Reakcia na: draxter #20885:
S tými rožkami som až tak veľmi nepreháňal, len som ti chcel na názornom príklade vysvetliť, čo za absurdita sa v BB zase dostala do reality."Ak už sú čipové karty, nech sa dobíjajú u vodiča. tak bol systém nastavený, tak prečo meniť previdlá za pochodu?" - na toto ti môžem napísať asi len toľko, že existencia používania čipových kariet
- nikde zákonite neznamená ich nutnosť nabíjania u vodiča vo vozidle (aplikuje sa len v malých prevádzkach a tam kde nemajú všetkých po kope),
- neznamená, že rozhodnutím dopravcu na úrovni SAD ZV ponúkať takúto možnosť aj v BB (s takýmito móresmi môžu fungovať v dedinských prevádzkach i keď vzhľadom na ich pôsobenie už je aj doprva v BB na takej úrovni) je argumentom o nastavení systému a nemožnosti jeho zmeny >> do ich príchodu bol systém nastavený tak, že takáto hlúposť sa tu nerobila a napriek tomu sa systém zmenil a to takisto za pochodu...
A ak máš problém pochopiť, ako je možné dôjsť k priemernému času 1 s na nástup cestujúceho do vozidla, tak radšej neznevažuj releventnú hodnotu ako fakt získaný reálne vykonaným dopravným prieskumom. Vieš, niektorí tu píšu aj o skutočnosti, nie len o svojich pocitoch.
S čím s tebou súhlasím je fakt, že dopravca má mať CP spracovaný tak, aby zodpovedal skutočnosti a vozidlá nechodili s meškaním, resp. v predstihu, čo je však síce obtiažne, ale dopravca si zjavne s tým ťažkú hlavu nerobil. Presnejšiu definíciu nájdeš v § 10 ods. 4 vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 311/1996 Z. z., korou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave.
K samotnému faktu, že napriek dobíjaniu spoje idú v predstihu asi toľko - je nutné porovnávať skutočnosti za rovnakých podmienok - teda aj za predpokaaldu rovnakého počtu cestujúcich. Podľa mňa cestuje ľudí stále menej a teda aj časové nároky na ich tarifné vybavenie sa znižujú. Ďalej napr. úpravami na elektronické riadenie signálnych plánov svetelných signalizačných zariadení na základe informácií so snímacích senzorov na križovatkách predovšetkým na nábreží Hrona je momentálne plynulejšia doprava v tomto úseku a teda i zdržanie vozidiel a pod.