Tak som si zistil jazdné doby trolejbusových liniek (prekvapilo ma, že v rovnakom úseku občas majú rôzne linky rôzne jazdné doby) a pokúsil sa zostaviť ten cestovný poriadok pri jednotnom intervale 12/20/30. A dá sa to! L1+6 sa prekladajú v úseku Wolkerova - Žel. stanica a späť, L2+7 sa prekladajú v úseku Nám. Ľ. Štúra - Žel. stanica a späť, L1+2+6+7 sa prekladajú v úseku Štadlerovo nábr. - Žel. stanica. Pokúsil som sa napasovať L3 tak, aby sa prekladala v úseku Rooseveltova nemocnica - Spoje s L1 a v úseku Nám. Ľ. Štúra - Kremnička s L2. V podstate to vyšlo, no preklad nie je dokonalý (tzn. na príklad nie 10 na 10, ale trebárs 7 na 13 a pod.)
Zakaždým zabudnem napísať, že s tými trolejbusmi v Sásovej by bol jeden väčší problém. Týka sa to Tatranskej ulice, kde je problém jazdiť aj teraz pri jednosmernej premávke. Nedávno sa táto komunikácia trocha rozšírila pri zriaďovaní nových parkovacích miest a vzhľadom na jej vyťaženie by si už dávno vyžadovala obojsmernú prevádzku, na ktorú by bola potrebná komplexná prestavba celej ulice, čoho súčaťou by potom malo byť aj osadenie trolejbusového vedenia. Jednoducho je potrebné raz urobiť väčšiu investíciu a dať veci do vyhovujúceho stavu, ako po častiach neustále vrážať finančné prostriedky do malých úprav, ktoré neposkytnú ani dostatočné a už vôbec nie konečné riešenie.
ale rozdiely su aj ine. V Blave sa uz robia konkretne kroky na zacatie stavby rychlodrahy (elektricka do Pertzalky). Logickym pokracovanim v buducnosti bude zakopanie pod zem v centre.
V BB sa nedaria uskutocnit, z roznych dovodov, ani stavby ktore moze dopravca robit vlastnymi silami - bez zvlastnej dotacie.
Ako som už spomínal BBDS nie je schopná zosúladiť intervaly L1 a 6 ani len cez víkend. V smere Fončorda idú v priebehu 7 min. (pričom majú spoloné zastávky až po Wolkerovu) a potom 23 min. nejde nič.
Inak s Tebou súhlasím, pretože pravidelnosť je jedna zo základných charkteristík MHD. Len je ťažšie vytvoriť harmonizáciu intervalov v takej podobe, ako píšeš, hlavne ak predpokladám, že si zásadný zástanca "pekných intervalov". Pri zosúlaďovaní by som sa nezameriaval na úsek žel. stanica - Štadlerovo nábr. , keďže vnútorné prepravné vzťahy medzi týmito zastávkami sú minimálne a ľudia radšej prejdú tieto úseky bez použitia MHD a potreby zaplatenia cestovného. Je nutné sa zamerať až na úseky na nasledujúce úseky, t. z. podľa L6 umiestniť polohy spojov L1 a L7, podľa L7 umiestniť L2 a nakoniec už ako si spomínal L3 čo najvhodnejšie s L1, 2. Pritom nie je podsatné, či spoje L1 a 7 idú v úseku po Hušták idú v priebehu 1 min., keďže ich ďalšia trasa je úplne iná.
Pritom je ale smiešne, keby bol linkový interval u L1, 2, 6 vyšší ako 30 min.!
#2071 Vladimir: L3 a 7 mi tam nesedia. L7 nemoze ist pod 15 minut pri solo prevadzke. Ale koordinacia L1+6 by mala byt zakladom tvorby CP. Vzhladom na ne potom L2. L7 vo vztahu k L2, inde L6 a L3. A samozrejme nasledne L3 k L2 a k L1.
Stale sa neviem zbavit myslienky nahradenia klbakov na linke 26. Je to linka s najhorsim spickovym intervalom a najmenej napratana. Len neviem aky interval by bolo treba. Teraz ma 4 vozy pri intervale 13 minut. Naplnene byvaju akurat. Na interval 10 minut by asi bolo treba dalsi voz. Neviem, ci by to vyslo vyhodnejsie. Ale vyradili by sa 3 Ikarusy.
Tak som sa sekol. Myslel som, že rozdiel medzi intervalom L2 a 6 je väčší. Upozornili ma, že nie je, takže som ten návrh upravil
Každopádne si myslím, že by bolo zaujímavé začať v Bystrici budovať nielen intervalovú dopravu v rámci tej-ktorej linky, ale vytvárať aj systémový interval, ktorý umožní na spoločnom úseku linky prekladať.
Nekameňujte ma hneď, ale určite by mohlo byť zaujímavé upraviť intervaly na L1, 2, 6, 7 na trebárs 12 min. v špičke, 20 min. v sedle a 30 min. v soboty nedele.
Na koncových úsekoch (Rooseveltova nem., Internátna, Tulská, Kremnička) by tak bol interval 12/20/30´, po spojení dvojíc koncových úsekov (L1+6 Wolkerova - Úsvit a L2+7 Nám. Ľ. Štúra) by bol interval 6/10/15 a na centrálnom úseku (L1, 2, 6, 7 Štadlerovo nábr. až ŽST) by sa všetky prúdy spojili do intervalu 3/5/7-8´.
Ak by jazdila v jednotnom intervale ešte aj L3 a pri Rooseveltovej nemocnici sa prekladala s L1 a na Sládkovičovej s L2, bolo by to super.
Teda, aspoň podľa mňa.
Tvoj návrh sa mi páči, neviem tá L4 a čo myslíš pod "slabou" linkou na L6? L6 chodí na Tulskú a tam interval nad 15 min. v špičke by som videl veľmi nerád je to taká moja srdcovka, keďže tam bývam
Inak pri L2 by sa výhľadovo malo počítať aj s plánmi rozširovania do Rakytoviec (to som videl aj oficiálne), keďže sa predpokladá väčšia obytná zástavba v lokalitách medzi Kremničkou, Rakytovcami až Badínom.
Zaujímavý názor. Sásovčania by sa potom možno skutočne viac sami snažili pretláčať dostavbu trolejov aj popri st. nemocnici. Ale ja by som sa na to nespoliehal. A určite by to trvalo neskutočne dlho, kým by sa prešlo k samotnej stavbe. Takže ja by som určite dal prednosť pre Vladimírom navrhované nové trasy L2, 6 (tá L4 by asi už bola veľa, ale to by sa uvidelo vzhľadom na neskoršie globálne vedenie všetkých liniek MHD - rovnako Dzur0 - ova poznámka o nespojení so žel. stanicou by mohla byť realizovaná inými autobusovými linkami napr. nejaká L32 z Pršian a pod. Tieto vzťahy je možné riešiť až potom, čo sa už bude vedieť v akom razsahu bude trolejbusová sieť rozšírená. Dovtedy môže dôjsť k mnohým zmenám prepravných vzťahov v území, ako aj snáď k dostavbe autobusovej stanice a umožnenie tak vytvorenia prestupného uzla - cieľovej stanice autobusových liniek, pričom by bol realizovaný aj plynulý prechod medzi oboma stanicami i dopravnými systémami na vhodnej kvalitatívnej úrovni).
Inak som rád, že pripomenutím nedostavania trolejbusovej dopravy som rozprúdil takúto diskusiu a hlavne, že súhlasíte so skutočnosťou, že realizácia takejto stavby napomohla MHD v BB.
Pozn. - v úseku Sásovská cesta od križovatky na Šachtičky až po križovatku na Karpatskej ulici boli pri výstavbe cesty niekedy ešte začiatkom 90-tych rokov osadené aj stĺpy pre trolejové vedenie - t. z., že v tomto úseku by bolo potrebné umiestniť len samotné vedenie.
Kami, mohol by si mi tu na DF potvrdiť, či Ti prešli v pondelok prílohy mailu, lebo to nejak blblo a na centrum.sk chodím len v pondelok večer.
Ja som za trasu 24/25. 22 vyzera logickejsie (prevysenie, logicke napojenie, kratsia trasa), ale je tam mensia doprava.
A lahsie by sa potom presadzovala trasa 22.
Vladimir: viac ako 2 linky su tam zbytocne. Interval obe 20/30. Alebo 15/20/30. Trasa 22 nepotrebuje kratsi interval ako 8/15/15.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PIT
Zakaždým zabudnem napísať, že s tými trolejbusmi v Sásovej by bol jeden väčší problém. Týka sa to Tatranskej ulice, kde je problém jazdiť aj teraz pri jednosmernej premávke. Nedávno sa táto komunikácia trocha rozšírila pri zriaďovaní nových parkovacích miest a vzhľadom na jej vyťaženie by si už dávno vyžadovala obojsmernú prevádzku, na ktorú by bola potrebná komplexná prestavba celej ulice, čoho súčaťou by potom malo byť aj osadenie trolejbusového vedenia. Jednoducho je potrebné raz urobiť väčšiu investíciu a dať veci do vyhovujúceho stavu, ako po častiach neustále vrážať finančné prostriedky do malých úprav, ktoré neposkytnú ani dostatočné a už vôbec nie konečné riešenie.