Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #38374:
pozri sa ako vyzerá MHD TT...podľa toho súdim, podľa celého ich prístupu k doprave ako takej (nielen MHD).

Re #38375 brefos: nejaká drahá suma 95,5 mil. Sk ktorá činí:
21 autobusov s novým agregátom na CNG (staré B732)
4 ks pôvodných autobusov s pohonom na CNG (staré B732)
4 ks záložných autobusov (staré B732)
nového kompresora na stláčanie zemného plynu CNG s hodinovou kapacitou 500 m3, pôvodného funkčného kompresora na stláčanie zemného plynu na CNG s hodinovou kapacitou 150 m3 a servisného náradia...
Reakcia na: kvorka #38373:
Na zaklade coho sudis? SAD TT je iba dopravca, jeho uloha bude zaradit do premavky autobus a vodica a jazdit s tym. O organizacii dopravy, atd. rozhoduje koordinator IDS (ako vo vsetkych slusnych prevadzkach MHD). Autobusy nemaju zle (navyse podmienka je ze tam daju NP vozy) a vodici su rovnaky ako v celej CR (s najvacsiou pravdepodobnostou tam budu jazdit ti isti co tu MHD jazdili predtym).
Reakcia na: Agent007 #38365:
to je zlý ftip s tou SAD TT. nie? Přerov nevie čo ho čaká a neminie...bordel na kolečkách
Reakcia na: 810zssk #38371:
Pardon, vlastne maju celu..

Zaujalo ma toto:
"SAD Trnava by podle podmínek výběrového řízení měla přijít s novými autobusy poháněnými elektřinou nebo plynem. Během pěti let by také všechna vozidla měla být nízkopodlažní."
Reakcia na: BB-Schuhu #38368:
Otazka je ci preberu celu MHD, alebo iba cast 😉
Reakcia na: brefos #38366:
to sú zase raz len obyčajné vyhrážky bez alejkoľvek opory v legislatíve. Žiadnych 90 mil. by nikto nikdy nemusel nikomu platiť. Rovnako ako v BB by nikto nemusel platiť 500 mil.
Keďže je téma nových NP vozidiel veľmi aktuálna, nezaškodí troška zaspomínať na vývoj nízkopodlažných vozidiel v BB.

Do roku 2001 jazdila iba Karosa so zdvíhacou plošinou (linka ZŤP). Situácia sa zmenila v závere roka 2001, kedy do Banskej Bystrice dorazili 2 kusy autobusov Citybus 12M (BB-867BA a BB-868BA). Ak nepokladáme minibusy Iveco z roku 2006 za NP, tak spomínané Citybusy boli až doteraz jedinými NP vozmi v BB.
Ale späť k histórii. Pamätám si, ako som v posledné decembrové dni roka 2001 chodil pozerať spoza plota do Vozovne Kremnička, kde boli 2 nové busy odstavené. Deň D nastal 14.1.2002, kedy boli nové Citybusy uvedené do premávky. Vozidlo BB-867BA bolo zaradené na novovzniknutú linku č. 80 a BB-868BA na linku č. 25. Tu kapacitne nepostačoval, a v ďalšom období bol preradený na L26 a steriedal aj iné linky.

Ako zaujímavosť možno uviesť, že krátko po sprevádzkovaní mala BB-868BA nehodu na križovatke Strieborné námestie x Tajovského pri parku na L25. Autobus mal nabúraný ľavý bočný spodný plech, ktorý vymenili za nový, ktorý bol biely a až po čase ho prefarbili načerveno (avšak ešte stále je viditeľný odlišný odtieň).

Premávku na L80 sa darilo takmer vždy zabezpečiť NP vozidlom, aj keď občas sa stalo, že sa tam vyskytol aj iný bus. Zmeny nastali v roku 2005. BB-868BA začala vtedy premávať na obnovenej L42 Iliaš-Senica, čo nebolo najšťastnejšie riešenie.

V 01/2006 boli po zmene dopravcu oba Citybusy odstavené, na L80 premávala ZV-169BH. Od 02/2006 sa Citybusy vrátili do premávky, aj napriek tomu na L80 ešte dlhšiu dobu premávala ZV-169BH, až neskôr bola vymenená za Citybus. BB-868BA sa vrátil na L42, po zmenách v 08/2006 bol zaradený na novovzniknutú L32 (Podlavice-Iliaš), neskôr preradený na L20. SAD Zvolen prevádzkovala Citybusy do 12/2007 (najčastejšie na L20 s 80).

Od 01/2008 sa na L80 vracia ZV-169BH. Citybusy zostávajú v januári odstavené a od 02/2008 do 08/2008 premávajú na linkách č. 11 a 12. Po ich zrušení sú oba Citybusy celý rok opäť odstavené, až kým sa v 08/2009 opäť nevrátili do premávky - tentoraz BB-868BA na L80 a BB-867BA na L23.
Reakcia na: Agent007 #38365:
S tou SAD TT v Přerove ma to celkom prekvapilo.. Veolia Transport Morava asi nebude mať veľkú radosť 🙂 Ale toto je už mimo BB, takže už som ticho.
Reakcia na: kallokallo1 #38362:
No za chvíľu možno aj zabudnem, ako vyzerá B732 🙂
Reakcia na: Agent007 #38365:
To áno, ale im hrozili teda mestu, že ak skončia, tak musia SAD-ke vyplatiť 90 miliónov Sk. Hádam som to dobre napísal ?
Reakcia na: BB-Schuhu #38357:
lenze Mesto Zvolen predlzilo zmluvu SADke ZV (lebo vraj aj tak siroko daleko nie je nikto alternativny - btw. SAD Trnava ide robit MHD v Prerove v CR), takze naco by zbytocne vyhadzovali peniaze, ked netreba, ze? ?
Reakcia na: lokotrain #38359:
Nové Citelisy majú klasický červeno-biely náter ako aj B952/961 z roku 2006 a ostatné mestské busy SAD ZV..

Vo Zvolene sú už približne 2 týždne.
Reakcia na: lokotrain #38361:
Áno sú viď príspevok #38267
Re:BB-Schuhu
Takže z výpravy MHD aj PAL môžeš odpísať zatiaľ tieto a-busy:
ZV 568 BC,ZV 580BC,ZV 582 BC,ZV 583 BC,ZV 595 BC,ZV 596 BC,
ZV 597 BC,ZV 617 BC,ZV 625 BC,ZV 630 BC,ZV 634 BC,ZV 726 AZ,
ZV 828 AY,ZC 481 AJ.Ďaľšie pôjdu keď sa sprevádzkujú Citelisy.
Okrem toho od augusta boli v Brezne ZV 618 BC,ZV 633 BC. ?
Reakcia na: lokotrain #38359:
Posledne čo som ich videl na SAD vo Zvolene, boli ešte červené a neviem o tom žeby mali byť zelené...
a nové citelisi budú vo farbách BB alebo klasické zelené ?
Reakcia na: BB-Schuhu #38343:
nechcem teraz zavádzať, ale s ďalším čerpaním zdrojov by som si už nerobil veľké ilúzie - najmä vzhľadom k tomu, že pre potreby podpory čistej mestskej dopravy bolo vyčlenených pre toto obdobie (2007 - 2013) len predbežne predpokladaných 32,4 mil. EUR a už dve výzvy prebehli. A mám taký pocit, že tieto dve výzvy už pohltili celú finančnú pomoc a asi už aj dačo navyše. Jedine, ak by bol do roku 2013 ešte revidovaný plán čerpania nenávratnej finančnej pomoci.
Reakcia na: brefos #38355:
Keby mesto Zvolen namiesto podporovania GO opráv (vrátane plynofikácie) B732 radšej podporilo nákup nových a moderných NP vozidiel na CNG, mohol byť ZV ďalej ako je dnes. Je jasné, že by to bol drahší variant, ale rozhodne rozumnejší a s perspektívou do budúcnosti.

draxter: Bol by som veľmi rád aj ja, keby aj BB dostala do vienka pár Citelisov 18M, príp. 25Tr. Ja som strašne rád, že len prevádzka v BB dostala za rok 2009 spolu 25 nových busov, z toho 10 ks pre prímesto a 15 NP pre MHD, v celom kraji spolu 90 nových busov. Takže rozhodne sa pri takomto počte (o ktorom by som ani nesníval) nemôžem sťažovať, len verím že v budúcnosti sa obnovia aj kĺby. Však okrem tých pár kĺbov už budú všetky autobusy v MHD BB nie staršie ako z roku 2006.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.