Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Danny #9779:
"na zabezpecenie prevadzky MHD v roku 2006"
Ale to je uplny nezmysel. To nemoze byt na jeden rok, ked zivotnost vozidiel je 10rokov a trolejbusovej infrastruktury este ovela dlhsia. To sem moze prist akurat tak Hotliner, ktory si pozicia stare rozpadnute autobusy v Nymburku. ?
V prvom rade musi mat mesto vlastnu dlhodobu koncepciu rozvoja MHD. Inac si nedokazem predstavit, ako budu vyberat a co budu ocakavat.
Takže už je preznačený aj úsek ZV-ZH a dokonca odtiaľ zmizli dodatkové tabuľky, čo by znamenalo, že je plne platený...?!? Len v úseku Hr. Dúbrava - Budča je max. 90ka. Čiže za jednu noc nám pribudlo vyše 20 km diaľnic...

Na trati Voznica - Rudno dnes dokončili pokládku koľajníc. Nový úsek je provizórne pripojený cez výhybňu Voznica.
Reply on: Peter K #9780:
mne je to jasne (vid www.kamim.sk/imhd/trsasova.php ), ale v sucasnosti su v BB zabite ine moznosti zvyhodnovania trolejbusovej prevadzky. Viac km nie je mozne urobit, ani vyrovnat spicku a zial ani rozumne rozsirit siet.
VLK: aby sa vôbec prihlásil aj niekto iný ako BBDS...
Reply on: Danny #9779:
a čo myslíš, ako výberové konanie dopadne? ak sa niekto prihlási ako BBDS, tak bude mať vyššie požiadavky, a to z toho dôvodu, že BBDS má parkovacie plochy, vlastné garáže, dielne a pod., kým nejaký nový dopravca má .... nič.

to isté sa rozprávalo v súvislosti s MHD v MT. že príde nejaký dopravca a bla bla... ak nemá zázemie, nie je čo riešiť, pretože súčasný dopravca, ktorý to zázemie má, vždy ponúkne nižšiu cenu, pretože nemá žiadne ďalšie investičné náklady v tomto smere...
Reply on: Kami #9774:

Chceme posudzovat investicne varianty alebo prevadzkove varianty?
Ak by som mal niekde vybudovat trolejbusovu prevadzku so zapocitanim vsetkych investicnych nakladov, tak by to po ekonomickej stranke bolo otazne.
Ale ak uz mam vsetko k dispozicii a uvazujeme len s prevadzkovymi nakladmi, tak moze a nemusi byt vyhodnejsia trolejbusova doprava. To platilo v minulosti a plati aj dnes. Zavisi to od toho, kolko km dana tr. prevadzka najazdi, aky je styl jazdy, CP, aky je diagram zatazenia, cas vyuzitia maxima, ... .
Ja vobec nevidim problem v cene elektrickej energie, ale vo fixnych nakladoch. Ked malo najazdim, tak sa tie fixne naklady rozpocitaju na malo km. Potom su PRIEMERNE naklady na 1 km v DANEJ prevadzke ako CELKU pri DANOM cestovnom poriadku za urcite obdobie vysoke. Zdoraznujem, ze toto sa da pouzit len ako statisticky udaj o danej prevadzke ako celku za urcite obdobie. Naklady na jeden konkretny trolejbusovy spoj sa v ziadnom pripade nedaju seriozne vypocitat len vynasobenim vzdialenosti a ´priemernych´ nakladov, lebo vela parametrov tam vobec nieje linearne zavislych na prejdenej vzdialenosti.
Tymto su trolejbusy znacne rozdielne od autobusov.
Reply on: Petik #9777:
V najnovsom vydani Spravodajcu Mestskeho uradu BB (c.3-maj-jun), na str.2 je Vyber z uzneseni MsZ z 24.5.2005-
A pri bode Zmena casti uznesenia c.307/2005 z 15.2.2005 sa pise:

Mestske zastupitelstvo odporucilo Ing. Janovi Kralikovi, CSc., primatorovi mesta

vypisat verejnu sutaz formou verejneho obstaravania na zabezpecenie prevadzky MHD v roku 2006
Petik: samozrejme že radikálny rez, to nespochybňujem, ale ČO NAJSKÔR!
Reply on: LUK #9776:
Ked MHD 10 rokov kontinualne upada, nepredpokladam ze by sa vyvoj znenazdajky zmenil bez poriadneho vonkajsieho zasahu. Na zmenu je potrebne zemetrasenie.
Novy vlastnik by nemusel robit charitu. Staci ze by jasne zadefinoval podmienky, za akych hodla MHD prevadzkovat. Pretoze predajom autobusov by mozno zarobil viacej ako prevadzkovanim sucasnej MHD.
A potom, sam upozornujes na mnohe dlhodobe nedostatky MHD, ktore sa daju riesit bez nejakych financnych narokov. Ja by som ako vlastnik diletantstvo netrpel.
Uznavam ale, ze od tohoto vlastnika sa asi vyraznych zmien nedockame.
Petik: figu borovú...prečítaj si riadne príspevok #9771! Tam nie je ani slovo o šanovaní... Neviem, prečo si všetci myslíte, že najlepším riešením bude, keď sa to nechá dôjsť až tak ďaleko, že MHD ľahne popolom a potom sa nanovo začne budovať niečo nové úžasné... Na nápravu bolo už včera neskoro, ale ešte stále lepšie dnes ako zajtra... A obávam sa, že novému vlastníkovi je celá MHD ukradnutá, lebo na nej sa zarobiť nedá a oni sem neprišli robiť nejakú charitu...
Reply on: LUK #9771:
Takze ju treba šanovat, lutovat a naivne dufat ze sa to zlepsi?
Tento podnik so sucasnymi ludmi nikdy nespravi kvalitnu MHD! Jedina sanca pre MHD je, ze novy vlastnik tam urobi poriadok, alebo pravdepodobnejsie ze MHD padne tak hlboko, ze mesto sa konecne rozhodne situaciu radikalne vyriesit.
Ak marsrutky urychlia pad, tak priblizia zmenu. Jedna 8-miestna dodavka vsak vela vody nenamuti.
Okrem toho cestujuci v marsrutkach nemusia byt nutne "zakaznikmi" MHD. Mozu to byt ti, co dnes chodia peso, lebo MHD je pomala, draha a nepruzna.
Mirkobb: tazko povedat aky bude vyvoj cien elektriky, je mozne ze nafta bude casom menej vyhodna. Elektrarne maju nejake prognozy, ale vzdy je to na niekoho objednavku, takze ani to sa neda brat ako objektivne.
Reply on: LUK #9769:
L99: všetko sa dá nastaviť, len sa musí aj trocha chcieť... asi to tak niekomu vyhovuje...
Nočná záloha túto noc: 409AT ?
...no zdá sa, že na podnik naozaj udreli ťažké časy, keď si už nedovolia zvážať vodičov luxusnou Karosou, ale kostitrasom...
Reply on: Danny #9754:
ked je MHD vrcholne neschopna, tak treba najst ludi, ktori ju zlepsia a nie POTOPIA!!!
dám to sem celé, aj keď je odkaz na hlavnej stránke:

Podľa prieskumu EK využívajú Česi MHD takmer najviac v Európe

Praha (TASR) - Česi využívajú mestskú hromadnú dopravu (MHD) takmer najviac v Európe. Podľa aktuálneho prieskumu, ktorý zverejnila Európska komisia (EK), nasadlo do metra, električky, autobusu alebo trolejbusu vlani aspoň raz 75 % z nich.

Častejšie ako obyvatelia Českej republiky využívajú MHD iba Lotyši (80 😵. Hromadnou dopravou cestuje tiež viac ako 70 % Litovčanov, Slovákov, Švédov a Poliakov.

Naopak, najmenej populárne sú autobusy na Cypre. Za posledných 12 mesiacov ich minimálne jedenkrát použilo iba 20 % oslovených.

Jedným z dôvodov, prečo Cyperčanov MHD neláka, je podľa prieskumu EK nespokojnosť s úrovňou poskytovaných služieb. Takmer 90 % opýtaných obyvateľov južnej časti ostrova napríklad uviedlo, že na cyperskej MHD nevidia nič, čo by človeka nútilo nechať auto v garáži a cestovať radšej autobusom.

Málo atraktívny sa systém mestskej dopravy zdá byť tiež Slovincom, Talianom, Slovákom, Fínom, ale aj Čechom, ponuka MHD v mieste, kde žijú, motivuje k "presedlaniu" z auta na autobus, metro či električku necelých 40 % z nich. S diaľkovou prepravou sú českí cestujúci o niečo málo spokojnejší.

Na opačnom konci rebríčka 25., a to ako u MHD, tak u diaľkovej prepravy, sú obyvatelia druhej najmenšej krajiny EÚ, Luxemburska. Zhruba 63 % z nich tvrdí, že vďaka kvalitnému systému MHD nechávajú auto pri cestách do mesta radšej doma. Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.

http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=1056798
Reply on: Papyr #9756:
o zalepenie diery pôjde naozaj až keď začne jazdiť napr. na Pršiansku terasu, alebo na Hlbokú, kde nič nejazdí, ale nie v trase linky dotovanej z daní občanov. MHD nie je o konkurencii, ale o koexistencii - teda o IDS...

Re #9760 Danny: Pri L98 je defaultne prednastavené, že sa bude odčítavať cestovné v takej výške. Pri L99 to už zrejme pre shitný SW A HW a komplikovanú tarifu nejde...

Re #9765 VLK: tak tak... ?

Re #9766 VLK: tak tak... ?
No po dvoch týždňoch užívania si trpké vytriezvenie... L99: Mercedes Vario 409AT... ? ? ? A pohľad do dispečeráka ma dorazil úplne... Ako dlho sa ešte všetci budú nečinne dívať na tento rozklad???

Re #9744 PIT: môžem potvrdiť, ide o zaležitosť posledných dvoch týždňov...

Re #9756 Papyr: ale tu naozaj nejde o snahu zalepiť dieru, ale vyžrať čo sa ešte dá. Prečo si nevybral napríklad trasu Hušták - Uľanka? Samozrejme, lebo by mu tam cestovalo tak málo ľudí, že by na tom prerobil... Takto uberá tržby na jedinej linke, ktorá ešte nejaké má a pomáha tak ako-tak vyrovnať deficit vzniknutý prevádzkou vyslovene stratových liniek...
Takýto spôsob dopravy mi nemôže byť plnohodnotnou náhradou MHD...

Re #9758 Petik & #9760 Danny: EVIDENČNÉ cestovné vo výške 1,- SKK bolo v zadávacích podmienkach firmy Tesco... Ak si pamätáte, na bývalej L99 sa ľudia vozili v kvantách a nijako sa to nedalo vydokladovať.

Re #9762 KAmi: R1 ZH-ZV nikdy nebol a ani nemôže byť diaľnica, lebo nemá v celom úseku paralelnú cestu prvej triedy a ako viem, na diaľnicu niektoré typy vozidiel nemôžu.
Reply on: S499.1023 #9759:
? ? ? áno, ale ako inak nazvať dopravcu, ktorí bude bez licencie kopírovať MHD na jej úkor, keď MHD dotujeme všetci z rozpočtu mesta?

ale to je znak aj pre samotný podnik, že nie je všetko to pravé orechové...
Reply on: Author #9757:
proti maršrutkám mám výhradne iba to, že nie je licencovaná. čiže dostávamesa do územia bezprávia, kde si môžem robiť, čo chcem... s IDS-kami mám disť skúseností a nevyhýbam sa integrovanému systému, kde, ako si spomenul, integrátor koordinuje všetky spoločnosti a udeľuje im licencie...

pravdou je aj to, že pri kvalitnej MHD sa takýto spôsob konkurencie nezorvinie, čo by malo byť samo o sebe výzvou pre SAD BB...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.