Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petik #1395:
Boli aj vo Veleniciach (1907 - 1916) aj v Budějoviciach (1909 - 1914).
Reakcia na: Papyr #1394:
Neboli tie historicke nahodou v Ceskych Velenicich (Gmund)? To je kusok vedla (50km).
Reakcia na: Petik #1393:
Ano, Budejovice su zvlsatna kapitola. Tie mali trolejbus trikrat, raz historicky Daimler-Stoll, niekedy na zaciatku 20. storocia. Potom v 1948 zaviedli trolejbus zase, v 70. rokoch znovu zrusili a v 90. znovu zaviedli.
Reakcia na: Papyr #1392:
No ja ked som tam prisiel, tak som ich pravdupovediac aj hladal:), myslel som ze ich obnovili. Ale to som si to asi splietol ze by s Budejicami.
Reakcia na: Petik #1390:
A mali tam dost dlho aj trolejbusy... az im ich komunisti v 1972 zrusili...
Petik: v roku 1949 sa po ceskych a moravskych DP hladali autobusy na zacatie MHD. Raz si to mozme zopakovat 🙂. Ale az na ten TAM a nizkopodlazaky je ZV podobny. Navyse ma I280 a vek vozidiel 🙂.

A co rajmok? Pocul som len dobre ohlasy. Akurat biskup sa zrejme velmi nevyspal, lebo nonstop obcerstvenie na namesti bolo vyuzite.
BTW:
Minuly tyzden som bol v Decine (mesto velkosti Zvolena). Maju tam perfektny vozovy park. Asi v priebehu hodiny som z hospody videl toto: nizkopodlazny Ikarus, Karosa Citybus, Karosa B7xx, B9xx (kratke aj dlhe), SOR B7.5, klbovy TAMBUS.
Ono to asi závisí aj na dohode s elektrárňami. Možno by mohli dať BBDS výnimku, keďže ide o podnik verejných služieb a nie klasický ziskový podnik. Ale elektrárne sa týmto zjavne bránia proti nevyrovnanému odberu.
Petik: zeleznice su sproste. Keby DP platili taku sadzbu za kW tak v sedle nevypravia trolejbus ani tahany T813 🙂. Zeleznice nemaju taku vyraznu spicku, este by usetrili. Vsak maju aj nakladnu dopravu a ta nie je viazana na silne casy. DP si bud dobre dohodne odber, alebo sa prisposobi. Bud ako PO, alebo ako BB. Mozno keby sa troleje postavili uz v roku 1937 kym malo mesto vlastnu elektraren, vyzerala by MHD v BB inak.
Reakcia na: Majkl #1384:

Mozno sa to zmeni, ked sa liberalizuje trh s elektrinou. Alebo by DP mohli kupovat elektrinu od zeleznic, ktore (myslim) neplatia podla spickoveko odberu.
Alebo nech si DP postavi precerpavaciu elektraren na Urpine 🙂
Reakcia na: Kami #1380:
No neviem, podla mna by malo logiku iba jedno - tlacenie CP vsetkych liniek z 1 zastavky. Ale ak to aj niekedy spravim, tak asi len pre bratislavske CP, kedze tie su spravene v lepsom formate ako CP pre BB a KE. (Ale mozno spravim konverziu udajov do takych, ako su v BA.) A na priamu otazku "preco sa neda tlacit" odpoviem "Lebo nemam cas sa hrat s hracickami, ktore nevyuzije tolko ludi, co ine veci" 😉 Cize vsetko je o case...

Plz. neodpovedajte v diskusii, lebo si to aj tak neprecitam, kedze sem nechodim 🙂
Celá táto logika elektrární voči DP-om sa mi zdá zvrhlá. Ale už sme to tu tuším v minulosti rozoberali.
Reakcia na: Papyr #1375:
Hehe, ked sme boli na exkurzii v žeúse, tak sa tam vychvalovali prave tymto. Je to kvoli tomu, ze nesmu v ziadnom pripade prekrocit urcity odber, lebo by platili velke pokuty. 🙂
Petik: presne neviem, neviezol som sa, ale co som pocul tak su vytazene biedne. Po konecnu sa dobiehaju. Ale mozno si ludia zvykli a vytazuju spoje z vlastnej iniciativy. 🙂 Ten c-ckovy delenkar je ako stvoreny na solo voz, ibaze vodici 2ky striedaju smeny tak by to musel robit niekto z 6/7.
Mas pravdu s tou filozofiou nasadzovania solo/klb. Autobusy k tomu smeruju. Zachova sa mozno jedina 22 pre posledny vecerny spoj, inak po spicke vsetky klby pojdu do garaze. Horsie to je so sedlom, tam ostanu.
Reakcia na: Kami #1380:

Tak otazku s tymi cestovnymi poriadkami som asi blbo pochopil.

re Solo a klb: pokial by boli v spicke nasadzovane vyhradne harmoniky a v sedle solo, tak by to zmysel davalo. Ale inak, pokial je standartny interval, tak pojde rovnaky pocet ludi v solo ako v klbe.
Zmysel by to malo povedzme na L2 na tie 2 poradia co idu v 7 min intervale.

Ten interval na L2 mi stale neda pokoj. Ako su vytazene tie vsunute spoje po 7 minutach?
Petik: nehladaj v tom zvlastny zmysel. Ziadna linka nie je urcena ako solo. Kvoli setreniu sa nasadzuju solo. V novinach odznela odpoved ze podla cisel solo staci. Neviem ti povedat ci su priamo pridelene alebo idu z ruky do ruky. Mam dojem ze 15Tr robili len spickove poradia. To by malo logiku.

Ivan: najjednoduhsie je to teraz. Vyberies si linku, smer a zastavku. Daju sa spravit aj zdruzene CP liniek so spolocnou trasou. Pri CP zo zastavky je otazne co vsetko sa ma tlacit - vsetko na jeden papier? Oba smery? Neviem, ale mozno D3k0 nieco vymyslel.
Reakcia na: Ivan #1378:

Samozrejme za sa to da - klikni na zastavku, z ktorej tie odchody chces. Napr.: http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!006-05&x=838860801025
Chcel by som sa opyat admina, preco sa neda tlacit cestovny poriadok na z konkrétnej zástavky (napr. nám.slobody).
Reakcia na: Kami #1376:
Preco su na L6 2 solo a 2 klb, podobne L7? To mi nedava zmysel. Bud mam na linke vyhradne klb alebo vyhradne solo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.