Mam z toho clanku pocit, ze chudak SAD Zvolen sa snazi sec moze, ale zla BBDS mu to kazi. Ja si ale myslim, ze aj napriek vsetkemu je povinnostou dopravcu - tj. SAD Zvolen namontovat zastavkove oznacniky a na ne vyvesit aktualny cestovny poriadok. Okrem toho SAD Zvolen musel vediet do coho ide a ked chcel zrusit trolejbusy, mal dopradu vediet cim ich nahradi. Vyhovorky na 35 autobusov blokovanych BBDS su iba populisticke odputanie pozornosti. Ak si to kazdy spocita, tak pri 22 prevadzkovanych linkach by ani s 35 autobusmi naviac nenastolili rezim premavky pracovneho dna. Okrem toho nejake recicky o cestovani za 10Sk su tiez krasne, ale ako dlho asi ta cena vydrzi? Nez SAD Zvolen nastoli aky-taky poriadok a potom sa zase zdrazi. To ze mnohi ludia mali na cipovych kartach aj takmer 1000Sk predplatneho, ktore im prepadne sa nejak prestalo riesit. A ked uz ide o to setrenie, som zvedavy, kolko si na konci roka poslanci spocitaju, ze usetrili. MHD v BB bola dlhe roky v zalostnom stave. Za to moze mesto ako objednavatel dopravy, pretoze prevadzkovatela tlacil do ruseni spojov a podobnych opatreni, ktore viedli k tomu, ze MHD nie je absolutne konkurencie schopna v porovnani s osobnymi autami. Chybali taktove intervaly s urvonsou sluzieb ako v Ziline alebo Presove, neumerne dlhe nastupovanie prednymi dverami cely den, prakticky neexistujuce casove predplatne kupony a dalsie malickosti. To vsetko mohlo mesto riesit davno. Sutaz vypisalo neskoro. Odborna komisia vitaza nevyhlasila, pretoze ponuky boli neporovnatelne. Primator navrhol odlozit rozhodnutie o rok a predlzit este koncesiu pre BBDS. V tom vsetkom doslo v BBDS k majetkovym zmenam. Kupila to CSAD Ostrava a podla ich vyjadreni i podnikatelskeho zameru sa konecne zacalo blyskat na lepsie casy - zamer zburat a na novo postavit 15 rokov chatrajucu budovu autobusovej stanice. Zvysit rentabilitu prevadzky trolejbusov tym, ze nebudu pokryvat polovicu, ale cele mesto (rozsirenie do Sasovej) a mozu sa stat zakladnou kostrou MHD bez nutnosti prestupneho systemu. To vsetko znelo celkom rozumne a kedze uz nejaku dobu zijem v CR a vidim, ze tunajsie dopravne podniky celkom rozumeju tomu co robia, zacalo to vypadat optimisticky. To vsetko spolu s nepripravenostou operacneho planu zo strany SAD Zvolen ako MHD v BB v kratkom case prebrat a vysporiadat sa s problemami, ktore prisli a vsetci o nich vedeli dopredu muselo dat poslancom v BB signal, aby naozaj situaciu neriesili tak, ako nakoniec rozhodli. Z toho vyplyva jedine - poslanci mestskeho zastupitelstva o MHD v BB nemaju zaujem, problematike sa nerozumeju a posobia dojmom, ze z nejakeho dovodu maju zaujem MHD v BB uplne znicit. A setrenie? Trate trolejbusov zostanu pod prudom, aby ich nerozkradali. Mesto nedostane niekolko milionov za prenajom trolejovej sustavy. Udrzba dieselovych motorov je drahsia nez elektromotorov a v dlhsom casovom horizonte menej nakladna. Miesto toho sa radsej zabudne, ze len pred pol rokom predlzovali trolejbusovu trat odbockou k Tesco, zabudne sa, ze nie Zvolen, ale BB bude mat v statistike dalsich nezamestnanych vysoko kvalifikovanych elektrikarov a soferov. Hlavne, ze z toho maju poslanci dobry pocit. Hodne stastia BB, len dalej volte tych sikovnikov, co vam budu vysvetlovat, jak je hospodarnejsie v zime v kopcoch prevadzkovat diesel, ktory vam tam bude kazde rano hucat a smredet pod oknami. Praci cest sudruhovia z BB!
Predsa sa mi len (prvý raz, donedávna som prakticky ešte nepoužíval ani pravé tlačítko myši) podarilo uviesť na provizórnom BB - Fóre aj priamy link na petičný hárok.
Myslím, že ešte doležitejšie, ako počet podpisov je udržiavať aj čo najvačší záujem o tému hlavne u Bystričanov a podľa možností ich čo najobjektívnejšia informovanosť.
Zatiaľ som zohnal len sedem podpisov, ale idem teraz do jednej kaviarne jedného známeho, či by tam nezbierali podpisy tiež - a súčasne neposkytovali ev. záujemcom info (výstrižky z tlače, z tohto a iných fór a pod.), príp., či by neposlúžili ako jedno z informačných miest, kde by sme si striedali služby tí, ktorí už do veci ako - tak vidíme a samozrejme aj skalní dlhoroční nadšenci. Stretali sa tak v určitých dňoch a hodinách navzájom a získavali aj ďaľších ľudí.
Otvoril som tému trolejbusov v BB aj na tomto diskusnom fóre:
Je tam samozrejme link na stránku, kde je petičný hárok (Neviem, či sám technicky zvládnem dať link priamo na petičný hárok) a aj na toto diskusné fórum.
Prosím, prispejte tam. Ale, prosím s prihliadnutím na to, že sú tam zatiaľ prevažne neinformovaní laici. Je tam registrovaných vyše tisíc ľudí, ale hoci sa tam premieľa všeličo (asi 1 500 tem), o trolejbusoch v BB ešte nie.
Tak ja vam poviem! Keby sa toto stalo pred silvestrom a ten fuzaty ..... by vyliezol na tribunu pred ludi tak by ho zabili flaskami od sampanskeho. Moja mama dlhe roky pracuje v zdravotnictve a trefne podotkla ze ten kto ma priezvisko od zvieratka so styrmi labkami a dlhymi usami nemoze byt nikdy normalny vid nemenovany minister a primator. Lebo toto zvieratko nerobi nic ĺen zere a sere (na vsetko a vsetkych). ?
Čím viac vysvetlení do sitácii s MHD dostávame, tým sa to celé zamotáva. Tu už nejde o neschopnosť, ale o diletanstvo najhrubšieho zrna.
Poslanci MZ rozhodli že prevázdkovateľom MHD bude SAD Zvolen. Pracovníci MsÚ s ním rokovali a podpísali zmluvu. A zrazu sa 31.12. rokuje s BBDS, na stole je zmluva na prenájom tých istých autobusov, ktoré sa pár dní pretým prenajali SAD Zvolen.
Kto dal Muroňovi a Králikovi poverenie rokovať s BBDS ? Prečo Muroň podpisuje zmluvu, ktorá sa záhadne stratí a potom sa vyhlási za ukradnutú ? O čom mala byť tá zmluva, keď v tom čase už platila zmluva s SAD Zvolen ?
Vylezie už fúzatý z diery, postaví sa pred občanov a vysvetli im celú situáciu? ČESTNE A SPRAVODLIVO!
Je to presne tak. Ten pan Mudron je sef bystrickeho mestskeho uradu (nieco ako vrchny uradnik, nie volany zastupca). On ten blazon totiz podpisal zmluvu na prenajom tych inkriminovanych 35 busov obom firmam. Ze podla toho jak dopadnu jednania sa jedna z nich znici, pretoze on sa nemoze zdrzat do konca jednania. Vsetko sa to odohralo v posledny mozny pracovny den 2005. Lenze potom si sikovnici z BBDS podpisanu zmluvu odlozili a ked jednania nevypadali vsetci sa ju s p. Mudronom jali hladat. A ajhla, uz sa nasla. On teraz moze vykrikovat kolko chce, ze ju ukradli. Je proste platna. Az do momentu, kedy sa to da cele pravne napadnut. A v tom pripade chvala panu bohu z takeho d*b*l* a za sikovnikov v BBDS.
Je to mozno zachytny bod na podanie trestneho oznamenia, alebo minimalne na vyhlasenie celej sutaze za zmatocnu. Ale to by vyzadovalo seriozny pristup od pana primatora Kralika. On uz sice raz, pred cca 1.5 mesiacom dal za pravdu odbornej vyberovej komisii, ktora nevyhlasila vitaza sutaze, lebo ponuy boli neporovnatelne. Kralik vtedy uznal, ze i majetkopravnych vztahoch BBDS sa hodne zmenilo, ze sutaz bola vyhlasena narychlo a ze by bolo fajn BBDS este rok podrzat koncesiu a vyhlasit cele konanie na rok znovu. Lenze dnes? Miesto, aby sa zase postavil za svoje rozhodnutie, neschopneho uradnika na hodinu vyrazil a zacal vsetko na novo, uz sa nestara. Uz zahlasil, ze je to zalezitost p. Mudrona. Uz totiz kasle na BB, uz sa tusim dostal kamsi na VUC a obyvatelia BB mozu krasne vidiet co si to zvolili. Nielen jeho ale aj poslancov a co to zivia za uradnikov.
Za zalostnu situaciu v MHD v BB moze jednoznacne BBDS. Lenze mesto je objednavatel dopravnych vykonov a mestski poslanci maju dostatok nastrojov na to, aby s prevadzkovatelom riesili negativny trend tahajuci sa dlhe roky. Neriesili. Nezaujima ich nieco, co je pre "socky". Neuvedomuju si, ze uz davno nemame socializmus a MHD neni len na to aby lacnu pracovnu silu odviezla do Kolbenky... Je len zaujimave, ze BBDS zacala menit nazor potom, co ju kupila CSAD Ostrava. Zrazu idu budovat novu autobusovu stanicu (videl som projekty), navrhuju rozsirit trolejbusy do Sasovej ako jedinu moznost na zefektivnenie dopravy, zrusenie prestupneho systemu a zavedenie zakladnych kmenovych liniek cez mesto na elektrickej trakcii. Mozno co nevidiet pochopia, ze BBDS skodia najviac jej doterajsi predstavitelia a zanedlho ich vyhodia.
Zijem uz nejaku dobu v CR a sledujem situaciu trosku z dialky no nestiham sa bavit. A smutne je, ze vacsina ludi mnohokrat i zainteresovanych nechce vidiet a nevidi celu pravdu. Tu sa zabudne na nejake investicie, tam sa pozabudne poriadne informovat kdo a co presne dal do ponuky. Tu sa robi z BBDS strasiak, hned zase SAD Zvolen trpi nejakymi vymyslenymi problemami. Ale ti, co sa maju zasadne postavit za ludi z BB a za zaujmy a majetok mesta, zrazu nie su dosledni a nedodrzuju zakony, zrazu im ani nevadi dalsia hramada buducich nezamestnanych. Takze nie SAD Zvolen ani BBDS su na vine, ale konecne uz pochopte, ze mestski uradnici by mali dostat poriadne na drzku...
inak, ze vraj je to ozaj pravda ze BBDS ma zmluvu na prenajom autobusov do konca roku 2006!!
ze ju podpisal nejaky muron (neviem kto to je).
ale zmluva existuje a je podpisana. je len otazne ci je pravoplatna. aj ked to bude skor na sud ... lebo v pripade neuspechu BBDS mala byt znicena, ale nebola.
Sorry, ze som to pridal 2x, no tento server posledne dni priserne blbne. To sa pomaly skor dovolam do sutaze, nez sem pripojim ? Neda sa s tym nieco robit?
Tu je ta peticia (BBDS!!!)
Petícia
V zmysle zákona č. 85/1990 Zb. v platnom znení O petičnom práve
Vážený pán primátor a poslanci mestského zastupiteľstva,
dovoľujeme si obrátiť sa na Vás v súvislosti so stavom, ktorý nastal v zabezpečovaní mestskej hromadnej dopravy v našom meste počnúc 01.01.2006, Sme zhrození situáciou ktorá v tomto meste nastala po tom, ako prevádzkovanie mestskej dopravy prevzala spoločnosť Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s. Predpokladali sme, že primátor mesta podpísal zmluvu o prevádzkovaní mestskej hromadnej dopravy v meste len so spoločnosťou, ktorá je schopná túto dopravu zabezpečiť a že túto skutočnosť si aj náležíte preveril.
Dňa 02.01.2006 sme sa presvedčili, že Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s. nie je schopná zabezpečiť mestskú dopravu v meste Banská Bystrica, inak by predsa dopravu zabezpečovali v riadnom režime, nie v krízovom režime, keď táto spoločnosť prevádzkuje dopravu údajne v rozsahu cestovného poriadku minulého roku tak ako cez dni pracovného voľna.
Zároveň pokladáme za absurdnú skutočnosť, že mesto Banská Bystrica pristúpilo k takému vážnemu rozhodnutiu ako je zrušenie trolejbusovej dopravy bez akejkoľvek verejnej diskusie s občanmi.
Na základe uvedeného požadujeme:
-[hrubym pismom, moja pozn.] Okamžité obnovenie prevádzky trolejbusovej dopravy v rozsahu cestovného
poriadku v roku 2005
- Navrátenie výkonu mestskej verejnej dopravy v meste Banská Bystrica dopravcovi
Slovenskej autobusovej dopravy Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, a.s.
- záchranu integrovaného dopravného systému
Záverečné prehlásenie
Dole uvedený petičný výbor prehlasuje, že k organizovaniu tejto petície pristúpil po tom ako sa ukázalo, že SAD Zvolen, a.s. nie je schopná zabezpečiť mestskú dopravu v meste od 01.01.2006 kontinuálne v celom rozsahu.
Petičný výbor:
-Peter Škropek,-Skubínska cesta 35, 974 01 Banská Bystrica Radoslav Spišák, Tatranská 60, 974 11 Banská Bystrica Miroslav Macalák, Slnečná 52, 974 04 Banská Bystrica
Členov výboru je vo všetkých veciach tejto petície vrátane orgánov verejnej správy oprávnený
zastupovať člen petičného výboru:
Peter Škropek, Skubínska cesta 35, 974 01 Banská Bystrica
Rano sa stal zazrak: prisiel som na zastavku Rudohorska v Sasovej. Bol tam mrak ludi. Nhle prisiel autobus, mal nacmarane cislo 90. Ako vo sne som nastupil, zaplatil 10 korun - a o 20 minut som uz bol na druhom konci mesta v robote... Az teraz som to rozdychal...
Cavte prave prisla mamina z roboty a rospravala mi co dnes zazila. Isla do roboty a isla linka cislo 51 a sofer si neunuval zmenit cislo tak jazdil pod cislom 6. Na zastavke boli stare tetusky a tie videli linka cislo 6 no tak sa nehrnuly na bus. A este asi vdaka tomu cislu (nikto nevedel ze je to 51). nabral predstih 3 min a na polnej 1-2??(neviem dolna pri krizovatke so sladkovicovou). Zastal a nepockal dobiehajucich ludi a ani neotvoril dvere. A naspat isla mama dvojkou a isli studenti uz na partizanskej pol problem napchat sa do dvojky. A jedna otazka na zamyslenie. ako to chcu vykryvat ked som zatial nevidel ani jeden klbovy autobus. a ranne spicky? A myslia si ze tie autobusy ktore chce mesto nasilim zobrat BBDS im pomozu vykrit rannu a poobednu spicku?
Zopar dnesnych postrehov:
SAD ZV aj po Sasovej vyvesila (niekde) cestovny poriadky. Nevidel som vsak ani 1 zvolensky oznacnik :-I A system cestovnych poriadkov je fakt uzasny: do euroobalu su vlozene na A4-ke CP a snurkou primontovane na dake mozne miesto. Ehm, to su optimisti. Asi to chcu denne vymienat... Do vecera to nevydrzi...
Apropos oznacniky: Kornietovsko-Snopkovska uderka uz stihla odmontovat aj takmer vsetky socialisticke oznacniky-ktore predtym este ponechala na svojom mieste, ale bez CP (tie cervene poohynane tyce na kolese od busu)
Busy SAD ZV: Obcas sa snazia vyludit usmev a prejavit naznaky integrovaneho systemu Na obed, po 13:00 isla na linke 22 medzimestska Karosa s oznacenim Latky-Hrinova –Zvolen :)))
A uz posilnili spoje- na linke 22 chodia zdvojene busy (2 primestske Karosy) a dokonca uz isla aj 1 mestska klbova Karosa z Liptovskeho Mikulasa!
A na zaver tu mam 1 bombu!!!
Mame skodnu lisku v nasom reviri!!!!
BBDS si tiez robi vlastnu peticiu!!!!!!!
1 vodic postaval na zastavke Rudohorska, poliklinika, smer Slovenka –mal tam stolik a podpisove harky! O chvilu pridam samotny text peticie, najprv to zoscanujem a prehodim do WORDu.
TAKZE OBCANIA POZOR KOMU PODPISUJETE PETICIU!
JEDNA NOVA JE TOTIZ NA PODPORU PRIZIVNICKEJ BBDS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
vladoh