teraz už je to lepšie. ? Ale: opäť je to len alibizmus primátora. Mohol už dávno iniciovať vznik mestského DP, keď bolo podľa jeho slov nemožné okontrolovať transakcie v BBDSke...
Z "Králikovho tónu" v jeho reakcii na bb.sk som vycítil, že nie je veľmi ochotný sadať si s BBDS k rokovaciemu stolu...
Možno to bolo trochu ostrejšie. Ale primátor napísal, že mesto "Nemá ani len právo vidieť všetky účtovné doklady tejto spoločnosti". Z toho vyplýva, že ak dám finančné prostriedky do spoločnosti, tak musím vedieť ako sa nimi narába. Je to aj povinnosť, voči občanom, lebo sú to ich peniaze. Ak spoločnosť odmieta predkladať účtovné doklady, tak je podozrenie, že zle narába s finančnými prostriedkami. Čiže ľudovo šafári.
Samozrejme, že toto tu nemuslo byť, keby MsZ nespalo na varínoch a pripravilo sa na založenie vlastného DP, ktorý mohli kontrolovať. Vlastní už vozidlá a pred privatizáciou SAD mohli ministerstvo požiadať o prevod majetku. V tomto nesie plnú zodpovednosť MsZ.
V tejto takmer neriešiteľnej situácii medzi BBDS a MsZ sa skutočne stali rukojemníci občania BB. Primátor a spol. sa tvária, že urobili "v prospech" občanov čo sa dalo a BBDS dala občanom "pocítiť", že bez peňazí to nejde. A mohli to urobiť v BBDS aj ináč, ale mne to pripadá, že vyhrocujú situáciu (zrušenie vyťaženej linky, prázdne autobusy na niektorých linkách ap.). Občania túto situáciu nevyriešia, lebo ako to býva, spoločnosť sa rozdelí vždy na dva tábory. V prvom rade nesú zodpovednoť MsZ a BBDS, ktorí si nakoniec budú musieť sadnúť za spoločný stôl a hľadať riešenie pre ľudí a nevidieť len osobné záujmy.
len na margo: myslím, že pre radového cestujúceho, ktorý sa o súvislosti vôbec nezaujíma to (zmeny od 3.1.) musí byť riadna rana a nečudujem sa, že si potom vyleje zlosť do tohto fóra...
Majkl: no vidíš, takže predsa pripúšťaš, že som sa ohradil oprávnene. Celý príspevok by bol v pohode, keby nezakončil, tak ako ho zakončil... Ničím nepodložené obvinenie je neprípustné! Aj keď ja netvrdím, že to nie je pravda.
Jozef: mne BBDS blízka nie je, lebo to čo tu predvádzajú ma niekedy dojíma až k slzám, ale Tvoj príspevok bola podobná demagógia ako vyhlásenie primátora.
Ja viem, že ti je srdcu blízka BBDS. Ale nemám na žiadnu otázku z príspevka odpoveď, čiže je to pravda, lebo ich tam poznáš veľmi dobre. Okrem toho mne môže byť srdečne jedno z akej politickej strany je primátor a MsZ alebo odkiaľ je riaditeľ BBDS, lebo nie som z BB. Situáciu vidím v Bystrici takto a určite sa s ňou stotožnia aj ostatní.
máš konkrétne čísla, ak tvrdíš, že niektoré diaľkové linky sú stratové? Ak hej, tak ja sa ďalej nebudem hádať. Ale myslíš, že by BBDS prevádzkovala niečo "totálne stratové"?
Ad predimenzovanosť THP: tak minimálne v oblasti tvorby cestovných poriadkov je to značne poddimenzované. Preto CP vyzerajú tak ako vyzerajú (neexistujú preklady medzi linkami).
Re #5931 janbystrican: neviem prečo si myslíš, že na Slovensku neexistuje nikto, kto nie je korupčný a nejde mu o dobro veci. Ad britské železnice: také problémy, ako tam oni teraz majú, by som nerád riešil u nás. Nehoda so smrteľnými následkami pomaly každý týždeň, skrátka riadny bordel. To by sa v štátnom podniku nestalo. Stojím si za tým: najlepší variant pre občana je mestský DP!
Re #5943 Kami: podľa mňa prestupy medzi linkami MHD sú normálnou vecou. To len v BB sa ľudia odnaučili prestupovať (odnaučila ich to tarifa a biedne cestovné poriadky)...
Re #5958 Host: však BUSE aj sú 4-násobne drahšie v porovnaní s Emtestami. Je pravda, tie prvé boli otrasné, ale tie posledné už sú celkom v pohode.
Pán súdruh inžinier, neoblbujte tu ľudí takýmito kecmi. Všade na svete, okrem Londýna, je MHD dotovaná a to rádovo vyššími sumami ako v BB. Na dotovanie MHD nemusíte zvyšovať miestne dane ale stačilo by prestať rozhadzovať existujúce príjmy. Nakoniec, NIČ, jednoducho NIČ vám už dlhé roky nebráni založiť si a. s., v 100% vlastníctve mesta a prevádzkovať MHD touto. Takto je to len bohapustý alibizmus a zakrývanie vlastnej neschopnosti viesť mesto.
Vševedko: Nič v zlom, ale nemohol by si všetky Tvoje reakcie dať do jedného príspevku? Kto to má potom čítať na WAPe? A tiež by si nemusel komentovať všetky poznámky radovej laickej cestujúcej verejnosti...
OBávam sa, že si totálne vedľa. Kde ešte, okrem Veľkej Británie, Japonska a USA, v ktorých "mnohých krajinách sveta" sa železnica privatizovala? Len tak mimochodom, privatizácia železnice v BB síce priniesla zvýšenie kvality ale aj rádový nárast dotácií!
Celý problém treba riešiť komplexne. Tu teraz nie je podstatné nejaká L24. Keď bude premávať linka, ktorá mi vyhovuje, tak iné ma nezaujíma. Však?
BBDS musí dokázať, že má oddelené finančné toky na MHD od ostatných činností. Ak tomu tak nie je, je nemysliteľné, aby mesto zo svojho rozpočtu, čiže z Vašich peňazí občania, dávalo nejakej spoločnosti desiatky miliónov, ktoré nevie preukázať ako s nimi hospodári. Dokonca mesto prenajíma spoločnosti vlastné vozidlá a táto spoločnosť zneužíva svoje postavenie na trhu. Jeden rok si bude pýtať 56 miliónov, ďalší rok o 10 viac a kolotoč sa bude opakovať donekonečna. Ak cítia zodpovednosť voči občanom BB a MsZ nech preukážu hospodárenie v oblasti MHD za účtovný rok 2004. Ak MsZ dá desiatky miliónov nejakej spoločnosti má právo kontrolovať svoje prostriedky ako boli využívané a druhá strana má povinnosť preukázať ako s nimi hospodári. Na toto potrebujú odpoveď od p. Snopka.
Občania Banskej Bystrice, uvedomte si, že ste sa stali rukojemníkmi tejto nechutnej hry medzi BBDS a MsZ. Jeden druhého vydierajú a čakajú na tlak od občanov. V prvom kole zatiaľ vyhráva BBDS, ktorá zámerne zrušila vyťažené linky, na nevyťažené linky dáva kĺbové autobusy, znehodnotila celý dopravný systém a to len preto, aby rozoštvala čo najväčší počet občanov. Týmto sleduje len jeden cieľ. Získať Vaše peniaze z mestského rozpočtu na ďalšie nekontrolovateľné šafárenie.
Vozidlo s gumovými kolesami, napr.:
IGK=Individuálny GumoKol, čiže osobné auto
HGK=Hromadný GumoKol, čiže autobus
HEGK=Hromadný Ekologický GumoKol, čiže trolejbus
NGK=Nákladný GumoKol, čiže nákladné auto
ŠGK=Šliapací GumoKol, čiže bicykel
atď...
Problém je v tom, že v normálnom štáte nie je možné dostať licenciu na linku súbežnú s dotovanou linkou. Takáto linka potom zákonite odsáva príjmy linke dotovanej a zvyšuje potrebu dotácie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
LUK
Jozef: To si v ktorom večerníku čítal? To je ako zo straníckeho školenia... ?