Flying, teraz sem napíšem pozitíva a negatíva dlhých liniek. Pozorne čítaj:
(je to prebraté z návrhu linkového vedenia pre KE, ja som to upravil pre pomery v BB)
Pozitíva:
Bezprestupové cestovanie z každej oblasti do centra mesta i bezprestupové cestovanie medzi okrajovými časťami.
Negatíva:
Riedky interval, ktorý dopravným potrebám obyvateľov BB nevyhovuje a odrádza používať MHD, po tom čo si cestujúci zváži, že mu po zmeškaní spoja ide ďalší až o polhodinu v lepšom prípade za 20 (15) minút, začne rozmýšľať nad inou alternatívou.
Dlhé linky a zvláštne trasy - dané nutnosťou zájsť na ŽST z každej možnej oblasti. Čo spôsobuje časté zhlukovanie vozidiel na ŽST resp. na Nám. slobody v jednom čase a potom o polhodinu znova.
Navzájom pospájaných viacero prepravných vzťahov, čo sa prejavuje tým, že na rôznych úsekoch sú linky kapacitne predimenzované, poddimenzované (ukážkový príklad L21+22).
Žiadna vzájomná koordinácia a náväznosť liniek a ani nemožnosť nejakú vymyslieť (L20, L21+22, L26).
Veľké komplikácie pri prekladaní intervalov jednotlivých liniek.
Previazanosť liniek tak, že tvorca cestovného poriadku nie je schopný navrhnúť optimálne odchody, aby sa nestalo, že všetko ide naraz a potom o polhodinu znova a dostáva sa neraz do začarovaného kruhu.
Má malú pružnosť.
Riešiaci len ekonomiku podniku, bez ohľadu čo na to cestujúca verejnosť – len si musela zvyknúť.
"Sociálny rozmer" – linky vznikali a aj vznikajú na rôzne priania občanov, resp. poslancov MZ. Aby sa každý dočkal toho „svojho autobusu“ s vopred nalinkovanými odchodmi (Rakytovce, Kremnička).
Je drahé. Dané zvýšenou výpravou, čo ma za následok zvyšovanie nákladov na palivá, vodičov.
Celkový výsledok tejto zmeny bol len pokles cestujúcich!
Flying, stačí???
(je to prebraté z návrhu linkového vedenia pre KE, ja som to upravil pre pomery v BB)
Pozitíva:
Bezprestupové cestovanie z každej oblasti do centra mesta i bezprestupové cestovanie medzi okrajovými časťami.
Negatíva:
Riedky interval, ktorý dopravným potrebám obyvateľov BB nevyhovuje a odrádza používať MHD, po tom čo si cestujúci zváži, že mu po zmeškaní spoja ide ďalší až o polhodinu v lepšom prípade za 20 (15) minút, začne rozmýšľať nad inou alternatívou.
Dlhé linky a zvláštne trasy - dané nutnosťou zájsť na ŽST z každej možnej oblasti. Čo spôsobuje časté zhlukovanie vozidiel na ŽST resp. na Nám. slobody v jednom čase a potom o polhodinu znova.
Navzájom pospájaných viacero prepravných vzťahov, čo sa prejavuje tým, že na rôznych úsekoch sú linky kapacitne predimenzované, poddimenzované (ukážkový príklad L21+22).
Žiadna vzájomná koordinácia a náväznosť liniek a ani nemožnosť nejakú vymyslieť (L20, L21+22, L26).
Veľké komplikácie pri prekladaní intervalov jednotlivých liniek.
Previazanosť liniek tak, že tvorca cestovného poriadku nie je schopný navrhnúť optimálne odchody, aby sa nestalo, že všetko ide naraz a potom o polhodinu znova a dostáva sa neraz do začarovaného kruhu.
Má malú pružnosť.
Riešiaci len ekonomiku podniku, bez ohľadu čo na to cestujúca verejnosť – len si musela zvyknúť.
"Sociálny rozmer" – linky vznikali a aj vznikajú na rôzne priania občanov, resp. poslancov MZ. Aby sa každý dočkal toho „svojho autobusu“ s vopred nalinkovanými odchodmi (Rakytovce, Kremnička).
Je drahé. Dané zvýšenou výpravou, čo ma za následok zvyšovanie nákladov na palivá, vodičov.
Celkový výsledok tejto zmeny bol len pokles cestujúcich!
Flying, stačí???
)
vidim, ze si sa rozohnil 
VLK