Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: adrive #18783:
Priznam sa,ze tak dozadu som nesledoval a necital akymi invektivami ste sa predtym napadali,reagoval som bezprostredne len na toto #18774 Re: (potom ako som si zapol pocitac) a dalej som cital len novsie prispevky,takze neviem Vasu "burlivu" diskusiu neviem posudit a ani nebudem medzi Vami robit sudcu,neprinalezi mi to.
A vykaslite sa uz na to navzajom,je dobre ked je diskusia konstruktivna,pojednava hlavne o tom,k comu je toto forum vytvorene a neznizuje sa do polohy osobnych invektiv!
Reply on: adrive #18783:
pozri nie sme v materskej skolke takze nebudem vsetko rozpisovat ako pre blbcov. ak si nepochopil co som tym myslel tak si to rovno hod.

mal si pravdu dost uz nenapisem nic aj keby si napisal ze som eskimak ?
Reply on: mirkobb #18782:
zo statov som uz naspet. Dakujem za pozvanie ale momentalne som na studijnom pobyte vo Finsku, presne v Raahe. vratim sa az 1.6.2007 a potom mozno pojdem na nejaky cas do Syrie(uvidim vsak ako to bude s peniazmi), treba spoznavat svet 😉
Reply on: mirkobb #18778:
"dospely,inteligentny a rozhladeny chlap" by nenazval autora článku o trolejbusoch v BB blbom len preto, ak by nesprávne geograficky zaradil mesto do oblasti, ktorá hádam ani nie je nijak oficiálne definovaná. Tak isto by som od takto prívlastkami nazvaného chlapa nečakal niečo takéto: #18739...

Ale... dosť na tému cerno 😉
Reply on: cerno #18779:
Uz si naspät zo Statov,prid niekedy na stretnutie BB iMHD-dakov. Omluvam sa ostatnym za OT!
Alebo to bolo toto: #7035 Re:
Ad Papyr: #7017 Re:
Reply on: mirkobb #18778:
dakujem ti mirko, ja som si povedal ze nebudem na to uz reagovat. Este len tak prezaujimavost Zaklady podvojneho uctovnictva boli prvykrat pouzite v banskobystrickej turzovsko-fugerovskej(dufam, ze som nepoplietol meno) spolocnosti na konci 15st. prvy krat na svete. Ukaz mi slovaka ktory toto vie. Co ma viac mrzi cesi to vedia bystricania nie. co uz.
Cerno nie je ..nastrocny(poznam ho,je to dospely,inteligentny a rozhladeny chlap),BB sa nenachadza v regione Horehronie,ale Pohronie,kedysi davno jej naozaj davali privlastok "perla Pohronia"(vtedy asi fungovalo vsetko lepsie ako dnes,vcetne trolejbusov),rekuperacia ako technicky problem sa da vyriesit,zabudol som na nieco..?

Ozaj,Papyr: Kedysi si slubil,ze technicky vyriesis problem odpadoveho tepla z odpornikov v trolejbusoch na ich ciastocne vykurovanie,ze vraj "do roka a do dna",co s tym je,ubehli uz dva roky? A nam by sa to vo februari pri znovuzavedni Trolikov naramne hodilo,neviem dokedy udrzime sucasne priaznive teploty..? ?
Reply on: S499.1023 #18773:
To čo som napísal ja s tým snímačom, bol len jeden s možností riešenia. Kľudne by sa kríženie odizolovalo. S tým nemám problém. Možno som to trošku zle prirovnal a vysvetlil. Išlo mi o princíp rekuperácie a nič lepšie ma nenapadlo ako TEŽ. S tým by sa mali vyhrať profesionáli a bola by úspora energie. 🙂
Reply on: adrive #18774:
BB určite nie je perla a je jedno čoho...

Re #18775 Jan Vartas: nie

Re #18759 Danny: ako vidno, stači aby jeden ujo raz čosi vyhlásil a už sa to bude donekonečna omieľať ako hotová vec, hoc realita je na míle vzdialená...
Jazdia u vás ešte autobusy odkúpené z Prešova? Ak áno ktoré?
Nerád sa zapájam do debaty, kde násťročný (černa nepoznám, ale podľa reakcií usudzujem, že násťročný) sa rozkrikuje na všetky strany, aký je dokonalý, do všetkého vyskakuje a toto sa vôbec netýka dopravy.
Keďže knihy s touto tematikou som nečítal, dal som do googla slovo Horehronie. Tretí odkaz je horehronie.com, kde sa píše:

"Región Horehronie patriaci v minulosti do Zvolenskej župy je v súčasnosti vymedzený okresmi Banská Bystrica a Brezno. Nachádza sa v strede Slovenska v Horehronskom podolí, ktoré je súčasťou Zvolenskej kotliny, od prameňa Hrona až po Hronsek, kde končí okres Banská Bystrica. "

Ďalšie odkazy však vymedzujú hranice jeden že len po Sl. Ľupču, iný len po Brezno... Takže aj v tomto sú isto názory rozdielne a nedá sa presne jednoznačne určiť, kto má pravdu... Inak z veľa rôznych stráno som už počul, že Banská Bystrica je perla Horehronia..
Reply on: expresbb #18772:
Samozrejme, že sa všetko dá. Akékoľvek takéto riešenie pokladám za zbytočné vzhľadom na pomer "cena investície/úspora rekuperáciou". Za realistické pokladám to, čo som napísal - odizolovať celé kríženie tak, aby k striedaniu polarity nedošlo.
Rekuperácia nie je problém nielen na TEŽ, ale ani na ľubovoľnej električkovej trati. Tam je to totiž riešené veľmi jednoducho - napätie v troleji stúpne nad určitú hranicu - vozidlo brzdí do odporov.
Ale teórie mlamodyjov typu "ak sa chce, tak ani fyzikálne zákony nebudú platiť", ma veľmi neberú. Odber jednovodičovou trolejovou sústavou a dvojvodičovou sú z tohto hľadiska zásadne odlišné.
Reply on: S499.1023 #18768:
To, ako sa rekuperácia využíva alebo nie, ti neviem povedať. Podľa mňa existujú technológie, akými sa dá problém kríženia vyriešiť. Myslím si, že by aj mohli. Dalo by sa to vyriešiť dákymi snímačmi. Kde by bol snímač na zberači a v blízkosti troleja. A keď by prichádzal k miestu križovania automaticky trolejbus by prešiel plynule na EDB z rekuperacie. A v BB nemáme toľko tých miest. Kde by to mal byť problém. O tom, že s rekuperáciou sa počíta ukazuje aj táto stránka: http://www.mhdfoto.wz.cz/go.php?id=navestidla . Čo sa týka rizika poruchy? Pokiaľ je to dobre spravené a vychytané muchy, tak by to nemal byť problém. Ani ja neuznávam také riešenia ako si ty uviedol, “Blokovanie rekuperácie tlačidlom“. Skúsim dať za príklad TEŽ. Tam to ide prioritne do trolejového vedenia a až potom do odporníkov. Myslím si, že tam je to dobre porobené. Je pravda, že je tam len jeden trolejový vodič. Ale, keď sa chce tak sa dá. Moderné technológie hýbu svetom. Prečo by sme mali zaostávať? Len preto, že to momentálne “nejde“.
Reply on: cerno #18767:
..nuž ja ako rodená strednohronka pripájam vedomosť čo mi otec svetaskúsený i dosti uznávaný v tomto kraji vraveli !! .. vraj horehron ../horehron ja sooom horehronka ..../ sa začína tutok kúsok za Breznom v Halnoch..cccccss a viem ja či ozaj..ale hej tak sa vraví..len či nám to pomôže..))..áno čítala som aj knihy...
Reply on: Papyr #18753:
Vedia a nerekuperujú - z dôvodov, ktoré som popísal:-).
Reply on: Papyr #18752:
No ak patrí pod mesto Brezno aj Čierny Blaog, tak sa niet čomu čudovať:-).
Reply on: expresbb #18733:
Príliš veľká úspora by sa dosiahnuť nedala a špecificky u trolejbusov sa rekuperácia veľmi nevyužíva, nekoľko pri prechode cez kríženie dvoch trolejbusových tratí pod trocha ostrejším uhlom sa niekoľkokrát vystrieda polarita a a rekuperácia v takomto okamihu znamená pomerne vysoké riziko pruchy alebo aspoň výpadku meniarne.
Eliminovať by sa to dalo izoláciou celého kríženia, tým sa ale zvyšuje riziko uviaznutia vozidla pod takouto izoláciou.
Riešenia typu "blokovanie rekuperácie tlačidlom" rozhodne nie sú vhodné - vodič by musel práve v chvíli prejazdu cez vzdušné kríženie, čo je spravidla najmä na mieste, kde je súčasne aj križovatka pozemných komunikácií, okrem premávky a zberačov strážiť ešte aj blokovanie rekuperácie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.