Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: irizar #40316:
s týmto sa absolútne nedá súhlasiť. D1 spája 6 krajských miest. Ale aj R1 mohla spájať 6 krajských miest (BA - TT - NR - BB - PO - KE). Toto ako argument neobstojí. A uvedom si, že už je na čase naliať aspoň nejaké drobné aj do iných regiónov. Už desiatky rokov sa zo štátneho pumpuje IBA do Považia.
Takže šotouš je tu každý. Mal by som sa potom polepšiť, pretože dosť málo fotím. ?
OT: od 6.3.2010 začína úplná uzávierka MK Cesta k nemocnici nad polyfunkčným domom Medokýš smerom ku križovatke s Rudlovskou cestou.
Reply on: irizar #40316:
A ty si zase moja krvná skupina ? .
Reply on: mirkobb #40314:
A prečo sa modernizuje práve tam? Že by preto, že sú tam najväčšie výkony a najlepšie terénne pomery?
Reply on: expresbb #40309:
Ad re #40285: M296.1/2 sú, na rozdiel od M286.0/1, vozy klasickej stavby, takže majú perspektívu ešte niečo prežiť. A aj tak je tá čeksá modernizácia zmrvená. Síce sa zlepšil komfort pre cestujúcich, spoľahlivosť a kesla spotreba ale stále zostal pre často zastavujúce vlaky absolútne nevhodný hydrodynamický prenos, výkon motora je limitovaný možnosťami naničhodnej prevodovky a navyše za tým stále choromyseľne ťahajú hromadu prívešákov, takže dynamické vlastnosti vlaku sú biedne.
Reply on: Robo #40307:
Musíš sa dohodnúť s niekým iným, či treba alebo netraba modernizovať spojenie BA - NR ? . Ktosi z šotoultras tu rozporoval elektrizáciu Leopopldov - NR. Nitra má s BA dobré spojenie, po R1/D1. Prečo by spojenie muselo byť výhradne železničné?
Reply on: expresbb #40278:

Ad Re #40270: A nie je jednoduchšie, lacnejšie, efektívnejšie a rýchlejšie tých cestujúcich zviezť k hlavnejšej trati?
Ad Re & 40273: Na väčšinu diaľkovej prepravy je dnes železnica nepoužiteľná. Perspektívu v ND majú ucelené vlaky, hromadné substráty a podobne. Je mi to ľúto ale je to tak.
Ad Re: #40276: V Čechách už bola hromada "bočných tratí" zrušená a ďalšie to nemilosrdne čaká. V záujme zachovania celku.
Reply on: brefos #40313:

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/%C5%A0otou%C5%A1

Re #40314: Porovnaj si súčasnú drekvenciu dopravy, hustotu obyvateľstva, koncentráciu priemyslu v minulosti aj dnes a vôbec celkový dopyt po doprave na severnom ťahu a na južnom. To isté platí aj pre stavbu diaľnic. Dofrasa, D1 bude po dokončení spájať šesť z ôsmich krajských miest, veľké aj menšie priemyselné centrá po celej svojej dĺžke, zatiaľ čo za Banskou Bystricou nie je v podstate nič, čo by výstavbu diaľnice alebo rýchlostnej cesty opodstatnilo. Logicky sa peniaze pumpujú tam, kde je z nich najväčší úžitok. A našťastie sa na tom ani vďaka populistickým rečiam politikov a retardovaným stránkam typu http://www.blizsienaokolo.com/ nič meniť nebude...
Reply on: expresbb #40277:
Tak to skúsim nejako po bodoch:
1) Hronská Dúbrava - BŠ - určite áno. ELn neviem, mohol by si mi napísaŤ, v akej zostave tam vlaky jazdiea - vlak po vlaku - aby som si vedel spočítať úhradu za DC?
2) Kriváň - Stožok - je tma taká frekvencia vlakov, že by súčasná kapacita dráhy nepostačovala? Nemám ten pocit.
3) Hronská Dúbrava - BA cez Nitru. Čo by sa tam vozilo, aby sa takáto mohutná investícia vyplatila? V osobnewj doprave sa to nevyplatí prakticky nikdy, okrem extrémne rýchlej diaľkovej dopravy v hodinovom takte (to by asi nehrozilo) a kapacitnej prímestskej dopravy, čo na SK spĺňa možno tak BA-TT, BA-MA, BA-NZ, ZA-CA a KE-PO, aj to len s prižmúrenými očami.
Autom som v ZV rýchlejšie než vlakom už dnes, dostavba R1 túto disproporciu ešte zvýši a je otázka, či by kompletne nová trať bola rentabilná.
4) Angern - Záhorská Ves - čo by tam jazdilo? Dopyt po preprave minimálny.
5) Plavecký Mikuláš - Jablonica - žiadne obsluhovateľné sídla, schopné vygenerovať potrebnp frekvenciu, v dosahu trate.
6) Brezová pod Bradlom - Myjava - NMnV - kvôli terénnym pomerom jedine s obrovským množstvom umelých stavieb za ťažké peniaze.
7) Lednické Rovne - Púchov - stavať trať len pre odklony je nerentabilné, nehovoriac o tom ,že to by sa hodilo teraz a nie za x rokov, keď bude koridor v tomto úseku hotový.
😎 Nitrianske Pravno - Kláštor pod Znievom - kvôli terénnym pomerom platí bod 6. Nepredpokladám žiadnu významnú frekvenciu, presahujúcu šukafón a manipulák.
9) Trstená - Nowy Targ - pre nevyužitie zrušeníé v dávnej minulosti, netraba ďalej komentovať.
10) Komárno - Kolárovo aj Šaľa Neded sú trate zrelé na kompletnú novostavbu, takže adekvátne náklad ny výstavbu pre frekvenciu nulu nula nič.
11) Šahy - Drégelypalánk: Rovnako nevyužiteľná relácia (aj keď fyzicky kratšia) ako jazdiť z Prahy do Viedne cez České Velenice.
12) Radošina - Piešťany - zubačka alebo dlllllllllhýýýýýý tunel ? ?
13) Čo by tam jazdilo? Čo by sa tma dalo odviezť? Tak 200 ton za okuliarnikom?

Inak samozrejme diaľkové ovládanie (len nie preboha samovraty inde než na D3!!!) a D 3 na málo využitých tratiach áno.
Mňa ohľadne modernizácie železníc znepokojuje a poviem to aj na rovinu inak, že "serie" iná vec. A tým je fakt, že neustále sa modernizuje iba na severnom ťahu BA-ZA-KE, popr. ZA-hranica s CZ/PL. Južný ťah ako keby ani neexistoval! ? Ťah cez Považie sa najskôr vybudoval, potom sa zdvojkoľajňoval, potom sa elektrifikoval, teraz sa modernizuje kvôli zvýšeniu traťovej rýchlosti, narovnáva sa trať v ohyboch, celé úseky sa prebudovávajú v novej polohe a aj nivelete (tunel Turecký vrch, narovnávanie ohybov okolo priehrad, atď.), vymieňa komplet zvršok a niekde aj železničný spodok, zabezpečovacie zariadenia, rekonštruujú stanice, dodávky nových súprav, atď. A kdeže sa to akože deje..? No "kde inde" ako na Považí, pri Žiline, na Kysuciach.. ? Na zvyšok Slovenska sa desaťročia zvysoka.. Trať BA-ZV-KE je v podstate taká ako pred desaťročiami, urobilo sa síce naoko zopár akože kozmetických úprav, napr. v podobe zdvojkoľajnenia pri Zvolene, Žiari, ale aj to nie súvislé úseky ale iba po kúskoch, ďalej de facto zbytočnú elektrifikáciu BB-ZV, keď to nemá zmysluplné pokračovanie ďalej na východ a sever od BB a na trati pod drótmi sa aj naďalej preháňajú motorové mašiny, taktiež aj bez potrebného zdvojkoľajnenia aspoň medzi Sliačom a Radvaňou! Elektrifikácia trate ďalej od ZV na východ je v nedohľadne a zdvojkoľajnenie taktiež, o ostatnom ani nehovoriac, napr. nové súpravy neprídu do nášho regiónu vôbec, stanice sa rekonštruovať taktiež nebudú, zoastane všetko po starom. Takže takto je to na tom našom Slovensku! ? O 20 rokov keď bude zase nejaká požiadavka na modernizáciu tratí, tak si trúfam s istotou tvrdiť, že sa tak bude diať zase najprv na Považí a pri Žiline a tu zas nič! To isté platí aj pre diaľnice a výstavbu inej infraštruktúry! ?
A čo je to vlastne presne ten šotouš. Potrebujem definíciu. ?
Reply on: S499.1023 #40305:
Tak ďakujem za takýto príspevok. ?
Reply on: mirkobb #40310:
Možná aj ja som stejná krvná skupina ?
Reply on: expresbb #40309:
? ? Ty by si si už mal zadovážiť tlačovú tajomníčku aby Ti pomohla s toľkými reakciami naraz.. ? Ale žartujem, na 90 % s Tebou súhlasím, my dvaja sme stejná krvná skupina.. ? ?
Reply on: brefos #40282:
Ja len na také pripomenutie, čím sme starší, tým dlhšie trvá výstavba.
Re #40283 810zssk: Skúsim spraviť mapku ako by som si to predstavoval. Kroré trate zachovať a ktoré nie.
Re #40284 810zssk: Len to ma jeden háčik, ak bude robiť cp SAD Zvolen, tak ti nebude stačiť ani letisko na zastávke. Príde naraz 10 spojov aj tej istej linky a potom vôl čakaj 30 min. 😃 ?
Re #40285 810zssk: Ja by som radšej videl reko 850/851 (tak ako majú bratia česi 854)
Re #40286 810zssk: Zase len ten koridor, tak prečo rovno nie TGV. Nemyslím si, že by trate boli až tak extrémne náročné na údržbu, no určite ten regionálny vlak čo tade prejde hoc i len 2x za deň, tú údržbu zaplatí. (cca 5€/km/26t). Ver mi, tá 812/813 ublíži tej trati menej, ako počasie.
Re #40287 vladis888: Príde potom 10 autobusov do mesta a v každom 10-20 ľudí.
Re #40290 vladis888: BINGO! a ešte zrušiť letiská a prístavy. To by bolo 😃 ? ?
Re #40291 810zssk: Nuž aj jedno aj druhé je zbytočné. Ja to porovnám s tým čo som videl v čechách pri minuloročnej akcii Slávnosti perštejnskeho panstva. Tam sú nasadzované Regionovy a 714 + xks 011. Nikomu to neprekáža. Ba práve naopak. Išli túto trať rekonštruovať, aby tak nepodskakovali 814 a 011.
Re #40294 Solider: Nuž dožívať môže aj cesta, keď sa o ňu nikto nestará. Všetko potrebuje trošku času.
Re #40304 Robo: Máš pravdu vlak vrchný limit "nemá" no aj ten vlak potrebuje určitú dráhu na rozbeh. Je iné pokiaľ ideš 5 a viac km bez zastavenia, tam si ti podarí dosiahnúť aj tú stovku a viac. Ale ak stojíš pri každej tŕbe vŕbe, tak viac ako sto asi nepôjdeš. Áno myslím si, že chýba aj prepojenie BB-NR-BA.
Re #40305 S499.1023: Ja som otvorený diskusii. Ako sa hovorí: "koľko ľudí, toľko chutí".
Re #40307 Robo: Nuž tu má železnica trochu mínus. Lebo trate poväčšine smerujú do "hlavného" mesta Budapešť. Teda ešte hlavného z pred niekoľko desaťročí. Keď tak pozerám, tak trate na Slovensku majú už pekných pár vrások za sebou. Až na pár km modernizácie. Veľa tratí si pamätá ešte medzivojnové obdobie. A na to teraz niektoré trate doplácajú.
Re #40308 810zssk: Tu trošku podpichnem. Ktoré trate majú 100 a viac km/h??? ? ?
Reply on: Robo #40304:
Aj so zapchami je casto bus rychlejsi (ak beries do uvahy aj presun na stanicu).

Vlaky nad 100 chodia spravidla len na dialkovej doprave a tu som rozhodne nenavrhol rusit.
Reply on: S499.1023 #40305:
Koľajnice nie sú nič posvätné, aby sa nemohli vytrhať (=rušiť trate). Lenže keby sa popri rušení neefektívnych tratí modernizovali efektívne a stavali aj nové. Alebo vyhovuje existujúca štruktúra tratí "z čias cisára pána" a tej troške z prvej republiky súčasným pomerom a už žiadne nové nikdy a nikde pridávať netreba? Má podľa teba 85 tisícová Nitra vyhovujúce železničné spojenie s Bratislavou? Tam, kam postavia rýchlostnú cestu, tam už železnicu netreba?
Reply on: vladis888 #40287:
Hej? Kedy? V ktorom roku? Koľko bolo vtedy áut, povedzme, na 1000 obyvateľov?
Reply on: brefos #40282:
A tento, s prepáčením, momotský argument, o ktorom som vedel, že príde, ma irituje celkom mimoriadne. Oni naši starí otcovia vybudovali aj pazúrikové lomy na výrobu paestných klinov, vápenné pece, prosperujúce továrne na výrobu kočiarov a parných strojov a toto všetko sme vierolomne opustili ? . A ˇjkeďže ja pre svoje živobytie potrebujem fungujúcu železnicu a nie skanzen, tak diskusiu s militantnými šotoušmi, čiže militantnými nepriateľmi modernej železnice končím. Ešte sa vrátim prediskutovať s expresbb-om jeho predstavy, lebo tam nejaké zárodky racionality sú, ale inak si dám zase na nejaký čas s geopatogénnou zónou Banská Bystrica pokoj.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.