Presne tak, pamatam si ked chodil Horehronec o 9:30 (tradicia od komuistov), tak na konci 90 a zaciatom milenia chodil ten osobák o 6:18 až do Červenej Skaly a spočiatku bol od neho ešte prípoj z ČS ďalším osobákom ďalej, ten potom zrušili. Je to hamba, taká ranná diera na Horehronie. Skôr mali zrušiť ten vlak 4:18, ten vozí akurát vzduch a železničiarov a dať ten REX (hoci aj z vozov typu štiavnická anča v zime a v letných prázdninách a od mája do októbra cez víkend normálne vozy na bicykle) o 5:35 ako bol doteraz, minimálne v letnej sezóne do Margecian a v zime by stačilo i po ČS.
Áno, nakoniec tie večerné spoje na linke 6 posunuli tak, aby išli v 30-minútovm intervale po zrušení večerných spojov na linke 8 (v ozname zmienka o tom nebola a CP zverejnili len nedávno).
Súhlasím, región Horehronie je úplne odrezaný po posunutí ranného REXu do novej časovej polohy o 9:37. Pre turistiku na Horehronie a Slovenského raja je to úplne nepoužiteľné. Nechápem prečo pri tomto vlaku je uprednostnená požiadavka na prípoj od prvého rýchliku z Bratislavy pred regionálnymi záujmami. Ide o vlak, ktorý robí v prvom rade obsluhu regiónu. Ak chce niekto cestovať z Bratislavy, pravdepodobne nejde na jednodňový výlet do Slovenského raja a môže tak využiť aj popoludňajší vlak z B. Bystrice po 15. hodine. Alebo ak ZSSK trvá na súčasnom koncepte, tak potom treba pridať ešte nové ranné víkendové spojenie osobným vlakom, ktoré by robilo prípoj od vlaku Banská Bystrica (od. 6:47) - Brezno (pr. 7:45), z Brezna ďalej smerom na Horehronie, ideálne až po stanicu Mlynky.
Ďalšia možnosť sa ponúka v možnej spolupráci BBSK, KSK a PSK tak, aby bol vytvorený prestupný uzol - mini horský terminál vo Vernári - Pustom Poli, kam by mohli byť výhľadovo predĺžené aj breznianske linky č. 603433 a 603434 a zabezpečiť ich prepojenie s linkami č. 608400 (Revúca - Poprad), 706405 a 808424 (obe linky Rožňava - Poprad). Jednotlivé spoje by na seba nadväzovali a čakali sa prípoje.
Súhlasím, že MHD v BB je hamba na krajské mesto, ale v rámci SR to nie je nič vymikajúce sa pomerom. Ale DPMBB má trochu viac citu, lebo som pozeral stránky DPMBB a veru tú linku č. 6 večer upravili, aby tam nebola taká diera a večer chodí linka č. 6 čo 30 minút, zo ŽST 03/33, akurát keď meškajú vlaky zo Žiliny a ZV okolo 10 minút, čo je štandart, tak tam chýbajú tie zrušené spoje linky č. 8 o 40minúte. Krásne vidieť koncepciu dopravy na GVD vlakoch, keď zrušili bez náhrady R na Margecany o 5:35 a nejde ani žiadny osobák ani BUS s príchodom do Brezna pred 6:30, kde doteraz boli od Rýchlika na Margecany, prípoje BUSU na Tisovec a detto sa krásne dalo dostať zo Stratenej po 8:00 na Poprad ako i Rožňavu BUSOM v rozumnom čase na začiatku dňa, ten R o 9:35 na Margecany je pre región ZV, BB a BR úplne o ničom. A z BBa ZV sa smerom na Telgárt nedá ráno skôr ako pred obedom dostať verejnou dopravou, lebo BUS ide pred 6:30 a potom až po 9:30, úplne odrezali od turistiky horné Horehronie a Slovenský Raj a Muránsku Planinu pre región ZV, BB (už iba autom). To je podpora turizmu a dopravy. Ono pridali BUS o 5:50 z BB do BR, ale iba cez školské dni, ale aj ten prichádza do Brezna až o 6:40, tj. 10 minút po odchodoch prípojov smerom na Telgárt a Tisovec.
A k linke 21 chýba akákoľvek komunikácia že sú tu spoje linky ex55 v približne obdobnom čase. A to by chcelo aj s PAL skoordinovať, aby to nebolo ako noty na bubon. Otázka znie, či potom 21 má vôbec zmysel po vozovňu, či namala ísť do Radvaň parku a finito.
Od dnešného dňa sa v premávke objavujú mestské Citelisy 12M (r.v. 2009), ktoré od decembra 2017 v počte 5 ks jazdili v MHD Žiar nad Hronom. Zatiaľ videné ZV-153CA na linke 43 a ZV-156CA na linke 97. V ZH boli nahradené prímestskými Citelismi, ktoré v prímestskej doprave už nemajú využitie.
Ide síce už o staršie vozy, ktoré majú svoje najlepšie roky dávno za sebou. Pozitívom môže byť, že vďaka ich návratu bude väčšia rezerva NP autobusov v prípade výpadkov.
Úplne s tebou súhlasím. Nemám nič proti redukcii ako takej, ak je opodstatnená, ale zrušiť večerné spoje na linke č. 8 bez následnej úpravy cestovného poriadku linky č. 6, následkom čoho vzniknú 40-minútové diery, dokáže len diletant a amatér, ktorý dostal pokyn "zhora" na redukciu CP a zjavne to chcel spraviť spôsobom, ktorý považoval za najmenej prácny a pri ktorom netreba príliš rozmýšľať.
Akceptoval by som aj zrušenie vybraných spojov, evidentne sa vyberali spoje málo využívané, či spoje súbežné s inými linkami. Súhlasím aj so skrátením víkendových spojov 20, 29 a linky 28 po AS. Už horšie je však pochopiť zrušenie zachádzky linky 23 cez AS, nemám pocit, žeby cestujúci z/do Sásovej či Majera túto zastávku nevyužívali. Filozofia zmien (odstrániť duplicitné a neefektívne spoje) bola možno dobrá, ale vybrali si k tomu tú najjednoduchšiu cestu a žiaľ takú, ktorá tejto MHD ešte viac ublíži (v niektorých prípadoch).
Po týchto zmenách už prestávam dúfať, že Banská Bystrica bude mať ešte niekedy kvalitnú MHD hodnú 21. storočia.
Tak toto už mohol len dement vymyslieť - zruší spoje L8 bez akejkoľvek úpravy CP L6, čiže na Tulskú večer dva spoje po 20 min a potom 40 min nič, žiadna úprava prekladu relevantných súbežných liniek; o zmenách v CP autobusovej časti radšej ani nespomínať, keďže väčší amaterizmus pri zmenách (obdobne tak i už pred rokom) ťažko možno niekde nájsť.
Za zločiny, ktoré tu MsÚ pácha od roku 2005 (nehovoriac o totálnej neznalosti a neschopnosti čo i len základných zásad, pravidiel a predpisov už v rokoch predtým), by mali zodpovední byť minimálne vyhostení navždy z mesta. To, čo napáchali primátori Králik (krízu spôsobil a uzavrel zmluvu s diablom), Saktor (už to má síce za sebou, ale stále je tu zločin darovania kontroly v DPM tesne pred skončením mandátu), Gogola (ten akoby tu ani nebol, ale aspoň menej škody narobil) a Nosko (a toto už je len figúra, ktorá okrem prázdnych rečí v pozlátku nakoniec vždy spácha pravý opak a nikdy si nepamätá demagógiu, ktorou sľuboval nedávno zakaždým pravý opak) by však mohlo byť ocenené aj prísnejšie.
Inak na tento donekonečna sa zhoršujúci paškvil aby si ešte niekto mal mať záujem zakúpiť predplatný lístok... a potom tu ešte budú trepať niečo o podpore verejnej dopravy (pritom ju vždy obmedzia, prvú zrušia a poslednú spustia pri každej nezmyselnej akcii), ekológii a pod. No v každom prípade sa teda už možno na MHD definitívne zvysoka... keďže absolútna nekompetentnosť MsÚ, volených a dosadených gašparov v kombinácii s najúžasnejším dopravcom v galaxii s jeho neschopnými zamestnancami (ešte aj ten posledný, čo mal rozum odtiaľ po týchto nezmysloch radšej ušiel) zjavne nikdy v Blbotíne nad Hronom dna nedosiahne a pôjde strmhlav dole donekonečna.
vážení, plne chápem vaše rozhorčenie, ale nutno tiež podotknúť že v smere do centra z tých 4 zrušených rakytovských spojov až 3 chodili v súbehu s prímestským autobusom z badína (6:01/6:19, 7:01/7:08, 9:58/10:01). v štvrtom prípade tam je až pol hodinový rozdiel, tak som ho zámerne neuviedol. je to viditeľné že mesto opäť zvolilo nekoncepčné riešenie len preto, lebo platí neúmerne peniaze za dopravu a hľadá aj maličké miesta kde šetriť (pretože ušetrené kilometre sa nevyužili inde kde je to potreba), no buďme k sebe úprímní, toto je presne to po čom sme tu celé roky na tomto fóre volali, a to aj v tomto konkrétnom, rakytovskom prípade. tak síce po svojom, ale predsa to mesto čiastočne vyriešilo.
Žiadna časť mesta s 1500 obyvateľmi nemá prvý víkendový spoj o 9:00. To by si mohol vedieť. Naopak už dávno mala linka 2 jazdiť do Rakytoviec,ale toto neschopné Mesto sa boji zobrať km v prospech trolejbusu. A ten lobing: ako hovoríš tomu, že 3 vozy s batériami skoro furt stoja vo vozovni? Porušovanie povinnosti pri správe cudzieho majetku...mali mať svoju linku, nemajú. Mohli zachádzať dávno do Rakytoviec či na THK, nič. A teraz takáto drasticka redukcia z ničoho nič?
Podobne aj v Sásovej sa mi nepáči zrušenie večernej premávky linky 23, keďže nebývam na Rudohorskej ani na Karpatskej, tak ak by som chcel ísť z Tulskej, záhradky o 19:39 tak musím ísť na Partizánsku cestu z tadiaľ L26-28 20:03 na Rudohorskú dolnú a z tadiaľ pešo dve zastávky na Ďumbiersku ŠZŠ, niečo strašné
Oficiálne sa to ešte neohlásilo, mám to iba od niekoho kto čo sa pozná s viacerými ľuďmi z MHD BB, ale ak by to bolo tak alebo nejako inak tak dám vedieť, ale ak máte k tomu niekto ešte bližšie tak môžte napísať.
Existuje k tomu nejaký oficiálny zdroj? Ak sa má takáto zmena odohrať v podstate o týždeň, patrila by sa k tomu nejaká informačná kampaň (alebo aspoň trápny oznam na webstránke) zo strany dopravcov.
akoby neexistovali? A to ze maju uz roku 2000 nadpriemerny pocet spojov MHD + PAL to je podla teba co? Ktora ina periferia mesta ma najhorsi interval v priebehu tyzdna 60 minut??? Praveze lobbing miestneho poslanca a sosaka rozpoctu mesta je az prilis silny
Toto mesto sa k Rakytovciam chová akoby neexistovali. Mňa by zaujímalo čo urobili s tým osvetlením čo vymieňali na foncorde, že kde skončilo to staré a prečo ho neobsadili v Rakytovcisch či Iliasi. MHD do oboch častí o ničom. Rovnako na Pršianska terasu. Tento volebný obvod by to mal mestu spočítať.