Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majo #40566:
Ešte jedna otázka? Videl si niekedy viedenské E-čko núdzovo brzdiť?
Reply on: Majo #40566:

1) Naozaj odo mňa chceš, aby som ti vymenovával také triviality, ako lepšie jazdné i brzdné vlastnosti, plynulejšiu reguláciu, nižšiu podlahu, vyššiu kapacitu (K2 oproti E)? Viedenské E-čko je Düwag GT6 tisíckrát inak, nič viac.
Chcel by som vidieť E-čko, stavané na viedenskú placku, ako sa hrabe hore Dúbravkou pri Brestovke.
Mimochodom, nedávno som sa dozvedel, že v polovici osemdesiatych rokov chcelo nejaké nemecké mesto, tuším Würzburg kúpiť na obnovu vozdiového parku KT 4 z ČKD. Bohužiaľ, súdruhovia neboli veľmi ochotní a Düwag to radšej zdumpingoval.
2) A názor "Jediný poriadny kĺb je Ik 280" je čo?

Mám pocit, že dlhodobý pobyt v Žiline ti neprospieva ? .
Reply on: Majo #40566:
škoda že v TN nezachovali aj jednu B732...taká #82 bola skutočná perla!
Včera som od 18:35 do 18:45 stál na zastávke Námestie slobody, a pri mne jeden potencionálny cestujúci trolejbusovej dopravy (ako som počul z jeho rozhovoru, pôjde trolejbusom, lebo je ekologický a preto tých sk...ných 60centov nedá autobusu idúceho na Nám. Ľ. Štúra). Po odchode 15TrM na L1 o 18:39 mal ísť na Nám.Ľ.Śtúra trolejbus L2 o 18:42 (vlastne 2+12, ale to on asi netušil). Prišla Karosa radu 900 na L12. Po jej príchode vraví, že čo je to za "zase nové číslovanie", že on pojde predsa trolejbusom. O 18:45 mal ísť trolejbus na L8 (linka 8+18 po novom) a zase Karosa B 932 na linke 18...na to mu už vravím, že to je teraz "taká móda" v BB, tak nastúpil so mnou do tej osemnástky...úsmevná epizóda, však? ?
Zmeny v regionálnej doprave platné od 1.4.2010

Linka č. 601454
- všetky spoje v smere na Parkovisko Mičinská zastavujú na zastávke H. Vajanského

Linka č. 601458
- spoj o 6:45x z Pieninskej je posunutý na 6:40x

Linka č. 601460
- spoj o 4:45 z Balážov je posunutý na 4:40

Linka č. 601468
- nový pár spojov o 13:45aL z AS do Španej Doliny a späť zo Španej Doliny o 14:20aL (L-premáva od 2.4.2010 do 26.9.2010)
- nový pár spojov o 21:20(6)L z AS do Španej Doliny a späť zo Španej Doliny o 21:55(6)L (L-premáva od 19.6.2010 do 25.9.2010)

Linka č. 601469
- posun spoja o 19:35 z AS na Motyčky do novej časovej polohy o 19:00
- posun spoja o 4:30x z Motyčiek na 4:45x, príchod do BB nezmenený
- posun spoja o 17:30 z Ružomberka do BB do novej časovej polohy o 17:10
Urobil som také malé sčítanie počtu prímestských spojov, ktoré dôjdu do Rooseveltovej nemocnice v čase medzi 5:00 a 9:00
- 1 x z Badína
- 7 x zo Zvolena (niektoré idú z ďalej)
- 1 x z Povrazníka
- 1 x z Balážov
- 1 x z Podkoníc
- 1 x z Pohronského Bukovca
- 1 x z Banská Bystrica, AS
- 5 x z Brezna (niektoré idú z ďalej)
- 1 x z Hnúšte
- 1 x z Jasenia

Pokiaľ som na nič nezabudol, malo by to byť spolu 20 spojov, čo je naozaj celkom slušný počet spojov. Väčšina tých spojov chodí plná. Pred niekoľkými rokmi nebolo tých spojov 20, ale 0 (slovom nula). Toľko pre ilustráciu.
Reply on: OBUS #40565:
V Žiline asi nebol záujem zachovávať autobus maďarskej výroby a Ikarusy tam okrem toho skončili skôr oproti ostatným krajským mestám a v tých časoch ešte nemali dopravné podniky vo zvyku zachovávať niečo ako historické.
To kĺbové Volvo bolo aj tak anomáliou vo vozidlovom parku a považoval by som za nie celkom normálne, aby sa zachovalo niečo také a trebárs Karosa C 734 alebo Ikarus 280 nie.

Re #40560 S499.1023: V čom bola T3 lepšia napr. oproti viedenskému E-čku?

Re #40561 S499.1023: Veď myšlienku "Ik 280 forever" tu nikto nepresadzuje...
Reply on: draxter #40563:
Zaujmave a nam v Ziline nezostal, velmi velka skoda ze sa nam nezachovalo to klbove Volvo z 90. rokov. A tie 280 mali nahradu 435 co si myslim ze su vozy viac vyspele ako ospevovana Karosa.
Reply on: draxter #40562:
jedna sa o 754 054.
Reply on: Majo #40559:
u nás v TN ostal z vďaky Ikarus 280.87, zvyšné sa odautogénovali na zaslúžilý večný odpočinok. Vďaka Jurajovi aj za tento počin, nevedno však, v akom je stave ?
Reply on: expresbb #40558:
o aký rušeň sa to jedná? NA obrázku vidím retro-fén, ale to by sa nedalo ísť do Mlynkov...
Reply on: Majo #40559:
Mimochodom to, že Ik 280 má nárok na čestné miesto v múzeu, nijako neroozporujem ale nepovažujem to za ekvivalent výkriku "Ik 280 forever".
Reply on: Majo #40559:
Boli to JEDINÉ dostupné kĺbové vozidlá v Ostblocku. Objektívne bolo 99% obdobných vozidiel existujúcich v tom istom čase lepších. Vozeň B bolo ešte vačšie zúfalstvo, vzniknuté snahou ČSD nasardinkovať do 24,5 m dlhého vozňa 80 substrátov. V tom istom čase vyrábala tá istá vagónka pre domáci trh o triedu lepšie vozne Bm. Na rozdiel od týchto výkrikov boli električky typu T3 a odvodené, najma KT 4 s výnimkou nehospodárnej výzbroje, vynútenej najvačším odberateľom, jedny z nejlepších vozidiel pre ED v Európe. Prekonávali ich jedine niektoré vozidlá od LHB (napr. TW 6000 pre Hannover), brémske Wegmanny a Duewag typ Freiburg. Všetko ostatné bolo oproti T 3 a spol. o 20 rokov pozadu. Ja napríklad milujem Mníchovské Rathgebery ale objektívne je to oproti T 3 rebrinák.
Reply on: S499.1023 #40552:
Nemôžem sa zbaviť pocitu, že trpíš nejakým anti-280-kovým komplexom. V dobe ich výroby pre slovenský a český trh to boli pre dopravcov v podstate ideálne vozidlá. Jednoduché, nenáročné na údržbu, spoľahlivé a vydržali v podstate všetko. Pre cestujúceho až taký komfort síce neprinášali, ale to v tej dobe nikoho netrápilo, lebo auto si aj tak mohol dovoliť málokto, takže cestujúci nemali na výber. T3-ky či železničné vozne typu B, ktoré sa tiež vyrábali v tej dobe, na tom neboli o nič lepšie. Ale netreba zabúdať na to, že práve Ikarusy boli "nosným systémom MHD" vo väčšine československých miest (Bratislavu nevynímajúc), keďže tie si ozajstný kapacitný koľajový alebo aspoň trolejbusový nosný systém vybudovať, resp. pokryť ním všetky sídliská nedokázali. Iste, pre dnešnú dobu to už nie sú vhodné vozidlá, ale určite za služby, ktoré vykonali, si zaslúžia dôstojné miesto v zbierke historických autobusov každého dopravného podniku, ktorý také niečo má.
Malá pripomienka.
Pozvánka na prvý retrofotovlak na Slovensku + cestovný poriadok
Webová stránka železnica.railnet.sk spolu s Klubom historickej techniky vo Zvolene si Vás dovoľuje pozvať na Prvý RETROFOTOVLAK na Slovensku. Vlak bude vypravený 27.3.2010 pri príležitosti uvedenia druhého rušňa v nátere Retro do prevádzky po vykonaní hlavnej opravy a zároveň splnenie posledného želania rušňovodiča Václava Heveru.
http://kht.sk/index.php?menu=11
Reply on: vladis888 #40556:
To isté som videl včera alebo v pondelok (už neviem kedy to bolo) na linke č. 1, v čase najväčšieho náporu cestujúcich s príchodom na Tajovského okolo 7:45 išla malá Karosa - označená ako L1 (nie 11).
Zasa sa dnes dispečer predviedol. Miesto toho aby v čase dopravnej špičky išiel trolejbus tak išla krátka karosa na L6 a boli sme tam natlačený ako sardinky v oleji už len ten olej chýbal. ?
http://www.opzp.sk/downloadfile/projekty-do/opzp-po3-09-4-27.10.2009-zaregistrovane.pdf

Zníženie emisii znečisťujúcich látok v ovzduší prostredníctvom plynofikácie autobusovej verejnej dopravy v meste Banská Bystrica

Náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou dopravou v meste Banská Bystrica
Reply on: 810zssk #40542:
doklad dostaneš keď si nabiješ kartu. Ak máš záujem o doklad, nasúpiš prednými dvermi, tan ti lístok vydá. Pri nástupe druhými dvermi(prostrednými) si len "pípneš" bez dokladu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.