Reply on: Snopko #7048:
Mne z toho vychadza jedno. Ak by trolejbusy nestali na kazdej zastavke 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s (ako je to v PO) tak by v zime bola spotreba elektriny na km logicky nizsia (teda v pripade ze sa vo vozidlach kuri, lebo inak je ten odber minimalny)Ak by navyse autobusy nestali na zastavkach 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s, tak by mali autobusy mensiu spotrebu na km. Alebo sa mylim?
Mate pravdu, vsetko je o peniazoch. Setrit zlepsovanim podmienok sa predsa neda...

Papyr
Cize inak, nie ze by moje riesenie bolo nerealne, akurat by vyzadovalo handrkovanie s drahovym uradom. Mam dalsie riesenie. Zapnut vykurovanie.
V slove PEDaS ekonomika je a ja vam vobec nezavidim ekonomicku situaciu, do akej sa bystricky dopravca dostal so zrusenim dotacii od statu a nezavedenim od mesta. To je totiz zo strany mesta likvidacny krok.
Ale tak ako ma mozete kritizovat za to, ze nie som vystudovany ekonom, stale mi zostavaju dve hladiska, ktore mi nemozete vziat - hladisko cestujuceho a hladisko mojej profesie, lekarske. Nizka teplota vo vozidle je totiz nezdrava pre cestujucich. Nevykurene vozidlo je vysoko infekcne prostredie. (Sice aj tu su vynimky, napriklad pri minus desiatich stupnoch a menej nepriklad hrozne tazko preziva virus chripky.) Teoreticky by vam jazdu vymrazeneho vozidla mohol zakazat hygienik. Ja sa teda cudujem, ze to este neurobil.
Skutocne je uspora energie nekurenim natolko signifikantna, ze sa kvoli tomu oplati obetovat aj posledne zbytky komfortu, ktory cestujucemu ponukate?