Reakcia na: Karol Nagy #11985:
V Presove jazdia na dvoch z troch nocnych liniek vyhradne trolejbusy. Kym nafta je rovnako draha pocas celeho dna, pri dobrej dohode s dodavatelom je nocny prud podstatne lacnejsi ako "denny". Preto sa nocne trolejbusy vyplatia, aj za cenu celonocnej prevadzky elektrodispecingu. Ale ako si povedal, naklady na prud su len okolo 7Sk tj. celkom zanedbatelne vzhladom na celkove naklady na km. A tu neide len o noc. V ktorykolvek cas v roku je elektricky prud niekolkotisic nasobne lacnejsi ako prud v 1/4 hodinovom maxime pocas roka. Preto plati umera, cim viac sa jazdi (rozumne, tj tak aby sa nezvysovalo to 1/4 hodinove maximum), tym je km lacnejsi...Viac moze vysvetlit Peter K.
JJ
ešte raz: sieť je zapnutá (pod napätím) stále. či vozidlá jazdia alebo nie, či je noc alebo deň, či je leto alebo zima,.... jednoducho stále
čo sa týka cien za energiu v noci:
ja som len reagoval na príspevok Matusa77, ktorý navrhol linkovanie po dobudovani trolejovej siete na Sásovu. za takýchto okolností by sa priemerná cena za 1 km prevádzky t-busu výrazne blížla priemernej cene za 1 km prevádzky a-busu.
Vtedy sa dá hovoriť o tom, že v noci by cena prevádzky t-busu bola nižšia ako cena prevádzky a-busu na 1 km