Reply on: 810zssk #53959:
Len slabo rozmýšľajúci dokáže z nákladov na výkony vo verejnom záujme vyňať náklady na obstarávanie vozidiel. Tie vozidlá sa odpisujú 10 rokov, teda tak dlho ako zmluva trvá a plán odpisu vozidiel má dopravca predložiť, príp. pri uchádzaní sa o zákazku v súťaži kedy sú súťaží hlavne skrz najlepšiu cenu popri splnení ostatných personálnych, odborných a technických podmienok. Nemôže si uchádzač z toho vyňať odpisy vozidiel, pretože nebude mať z čoho splácať tie vozidlá ty filozof o ničom. Namiesto onanovania nad zoznamom zamestnancov BBSK premýšľaj pri sviečkach a medituj aby sa ti prečistil rozum. Nechápem čo splietaš o úhrade za výkony, keď prvoradá je celková cena výkonu, ktorú dopravca ponúkne pretože tržby nie sú presne predikovateľné, iba sa môže odvodiť od predošlých rokov a v prípade zmeny služieb k lepšiemu (kvalita vozidiel, CP, tarify) počítať s rastom do 5-7%. Fixná položka je iba celková cena výkonu a odpisy, pričom aj cena výkonu sa upravuje v prípade inflácie a raste miezd vopred danými vzorcami. Ak to tam nezapočítaš tieto položky, tak vyrobíš časovanú bombu, že dopravca "ľahne" lebo nebude mať vyplatené položky, na ktoré má nárok a ešte môže dôjsť k súdu. Tak prosím ťa, kde tieto kecy čítaš, alebo kde na to chodíš, alebo ako to čítaš a chápeš to, čo čítaš? Ozaj ma to zaujímam, že kde naberáš presvedčenie o svojich teóriách, pretože keby sa aplikovali, tak do 2 mesiacov sú dopravcovia na kolenách a leasingovky im zoberú autobusy, ktoré by vďaka tvojim ekonomickým vynálezom nemali z čoho splácať.
Text sa vztahoval na nove vozidla, napr. tie Urbanwaye co si spominal.
PDM.8.99
No ako som tak čítal a hľadal, tak mi padli oči na tieto časti:
bod 15 v úvodnej časti - časové ohraničenie predĺženia platnosti zmluvy je 50% a to je vzhľadom k tomu, že zmluva platí 10 rokov (t.j. maximum ako toto nariadenie povoľuje) 5 rokov a keďže žiadne ďalšie časové obmedzenie tam nie je, tak týmto dodatok nejde napadnúť, navyše pojednáva sa tam práve o odpisovaní aktív, ktoré do toho vstupujú.
článok 4, ods. 5 - tam je to veselšie, keďže ako aj naše zákony z dieľne našich hujerov si nariadenia od eurohujerov protirečia, tak je predĺženie zmluvy možné o 2 roky
Tak teda je možné predĺžiť na 2 alebo na 5 rokov?
V článku 4., na ktorý si ma upriamil, tak hneď len podľa ods. 1, by ma zaujímalo, že či vôbec a ak áno, tak ako stanovilo vedenie BBSK odvodenie úhrad za dopravné služby a jednotlivé položky v úhradách.
No ďalej, súčasné vedenie BBSK si kleplo cez prsty podľa toho nariadenia EHS, keďže vo svojej aktuálnej "súťaži" ani bližšie nešpecifikovali, že kde by mal uchádzač s jeho 100 autobusmi jazdiť. A isto by sa tam našla kopa iných ďalších bodov, na ktorých by súčasné vedenie BBSK za túto súťaž dostalo cez prsty, akými sú napr. časové lehoty.
V tom dodatku sú iné diery, ktoré malo súčasné vedenie oprobovať aby získali do rúk lepšie kalibre na rozbitie tých dodatkov. Škoda reči ...
Ale veľmi rád si vypočujem, že presne na základe ktorého článku, bodu, odseku toho alebo iného EHS toto vedenie usúdilo, že je v práve pri svojom konaní. Stále nemám problém im dať za pravdu pokiaľ uvidím dobré argumenty.