Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: expresbb #40309:
? ? Ty by si si už mal zadovážiť tlačovú tajomníčku aby Ti pomohla s toľkými reakciami naraz.. ? Ale žartujem, na 90 % s Tebou súhlasím, my dvaja sme stejná krvná skupina.. ? ?
Reply on: brefos #40282:
Ja len na také pripomenutie, čím sme starší, tým dlhšie trvá výstavba.
Re #40283 810zssk: Skúsim spraviť mapku ako by som si to predstavoval. Kroré trate zachovať a ktoré nie.
Re #40284 810zssk: Len to ma jeden háčik, ak bude robiť cp SAD Zvolen, tak ti nebude stačiť ani letisko na zastávke. Príde naraz 10 spojov aj tej istej linky a potom vôl čakaj 30 min. 😃 ?
Re #40285 810zssk: Ja by som radšej videl reko 850/851 (tak ako majú bratia česi 854)
Re #40286 810zssk: Zase len ten koridor, tak prečo rovno nie TGV. Nemyslím si, že by trate boli až tak extrémne náročné na údržbu, no určite ten regionálny vlak čo tade prejde hoc i len 2x za deň, tú údržbu zaplatí. (cca 5€/km/26t). Ver mi, tá 812/813 ublíži tej trati menej, ako počasie.
Re #40287 vladis888: Príde potom 10 autobusov do mesta a v každom 10-20 ľudí.
Re #40290 vladis888: BINGO! a ešte zrušiť letiská a prístavy. To by bolo 😃 ? ?
Re #40291 810zssk: Nuž aj jedno aj druhé je zbytočné. Ja to porovnám s tým čo som videl v čechách pri minuloročnej akcii Slávnosti perštejnskeho panstva. Tam sú nasadzované Regionovy a 714 + xks 011. Nikomu to neprekáža. Ba práve naopak. Išli túto trať rekonštruovať, aby tak nepodskakovali 814 a 011.
Re #40294 Solider: Nuž dožívať môže aj cesta, keď sa o ňu nikto nestará. Všetko potrebuje trošku času.
Re #40304 Robo: Máš pravdu vlak vrchný limit "nemá" no aj ten vlak potrebuje určitú dráhu na rozbeh. Je iné pokiaľ ideš 5 a viac km bez zastavenia, tam si ti podarí dosiahnúť aj tú stovku a viac. Ale ak stojíš pri každej tŕbe vŕbe, tak viac ako sto asi nepôjdeš. Áno myslím si, že chýba aj prepojenie BB-NR-BA.
Re #40305 S499.1023: Ja som otvorený diskusii. Ako sa hovorí: "koľko ľudí, toľko chutí".
Re #40307 Robo: Nuž tu má železnica trochu mínus. Lebo trate poväčšine smerujú do "hlavného" mesta Budapešť. Teda ešte hlavného z pred niekoľko desaťročí. Keď tak pozerám, tak trate na Slovensku majú už pekných pár vrások za sebou. Až na pár km modernizácie. Veľa tratí si pamätá ešte medzivojnové obdobie. A na to teraz niektoré trate doplácajú.
Re #40308 810zssk: Tu trošku podpichnem. Ktoré trate majú 100 a viac km/h??? ? ?
Reply on: Robo #40304:
Aj so zapchami je casto bus rychlejsi (ak beries do uvahy aj presun na stanicu).

Vlaky nad 100 chodia spravidla len na dialkovej doprave a tu som rozhodne nenavrhol rusit.
Reply on: S499.1023 #40305:
Koľajnice nie sú nič posvätné, aby sa nemohli vytrhať (=rušiť trate). Lenže keby sa popri rušení neefektívnych tratí modernizovali efektívne a stavali aj nové. Alebo vyhovuje existujúca štruktúra tratí "z čias cisára pána" a tej troške z prvej republiky súčasným pomerom a už žiadne nové nikdy a nikde pridávať netreba? Má podľa teba 85 tisícová Nitra vyhovujúce železničné spojenie s Bratislavou? Tam, kam postavia rýchlostnú cestu, tam už železnicu netreba?
Reply on: vladis888 #40287:
Hej? Kedy? V ktorom roku? Koľko bolo vtedy áut, povedzme, na 1000 obyvateľov?
Reply on: brefos #40282:
A tento, s prepáčením, momotský argument, o ktorom som vedel, že príde, ma irituje celkom mimoriadne. Oni naši starí otcovia vybudovali aj pazúrikové lomy na výrobu paestných klinov, vápenné pece, prosperujúce továrne na výrobu kočiarov a parných strojov a toto všetko sme vierolomne opustili ? . A ˇjkeďže ja pre svoje živobytie potrebujem fungujúcu železnicu a nie skanzen, tak diskusiu s militantnými šotoušmi, čiže militantnými nepriateľmi modernej železnice končím. Ešte sa vrátim prediskutovať s expresbb-om jeho predstavy, lebo tam nejaké zárodky racionality sú, ale inak si dám zase na nejaký čas s geopatogénnou zónou Banská Bystrica pokoj.
Reply on: 810zssk #40285:
... a stáť spolu s autobusom v zápche. Nie som proti. Možno sa začnú dožadovať vlakových spojení a prestupovania aj tam, kde je autobus rýchlejší ?
A v medziregionálnej autobusovej preprave, nech sa postaví aj neviemaká rýchlostná cesta R257, autobus bude stále obmedzený maximálnou rýchlosťou 100 km/h, kým vlak "teoreticky" horný limit nemá.

Tragédiou Slovenska je mizerná medziregionálna vlaková doprava (trať buď chýba, alebo je na nej biedna traťová rýchlosť). Príklad: spojenie krajských miest Banská Bystrica - Nitra, Nitra - Trnava, Nitra - Banská Bystrica. Mne je vždy na zaplakanie, keď v Nitre ráno vidím plné autobusy nemenovaného "žltého" dopravcu. Som zvedavý, či a kedy sa vybuduje spojenie Nitra - Šaľa, ktoré je zakreslené v územnom pláne NSK. Hlavne, že za stámilióny korún sa plánuje elektrifikovať úsek Nitra - Leopoldov, čo má údajne zlepšiť pripojenie NR - BA ?!
Reply on: vladis888 #40295:
vieš ty vlastne čo chceš? sóla ti nestačia, ale pri skrátenom intervale vraj nemáš koho voziť... tak ako to je??? ?
Reply on: vladis888 #40288:
neviem kde si prišiel na rovnicu 2 sólo = 1 kĺb... neplatí to o cene, ani o spotrebe, ani o kapacite
Reply on: vladis888 #40299:
Nie, treba sa rozhodnut ci su peniaze na rozumny interval so solom, alebo radsej sa bude jazdit menej s klbom, ktory to kapacitne zvladne podobne. Potom su samozrejme linky kde je jednoznacne solo s vysokym intervalom, lebo je tam prilis nizky dopyt.
Reply on: 810zssk #40298:
Ako to mám napísať. Treba najprv spraviť poriadny CP a potom do toho nakúpiť dopravné prostriedky
Reply on: vladis888 #40295:
Je nezmysel aby na spoji raz za 15 minut siel klbak. Mimochodom, keby v BB bolo normalne linkovanie tak by boli mozne lepsie intervaly.
Reply on: Solider #40293:
Ja viem, ako som napisal, nie je to o cene.
Reply on: vladis888 #40295:
Oprava každých 15 min mi chceš povedať že je málo
Reply on: 810zssk #40292:
To mi chceš povedať, že každých 15 min je veľa aby išiel spoj z okraja mesta. Iba jeden spoj. Keď prídeš do mesta idú autobusy za sebou čo by bolo keby chodil každých 5 minút. A treba aj rozmýšľať koho by si vozil, pri takom krátkom intervale. 2 alebo 5 cestujúcich tak ako je to teraz v kremničke, že stade ide toľko autobusov, že keď sa to prepočíta na počet obyvateľov tak v každom spoji ide asi 5 ľudí. Ako som už napísal, najprv treba spraviť dobrý CP a do toho nakúpiť prostriedky.
Reply on: brefos #40282:
Odvtedy sa aj demografické a rôzne iné podmienky zmenili, takže nevidím dôvod zachovávať trať, ktorá v posledných rokoch dožívala a dokonca pred pádom socializmu bola stopnutá nákladná preprava.
Reply on: 810zssk #40292:
To vieš, sólo trolejbusy v intervale 7,5 minút pohltia viac vodičov, ako kĺbak každých 15 minút ?
Reply on: vladis888 #40288:
Paneboze, ja nehovorim o cene. Hovorim o tom ze je dopravny nezmysel mat klbak iduci raz za 15 minut.. Ak nechcete kvalitnu MHD, tak si kupte trojclankovy voz, jazdite si s nim raz za 30 minut a budte happy ze ste usetrili.
Reply on: vladis888 #40287:
"Dnes z každej jednej dediny ide autobus do mesta. úplne zbytočné to je." - Vies co je zbytocne? Platit vlak co vezie 60 ludi raz za dve hodiny.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.