Celý problém sa dá vyriešiť jednoducho, ale úplne jednoducho:
1.označiť zastávky, ktoré sú na znamenie
2.dať povinnosť signalizovať nástup aj výstup /nástup-kývnutie rukou, zvonenie-výstup/.
3.upraviť intervaly mimo špičky
..ale to musí niekto chcieť a vedieť. A to je PROBLÉM...
1.označiť zastávky, ktoré sú na znamenie
2.dať povinnosť signalizovať nástup aj výstup /nástup-kývnutie rukou, zvonenie-výstup/.
3.upraviť intervaly mimo špičky
..ale to musí niekto chcieť a vedieť. A to je PROBLÉM...
PIT
Ja osobne nie som určite zástancom zavedenia zastávok na znamenie či už celoplošne, resp. počas celej dennej prevádzkovej doby. Zastávky sú na to, aby sa na nich zastavovalo a nie aby z toho bol šport, že či sa mi podarí nastúpiť/vystúpiť (§ 11 ods. 1 písm. c) zákona o cestnej doprave). Možnosť diferencované prístupu by som videl len v okrajových režimoch denného prevádzkového času, prípadne na zastávkach, ktoré svojím charakterom a frekvenciou cestujúcich by boli k tomu vhodné. Avšak, tak ako píše Vladimír, na akýkoľvek iný spôsob zastavovania vozidla na zastávkach je nutné mať oficiálne rozhodnutie o tom, že sa to tak robí, ktoré musí byť každému zrejmé, vyznačené v cestovnom poriadku a musí as podľa stanovených previdiel uplatňovať bezvýhradne a rovnako.
Čo sa ešte týka Dannyho "zážitku" - celý problém vzniká tým, že dopravca (a to sa jedná o kindermanažment, ktorý netuší o MHD toho dosť veľa) pri návrhu a správny orgán pri schvaľovaní CP si nesplnili svoje povinnosti vyplývajúce zo všeobecne záväzných predpisov a jazdné doby nezodpovedajú požiadavkám (i keď pri zmene CP minulý rok samozrejme na verejnosti básnil Adriánko o tom, ako zjednocujú časy odchodov...tu je dôsledok) § 10 ods. 4 vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave, podľa ktorého (už to sem dávam nevie koľký raz):
"(4) Cestovný čas medzi odchodom z jednej zastávky a príchodom na druhú zastávku sa v cestovnom poriadku uvádza podľa skutočne zisteného času potrebného na presun autobusu medzi zastávkami s prihliadnutím na prevádzkové podmienky a prepravnú situáciu. Cestovný čas sa určí tak, aby ho bolo možné dodržať bez prekročenia povolenej rýchlosti aj pri zhoršených prevádzkových podmienkach a aby autobus nemusel neprimerane dlho stáť na nácestných zastávkach. Pri určovaní času príchodu a odchodu treba dbať o dodržiavanie povinných bezpečnostných prestávok vodičov autobusov a pracovného času osádok autobusov, rešpektovať reguláciu cestnej premávky, zohľadňovať primeraný čas na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich a nakladanie a vykladanie cestovnej batožiny a autobusových zásielok a umožňovať prestup na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy.".
Takže prosím posudzovať situáciu objektívne alebo radšej vôbec nie, aby si sa vyhol tomu, že keď ti to vyhovje a sedíš v autobuse, tak má ísť rýchlo a keď ti ujde pred nosom, tak je zle, že nedodržiava CP. Chyba je inde a to je SAD ZV ak celok, nie vodič, ktorý sa snaží ísť podľa CP, čo je v našich podmienkach asi rarita...