Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #9287:
Najsamkrajšie ti ďakujem za rozšírenie mojich vedomostí ? .
Topic OFF.
A prečo používaš práve S499.1023?
maciatko: Dovolím si Veľkú Žemľu zastúpiť-villamos je v reči našich južných susedov, čo ich predkovia bili babku súdruha primátora Zsolny, električka. Súdruhovia Húni majú aj iné veľa pekné slovká ale najlepšie je podľa mňa erőmű-elektráreň.
Reply on: BigMac #9279:
prepáč mi moju nevedomosť, ale čo je villamos?
Reply on: BigMac #9279:
určite bude mať aj nejaké dobré vlastnosti. Tak ju pochváľ a možno sa ti to prepečie ? .
BigMac #9272: bud si isty ze na takuto chatrc nie je plynofikacia potrebna ... 😉
Reply on: BigMac #9281:
JE TO TOTAL ULET..JA SOM NA TO SPECIALISTA.....
Reply on: BigMac #9281:
NIE OBRAZOK SKODY 706TR.. 706RTO SO ZBERACMI..
Night tbus: co to splietas? Aka Skoda 706Tr.? To mas na mysli Skodu 9TrN, ktora existovala (sice len na vykrese, navrh pre svajciarsky Bern spolu s navrhom akejsi mutacie riadnej 9Tr) alebo sa jedna o ulet?
ThhNechce niekto T-BUS SCI-FI obrazky ??? Skoda 706Tr,21Tr,9TrHT nater BBDS...a dalsie...
Maciatko: uplny (alebo naprosty? :-D) suhlas, ale ja som si tetusku, zial, vybrat nemohol. Ona to ma v krvi. Vies 65rocna panna, nedostatok (resp absencia) sexu, to sa treba kdesi vyburit. Dufam, ze nie je registrovana, pretoze pozna(!) adresu tychto stranok, stahuje si tu grafikony (jazdne riady?) villamosov 🙂
Reply on: LUK #9263:
caw... videl si niekedy Skodu 706Tr???
Mimi: argument cislo 4: elektricky pohon ma vyssiu ucinnost ako akykolvek prenos vykonu spalovacieho motora. Argument cislo 5: podla statistik DPB ma tbus najnizsiu nehodovost. Zatial co abus ma 1 dopravnu nehodu na cca 100tis vzkm, tbusu to vychadza na 350tis vzkm. Argument cislo 6: lepsie dynamicke vlastnosti tbusu mozu sposobit vyssiu cestovnu rychlost na rovnakej linke (hlavne kopce), teda rychlejsi obeh vozidiel a vyssiu efektivitu prace (ako dopravnej, tak aj ekonomicku -1voz/linka=-1vodic/linka) atd
Mimi: a urcite by sa v BB naslo vela abus liniek, ktore by bolo vzhladom na pozadovanu kapacitu viest tbusom. Navyse kopcovity teren a moznost rekuperacie by mohli byt silne argumenty za pavuky a dvojite vedenie. Zatial co na brzdovy vykon tbusu iduceho z kopca dolu sa moze rozbiehat iny, iduci nahor, autobus takyto imperialisticky vymysel neumoznuje. Taktiez sa narastom poctu tbusov znizuju prevadzkove naklady na 1vzkm, pretoze sa inak rozpocitavaju tzv fixne naklady - argument cislo 3.
Reply on: Majkl #9270:
Áno, po slovensky by mala byť "úplná väčšina". Ale na 50% sa ti to podarilo po slovensky ? .

BicMac: no, niektorí jazykovedci sú aj normálni. Väčšinou mám s nimi tú skúsenosť, že čím sú väčšie nuly, tým viac ich je počuť a čím sú väčší znalci, tým sú skromnejší. Odborník sa nezačne navážať do prvého okoloidúceho, ktorý niečo povie zle, pretože vie, že väčšina ľudí je len obeťou médií. Je ťažké zachovať úroveň jazyka, keď sa zo všetkých strán na teba hrnú samé čechizmy a cudzie slová. Podľa mňa, skutočný odborník sa pozná aj podľa toho, že:
a, ak bude chcieť niekoho opravovať a prerábať, sústredí svoju energiu na miesta a inštitúcie, kde to má zmysel (ak totiž na ulici vypucuje nejakého jedinca, celkový stav kultúry na Slovensku sa tým nezmení)
b, v kontakte s "ostatnýni smrteľníkmi" sa s nimi bude baviť normálne a nebude sa povyšovať, ak náhodou urobia niekde chybu. Naopak, ak sa mu podarí ich nadchnúť (samozrejme nenásilne), sami začnú rozmýšľať nad kultúrou svojho vyjadrovania a budú za ním chodiť po radu.
Toto by bol podľa mňa ideálny stav, ako s tým niečo učiniť. Ak niekoho ponížim, pretože viem niečo lepšie ako on (možno ? ), tak dosiahnem akurát to, že si o mne pomyslí svoje a bude sa tak isto správať aj naďalej ak nie horšie.

No a teraz som sa pre zmenu rozkrákala ja ? . Ospravedlňujem sa. ?
Topic On. ?
Reply on: Majkl #9270:
No,v "naprostom" poriadku to nebude,ale pouziva sa to.
OT: V Prahe zdrazie cestovne!
Mimi: neviem co vravi stavebny zakon o trolejovom vedeni, ale mam pocit, ze ho vobec neriesi, pretoze sa jedna o drahovu stavbu rovnako ako napajacie a spinacie stanice a meniarne a tie su v kompetenciach Drahoveho uradu (v zmysle zakona o drahach). Taktiez existuje akasi norma, ktora zakazuje mimo udrzbu, vyluky a havarijne stavy vypinat napajacie napätie na jednosmernych PTZ (vraj ochrana pred koroziou bludnymi prudmi).
Danny: a ci Ty nevies, ze zakladnou fyzikalnou vlastnostou takeho plynofikovinaneho vraku (najlepsie Karosa, r.v.91, motor TEDOM) je pohlcovanie hluku a absorbcia smogu? A vies kolko domcekov sa da za taku plynofikaciu vystavat v lukrativnej vilovej stvrti?
Majkl: chces cislo na moju SK-tetu? Ona rada poskytuje informacie o spysowniej reczy 😃 A veľa o tom ľúbi kriakať a krákať. Napriklad nejakou vysoko sofististikovanou metodou prisla na skutocnost, ze v Bratislave nikdy ziadne narecie ňebolo a treba podľa KSSJ a PSS vravieť, ľebo ujo Štúr Ľudevít si to tak prial a navyse to aj v akomsi platku jazykovedeckom dokazala publikovat... Bernolak by sa aj v rove obratil
Reply on: Papyr #9257:
nemyslím si, že by mali prešovskí Rómovia nejakú výrazne inú mentalitu, ako tí bystrickí... ?

Jedna otázka na znalcov slovenského a českého jazyka: je toto nespisovný výraz (čechizmus): "v naprostej väčšine"?
LUK: Podľa aktualizácie cp.sk z 26.05.2005 dochádza k zmenám:
- spoj 23 linky 613501, ktorý mal premávať od 1. VI. z BB, AS o 6:45, je zrušený;
- spoj 4 linky 702505 do Popradu s odchodom z BB, AS o 17:25(2)-(5),+ od 26.05.2005 premáva len 17:25(4)(5);
- spoj 3 linky 702505 do Nitry s odchodom z BB, AS o 10:45(2)-(5),(7) od 26.05.2005 premáva len 10:45(4)(5)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.