Majkl: podľa mňa má väčšinu z tohto masla na hlave mesto. A to hlavne preto, že celý čas o MHD ani nezavadili a teraz im to zrejme naopak vyhovuje, lebo nemusia hľadať vlastné vnútorné rezervy a ešte sa tvária, ako im ide o blaho občana...
Napisal ze na to mesto "nema pravo", nie ze to DP odmieta. Skor by som povedal, ze sa mesto o to doteraz vobec nezaujimalo.
Mimochodom ten agent StB je srandista: "SAD je monopolný prepravca v tomto meste. Tak ako vo všetkom, tak aj v oblasti zabezpečenia dopravy to nie je dobre." Toto hovori stary marxista? ?
teraz už je to lepšie. ? Ale: opäť je to len alibizmus primátora. Mohol už dávno iniciovať vznik mestského DP, keď bolo podľa jeho slov nemožné okontrolovať transakcie v BBDSke...
Z "Králikovho tónu" v jeho reakcii na bb.sk som vycítil, že nie je veľmi ochotný sadať si s BBDS k rokovaciemu stolu...
Možno to bolo trochu ostrejšie. Ale primátor napísal, že mesto "Nemá ani len právo vidieť všetky účtovné doklady tejto spoločnosti". Z toho vyplýva, že ak dám finančné prostriedky do spoločnosti, tak musím vedieť ako sa nimi narába. Je to aj povinnosť, voči občanom, lebo sú to ich peniaze. Ak spoločnosť odmieta predkladať účtovné doklady, tak je podozrenie, že zle narába s finančnými prostriedkami. Čiže ľudovo šafári.
Samozrejme, že toto tu nemuslo byť, keby MsZ nespalo na varínoch a pripravilo sa na založenie vlastného DP, ktorý mohli kontrolovať. Vlastní už vozidlá a pred privatizáciou SAD mohli ministerstvo požiadať o prevod majetku. V tomto nesie plnú zodpovednosť MsZ.
V tejto takmer neriešiteľnej situácii medzi BBDS a MsZ sa skutočne stali rukojemníci občania BB. Primátor a spol. sa tvária, že urobili "v prospech" občanov čo sa dalo a BBDS dala občanom "pocítiť", že bez peňazí to nejde. A mohli to urobiť v BBDS aj ináč, ale mne to pripadá, že vyhrocujú situáciu (zrušenie vyťaženej linky, prázdne autobusy na niektorých linkách ap.). Občania túto situáciu nevyriešia, lebo ako to býva, spoločnosť sa rozdelí vždy na dva tábory. V prvom rade nesú zodpovednoť MsZ a BBDS, ktorí si nakoniec budú musieť sadnúť za spoločný stôl a hľadať riešenie pre ľudí a nevidieť len osobné záujmy.
len na margo: myslím, že pre radového cestujúceho, ktorý sa o súvislosti vôbec nezaujíma to (zmeny od 3.1.) musí byť riadna rana a nečudujem sa, že si potom vyleje zlosť do tohto fóra...
Majkl: no vidíš, takže predsa pripúšťaš, že som sa ohradil oprávnene. Celý príspevok by bol v pohode, keby nezakončil, tak ako ho zakončil... Ničím nepodložené obvinenie je neprípustné! Aj keď ja netvrdím, že to nie je pravda.
Jozef: mne BBDS blízka nie je, lebo to čo tu predvádzajú ma niekedy dojíma až k slzám, ale Tvoj príspevok bola podobná demagógia ako vyhlásenie primátora.
Ja viem, že ti je srdcu blízka BBDS. Ale nemám na žiadnu otázku z príspevka odpoveď, čiže je to pravda, lebo ich tam poznáš veľmi dobre. Okrem toho mne môže byť srdečne jedno z akej politickej strany je primátor a MsZ alebo odkiaľ je riaditeľ BBDS, lebo nie som z BB. Situáciu vidím v Bystrici takto a určite sa s ňou stotožnia aj ostatní.
máš konkrétne čísla, ak tvrdíš, že niektoré diaľkové linky sú stratové? Ak hej, tak ja sa ďalej nebudem hádať. Ale myslíš, že by BBDS prevádzkovala niečo "totálne stratové"?
Ad predimenzovanosť THP: tak minimálne v oblasti tvorby cestovných poriadkov je to značne poddimenzované. Preto CP vyzerajú tak ako vyzerajú (neexistujú preklady medzi linkami).
Re #5931 janbystrican: neviem prečo si myslíš, že na Slovensku neexistuje nikto, kto nie je korupčný a nejde mu o dobro veci. Ad britské železnice: také problémy, ako tam oni teraz majú, by som nerád riešil u nás. Nehoda so smrteľnými následkami pomaly každý týždeň, skrátka riadny bordel. To by sa v štátnom podniku nestalo. Stojím si za tým: najlepší variant pre občana je mestský DP!
Re #5943 Kami: podľa mňa prestupy medzi linkami MHD sú normálnou vecou. To len v BB sa ľudia odnaučili prestupovať (odnaučila ich to tarifa a biedne cestovné poriadky)...
Re #5958 Host: však BUSE aj sú 4-násobne drahšie v porovnaní s Emtestami. Je pravda, tie prvé boli otrasné, ale tie posledné už sú celkom v pohode.
Pán súdruh inžinier, neoblbujte tu ľudí takýmito kecmi. Všade na svete, okrem Londýna, je MHD dotovaná a to rádovo vyššími sumami ako v BB. Na dotovanie MHD nemusíte zvyšovať miestne dane ale stačilo by prestať rozhadzovať existujúce príjmy. Nakoniec, NIČ, jednoducho NIČ vám už dlhé roky nebráni založiť si a. s., v 100% vlastníctve mesta a prevádzkovať MHD touto. Takto je to len bohapustý alibizmus a zakrývanie vlastnej neschopnosti viesť mesto.
Vševedko: Nič v zlom, ale nemohol by si všetky Tvoje reakcie dať do jedného príspevku? Kto to má potom čítať na WAPe? A tiež by si nemusel komentovať všetky poznámky radovej laickej cestujúcej verejnosti...
OBávam sa, že si totálne vedľa. Kde ešte, okrem Veľkej Británie, Japonska a USA, v ktorých "mnohých krajinách sveta" sa železnica privatizovala? Len tak mimochodom, privatizácia železnice v BB síce priniesla zvýšenie kvality ale aj rádový nárast dotácií!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Majkl