Keď tu už riešime problémy s chronometrážou, tak ja uvediem jeden konkrétny nezmyselný príklad, a samozrejme, že by sa ich našlo spústa... ?
L25 má v úseku Starohorská, otoč. - Karpatská chrono 8 minút, v čase rannej špičke to pochopím. Predĺženie tejto chronometráže v rannej špičke zo 4 na 8 min. a následné zavedenie nástupu 2. dvermi už nemeškajú spoje cca 10 minút, ale často sa mi stane, že vodič ešte na Karpatskej musí čakať, pretože je tam predčasne, a to aj v čase rannej špičky... Toto je fajn, už horšie (a o tom chcem hovoriť) je fakt, že rovnaké chrono (8 min) je aj v poobednej špičke (kedy sú hlavné prepravné nároky v opačnom smere, t.j. do Sásovej), v sedle (t.j. aj v neskorých večerných hodinách) a aj počas víkendov. Pre porovnanie má L24 medzi uvedenými zastávkami chrono 5 min, a pritom s výnimkou rannej špičky je L24 ešte viac využívaná, a preto má aj väčšie prepravné nároky a tak aj väčší potenciál zdržania sa na zastávke v porovnaní s L25. Z toho dôvodu je zvykom, že spoj L25 s odchodom o x:30 zo Starohorskej odchádza cez víkend až o x:33, aby zbytočne nestál 5 minút na zastávke. Toto je ukážkový príklad toho, kde opäť chýbal zdravý rozum pri tvorení CP.
L25 má v úseku Starohorská, otoč. - Karpatská chrono 8 minút, v čase rannej špičke to pochopím. Predĺženie tejto chronometráže v rannej špičke zo 4 na 8 min. a následné zavedenie nástupu 2. dvermi už nemeškajú spoje cca 10 minút, ale často sa mi stane, že vodič ešte na Karpatskej musí čakať, pretože je tam predčasne, a to aj v čase rannej špičky... Toto je fajn, už horšie (a o tom chcem hovoriť) je fakt, že rovnaké chrono (8 min) je aj v poobednej špičke (kedy sú hlavné prepravné nároky v opačnom smere, t.j. do Sásovej), v sedle (t.j. aj v neskorých večerných hodinách) a aj počas víkendov. Pre porovnanie má L24 medzi uvedenými zastávkami chrono 5 min, a pritom s výnimkou rannej špičky je L24 ešte viac využívaná, a preto má aj väčšie prepravné nároky a tak aj väčší potenciál zdržania sa na zastávke v porovnaní s L25. Z toho dôvodu je zvykom, že spoj L25 s odchodom o x:30 zo Starohorskej odchádza cez víkend až o x:33, aby zbytočne nestál 5 minút na zastávke. Toto je ukážkový príklad toho, kde opäť chýbal zdravý rozum pri tvorení CP.
draxter
2.vo vozidle by boli nelpené nápisy: signalizujte vystupovanie 1x zazvoňte, s kočíkom 2x. Tieto nápisy by boli niele n pri každých dverách, ale aj na zastávkach pod sklom prístreškov a aj zvonku na dverách.
3.dal by som všetky zastávky na znamenie, okrem prvej a poslednej na trase a okrem nám. Slobody.
4.dovnútra vozidla by som /rovnako ako v BA/dal tabuľu so všetkými zastávkami na trase /a uvedením, že ide o zastávky na znamenie, ak nebudú nimi všetky./
Odpoveď pre tých, čo pochybujú: v BA je potrebné si ešte aj na električke po zastavení otvoriť dvere, teda ak sa toto ľudia naučia, nemyslím že bystričania sú horší.
Celé by malo 2 mesiace skúšobnú dobu, kedy by autobus zastavil, ale neotvoril dvere, pokiaľ by nikto nezvonil /aby sa ľudia naučili/. Veď ak takýto oznam vyčapia na každú zastávku, v AZTV a RTV a v novinách a bude to zaznačené aj v zastávkovom CP a na označníku...čo sú ľudia debili? POdľa mňa to fpohode pôjde. A časom sa potom uvidím, ktoré "na znamenie" by boli efektívne a ktoré nie...