Možno na iných linkách, kde cestujúci nie sú namačkaní až ku predným dverám. Ono to nič nemení na preplnenosti tychto spojov a pasivite kraja toto nejak riešiť. Uznaj, že 14,5M sa dajú využiť aj tam, kde ich je potreba.
Doplním svoj komentár. Očakávam a dúfam v zmeny vo vozidlovom parku. Niektoré linky v BBSK si skutočne pýtajú kapacitnejšie vozidlá. Štandardné LE autobusy sa ukázali ako nepraktické na dlhších a vyťažených linkách. Spomeniem napr.BB-VK, Dudince-Ružomberok, BB-BŠ...Batožinu niet kam odložiť, jedine na miesto pre invalidný vozík/kočík, čím sa maže výhoda LE autobusu....Kraj tvrdí, že si zbiera údaje o počte cestujúcich. No prax vyzerá tak, že 10,8 alebo 12m vozidlo ide preplnené na jednej z týchto liniek, zatiaľ čo 14,5 vozí vzduch niekde na lazy prípadne sa točí medzi ZV a BB. Nebolo by vôbec od veci vybaviť vozidlá policami na batožinu a nasadzovať 14,5 tam, kam je treba. Prípadne pri najbližšej obnove vozového parku prehodnotiť dokúpenie možno aj kĺbových vozidiel. Osobne si myslím, že štatistika potrebu takýchto vozidiel aj ukáže. Vozidlo možno má kapacitu 100 ľudí (môj odhad), no z toho možno 50 je stojacich a stáť niekde hodinu a viac nie je zrovna komfortné.
Áno, už som si to pozrel. To je vec obce, pretože obec nemusí udeliť súhlas regionálnej doprave, najmä ak prevádzkuje MHD. V tom úseku je to totiž konkurencia a nie doplnok ako v Rakytovciach. A keďže MHD zatial do bordelu zvaného IDS nevstúpila, tak to tak asi aj zostane.
Ja zase požadujem na linke 060101 umožniť prepravu cestujúcich s IDS Časovkou cestovať medzi BB, Nám. slobody až BB, Magurská. Keď môžem cestovať na časovku (mesačník) Badínom, Králikmi, Harmancom aj inými spojmi na linke 101 tak prečo nie aj do Sásovej?
Aktualizujem svoje postrehy z cestovania v rámci IDS BBSK po presne 2 týždňoch.
Začnem takto. Stále nerozumiem, čo bolo v zásade zlé na starom systéme. Stačilo doplniť platbu kreditnou kartou, dobíjanie kreditu a nákup lístku online (kúpim vopred a v autobuse len priložím QR kód). Keď už niečo podobné zvládlo ZSSK, neverím, že by to BBSK nedokázal. Navyše, každý kraj si teraz vytvára samostatný IDS s vlastnou aplikáciou, vlastným systémom, tarifou, atď. Nie je predsa cieľom dopravu integrovať v rámci celého územia SR? Nech si lístok kúpim v jednej aplikácii do Malaciek, do Bystrice aj do Košíc a mal by som pri tom použiť jeden a ten istý identifikátor, všade by mali platiť rovnaké podmienky. Nie je toto predsa cieľ IDS? Moja predstava je, že by mali mať všetky kraje rovnakú aplikáciu, kde si raz zaregistrujem identifikátor a zľavy, kredit mi platia všade a lístok si viem kúpiť všade na Slovensku a je jedno či je to autobus, vlak,MHD...Alebo sa mýlim?
Teraz k veci...
Všetky spoje ktoré som využil naďalej označené papierom za oknom. Minimum spojov má papier aspoň zalaminovaný. Na vybraných spojoch SAD LC tabule išli. Z hľadiska cestujúceho to naďalej hodnotím ako jeden z najnegatívnejších aspektov. Sám som mal niekedy problém rozoznať kam spoj ide. Mal som vo zvyku vždy vodičovi "mávnuť" aby zbytočne nezastavoval, keď som z diaľky videl, že to nie je môj spoj. Teraz to vďaka absencii LED tabúľ nie je možné.
Zadarmo som sa viezol len pred dvomi týždňami, inak som so samotným odbavovaním problém nemal. Doba dokým vodič odbavil cestujúcich mi prišla asi totožná so starým systémom (snáď až na pár patálií s tlačiarňou). Meškanie asi na úrovni, ako bola predtým. Na iných spojoch problémy údajne pokračovali.
Suma sumárum platí zachovaný status quo a zdá sa, že to nikoho nebantuje. A IDS FB stránka po asi mesiaci ožila...aby nám oznámila zmenu názvoslovia dopravy....
Malá reportáž z tohto týždňa:
Žarnovický bus - vodič jazdil s vypnutou pokladňou, neinkasoval.
Žiarsky bus - javilo sa ako funkčné, ale z dvoch piatkových jázd mám v konte na eshope stále iba tú neskoršiu.
Zvolenský bus - pokladňa v režime offline, plastové kartičky bralo, QR kódy nie. Signálom to nebude, nastupoval som normálne v meste.
Servisáci do mimoBB okresov ešte nezavítali? Či mám si zvyknúť, že toto je cieľový stav?
Skoro som odpadol keď som to uvidel... Prvý spoj o 9 ráno ako vážne? Po 20:50 tiež žiaden spoj... A do toho len 10 spojov cez voľné dni... čo im preskočilo? Takéto spojenie môžu mať tak nejaké lazy na konci sveta a nie mestská časť... čím ďalej je len horšie a horšie...
Takže MHD v Rskytivcisch a Kremnicke ostalo ako noty na bubon od 2024. Linka 21 zredukovana zostala, možnosť ísť regionálnou linkou 602 je už obmedzená, pre mesačník nemožná. Tak požadujem vrátenie spojov na linke 21 naspäť.
Existujú výnimky, pri ktorých zákon nevyžaduje evidenciu tržieb v online pokladnici ani v prípade, že boli prijaté v hotovosti. Aj v takomto prípade je však potrebné vystaviť príjmový doklad! Takže bez ohľadu na ERP sa tu veeeeselo porušuje...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
yymasakr