Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #53226:
Problem je v tom, ze neviem kto to pise, ale pravdivo pise, takto funguju nase krasne SADko-VUCkovske pakty...
Reply on: PIT #53228:
Pri cene jednej jazdy za 3,36 € omylom zostal text "s kartou", ktorý tam nemá byť.
Na autobus neviem o tom, že by tu niečo také existovalo, len zľava pri použití dopravnej karty SAD Zvolen, s ktorou na 25 km zo Závadky do BR zaplatíš namiesto 1,50 € len 1,26 € a na 42 km z BR do BB namiesto 2,45 € len 2,12 €, takže jedna jazda 3,90 €, resp. 3,38 € s kartou. Pri ceste tam a späť za 21 pracovných dní spolu 163,80 €, resp. 141,96 €.

Vlakom s bežným lístkom REGIONAL stojí 26 km zo Závadky do BR 1,32 € a 43 km z BR do BB 2,04 €, takže jedna jazda 3,36 € s kartou. Pri ceste tam a späť za 21 pracovných dní spolu 141,12 €.

Na vlak ale existuje aj týždenný a mesačný traťový predplatný lístok jednosmerný a obojsmerný. Pre tarifnú vzdialenosť 69 km (26 + 43 km) je cena obojsmerného mesačného lístka v 2. triede 74,00 €, čo je zásadne menej (jednosmerný stojí 37,00 €). Už záleží len od toho, či na čas, kedy potrebuješ byť v BB, resp. z nej ideš domov, máš spojenie vlakom. Ale v najhoršom to môžeš skombimovať, napr. na cestu tam ti ide autobus a na cestu spať vlak, alebo autobusom do BR a z BR do BB vlakom a pod. Vtedy sa dá cena jednorazového cestovného znížiť použitím predplatných lístkov na vlak na časť cesty alebo časť cesty len v príslušnom smere a pod.

http://www.sadzv.sk/files/subory/doprava/Cennik_PAL_12_3.pdf
http://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2016_pdf/Cenniky_pdf/02_REGIONAL.pdf
http://www.slovakrail.sk/uploads/tx_main/2016/05/30/08_tratove_cestovne_od_01_02_2015.pdf

Od 10.12.2017 idú v bežných pracovných dňoch vlaky nasledovne:
Závadka n. H. obec od.: 5:00 6:36 8:58 16:56
Banská Bystrica pr.: 7:06 8:25 10:26 18:23

Banská Bystrica od.: 5:36 12:36 13:45 15:35
Závadka n. H. obec pr.: 6:57 14:15 15:22 17:11

http://www.slovakrail.sk/fileadmin/Dokumenty2/gvd_17_18/tlac/kcp_172.pdf
Reply on: S499.1023 #53226:
???
Dobry den.Chcel by som sa spytat keby som chcel dochadzat kazdy den so Zavadky nad Hronom do BB ciexistuje nejaka predplatna preukazka na cestovanie ako je v BB za 20 eur na mesiac.Alebo s Brezna do BB dakujem
Reply on: Jeffko #53222:
Problém je celý v tom, že CP PAD vykonávanej v rámci ZVVZ predkladá dopravcovi na spracovanie nie objednávateľ (VÚC) ale dopravca objednávateľovi a ten väčšinou poslušne schváli, príp. ak chce niečo iné ako dopravca, tak objednávateľa čakajú rokovania o dĺžke 30-90 dní, kde sa objednávateľ musí spovedať nielen dopravcovi ale aj starostom obcí. Ak objednávateľ nájde v sebe guráž niečo urobiť podľa vlastného vedomia a svedomia, tak môže počítať s tým, že SADkári navyknutí držať si 20-30 rokov staré pracovné "tempo" a "morálku" obvolajú do 24h všetky možné obce a ich starostov, ktorých postrašia, že ako ide objednávateľ rozvrátiť dopravnú obslužnosť. A potom ešte len začne ten "shitstorm".
Reply on: Jeffko #53222:
Súhlasím, nemám problém s ponechaním zastávky na 29. augusta pre breznianske linky, bude však potrebné CP linky 601470 celý prekopať v zmysle uvedeného.
Reply on: C4H8Cl2S #53221:
Jazda z Autobusovej stanice na Ul.29.augusta trvá presne 3 minúty odsledované najmä na večerných spojoch, počas špičky to môže trvať aj o pol minútky viac ak nie ešte viac, nástup sa realizuje pomerne rýchlo nakoľko väčšina cestujúcich má dopravné karty.
Navrhol by som rovnaký čas 5 minút medzi zastávkami to by sa mohlo stíhať v pohode, ale ozaj na spojoch v smere na AS nedávať 7minút tí ľudia na Ul. 29 augusta vystúpia do 1 minúty takže tam by som nechal prepravný čas tiež max 4-5 minút.
Navrhujem ešte k nejakej ďalšej zmene ten CP prekopať a nastaviť rovnaký čas na spojoch, no keď už to je tak ako to je tak si odsledujem aj dodržiavanie tých CP, napríklad posledný spoj do Brezna na 1000% nebude čakať do 22:22 na sídlisku, odpozorujem si to.
Osobne som SAD Zvolen vďačný za zachovanie danej zastávky nakoľko ju využívam denno denne a je perfektným prestupným bodom z/na trolejbusy. Zastávka na sídlisku bola zriadená len dočasne a nakoniec ostane trvalo čomu sa teším. Takže vďaka ešte raz a keď SADka nechce byť škodná zjednotí si tarifu, lebo všetci vieme že zo "sídliska" je to do viacerých zastávok lacnejšie ako z AS.
Reply on: BB-Schuhu #53215:
Odchýlky v chronometráži sú spôsobené vraj odlišným počtom cestujúcich, ktorí na trase nastupujú a kupujú si lístky, čo zdržuje vozidlo v zastávke o 1 do 3-4 minút. Trebars niektoré spoje preto meškajú stabilne celé roky a SADky to neznepokujuje, že uvádzajú v CP príchod do nejakého prestupného bodu o 5-8 min skôr vďaka čomu nikdy cestujúci prestup nestihne a potom aj odchádza z VHD do IAD, aby vôbec mohol docestovať do práce, kde zarobí nejaké euro i keď mu to živenie auta okreše. S VHD by sa do práce nikdy nedostal včas a čakať kdesi, kde ani líšky nedávajú dobrú noc ďalších 45-95 minút na prestup je neprípustné.
Ďalej anomália rozdielnosti v obsluhovaní zastávok, že niektoré spoje danú zastávku prejdú, ako keby nepoznali SADky možnosť zavedenia zastávky na znamenie. Potom sa len divia, že príde list, kde stojí, že "zrazu" dvaja školáci/pracujúci potrebujú aby tam spoj zastavoval a namiesto zavedenia danej zastávky na dopyt a uľahčenie práce sebe a aj cestovania cestujúcim, sa to rieši takto spiatočnícky, že sa musí podať schválenie zmeny nového CP a potom, keď sa situácia za pár rokov zmení, že tam nastupuje 0 ľudí, tak sa zas zastavovanie zruší. ?
Reply on: BB-Schuhu #53218:
a sú isto pre BB? Z tej "evidencie" som moc nezmúdrel... Potom už asi doslúžili ZV-308BI, ZV-317BI a ZV-355BI. Bodaj by som sa mýlil a jednalo by sa o zvýšenie kultúry cestovania tým, žeby ich zaradili aj na 25/1, 34/3, alebo podobne. Takto si myslím, že to je za B961E (alebo pôjdu het BB-349BJ a BB-352BJ s dvomi najhoršími SADZV, veď to je už vecou akcionára - teda SAD ZV)
Nové 4 kĺbové autobusy Iveco Urbanway 18M pre SAD Zvolen:
http://evidencia-dopravcov.eu/zoznam?trakce=autobus&iddopravce=57&vyrobce=Iveco&ntyp=Urbanway

Banská Bystrica sa tak po Bratislave a Považskej Bystrici stáva tretím mestom, kde bude prevádzkovaný typ autobusu Urbanway (kĺbové vozidlo však na Slovensku dosiaľ nebolo žiadne).

Prvenstvo v prevádzke Urbanwayu 18M v rámci ČR nesú Karlovy Vary (2015).
Reply on: BB-Schuhu #53215:
A ešte aj do tých oznamov napíšu blbosti. Napríklad na linke 601469, spoj č. 4 sa predsa posúva o 40 minút skôr. V ozname sa však píše, že ho posúvajú o 20 minút neskôr.

Inak aspoň toto je pozitívna zmena, konečne budú mať ľudia z týchto obcí, ale aj z mestských častí Uľanka a Jakub skoré ranné víkendové spojenie s príchodom do BB už pred 6. hodinou.
Zmeny CP prímestských liniek okresu Banská Bystrica od 10.12.2017

Linka 601454
- obojsmerne zachádza cez autobusovú stanicu, odchody z Park. Mičinská posunuté o 1-2 minúty skôr
- posun spoja 5:35x z Park. Mičinská do Horného Harmanca na 5:28x (z AS 5:30x)
- posun spoja 5:45x z Dolného Harmanca na 5:50x
- posun spoja 6:15x z Horného Harmanca na 6:10x
- posun spoja 22:24 z Harmanca na 22:25

Linka 601455
- obojsmerne zachádza cez autobusovú stanicu, odchody z Park. Mičinská posunuté o 1-2 minúty skôr
- zmena trasy linky - zrušená zastávka Bellušova, namiesto nej doplnená zastávka Štefánikovo nábrežie
- posun spoja 15:50 z Badína na 16:00

Linka 601456
- spoj 4:50 z Môlče ukončený na Park. Mičinská (namiesto zastávky Mičinská cesta)
- spoj 5:10x do Môlče presmerovaný zo zastávky Park. Mičinská (namiesto zastávky Mičinská cesta)

Linka 601457
- posun spoja 8:55x z Banskej Bystrice do Zvolena na 9:00x
- posun spoja 16:25x z Banskej Bystrice do Zvolena na 16:30x
- posun spoja 9:40x zo Zvolena do Banskej Bystrice na 9:45x
- posun spoja 10:45x zo Zvolena do Banskej Bystrice na 10:55x

Linka 601458
- posun spoja 16:55x zo Zvolena na Magurskú na 17:00x

Linka 601462
- posun spoja 13:40a z Banskej Bystrice do Králik na 13:30a
- posun spoja 12:45 z Králik do Banskej Bystrice na 12:40
- posun spoja 14:20 z Králik do Banskej Bystrice na 14:15

Linka 601463
- posun spoja 15:00x z Banskej Bystrice do Horných Pršian na 15:10x
- posun spoja 7:00x z Horných Pršian na 6:55x
- posun spoja 15:30x z Horných Pršian na 15:35x

Linka 601464
- posun spoja 6:15a z Banskej Bystrice do Povrazníka na 6:20a

Linka 601465
- posun spoja 8:30 z Banskej Bystrice do Podkoníc na 9:00
- posun spoja 5:15a z Podkoníc do Banskej Bystrice na 5:05a

Linka 601469
- posun spoja 5:45a z Motyčiek do Banskej Bystrice na 5:05a

Linka 601470
- posuny nasledovných spojov z Banskej Bystrice, AS do Brezna: 6:20x na 6:15x, 6:30x na 6:25x, 9:25x na 9:20x, 11:00 na 10:55, 13:15x na 13:10x, 13:40 na 13:35, 15:00x na 14:55x, 15:20x na 15:15x, 17:15 na 17:10, 18:15x na 18:10x, 20:10 na 20:05
- posuny nasledovných spojov z Brezna do Banskej Bystrice: 5:40(6) na 5:35(6), 7:15x na 7:20x, 16:20a na 16:25a
- predĺženie jazdnej doby v úseku Banská Bystrica-Brezno z 50 minút na 55 minút u vybraných spojov

Linka 601471
- posun spoja 12:20(7) z Banskej Bystrice do Revúcej na 13:10(7)

Okrem uvedených zmien:
- úprava negatívnych značiek pre obdobie 2017/2018
- úprava jazdných dôb na viacerých spojoch
Už sú zverejnené aj nové CP prímestských liniek. Amatérizmus na n-tú.

Okres Banská Bystrica
http://web.sadzv.sk/old/pages/cest_pal/pal_bb_18/index.htm

Hneď v hlavičke po kliknutí na odkaz "popis zmien k 10.11.2017" sa vám zobrazí popis. Sranda je už v tom, že zmena je k 10.12.2017 a nie k 10.11.2017. Takže človek ešte ani nezačne text čítať a už nájde chybu v samotnom odkaze. Smutné a úbohé - toto je pri každej, ale skutočne pri každej zmene.

A čo samotné zmeny? = posuny +/- pár minút hore, dole, nič koncepčné. Ale takto sa ku kvalitnej verejnej doprave nikdy nedopracujeme. Za ukážku stojí cestovný poriadok liniek 601470, 601471 smer Brezno. Zastávka 29. augusta ostáva aj po otvorení stanice, dobre teda, nech ostane. Ale za pozornosť stojí, že jednotlivé spoje majú na úseku Autobusová stanica - Ul. 29. augusta po novom rozdielne jazdné doby v rozmedzí od 1 do 8 minút. Ak by si niekto myslel, že je za tým diferenciácia jazdných dôb počas špičky, sedla, je na veľkom omyle. Tak napríklad špičkový spoj o 16:10 do Hnúšte má len 1 minútu, ale napr. posledný večerný spoj 20:30 z Brezna tu má až 8 minút. Naozaj logické. Jednotlivé spoje majú jazdné doby na úseku BB-Brezno 50-55 minút, niektoré kvôli tomu majú posunutý odchod už z AS o 5 minút skôr, čím boli rozrušené osvedčené a zaužívané časové polohy, takto ľudia nebudú stíhať prípoje a pod. Podobne aj iné linky - tieto nové CP nechajú oči pre plač. S týmto prístupom tu nikdy kvalitná verejná hromadná doprava nebude. Pri každej zmene len debilné a nekoncepčné riešenia... To naozaj nemohli dať všetkým spojom BB-BR rovnaké chrono, keď už nevedia vymyslieť niečo rozumné v štýle režim špička/režim sedlo/režim víkend.
Nové CP MHD Banská Bystrica od 10.12.2017
http://web.sadzv.sk/old/pages/mhd_bb_18/index.htm

Podľa popisu od dopravcu sa zmenilo len nasledovné:
- na linke č. 23: posun spoja 19:48x z Park. Mičinská na 19:50x
- na linke č. 41: posun spoja 5:50x zo Senice na 5:47x

Mňa zaujal termín platnosti. ktorý je všetkých linkách SAD ZV ohraničený len do 6.2.2018. To by evokovalo nejakú očakávanú zmenu, no mám na to aj iné vysvetlenie. V CP platných od 1.10.2017 bol uvádzaný ako koniec platnosti 16.12.2018 (čo je tiež od veci termín, nakoľko korešponduje s celoštátnou zmenou) a teraz uvádzaný termín "6.2.2018" mohol vzniknúť obyčajným chybným vynechaním prvých číslic v číslach označujúcich deň a mesiac už bez tak chybného dátumu 16.12.2018. Kto vie ako to je, ale pokiaľ ide o negatívne značky, tie sa vzhťahujú taktiež len na obdobie do 6.2.2018.
Reply on: BB-Schuhu #53211:
Ono je to aj v kvalite tej MHD. Nehovorim o masach, ale cast ludi by zrejme bola ochotna auto nechat doma, keby existovala dostatocne dobra alternativna ponuka. Ja osobne v roznych mestach volim rozne formy dopravy a tym co rozhoduje je prave to, aka MHD tam je. Zial, Banska Bystrica sa aj u mna radi k mestam kde na "bezne" cestovanie preferujem auto, MHD volim len viac-menej na sotoucely.

V Bystrici bude tazko MHD rychlejsia ako auto, kedze nejake rozsiahle zapchy velmi neexistuju. Ale mohlo by sa zacat tym ze nebude zufalo pomala - dnes uz len tarifny system robi z MHD vtip, nie alternativu, pretoze niekedy kym do vozidla nastupia ludia tak ja som s autom o tri krizovatky dalej. Tiez mam pocit ze vacsina vodicov sa s tymi vozidlami dost suchce, co je asi dane CP. Dalej do doby cesty treba zapocitat aj cakanie na spoj (resp. to o kolko skor prichadzam do ciela nez by som potreboval), co je nieco kde MHD BB opat brutalne prepadava. No a potom samozrejme rozsah obsluhy, kedy do absolutnej vacsiny smerov po 22:45 nejde vobec nic - oproti tomu auto ide v ktorejkolvek dennej dobe. Ak niekto robi do 22:00 a trochu dlhsie sa kvoli niecomu zdrzi v praci, uz ma problem.

Ak chceme aby ludia presadali z aut do MHD, tak im najprv treba dat nejaku pouzitelnu ponuku.
Na SAD mali asi nočnú, toto nabehlo po 23tej.
Zmena CP PAL od 10.12.2017:
http://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/od-10122017-nove-cp-primestskych-liniek
Verejná hromadná doprava (VHD) vs. individuálna automobilová doprava (IAD) - téma, o ktorej sa už veľa popísalo a ešte veľa sa písať aj bude.

Je zrejmé, že rozhodujúcou preferenciou pri výbere druhu dopravy nie je finančné či ekologické hľadisko, ale vlastná pohodlnosť či lenivosť účastníkov prepravy - inými slovami, ľudia si vyberú ten druh dopravy, ktorý je pre nich pohodlnejší. A to je samozrejme IAD, ktorá odvedzie ľudí z miesta A do miesta B priamo a kedykoľvek.

Ale zrazu príde deň, ktorý má v kalendári dátum 30. november 2017, inými slovami - snehová kalamita, a to je dôvod, keď sa VHD stane naopak pohodlnejšou voľbou než stráviť desiatky minút odhrabávaním auta, jazdením po neupravených cestách a napokon hľadaním parkovacieho miesta v snehových závejoch.

Čo sa dnes stalo? Už ranné spoje zo Sásovej boli viditeľne plnšie než obvykle v pracovných dňoch. A nebolo to kvôli tomu, žeby autobusy nejazdili. Na zastávke Námestie slobody okolo 16. hodiny v smere do Sásovej čakali davy ľudí, čo je dnes už výnimočné. Trocha mi to pripomenulo 90. roky - doby, keď ľudia MHD ešte využívali.

A aké to malo dôsledky? Tak napríklad dnes sa v meste pohybovalo viditeľnej menej áut. O 15:30 bývajú obvykle dlhé zápchy v okolí Tajovského (zo všetkých smerov), niekedy sa čaká aj viac ako 10 minút. Podobné meškania mávajú aj spoje idúce z Rooseveltovej nemocnice. A dnes? Cesty voľné, zápchy žiadne, plynulá premávka. A stačilo len tak málo - aby si ľudia sadli do autobusu a nechali auto stáť na parkovisku.

Dnešný deň krásne ukázal, že ak by každý, pre koho použitie auta nie je nevyhnutné (niekedy to bez auta naozaj nejde), hneď by doprava dokázala fungovať lepšie:
- neboli by zápachy, doprava by bola plynulá
- spoje MHD by boli efektívne využité a nejazdili by poloprádzne ako je tomu teraz
- bol by to výrazný príspevok k zlepšeniu kvality ovzdušia a celkovo ku kvalite života ako takého.

Je to všetko v nás, v ľuďoch a v našom myslení.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.