Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #20885:
S tými rožkami som až tak veľmi nepreháňal, len som ti chcel na názornom príklade vysvetliť, čo za absurdita sa v BB zase dostala do reality.
"Ak už sú čipové karty, nech sa dobíjajú u vodiča. tak bol systém nastavený, tak prečo meniť previdlá za pochodu?" - na toto ti môžem napísať asi len toľko, že existencia používania čipových kariet
- nikde zákonite neznamená ich nutnosť nabíjania u vodiča vo vozidle (aplikuje sa len v malých prevádzkach a tam kde nemajú všetkých po kope),
- neznamená, že rozhodnutím dopravcu na úrovni SAD ZV ponúkať takúto možnosť aj v BB (s takýmito móresmi môžu fungovať v dedinských prevádzkach i keď vzhľadom na ich pôsobenie už je aj doprva v BB na takej úrovni) je argumentom o nastavení systému a nemožnosti jeho zmeny >> do ich príchodu bol systém nastavený tak, že takáto hlúposť sa tu nerobila a napriek tomu sa systém zmenil a to takisto za pochodu...

A ak máš problém pochopiť, ako je možné dôjsť k priemernému času 1 s na nástup cestujúceho do vozidla, tak radšej neznevažuj releventnú hodnotu ako fakt získaný reálne vykonaným dopravným prieskumom. Vieš, niektorí tu píšu aj o skutočnosti, nie len o svojich pocitoch.

S čím s tebou súhlasím je fakt, že dopravca má mať CP spracovaný tak, aby zodpovedal skutočnosti a vozidlá nechodili s meškaním, resp. v predstihu, čo je však síce obtiažne, ale dopravca si zjavne s tým ťažkú hlavu nerobil. Presnejšiu definíciu nájdeš v § 10 ods. 4 vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 311/1996 Z. z., korou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave.
K samotnému faktu, že napriek dobíjaniu spoje idú v predstihu asi toľko - je nutné porovnávať skutočnosti za rovnakých podmienok - teda aj za predpokaaldu rovnakého počtu cestujúcich. Podľa mňa cestuje ľudí stále menej a teda aj časové nároky na ich tarifné vybavenie sa znižujú. Ďalej napr. úpravami na elektronické riadenie signálnych plánov svetelných signalizačných zariadení na základe informácií so snímacích senzorov na križovatkách predovšetkým na nábreží Hrona je momentálne plynulejšia doprava v tomto úseku a teda i zdržanie vozidiel a pod.
Wizard112: Zvolenska SADka chcela urobit viac dopravných kancelarii ale zase by sme to zaplatili len my cestujuci. Museli by zaplatit osobu, co by tam predavala, zaplatit stroj na dobijanie, urcite aj prenajom za priestory. Takto to robia vodici a maju za to mozno 1 alebo 2 percenta z trzby. Lahka matematika. Ale zase je to vyhodne, ze nemusis cestovat pre dobitie CK, usetris cestovne a ani ta to casovo neobmedzuje, dobijes CK aj v nocnom spoji. ?
Reakcia na: S499.1023 #20888:
zlatý môj, čiješ na Slovensku: tak mi povec, kde ti to u nás vyhovuje. NIDKE opakuje NIKDE na Slovensku to nie je tak, žeby sa karta v buse nabíjala za príplatok. To by bolo proti samotnej podstate. Dopravca môže dať komerčnú zľavu pri nybití v stánku /automate alebo inde/. Ale NEMSMIE dať prirážku za dobíjanie v buse.

Iné mestá porovnateľnej veľkosti: ZA,TN,NR,PO,MT - nikde to nie je tak, ako navrhuješ... Ak by sa zaviedli časové lístky, nie je o čom, ale dovtedy ťažko. Veď uvidíme, čo vymyslia, lebo potom ti poviem iné: oveľa viac ako nabitie karty zdrží, ak by som si pýtal polovičný lístok a platil povedzme 500,- Sk bankovkou. A ak by bolo za sebou 10 takýchto ľudí /to je sci-fi/ a 10 čo nabíjajú za 100,- /tiež sci-fi/, tak určite to nabíjanie nebude dlhšie. Čiže argument zrušiť nabíjanie kvoli meškaniu neprijímam. Potom zmeniť celý systém. Lebo to čo bolo za SADBB bolo ešte horšie: nástup 1 dvermi a dobíjanie mimo busu.
Reakcia na: Mik 24 #20894:
Vodič nemusí sledovať ľudí či nechcú vystúpiť, vodič MÁ POVINNOSŤ ZASTAVIŤ na každej zastávke. Takže by sa mal radšej sústrediť na cestu a zastávky, miesto vylepovania nápisov o zvonení...opak je totiž porušovaním zákona. A pokiaľ nechceš, aby boli tie tlačítka len "aby sa ruka nešmýkala", tak treba najprv zriadiť zastávky na znamenie.

Veď to si každý vôl môže urobiť takto: zastávky na znamenie nezriadim, lebo sa mi nechce /neviem, nečítam zákon, kotrý sa ma ako dopravcu týka či čo ešte.../ a potom si "načapím" cedule do busu, aby si cestujúci dobytok eštš zvonil. Neviem ako by ráno v L21/22 zo S8sovej ľudia zvonili, ak zrovna nestoja pri tyči s tlačítkom.

Čiže, ak zriadim zastávku na znamenie, tak potom áno, zvoniť. Inak však platí to čo teraz: ZASTAVOVAŤ! ❗ ❗ ❗
Reakcia na: mirkobb #20891:
To je jasné, že predaj lístkov u vodiča by mal byť len doplnkový. Ale pozri sa na to takto. Ak by v BB boli niekedy časové lístky, ekonomicky a možno aj technicky by nebolo optimálne mať na každej zastávke automat, či stánok (a to sa týka nielen BB). Aj keď v Prahe sa doplnkovo u vodiča lístok kúpiť nedá a funguje to (ale oprav ma, ak sa mýlim, ty v tom máš lepší prehľad ?).

Re #20893 Mik 24: Je pravdou, že dosť cestujúcich príde s "veľkou" bankovkou a dobije si povedzme za 200Sk (aby to LUKa nerozčulilo, tak za 100Sk). Ale keď si dobíja ČK viac ľudí, spoj sa len kvôli tomu zdrží aj niekoľko minút. Ale mne sa celkovo nepáči dnešný odbavovací systém, no a toto dobíjanie ČK je len špičkou ľadovca. Takýto odbavovací systém sa do mesta ako BB jednoducho nehodí. A dosť ma sklamalo, že DPM BB namontoval do trolejbusov súčasný odbavovací systém a nedal prednosť časovým lístkom. Aj keď to chápem, lebo so SAD ZV by sa na časových lístkoch nedohodli nikdy. ?
Pitt. Nieco pre teba. Viezol som sa na L24 v BB993. Tie nalepky o signalizacii na vystupovanie su dobre. Je to tam asi pre ludi ktori si myslia, ze tie tlacitka na signalizaciu, ktore namontoval vyrobca su tam len preto aby sa ruka nesmykala po madle. Vsimni si ludi, sedia ako pripeceni aj ked ich hlasic upozornuje na nasledujucu zastavku a su lenivy postavit sa a zazvonit si. Vodic by mal sledovat premavku a nie sledovat ludi, ci nahodou niekto nechce vystúpit. Ved zo skusenosti vies ze pre dnesnej premavke su meskania a keby este sa malo zbytocne stat na kazdej zastavke tak by sa meskalo aj viac a urcite ide logicky aj o spotrebu. Ja si napriklad dokazem zazvonit. A k tym zelenym nalepkam, ved je to efektne a urcite krajsie ako tie carbanice vo vozidlach.
Ahojte, k tomu dobianiu cipovych kariet. Mam kamosov vodicov a dobíjanie nerobi problem, je to otazka par sekund. Problem je v cestujucich, lebo kazdy pride s tisickou a dobija si za sto korun a o tri dni pride zase s velkou bankovkou a dobije zase za sto korun. A keby sa zaviedli automaty na zastavkach kolko dni by vydrzali v prevadzke? Kedysi boli automaty na lístky a pamatam si ze boli stale nefunkcne zapchate bordelom. ?
Reakcia na: maciatko #20882:
"Po kolkom..?" ? ? ?
Reakcia na: wizard112 #20890:
Ale no, "sluzby".. ?
CL sa da kupit u vodica takmer vsade, V Bp, Prahe, Lisabone, Parizi, atd. Ide iba o to, aby sa z toho nakoniec nestala tato moznost "samozrejmostou" a nekomplikovala samotny ucel prepravy, v rozumnych medziach(predaj turistom, zabudlivcom)moze sluzit ako podruzny(doplnkovy), ale na to sluzi prave ta prirazka. Dobre to vo viacerych prispevkoch vystihol PIT, Vladimir #20853 a Kamiho namet aj ohladne toho, kde by sa dali tie karty dobijat #20859.
Reakcia na: S499.1023 #20888:
No ak sa nemýlim, v Budapešti sa CL predávajú aj u vodiča (za príplatok) a tam je MHD na vyššej úrovni. Ja nie som proti tomu, aby bol vodič predavačom CL, lebo pokryť celú sieť zastávok automatmi alebo stánkami je zbytočné (najmä málo využívané zastávky). Ale takýto problém v BB asi tak skoro riešiť nebudeme.

No dobíjanie kariet u vodiča zdržuje dosť. Podľa mňa by bolo dobre, keby sa vytvorili možnosti dobíjania ČP v novinových stánkoch (to by bolo ale asi dosť komplikované), alebo nech SAD ZV zriadi viac dopravných kancelárií. Veď to aj bolo v ich pláne vytvoriť tieto kancelárie v okrajových mestských častiach, ale dáko je o tom ticho. No sľubi sa sľubujú... ?
Reakcia na: Papyr #20876:
Tak to su potom poväcsinou aj ti, co maju oznacene CL. ? ? ?
Reakcia na: draxter #20885:
PIT písal o jednej sekunde na jednoho cestujúceho a to v priemere. A že by sa pi4ové karty dali dobíjať už počas otvárania dverí, keď substrát ešte prešľapuje na zastávke, o tom neviem. Takže preháňaš skôr Ty. Dobre, dobíjajme karty vo vozidlách, keď už máte pi4ovú úchylnosť a nikto nemá duševných síl navrhnúť zrušenie dementného systému. Ale dobíjajme ich za výrazne nevýhodnejších podmienok. V mestách s civilizovaným spôsobom tarifného vybavovania tiež nepredávajú električenky u vodiča.
Reakcia na: petrb90 #20886:
Zaujímava je aj diskusia k tomu článku. Okrem iného sa tam rozoberá nefungujúca trolejbusová doprava v BB.
Reakcia na: PIT #20843:
len to nepreháňaj s tými rožkami. A za 1s sa ti ani dvere neotvoria, takže to je tiež bublina. Ak už sú čipové karty, nech sa dobíjajú u vodiča. tak bol systém nastavený, tak prečo meniť previdlá za pochodu?

po druhé, ak je toto problém dodržiavania CP v BB /čo určite na 95% nie ? /, tak si mal dopravca spraviť také CP, kotré vie dodržiavať. Veď aký systém bude používať, vieme všetci.

po tretie, aj keď si ľudia dobíjajú karty v buseoch, tak majú náskok /L 21/22 pravidlene/. takže tie meškania asi nebudú takým urgentným dôvodom.

po štvrté,: kľudne dobíjať v automate, v búdke vonku alebo aj v buse...kombináciou sa to dá
Reakcia na: maciatko #20883:
Máš pravdu je ma ozaj všade plno takže si urobím prázdniny ?
Reakcia na: Habibi #20880:
Vieš, ale musím dať Papyrovi troška za pravdu, nestíham to všetko každý deň čítať...
Reakcia na: maciatko #20881:
Malo byť v buse. V poslednej dobe dáko zle triafam klávesnicu ? .
Reakcia na: draxter #20838:
Dobitím karty v bude vyjdeš v ústrety možno piatim občanom, ale urobíš zle celému zvyšku cestujúcich, ktorý chcú byť čo najskôr v cieli. Tým netreba vychádzať v ústrety?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.