prepáč, ale keby si túto diskusiu sledoval už dlhšie (teda ešte pred "pučom", ktorý začal cca 28.09.2006 vyhlásením tzv. "súťaže", v ktorej nikto nevedel, čo od MHD vlastne očakáva a nevedel stanoviť porovnateľné kritériá pre hodnotenie ponúk, ani spôsob ich hodnotenia, ale napokon aj napriek neporovnateľnosti sa bez odbornej debaty a zodpovedného rozhodovania napriek všetkému bezhlavo vedel vrhnúť dole hlavou zo strechy mrakodrapu), poznal by si názory viacerých diskutujúcich aj na SAD BBDS. Nečakaj však teraz, že niekto z týchto ľudí znalých pomery predtým i teraz, budú akokoľvek zhovievaví k neustálemu porušovaniu všeobecne záväzných právnych predpisov, ako aj ďalších kvalitatívnych ukazovateľov a potrieb pre kvalitnú MHD nenapomáhajúcich tak k udržateľnému stavu v mestkom dopravnom systéme a to zo strany amatérskeho dopravcu SAD ZV budujúceho si za pomoci lobistov monopol, pričom tento dopravca bol ospevovaný ako niečo neskonale fantastické a vzorové pomaly pre celý svet. Ospevovali ho však akurát tak problematiky absolútne neznalí poslanci MsZ, prípadne možno niektorí zamestnanci z (ne)odborných útvarov MsÚ, ktorí vo väčšine MHD i tak nevyužívajú a nemajú dostatočný prehľad o väzbách a vzťahoch v mestskom dopravnom systéme a samozrejme "veľkohubo" demagogicky a častokrát na hranici zavádzania a klamstva i samotný dopravca. Realita však za jeden celý rok ukázala, že množstvo rečí a ustanovení zmluvných vzťahov sú pre takúto spoločnosť len rečami ako tie, ktorými sa snažia oblbovať neznalých ľudí. Tí sú však veľmi nerozhľadení a pohodlní sa nad vecami hlbšie zamyslieť a tak sa len ako dobytok ticho zakaždým pekne prispôsobia situácii a tešia sa každému maličkému zlepšeniu. I keď každému zlepšeniu aj o jeden stupienok vyššie predtým predchádzal pád o podstatne väčší počet stupienkov smerom nadol a to stále vychádzame len z toho nízkeho štandardu, ktorý tu bol za čias SAD BBDS, ktorá tiež za to, čo predviedla, byť hrdá nemôže.
Ale aby sme s vrátili k spomínaným CP. V každom prípade sú obaja menovaní dopravcovia totálne neschopní a zákon pre nich veľa neznamená. Na druhej strane však BBDS zrovna nepatrí v súčasnosti medzi "preferovaných" dopravcov u správnych orgánov v oblasti cestnej dopravy a tak ju len ťahajú za nos a ani sama nevie, na čom je. A napokon "kopať" už do niekoho v agónii je vlastne aj zbytočné, hlavne ak sa pomaly stáva navyše irelevantným hráčom na trhu. Súčasne však pre zmenu vývesiek CP najprv musíš dostať schválené podklady a až potom ich môžeš zverejňovať. I keď o pružnosti BBDS je skutočne zbytočné polemizovať, lebo keby sa správala inak, tak nie je pomaly "pred krachom". Čo sa týka SAD ZV, je ťažké o nich niečo pozitívne písať, lebo všetko čo spravia už aj keď vyzerá ako-tak dobre, tak je to len kameň zabalený do pozlátka a aj tak si napokon vylámeš zuby... K vylepovaniu CP na zastávky napíšem na nich len toľko, že napr. na zastávke Kyjevské nám. pre L26 vôbec ani po viac ako štvrťroku doteraz ešte nenalepili CP platný od 01.10.2006 (a garantujem ti, že to nie je tým, že by ho odtrhli vandali). Rovnako chaotické prelepovanie spôsobom, že na označníkoch sa nachádzajú aj CP zrušených liniek, či spojov, ešte aj niekoľko ďalších mesiacov, či nenalepenie CP prímestských liniek v súlade s predpismi pred začiatkom ich platnosti (napr. na Nám. S. H. Vajanského dnes ráno nebolo od nich nič, rovnako pre objektívnosť - BBDS tam nemala platný CP tiež) a to už ani nejdem ďalej rozoberať nedostatočné až žiadne plnenie si informačnej povinnosti vo vzťahu k zmenám trás, zriaďovania a rušeniu jednotlivých liniek, ako aj zmien CP, kedy sa človek na zastávke nedozvie v podstate skoro nič.
Smutné je, že tomuto všekému neustále prihliadajú a nečinnosťou alebo nesprávnou činnosťou napomáhajú i úradníci zodpovedajúci za to, aby dopravcovia napĺňali aspoň minimálne štandardy pre kvalitu služby vyžadovanej zákonom a ďalšími predpismi, či zmluvami...
A nakoniec: nečakaj odo mňa, že budem niekomu pritakávať, že je skvelý len preto, že sa tak sám prezentuje v médiách i keď to má od pravdy a reality veľmi ďaleko a to asi platí aj pre ďalších diskutujúcich.
A aká je situácia v BBDS?
Keď chcem cestovať do Brezna prímestskou linkou, tak ani neviem kedy mi ide spoj? Nové CP od 1.1.2007 nie sú ani na www.sadbb.sk a ani na zastávkach. Len pripomeniem, že SAD Zvolen ich zverejnila svoje CP PAL už medzi sviatkami na svojej stránke a potom prečo to ešte neurobila BBDS, keď je taká bezchybná a najlepšia...
Keby SAD Zvolen neoznámil nové CP v MHD od leta 15 dní pred začiatkom platnosti, ale napr. 14 dní, nadávali by ste, že porušila zákon a neviem čo.. A to, že BBDS ich často nezverejní ani 15 dní po začatí platnosti, to vám už nevadí, na to sa tu nik nesťažuje...
Keď má niekto kopec známych v nejakej spoločnosti, tak je veru ťažko byť objektívny, všakže... ? ? ?
Keď tak húževnato nadávate na pôsobenie SAD Zvolen v MHD, tak zamyslite sa kto za to môže??? Niekto sa asi nerád díva spätne na udalosti.
Teraz si poviete, že som niekto zo SAD ZV, tak vôbec nie, ja nie som ani za SAD ZV, ale ani za BBDS (však LUK), ale som za kvalitnú MHD, podľa možností v správe vlastného mestského DP (MHD BB, a.s.). A proti čomu som? Tak hlavne proti tomu kvantu neobjektívnych príspevkov za posledný čas na tomto fóre.
Aby ste si nemysleli, tiež mám výhrady na SAD Zvolen, ako sa správa voči MHD BB, a.s. Tak k tomu sa radšej ani nevyjadrím. Tiež sa mi nepáči, že sľubované obnovenie rozsahu dopravy spojov z roku 2004 nebolo zrealizované a mestu to akosi nevadí.
A tí úžasní traktoristi na ZPHD... to ani nevie, kde to má zastávky... A tie nadšené tváre cestujúcich, keď sa dozvedeli, že ich priamy spoj je zrušený... Fakt perfektný začiatok roka... Nuž keď má niekto odvahu veci zlepšovať... ?
vdaka borci uz som to nasiel len stacilo otvorit oci ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.