Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Inca #5905:
myslím, že Tvoja základná myšlienka je pravdivá, ale nie som si istý, či je možné hovoriť o BBDS ako o spoločnosti s prezamestnanosťou, keď vyhodili aj revízorov, len aby ich bolo menej. Na druhej strane je nutné uviesť, že mestá, ktoré majú mestské dopravné podniky, dlhodobo dostávali dotácie zo štátneho rozpočtu vyššie rádovo o desiatky miliónov Sk, čo je nazanedbateľné a vytvorilo u nich podstatne vyššie štandardy, ako u nás. Druhá vec je, že prečo u nás vedenie mesta za 10 rokov nezabezpečilo aspoň niečo porovnateľné.
Vacsina ludi pinda na Kralika a na mestske zastupitelstvo ale doteraz sa nikto nespytal ci trzby z MHD idu len na MHD a nesluzia napriklad na nove auta v SAD, masivne prestavby v SAD, ci nesluzia na dotovanie v poslednom case stratovych dialkovych liniek. Ad SAD BBDS - je pozoruhodne, ze linka do Zvolena bola zlacnena tusim na 22 korun z 33 po vstupe zvolenskeho Granustransu. A je ovela pozoruhodnejsie, ze tato linka je PRIMESTSKA a tym padom dostava od statu dotacie. Ako je mozne, ze SAD dava dumpingove ceny na primestsku linku a sucasne na nu berie dotacie?
Ad mesto: Akciovka vlastni myslim cez 30 busov, celkom by ma pobavilo keby mesto vyhlasilo verejnu sutaz na mestsku dopravu v BB. Mozno by sa ktosi nasiel kto by to vedel robit kvalitnejsie a lacnejsie bez toho aby pritom musel zivit kvantum uradnikov.
Rada pre vrtakov: chodte na obchodny register (www.orsk.sk), pozrite si mena v spravnej a dozornej rade SAD a potom si dajte vyhladat firmy, v ktorych ti isti ludia sedia, alebo sedeli. Pobavite sa.
Posledna vec: SAD BBDS ma sprivatizovat CSAD Ostrava, ktorej sa to uz 2 roky akosi nedari. Bud je v exekucii, alebo nema peniaze, alebo ich neda alebo... FNM to netrapi, stat to netrapi, rozostavana budova autobudovej stanice chatra a nikoho, NIKOHO nezaujima preco prave v BB je situacia aka je. Su tu aj ine mesta porovnatelne co do dopravnych vykonov aj obyvatelstva a tam to funguje.
SADky na Slovensku sa spoliehali ze stat do nich bude naveky liat peniaze ako do bezodnej jamy. SAD BBDS detto. A teraz je tu obrovsky udiv ked peniaze nie su a to, co zotrvacnostou dlhe roky fungovalo zrazu skripe.
Majkl: Chcem Ťa upozorniť, že zmeny sú aj na L22, kam boli doplnené spoje zo zrušenej L23.
Reply on: janbystrican #5893:

Hovor za seba!
U nás sa často hovorí napr. o Írsku ako rýchlo rozvíjajúcej sa ekonomikou... Írsko bolo pred pár rokmi tam, kde sme približne teraz my. Prilákalo investorov atď. s tým rozdielom, že nerozpredávalo štátny majetok, teda ani pôdu, ani strategické podniky a pod. Dodnes má takúto polityku aj naďalej a pozri sa kde je! To, že štát je zlý vlastník môže tvrdiť iba človek, ktorí myslí len o tom, čo mu čo najviac uchmatnúť, ako napr. Minister Mikloš, ktorý sa za to môže hambiť... Nie nadarmo sa hovorí, že pokazená ryba smrdí od hlavy...
Reply on: adrive #5900:
Neviem kto to zorganizoval a dal na vchod. Naozaj by bolo dobre aby sme vedeli kto je autorom a ci peticia neskonci niekde v kontajneri.
Otázka pre pána Snopku. Prosím o odpoveď, porušila SAD zákon č. 168/96 Z.z. a č. 164/96 Z.z. a to v tom zmysle, či bol nový CP autobusov, resp. trolejbusov schválený primátorom, resp. predsedom VÚC. Ďalej sa pýtam, či cesta k Tescu (nová časť), ktorú používate je skolaudovaná? Viete odčleniť náklady SAD na prímestskú dopravu a na linky do obcí Harmanec, Môlča, Malachov, Nemce a Hronsek? Viete presne dokladovať počat cestujúcich prepravených bezplatne? Vysvetlite občanom, prečo ste zriadili 2 nové linky do Tesca, čo Vás viedlo k takémuto rozhodnutiu? Odpovedajte na otázku, kto má povinnosť sa starať o zastávky a za koho financie sa stavali nové, ktoré teraz na Mládežníckej ulici môžu slúžiť pre mestské holuby? A posledná otázka, kedy (deň) ste písomne informovali primátora, že žiadate o zmenu CP a kedy Vám to podpísal?
Martin
Reply on: Silvia #5899:
neviem prečo, ale keď už je raz petícia, tak by nemala byť nalepená na vchode, ale o jej pohybe by mal vedieť ten, kto petíciu začal.
Reply on: b17 #5833:
Formular peticie za znovuobnovenie L24 bol na vchode panelaku Okruzna 4 - rano o 6.30 bol este prazdny ale vecer ste to mali vidiet. Neviem, kde sa este nachadza.
Reply on: biky #5897:
vrat sa do skoly a nauc sa citat a pisat ❗
Vážení!


Už keď ste zmenily TB a A spoje a na zastávkach máte tiež vylepené nové CP, bolo by na čase, aby ste aktualizovali aj Vašu webovú stránku !!!
Ako som už v jednom príspevku spomenul, my sme na uvedenú situáciu upozorňovali kompetentných v dostatočnom predstihu. Dôležitý bol však fakt, že mestá sa dozvedeli koeficienty podielových daní asi koncom mesiaca október. Dovtedy boli presvedčené, že dostanú podielové dane a budú mať na všetky služby vykryté. Princípom fiskálnej decentralizácie však bolo, že časť prostriedkov dostanú z podielových daní a časť si musia vykryť vlastnými daňovými príjmami resp. vygenerovaním rozpočtu a hlavne jeho príjmovej časti. Veď ak mesto Banská Bystrica vygeneruje príjmy vo výške 806 mil. Sk a porovnateľné mesto Žilina - 1 miliardu 200 tis. Sk je v tom niečo nenormálne. Zvolen s počtom obyvateľou cca 50 % oproti B.B. má príjmový rozpočet vo výške 690 mil. Sk a tiež dotuje "súkromnú " SAD MHD vo výške cca 12 mil. Sk.

margaréta Krkošová

Nebudem sa rozpisovať, kto je zodpovedný za súčasný stav MHD,ale je smutné, že takto dopadla. Prečo je tak ťažké ponechať spoje, ktoré boli vždy plne vyťažené? Prečo nenechať prepojenie jedného sídliska s druhým jediným spojom? Načo sú nám dva spoje jedným smerom 20 a22 z Pieninskej, keď na Fončordu alebo do Radvane musím prestupovať?Veď, keď sa budem chcieť dostať do Kauflandu, tak sa tam dostanem. Je to na zaplakanie, že sa spoje orientujú podľa hypermarketov a nie podľa potrieb ľudí, ktorí chodia do práce a musia zarobiť peniaze - aby mohli ísť do tých "výborných" hypermarketov nakúpiť.
Keďže ste nedostali dotácie, musia ľudia prestupovať a tým Vám zaplatiť viac peňazí, čím tie peniaze dostanete, veď do práce sa chodiť musí.
Reply on: janbystrican #5893:
Možeš uviesť príklad?
Len tak na okraj.Mestská a.s. ako dopravný podnik je pekná blbosť.všade na svete prax jasne preukázala, že mesto ani štát nikdy nevie byť dobrý podnikateľ. Vždy bude podliehať lokálnym záujmom, korupcii a pod. Takýto podnik nikdy nebude efektívny na čo budú vždy doplácať občania.Jediná možnosť je platiť za objednané služby súkromnej firme a v prípade, že sú služby nekvalitné vymeniť súkromnú firmu.
Reply on: Snopko #5831:

Nepoznám detaily.Som obyčajný občan, ale zdá sa mi, že Váš príspevok sa asi zakladá na pravde.
Vašou chybou však bolo je to, že ste o tom čo sa stane ak mesto nevybojuje štátny príspevok na dopravu, alebo nezíska peniaze z miestnych daní dostatočne zrozumiteľne nevarovali verjenosť. Vedeli ste tiež dostatočne dopredu, že neschopné vedenie mesta na čele s primátorom dovedie situáciu do týchto koncov. Vyvvinili by ste sa vtedy, keby ste burcovali na poplach mesiace dopredu vrátane organizovania verejných stretnutí s občanmi a písomným varovaním všetkých poslanocov MsZ.Skúste napísať čo ste všetko spravili, ako ste varovali mesto, ako ste informovali poslancov a verejnosť.Takto zostáva časť viny (aj keď si myslím že nie podstatná) aj na Vás.
Nestála za tým snaha nenahnevať mesto z tých dôvodov, aby Vám poskytli aj naďalej výhodné nájomné zmluvy na autobusy, trolejbusa a trate?
Čo urobí SAD ak ubudne cestujúcich tak ako je to v ankete?To bude mať zvyšné autobusy a trolejbusy manažment so správnou a dozornou radou a.s. ako služobné vozidlá?
Nebuďte sebci a neriešte len 24! Tu ide o princíp. Treba žiadať naozaj kvalitný materiál od zodpovedných o prioritách MHD v našom meste. Čiastkové riešenia tu už máme 6 rokov a vidíme kde sa dostala MHD. Nech zverejní mesto koncepciu rozvoja MHD na najbližších 5-10 rokov ak nejakú má, o čom pochybujem, lebo ich kroky nasvedčujú že nevedia kde je sever. Nech zverejní Králik tento materiál. Pripadá mi to ako hra pre pár dohodnutých hráčov. Znemožníme SADKU, nedáme jej dotácie a potom si Králik rozhodne, komu a začo dá MHD aj s parádnymi dotáciami. Pre koho je zase nachystaná táto TRAFIKA? Páni poslanci z MsZ by tiež mohli na toto regovať? ?
Reply on: Snopko #5887:

Nerozumiem rušenie ekonomicky výhodných spojov, teda tých, ktoré nie sú stratové, sú vyťažené a nevyhnutné pre každodennú dopravu obyvateľov mesta, či to dospelých do práce, či to detí do škôl. Pýtam sa pre koho ste tu!!! Pre občanov asi nie... Neviem pochopiť, čo ste týmto "zmysluplným" krokom chceli dokázať...
Až sa v tejto veci nič nezmení, pridám sa k väčšine známych a budeme chodiť do práce autom... Podporovať Vašu spoločnosť, ktorá nie je pre ľudí, s mizernými podmienkami pre cestovanie a s bezohľadnými vodičmi bez štipky kultúry a vychovania... to teda nie...
CHAMSTVO!!!
nezabudnite si na Kralikove preslapy spomenut aj vo volbach a zase ho zvolte. Aby so svojou bandou cervenych mohli Bystricu nicit nadalej
Všetky informácie o každej linke boli poskytnuté ešte vo väčšom rozsahu kompetentným pracovníkom v meste. Nikdo nikdy netvrdil že linka č. 24 je vyslovene neekonomická. My však z dôvodu nepodpísania nového cenového výmeru musíme aj naďalej poskytovať zľavy a prepravu zdarma aj keď tieto straty mesto odmieta uhrádzať. 54 miliónov ktorými štát vykrýval straty v MHD B.B. jednoznačne principiálne nejde nahradiť ani zvýšovaním cestovného, ani znižovaním nákladov rušením liniek. Paradoxne sa nám javí vyjadrenie mesta, že je odkázané na "nakupovanie si služieb od Sad-ky", keď nie je podpísaná zmluva o výkonoch vo verejnom záujme a mesto neuhrádza straty vyplývajúce so zliav.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.