Reply on: PDM.8.99 #53965:
Nadýchni sa, daj si niečo na upokojenie a čítaj znova a pomaly. V nových kontraktoch bude (resp. je, tam kde už bežia) stanovená fixná sadzba za kilometer, čiže vôbec sa neriešia náklady dopravcu. Je len tá jedna fixná sadzba a dopravca si môže odpisovať čo chce ako chce, župa stále platí len tú fixnú sadzbu. Je na dopravcovi aby ponúkol realistickú cenu. To nie su žiadne moje teórie, to je v súčasnosti platná legislatíva. Mimochodom, na podobnom systéme funguje polovica západnej Európy už roky a prekvapivo tam tá doprava nekolabuje.
Text sa vztahoval na nove vozidla, napr. tie Urbanwaye co si spominal.
PDM.8.99
Ešte by bolo vhodné poukázať na nevýhodnosť dodatku, že nijak neobmedzuje výšku doplatku k dotácií, ktorý sa poskytuje v prípade, že výška dotácie na 1km nepostačuje a SADky ho môžu vymáhať, keďže nie je nikde vyslovene zakázané v dodatku, že ho SADky nemajú nárok žiadať, či vymáhať.
V každom prípade, 49 poslancov BBSK mali možnosť vtedajšie vedenie úradu zastaviť v riešení dodatkov so SADkami, resp. to mediálne rozmazať, keďže mnohí majú do médií ako členovia vládnej strany štedrý prístup. Všetci držali hubu, hoci bolo na mieste ten dodatok napadnúť práve pre jeho mizernú kvalitu, čo sa týka:
- neriešenia doplatku
- absolútnej absencie diferenciácie dotácie za 1km výkonu podľa kategórie nasadzovaných vozidiel (len idiot zaplatí rovnako za 9, 10, 12 a 13m vozidlo na jednotku výkonu!)
- neriešenie frekvencie premávky liniek (t.j. presná podoba CP a štandardy prevádzky ako sú nadväznosti a kapacitné/dĺžkové kategórie vozidiel)
- sankcie za nedodržanie štandardov a akúkoľvek inú svojvôľu
A toto vedenie má tieto veci rovnako u riti. Tento boj je len politikárčenie trápne, s výsledkom, že si to zlízne kraj a jeho obyvatelia. Nestačila hanba s SAD Zvolen keď odpálili v BB trolejbusy a BBSK odfajčil SADBB, treba do tretice zahviezdiť a vo veľkom štýle s hanbou na desaťročia vopred.