... a stáť spolu s autobusom v zápche. Nie som proti. Možno sa začnú dožadovať vlakových spojení a prestupovania aj tam, kde je autobus rýchlejší ?
A v medziregionálnej autobusovej preprave, nech sa postaví aj neviemaká rýchlostná cesta R257, autobus bude stále obmedzený maximálnou rýchlosťou 100 km/h, kým vlak "teoreticky" horný limit nemá.
Tragédiou Slovenska je mizerná medziregionálna vlaková doprava (trať buď chýba, alebo je na nej biedna traťová rýchlosť). Príklad: spojenie krajských miest Banská Bystrica - Nitra, Nitra - Trnava, Nitra - Banská Bystrica. Mne je vždy na zaplakanie, keď v Nitre ráno vidím plné autobusy nemenovaného "žltého" dopravcu. Som zvedavý, či a kedy sa vybuduje spojenie Nitra - Šaľa, ktoré je zakreslené v územnom pláne NSK. Hlavne, že za stámilióny korún sa plánuje elektrifikovať úsek Nitra - Leopoldov, čo má údajne zlepšiť pripojenie NR - BA ?!
Nie, treba sa rozhodnut ci su peniaze na rozumny interval so solom, alebo radsej sa bude jazdit menej s klbom, ktory to kapacitne zvladne podobne. Potom su samozrejme linky kde je jednoznacne solo s vysokym intervalom, lebo je tam prilis nizky dopyt.
To mi chceš povedať, že každých 15 min je veľa aby išiel spoj z okraja mesta. Iba jeden spoj. Keď prídeš do mesta idú autobusy za sebou čo by bolo keby chodil každých 5 minút. A treba aj rozmýšľať koho by si vozil, pri takom krátkom intervale. 2 alebo 5 cestujúcich tak ako je to teraz v kremničke, že stade ide toľko autobusov, že keď sa to prepočíta na počet obyvateľov tak v každom spoji ide asi 5 ľudí. Ako som už napísal, najprv treba spraviť dobrý CP a do toho nakúpiť prostriedky.
Odvtedy sa aj demografické a rôzne iné podmienky zmenili, takže nevidím dôvod zachovávať trať, ktorá v posledných rokoch dožívala a dokonca pred pádom socializmu bola stopnutá nákladná preprava.
Paneboze, ja nehovorim o cene. Hovorim o tom ze je dopravny nezmysel mat klbak iduci raz za 15 minut.. Ak nechcete kvalitnu MHD, tak si kupte trojclankovy voz, jazdite si s nim raz za 30 minut a budte happy ze ste usetrili.
Ešte k tým tratiam. Niektorý tu rozmýšľajú dosť čunde. Zrušiť existujúce trate. To je dačo také ako keď podaktorý chcú zrušiť trolejbusy a ich vybudovanú infraštruktúru. Miesto penazí čo sa dávajú na autobusovú dopravu by sa mali dať do železníc aby ľudia začali viac využívať železnice. Akože to v iných krajinách funguje stačí sa pozrieť do Rakúska, tam aj regionálne trate majú dosť veľký význam.
Čo vravíš je nezmysel. už len nákup solo busov ta vynde drahšie ako klbu. Myslím to tak že dva sola sú určite drahšie ako 1 kĺb. Dalšia vec keď v BB nepotrebujeme kĺby a stačia nám krátke tak potom v mestách ako je Zvolen by stačili asi minibusy a v takej Skalici MHD vôbec nepotrebujú. Kĺbové T-busy terba možno nie toľko ako ich je teraz. Prvá vec je mať dobrý CP a podla toho nakupovať dopravné prostriedky. Nie len tak od buka, že kúpme poviem 30 trolejbusov a polovica bude stáť.
No a. Ved kedysi to tak bývalo. Z Moštenice išiel autobus do lučatína a tam ľudia nastúpili na vlak a išli do mesta. Dnes z každej jednej dediny ide autobus do mesta. úplne zbytočné to je.
Nic sa trhat nemusi, ale platit udrzbu toho je financny nezmysel. Vies si predstavit ako by sa mohla rozvijat infrastruktura ZMYSLUPLNYCH trati (koridor, elektrickove trate v Bratislave a Kosiciach, alebo aj trolejbusove trate inde na Slovensku) keby sa usestrilo na nezmyselnych lokalkach (a bola by vola tie peniaze vratit do VHD)?
Robo
A v medziregionálnej autobusovej preprave, nech sa postaví aj neviemaká rýchlostná cesta R257, autobus bude stále obmedzený maximálnou rýchlosťou 100 km/h, kým vlak "teoreticky" horný limit nemá.
Tragédiou Slovenska je mizerná medziregionálna vlaková doprava (trať buď chýba, alebo je na nej biedna traťová rýchlosť). Príklad: spojenie krajských miest Banská Bystrica - Nitra, Nitra - Trnava, Nitra - Banská Bystrica. Mne je vždy na zaplakanie, keď v Nitre ráno vidím plné autobusy nemenovaného "žltého" dopravcu. Som zvedavý, či a kedy sa vybuduje spojenie Nitra - Šaľa, ktoré je zakreslené v územnom pláne NSK. Hlavne, že za stámilióny korún sa plánuje elektrifikovať úsek Nitra - Leopoldov, čo má údajne zlepšiť pripojenie NR - BA ?!