Reply on: irizar #40316:
s týmto sa absolútne nedá súhlasiť. D1 spája 6 krajských miest. Ale aj R1 mohla spájať 6 krajských miest (BA - TT - NR - BB - PO - KE). Toto ako argument neobstojí. A uvedom si, že už je na čase naliať aspoň nejaké drobné aj do iných regiónov. Už desiatky rokov sa zo štátneho pumpuje IBA do Považia.
Nitrianske Pravno - Kláštor pod Znievom - kvôli terénnym pomerom platí bod 6. Nepredpokladám žiadnu významnú frekvenciu, presahujúcu šukafón a manipulák.
expresbb
Re #40283 810zssk: Skúsim spraviť mapku ako by som si to predstavoval. Kroré trate zachovať a ktoré nie.
Re #40284 810zssk: Len to ma jeden háčik, ak bude robiť cp SAD Zvolen, tak ti nebude stačiť ani letisko na zastávke. Príde naraz 10 spojov aj tej istej linky a potom vôl čakaj 30 min.
Re #40285 810zssk: Ja by som radšej videl reko 850/851 (tak ako majú bratia česi 854)
Re #40286 810zssk: Zase len ten koridor, tak prečo rovno nie TGV. Nemyslím si, že by trate boli až tak extrémne náročné na údržbu, no určite ten regionálny vlak čo tade prejde hoc i len 2x za deň, tú údržbu zaplatí. (cca 5€/km/26t). Ver mi, tá 812/813 ublíži tej trati menej, ako počasie.
Re #40287 vladis888: Príde potom 10 autobusov do mesta a v každom 10-20 ľudí.
Re #40290 vladis888: BINGO! a ešte zrušiť letiská a prístavy. To by bolo
Re #40291 810zssk: Nuž aj jedno aj druhé je zbytočné. Ja to porovnám s tým čo som videl v čechách pri minuloročnej akcii Slávnosti perštejnskeho panstva. Tam sú nasadzované Regionovy a 714 + xks 011. Nikomu to neprekáža. Ba práve naopak. Išli túto trať rekonštruovať, aby tak nepodskakovali 814 a 011.
Re #40294 Solider: Nuž dožívať môže aj cesta, keď sa o ňu nikto nestará. Všetko potrebuje trošku času.
Re #40304 Robo: Máš pravdu vlak vrchný limit "nemá" no aj ten vlak potrebuje určitú dráhu na rozbeh. Je iné pokiaľ ideš 5 a viac km bez zastavenia, tam si ti podarí dosiahnúť aj tú stovku a viac. Ale ak stojíš pri každej tŕbe vŕbe, tak viac ako sto asi nepôjdeš. Áno myslím si, že chýba aj prepojenie BB-NR-BA.
Re #40305 S499.1023: Ja som otvorený diskusii. Ako sa hovorí: "koľko ľudí, toľko chutí".
Re #40307 Robo: Nuž tu má železnica trochu mínus. Lebo trate poväčšine smerujú do "hlavného" mesta Budapešť. Teda ešte hlavného z pred niekoľko desaťročí. Keď tak pozerám, tak trate na Slovensku majú už pekných pár vrások za sebou. Až na pár km modernizácie. Veľa tratí si pamätá ešte medzivojnové obdobie. A na to teraz niektoré trate doplácajú.
Re #40308 810zssk: Tu trošku podpichnem. Ktoré trate majú 100 a viac km/h??? ? ?