Pre zaujímavosť uvádzam, že podľa CP má na tejto zastávke Cementáreň zastavovať aj jeden spoj L 603425/54 z Roos. nem. do Jasenia z prevádzky Brezno http://portal.cp.sk/Data/L603425_110220_31811.pdf, pričom nie je zjednotený názov s ostatnými linkami (je pozostatok Senica cementáreň), teda nemôže byť uvedený na výveske (ktorej časť občas chýba, je tam len 42+601456). Túto linku do Jasenia v minulosti tuším vykonával súkromník Schnierer (alebo Kováčik?)
"Kvôli výstavbe obchvatu v tomto roku presmerujú dopravu z cesty I/66 na novovybudovaný úsek pri Cementárni z dôvodu pripojenia R1 na I/66." (dialnice.info)
Keďže v smere na Brezno tu bude riešenie zároveň trvalé, malo by dôjsť aj k zmene CP - zrušenie zastávky "Partizánska cesta, Cementáreň" pre linky 42, 56, 64, 65, 66.
Prvých 5 km 0.50€ (tak mi bude ľúto za 26 centovou tarifou? , dnes to už pod 15 exSk nejde ?), každý ďalší km +5 centov (1.50 exSk).
Pre zaujímavosť na trase BB-ZV sa medzi "veľkými stanicami" (21 km) doteraz uplatňovala relačná zľava (aby ten jeden uletený kilometer platil aj v tom nižšom pásme 16-20 km 0.80€), všade bolo rovnako (z BB veľkej aj malej stanice a Radvane do ZV malej, či veľkej-osobnej st. a naopak - rovnaké cestovné 0.80€). To znamená, že trasa BB-ZV zdražie o dosť, z 0.80€ na 1.20€/19km (medzi malými st.)-1.25€/20km (z veľkej na malú)-1.30€/21(medzi veľkými st., navýšenie o 0.50€, zánik relačnej výhody), zľava cez net -6 centov - to je už úroveň busov.
Vyhráva to Radvaň (ja?), 2 km bližšie od malej st. v BB k Zvolenu (1.10€/17 km do ZV malá, 1.15€/18km do ZV os.st.), len si teta pri okienku musí uvedomiť, že keď nadiktujem "Radvaň", nesmie mi dať (robí to skoro vždy ?) lístok do BB, už to nebude zarovno Bus vyhráva, s Centrum/Kozáčeka do Radvaň TESCO 0.95/0.91€, zo stanice 1.10/1.01€ - ja som zvyknutý, že vlak je lacnejší, no tu to tak nebude
Oprava nie 17 spojov, ale "iba" 13, to som chcel prirátať aj L 21 so 17 spojmi (otáča sa vlastne už v Kriedovnici-tabuľa o začiatku obce je asi naschvál posunutá cca 100m ?), častokrát ľudia vystúpia MHD na konečnej a šlapú hore do Badína, už nechcú čakať ani 1,5 hodiny na 601455, tak spohodlneli? + 605402/18+21 do Sebechlieb/z Krupiny v (7) na zast. Badín,rázc. a VÚ a sumárne je to 31 párov spojov v nedeľu v súčasnosti z blízkeho okolia, k.ú. obce Badín...
K tej prvej časti: To je pre mňa nové?
Áno, ten Badín si s 2-3 spojmi pamätám (ráno + 15:30a -to bola hanba, porovnateľné so súčasnými Pršanmi ?), teraz 17 spojov (rátam aj okraj Badín-škola). Vlkanová-Hronsek-vlak 100% v "a" ?, len z nácestnými zastávkami to muselo byť horšie (teraz poprepájané obsluhou viacerých sídiel dokopy Radvaň-Kráľová-/predtým Iliaš,most/-Kremnička-Rakytovce-Badín,okraj-Vlkanová-Hronsek. Môlča si jednoznačne polepšila.
Tak uvidíme, ako bude od 09/11 písať novú kapitolu histórie linka na Horné Pršany ako tarifa MHD ☺
Áno tou spojnicou Rakytovce, ČOV - Rakytovce (pri zvonici) premávali spoje MHD v "a" predĺžené až do Hronseku. Nebolo to ale prvýkrát. V časoch, keď ešte Rakytovce nemali MHD, tak touto cestou zachádzali do Rakytoviec (od dnešnej ČOV) prímestské autobusy na linke BB-Badín. V Rakytovciach sa bus otočil, vrátil späť k ČOV (vtedy hlavná cesta BB-ZV), pokračoval k zastávke Badín, rázc. a odtiaľ do Badína.
Inou zaujímavosťou je, že po zavedení prímestskej dopravy v 1997 do Vlkanovej a Hronseku a o rok neskôr aj rozsiahlej redukcii sa stalo to, že Vlkanová a Hronsek nemali cez víkend žiadny autobus (mali iba železničnú dopravu), do Badína jazdili v "a" iba 2-3 spoje. O ďalšie 2 roky neskôr (2000) sa sem zaviedla MHD a počet spojov sa do týchto obcí značne rozšíril. Podobný scenár bol aj v prípade Môlče. Teraz sú to síce opäť prímestské linky, ale s pásmom MHD a rovnakým počtom spojov ako z čias MHD. V prímestskej doprave bolo jednoznačne najhoršie z pohľadu cestujúceho obdobie po roku 1998. Úplne zredukovaný CP, staré vozidlá, zanedbaná obnova a od roku 2000 sa k tomu pridalo nasadzovanie malých Mercedesov aj na vyťažené linky (napr. Poniky).
"modra sa v marketingu spaja s otvorenou komunikaciou a serioznostou. "
az teraz som pochopil, preco SAD Zvolen vsade pcha modru farbu, aj do mestskej dopravy, ktora bola odjakziva cervena... ? ?
Linka č. 601469. Zastávka "Donovaly, Pod Magurou-ATC" v smere do Banskej Bystrice bola premiestnená do novej polohy v mieste odbočky ku lanovej dráhe na Novú Hoľu. Pôvodne sa nachádzala oproti zastávke pre opačný smer, čo však bolo nevyhovujúce pre chýbajúcu niku a akéhokoľvek priestoru pre čakajúcich cestujúcich (hneď vedľa cesty sa nachádza svah). Dá sa povedať, že na tejto linke boli v uplynulom roku vykonané asi najväčšie zmeny v organizácii zastávok.
Pridávam hypertextový odkaz: http://www.kralovastudna.com/sk/sk/sluzby/akcie/symbolickycintorin (viď dole). Samozrejme na bus sa treba prihlásiť. Dolinou potoka Bystrica vedie aj žltá značka cez "Boboty". Ešte pred nimi vidieť pod cestou trať v oblúku medzi 2 tunelmi ?
Po Kališti je tu ďalšia príležitosť pre dopravákov. V sobotu 20.8.2011 pôjde mimoriadny autobus po trase Železničná stanica - Jakub - Harmanec - Dolný Harmanec - Panská koliba (Kráľova studňa). Odchod autobusu spred ŽST je o 8:00. Dôvodom je slávnostné otvorenie symbolického cintorína vo Veľkej Fatre v lokalite Smrekov.
nie zeby 600 V nedokazal jazdit na 750 V, len by asi dlho nevydrzal. V BB vedia na vybratych usekoch (meniarnach) zmenit napatie ked testuju 600 V trolejbus.
Keby nahodou DPB odkupil stare BB trolejbusy, znamenalo by to okrem upravy na 600 V aj nutnost urobit minimalne velku prehliadku. Stale by vsak slo o investicie do stareho, vysokopodlazneho trolejbusu.
30 Tr nema problem jazdit na 600 V, alebo 750 V. Je to cisto softverova zalezitost.
Kami
Keby nahodou DPB odkupil stare BB trolejbusy, znamenalo by to okrem upravy na 600 V aj nutnost urobit minimalne velku prehliadku. Stale by vsak slo o investicie do stareho, vysokopodlazneho trolejbusu.
30 Tr nema problem jazdit na 600 V, alebo 750 V. Je to cisto softverova zalezitost.