu, je logicke, aby ju zaplatil.
Ja aj pan Chabada sice vieme, ako to bolo v skutocnosti, ale preco by pred sudom argumentovali inac ako som naznacil?
Ak je bryndziar dostatocne vychcany, a my vieme ze je, tak tu nahradu skody pozadovat bude, a zaplatite to vy vsetci, co platite dane v BBSK. Tak ako pise PIT #21020). Nikdy sa nepodari Chabadovi dokazat, ze umyselne poskodil VUC. Kdo by mu to dokazoval? Snad len nie pan zupan.
tá tvoja rekcia že SAD ZV si môže vymáhať náhradu za ušlý zisk, znie tak skoro ako recesia, lebo ad koho to budú vymáhať, sami od seba? Veď vo VÚC vtedy sedel ich človek pán Ch....a.
Tu krásne vidno ako platí pravidlo "bumerang efektu" ako hodíš, tak sa vráti. Myslím že SAD ZV doplatí čoskoro kruto a nepekne za svoju nenažranosť, doteraz sa im darilo vyhrávať licencie a súťaže rôznymi nekalými spôsobmi, ale bumerang sa pomaly ale isto vracia.
Však áno, ono sa to niekedy dá na vec pozrieť aj to, že niekto úplne náhodne "úmyselne" urobí škodu v prospech niekoho, ktorú potom zaplatí úrad (organizácia), on zaplatí škodu do výšky svojej limitovanej zodpovednosti (ktorú mu potom zo "zisku" vráti jeho priateľ, ktorý bol koním úradu/organizácie "poškodený").
Pozn. akurát teraz neviem, ako je to s osobnou zodpovednosťou pri zamestnancoch v štátnej, resp. verejnej službe a hľadať sa mi to nechce...
- § 17a bol do zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 1992 Zb. o Národnej banke Slovenska doplnený zákonom č. 149/2001 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 566/1992 Zb. o Národnej banke Slovenska v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 21/1992 Zb. o bankách v znení neskorších predpisov, s účinnosťou od 01.05.2001
- vyhláška Národnej banky Slovenska č. 465/2001 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o postupe pri prijímaní zákonných peňazí a pri nakladaní s nimi a podrobnosti o poskytovaní náhrad za necelé bankovky alebo za inak poškodené bankovky a mince nadobudla účinnosť 01.12.2001 a súčasne tak zrušila vyhlášku Štátnej banky česko-slovenskej č. 147/1992 Zb. , ktorou sa ustanovuje postup pri príjme zákonných peňazí a nakladaní s nimi a pri poskytovaní náhrad za necelé a poškodené bankovky a mince, kde:
Príjem zákonných peňazí
§ 1
(1) Zákonné peniaze 1) prijímajú Štátna banka česko-slovenská, banky, 2) pošty a ostatné právnické osoby (ďalej len "právnické osoby") a fyzické osoby podľa týchto zásad:
a) platné česko-slovenské bankovky (ďalej len "bankovky") prijímajú právnické a fyzické osoby bez obmedzenia,
b) platné česko-slovenské mince včítane pamätných mincí (ďalej len "mince") prijímajú bez obmedzenia Štátna banka česko-slovenská, banky a pošty; ostatné právnické osoby a fyzické osoby môžu odmietnuť prijatie mincí nad sumu 100 Kčs a nad 10 kusov tej istej nominálnej hodnoty a prijatie pamätných mincí,
...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK
Re #21017Petik: "oni predsa v dobrej viere nakupili autobusy na primestsku" že o ŽIADNYCH neviem... Alebo kúpili ten pojazdný vzorkovník podlahových krytín, ktorým sa občas vozím do sveta?