V rozhlasovych spravach vystupil riaditelia bb aj zv a potvrdili ze od 1.januara uz trolejbusy nevyjdu, zvolencania tvrdia ze mhd zvladnu ale bbds im musi dat 35busov a zvysok ze doplnia svojimi busmi.
Tu su ocakavane informacie z tlacovky:
pritomnym novinarom rozdali vyhlasenie BBDS (dolezite casti zverejnim), porovnanie ponuk k 13.12.2005, porovnanie tarif finalna verzia a vyhodnotenie "vyhod" zmeny pre mesto a obcanov.
Na finalnej verzii tarifnej ponuky prezentovali nevyhodnost pre cestujucich (porovnavane podla cipovych kariet - je ich 82 tisic), vysla ulava 6 mil. Sk, oproti 0,5 pri SAD ZV, rozdiel je aj v prestupe.
Spominala sa nepripravenost noveho dopravcu.
Zaujimal som sa o osud trolejbusov. Uz sa im hlasia zaujemcovia o vozidla, aj o technologiu. Upozornujem ze k zariadeniam TD patria aj trolejove stlpy (je to aj na AZTV - vyjadrenie majitela Vratneho aj Kornieta)!
Preco nie je lahka dohoda so SAD ZV?
Verejna sutaz vyznela inak, okrem toho:
1. pri prenajme majetku nemozno ist pod odpisy = > neda sa vojst do dotacie 31 mil. Sk
2. nemozno robit kratkodobu zmluvu na 1 rok pri dlhodobom majetku ako TB trate su
3. ZV nema odbornu sposobilost, nemozu teda ani prevadzkovat
4. proti hra cas, rokovania zacali az 15.12.2005
Nejake cisla:
- BBDS udava ponukane vykony 4,239 mil. km oproti 4
-naklady TD 58 Sk, AB 35 Sk
- rocny prenajom za trate je 4,5 co treba odratat od dotacie BBDS (nevravelo sa o odpisoch 2 trolejbusov, aj tie sa prenajimaju)
- mesto do TD investovalo 58 mil. Sk od 1991
- hodnota TD je 260 mil., v dnesnych cenach 1 mld. Sk!
- 300 oznacnikov, 1400 stlpov, 50 km jednostopej trate
Padol aj argument o zavretej garazi a Euro 4
BBDS je v pripade potreby ochotne a schopne zabezpecit dopravu, podla zmluvy.
Zajtra 29.12. sa na VUC rozhodne o doprave do obci.
Najviac ma udivuje, ze zrazu cestovny poriadok zmenia az k 1.7. 2006 A to ho nemozu zmenit uz k 1.5. -ked budu vsetky busy tu a tak to 2 mesiace testovat?!
Korniet: Zvolenčania zlikvidujú v Banskej Bystrici trolejbusovú dopravu
Banská Bystrica 28. decembra (TASR) - Slovenská autobusová doprava (SAD)
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s., zabezpečí v prípade potreby
od nového roka mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Banskej Bystrici v doterajšom
rozsahu. Podmienkou je podľa jej riaditeľa Igora Kornieta podpísanie zmluvy o
výkonoch vo verejnom záujme s mestom Banská Bystrica.
Reagoval tým na rozhodnutie poslancov mesta o novom prevádzkovateľovi
MHD, ktorým by od 1. januára 2006 mala byť a. s. SAD Zvolen. Tá však v ponuke,
predloženej do obchodnej verejnej súťaže vyhlásenej mestom, neuvažovala o
prevádzkovaní existujúcej trolejbusovej dopravy. "Zvolenčania jednoznačne
preferujú vykonávanie MHD autobusmi s podmienenými investíciami na obstaranie
vozidiel minimálne vo výške 250 až 300 miliónov Sk. Len nejasne naznačujú
možnosti prepravovať cestujúcich trolejbusmi, pričom dokonca spochybňujú
ekologické výhody tejto dopravy v porovnaní s autobusovou. Zároveň zvolenský
dopravca nie je schopný relevantným spôsobom garantovať vykonávanie MHD od 1.
januára 2006," uviedol na dnešnej tlačovej besede Korniet.
Pripomenul, že nový dopravca nielen definitívne zlikviduje trolejbusovú
dopravu v Banskej Bystrici za 260 miliónov Sk, pri dnešných cenách za 1
miliardu Sk, ale aj majetok mesta a štátu za 58 miliónov Sk a zruší 100
pracovných miest. Okrem toho znehodnotí životné prostredie a zlikviduje značnú
časť verejného osvetlenia na tratiach s trolejbusovou dopravou najmä vo veľkých
obytných zónach. "Európska únia pripravuje uznesenie, na základe ktorého sa
jedna štvrtina výkonov MHD bude musieť vykonávať čistou dopravou - čiže bude sa
využívať elektrina, plyn, bio či vodík. Dúfam, že Banská Bystrica sa nebude
musieť vracať k trolejbusovej doprave. Zbytočne vždy stojí viac peňazí k
niečomu sa vracať, ako pokračovať kontinuálne v súčasnom procese dopravy,"
zdôraznil Korniet.
Zástupca riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen Marek Modranský TASR
potvrdil, že majú dopravnú licenciu na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici na
obdobie od 1. januára 2006 do 31. decembra 2013. "Podmienky, ktoré sme sa
zaviazali splniť v zmysle našej ponuky k 1. máju 2006, mesto Banská Bystrica
akceptovalo. To znamená, že od januára budúceho roka budeme zabezpečovať MHD
náhradnými autobusmi, ktoré k 1. máju 2006 vymeníme za nové. Spoločnosť bude
prepravovať obyvateľov a návštevníkov Banskej Bystrice podľa cestovných
poriadkov z roku 2005. Najbližšie zmeny plánuje k 1. júlu 2006," povedal
Modranský.
Luk plný súhlas ale bola taká novinárska otázka, lebo samotní novinári neveria, že by to 1.1.06 Sad Zv mohol zvládnuť, tým pádom sa budú spoliehať že mesto pod tlakom môže urobiť krok k opätovnej dohode so Sad BBDS. Bude to síce na úkor obcanov, ale konečne sa naplno bude hovoriť a konať o tom, čo roky trápilo mesto celé roky mhd a jej kvalita.
tak sa mi zdá, že SAD ZV stále používa "SAD BB nechce, my chceme...",tak neviem... nepáčia sa mi, lebo stále hovoria o tom, ako TO NEJDE, nie riešenia, ako TO IDE... ?
Co bude o 30 az 40 rokov ma netrapi. O tolko rokov, ked teda konecne dojdu fosilne paliva, uz bude vodikovy motor vyrabany v takych seriach, ze bude aj lacny. Mna trapi, co budete dychat teraz.
Prvý Bystričan, ktorý pochopil, že Banská Bystrica je malomeštiacky zapadákov. ? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami