Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: wern #1847:
mas uplnu pravdu. Usilie vedenia smeruje k tomu aby boli co najvyssie trzby pri co najnizsich nakladoch. Je to prirodzene. A o vedlajsich ucinkoch sa tu diskutuje dost.
Vedenie MHD skutocne necestuje. Ale cestuju zamestnanci. Posledne vecerne a prve ranne spoje su prespekulovane. Vzajomne na seba nadvazuju a ked treba, tak sa cakaju. Ibaze zamestnanci maju MHD zadarmo.

Vladimir: EMtest ponuka viacero exportov. To co je tam teraz je "knizna" podoba. Podla mojich skusenosti je vernejsia a spolahlivejsia ako tzv. html. Trocha ma matie linka 10. Ten spoj 22:40 je stale rovnako, kym na zastavke je povodna verzia, t.j. bez zachadzky cez Podlavice.

ad 34: vidim 2 pozitivne veci, 2 menej pozitivne.
Vikend siel na 30 minut a su tam vlozene 2 posilove spoje po Fakultu. Spicka sla na 10 min, sedlo je 18, cez prazdniny 14/20 min.

ad 30: trasa dobra, len ta frekvencia ... Bud bude mat delenu smenu, alebo (co je pravdepodobnejsie) si Vario naprechadza medzi linkami.
Reply on: Petik #1846:
Nové usporiadanie CP na stránke BBDS je skutočne lepšie ako to pôvodné. Vystrašila ma ale jedna veta:
"Po získaní udajov sa vrátime k pôvodnemu zobrazeniu."

1. K akému PÔVODNÉMU zobrazeniu? Toto, čo tam bolo predtým? To nemyslia vážne!
2. K akému ZÍSKANIU údajov? Získaniu od koho? Od kamaráta vo vedľajšej kancelárii? Alebo od koho má BBDS získať údaje o CP???
Prečital som si názori na MHD ale iba niektoré zachitili podstatu filozofie menedžmentu a tou je asi to že treba zarobiť na cestujúcich čo najviac peňazí bez ohľadu nato či im cestovný poriadok vyhovuje aleb ni,veď menedžment MHD necestuje do práce a svojimi potrebami MHD.
Po Vianociach som opat naspat.
Kami: sorry, casovo som to nezvladol (vid mail)

Zmeny v MHD:
(na www.sadbb.sk sa uz objavil "provizorny" cestovny poriadok - dokonca graficky sa mi paci viac ako ten co tam bol predtym)

Skratena 34 - myslim ze ide o vcelku pozitivnu zmenu a to nie preto, ze bude viac liniek na Uhlisku:), ale ten subeh s trolejbusmi bol nechutny. Uvital by som ale este zriadenie zastavky "Zimny stadion" na krizovatke Bellusovej a Jesenskeho - kedysi davno tam zastavka bola; z toho miesta je blizko skoro na cele Uhlisko. Okrem toho z konecnej pri Kazacku je to kusok tak na nadrazie ako aj na stanicu (len treba prejst cez kolaje).
Cele to vsak ma jednu chybu, ktora sa vola neprestupny tarif; inymi slovami (zial) dalsi dovod, preco cestovat z Podlavic autom.
Skratka - myslim ze pri neprestupnom tarife nemoze byt siet liniek MHD efektivna, lebo nemoze ratat s prestupovanim cestujucich. Takze pevne verim ze Podlavicania nezacnu bojovat za zmenu trasy, ale za prestupny tarif, a to pre vsetkych(!), nielen pre tych co maju tu kartu.

Linka 30: o takejto linke som uvazoval uz dlhsie a myslim ze je to celkom vydareny napad. Je to dobre riesenie pre lenivych Uhlistanov:) a pre moju babku, mozno cestovat na obidve strany mesta, zaroven tato linka nebude na Foncorde moc konkurovat trolejbusom, lebo sa bude zdrzovat na Uhlisku, takze ju vyuziju hlavne ti z THK.

BTW vidim ze diskusia sa nam nejak rozrastla...
Podlavican: mna tvrdo zasiahlo rozdelenie 31 medzi 34 a 27. Plus neskorsiu vymenu 27 za vysmech menom 51. Cize 34 sa ma uz davno netyka, napriek tomu si myslim ze prinos je vyssi. Zalezi od intervalu.

Majko: Tiez som zazil vyhriate trolejbusy. Slo vsak o vikend. V spicke neviem.
Reply on: podlavičan #1843:
Na druhej strane, v úseku Štadlerovo nábr. - Nám. slobody - Žel. stanica jazdia v hustých intervaloch trolejbusy, takže obslužnosť by sa nemusela narušiť. Problémom podľa zostáva len fakt, že sa nedá prestúpiť bez ďalšieho zaplateného cestovného. Ak by to tak bolo, tak myslím, že nová trasa L34 by sa nestretla s takými negatívnymi reakciami.
Reply on: Kami #1838:

Prepáč, možno som to napísal komplikovane. Pre tých ktorí to nepochopili: linka 34 spájala Podlavice so sídliskom a na trase od malej stanice na hlavnú železničnú stanicu sa dalo vystúpiť na zastávkach :
Štefánikovo nábr. - OVS
Námestie Slobody
Partizánska cesta
Ul. 29. augusta .
Nová trasa 34 tieto zastávky zrušila.

Typická reakcia človeka, ktorý reaguje bez toho, aby sa zamyslel nad tým, čo píše, pretože jeho sa to osobne nedotýka. Opakujem: SAD týmto spôsobí Podlavičanom viac problémov ako osohu.
Konecne kuria v trolejbusoch po 2rokoch,je to super.To nie je kritika ale pochvala
Schuhu: z tohto pohladu som sa na L30 nepozrel. Hned som si spomenul na L35. Robil ju "Rudlovcan" Karosa B731 BC5000 🙂.
Reply on: PIT #1836:
Áno, práve z týchto dôvodov ma udivuje nezáujem, či nespochopnosť mesta riešiť problémy MHD.

Re #1839 Schuhu: Síce máš pravdu, to mi nenapadlo, že tak ako sa dá prestúpiť na Nám. slobody, na väčšinu z týchto liniek možno proestúpiť aj na Mičinskej. Naďalej pre mňa však zostáva nepochopiteľné, že BBDS požaduje i pre pravidelných používateľov MHD platbu za prestup. Akým právom?
Ja tie zmeny vidím pozitívne. Pred pár rokmi premávala L34: Uhlisko-žel.st.-Nám. Slobody-Podlavice a späť z Podlavíc šla od nábrežia rovno na Uhlisko(bez zachádzky na Nám. Slobody a na žel.st.). Dlho to tak bolo a nikomu to nevadilo. Preto v tom nevidím žiadny problém. Ak využívali prestup na Nám. Slobody, na dosť liniek môžu prestúpiť aj na Uhlisku. Aspoň sa v špičke nebudú tvoriť zápchy (budú, ale menšie:) ).
L30: Konečne nové spojenie Sásová-Fončorda!
Vladimir: na Pieninskej je len hola cesta. Najdi si fotku TAMu 1040.
"Zazemie" na Uhlisku tvori Kazacok - krcma. Na stanici je (platene) WC, bary, restauracie. Asi tak. Specificka je vozovna, tam sa tocia L2, 3 a niektore spoje 90. Vacsinou sa vsak len otocia a hned palia spat.

PIT: dakujem za autorov. Len nesuhlasim s podruznostou tem. Nas zaujima MHD v celej sirke, teda aj nater vozidiel. Vidim, ze sa vyznas, preto aj ja pockam kym sa dostanem na net a potom odpoviem.

podlavican: to fakt take dolezite dostat sa priamo na stanicu? Ja som zvedavy na intervaly, potom sa vyjadrim.
"Ďakujem" všetkým somárom, ktorí navrhli a zrealizovali novú trasu pre linku č. 34. Ako je možné, že takáto hlúposť prejde cez mestské zastupiteľstvo? Vyzerá to ako pomsta pána primátora za poštu v Podlaviciach!!! Nech si pán primátor nemyslí, že to bude bez odozvy. Za veľa peňazí vyfasujeme málo muziky ?! To hádam nie!!! Lepší variant je už iba voziť Podlavičanov 34-kou do Zvolena a tam nech si presadnú na IC vláčik. Neviem síce či hovorím za všetkých 5000 Podlavičanov, ale za tých, ktorí sú nútení používať MHD - určite!!!
Potom, čo som si prečítal článok o pripravovaných zmenách v MHD od 7. januára 2004, len opäť môžem skonštatovať, že čoraz viac dochádza k systematickému likvidovaniu celého systému verejnej dopravy v Banskej Bystrici, ktorá pritom v minulosti zabezpečovala vysoký podiel všetkých realizoaných ciest na území mesta a právom nám túto skutočnosť závideli i v celoštátnom meradle už v rámci ČSSR. Je si ale potrebné uvedomiť, že týmto smerom cesta viesť nemôže a jednou z prioritných úloh mesta by malo byť udržanie a v súčasnosti i vynaloženie obrovského úsilia k navráteniu sa k úrovni MHD spred 10-tich rokov. Ďalšie znižovanie kvalitatívnej úrovne MHD, čo sa týka i neprimeranosti výšky cestovného (a to nielen v jeho absolútnej výške za jednotlivú cestu, ale aj celková cena za obojsmernú prepravu medzi zdrojmi a cieľmi ciest vrátane nutnosti prestupov), bude pomerne rýchlo viesť k úplnému kolapsu dopravy v meste (čiastočne sa to už prejavuje dennými zápchami na preťahu štátnej cesty I/66 po nábreží Hrona) a to nielen v nekonečnom vystávaní na zapchatých úsekoch ciest, ale aj katastrofálnom stave stacionárnej dopravy (dostupnosť IAD a parkovanie, tak v centre mesta, ako aj na sídliskách). K týmto problémom sa napokon pridáva naďalej podceňovaný ekologický faktor. To skutočne sme tak primitívni, že si musíme zo všetkého vybrať vždy to najhoršie a musíme si to vždy prežiť na vlastno tele? To sa nemôžeme poučiť od problémov väčších západných miest, ktoré sa poučili už dávnejšie a robia pre podporu verejnej hromadnej prepravy osôb všetko možné i nemožné (napr. preferencia vozidiel MHD v dopravnom prúde, integrácia dopravných systémov, dotácie a všeobecná podpora využívania MHD,...). Všetky zlé kroky, ktoré sa čoraz vo väčšej miere robia v tomto meste proti racionálnemu riešeniu dopravy, jasne dokumentujú, že aj v tejto oblasti sa Banská Bystrica stáva dominantnou čiernou dierou spomedzi obyčajných provinčných mestečiek a reči o rozvíjajúcom sa metropolitnom centre už zostávajú len snom minulosti. Je preto super, že sa tu ešte nájde zopár fanúšikov, ako sú Majkl, Kami, či Vladimír a chápu dôležitosť MHD. Škoda je len v tom, že ostatným a predovšetkým zodpovedným, je na míle vzdialené, čo sa stane ďalej. Takisto som rád, že ste vo svojich diskusných témach prešli trochu ďalej od toho, aký typ vozidla jazdí na ktorej linke a či má akurát novú reklamu k samotnej podstate (účelu) a technológii MHD. To je skôr téma, do ktorej sa pripojím rád aj ja.
Takže na záver tohto môjho úvodného (i keď celkovo druhého príspevku) na Vašej stránke Vám chcem popriať, aby ste nepoľavili vo svojom záujme naďalej spracovávať aktuálne informácie o celom systéme MHD v Banskej Bystrici pre nás všetkých, pričom sa budem usilovať o poskytovanie pripomienok nielen k samotným stránkam ale i k Vašim diskusiám, týkajúcim sa technológie dopravy.
Keďže nemám úplne prijateľný prístup na net, môže sa stať, že na Vaše prípadné reakcie na moje príspevky budem reagovať aj s týždenným oneskorením.

- čo sa týka samotných CP na tejto stránke, bolo by potrebné preveriť, kde dochádza k chybe, v dôsledku ktorej sú posunuté odchody všetkých spojov určitej linky z danej zastávky napr. v pracovných dňoch o jednu minútu skôr. Všimol som si to napr. u liniek č. 1, 6 z Nám. slobody, č. 24 z Rudohorskej, polikl. u všetkých spojov a pravdepodobne by sa takýchto prípadov našlo aj podstatne viac, čo spôsobuje rozdiel medzi CP z ihmd a CP vyveseným na zastávke;
- od 1. októbra 2003 bol posledný víkendový spoj linky č. 6 posunutý o 5 min. neskôr; odchod z Nám. slobody je teda 22:22aM a nie 22:17aM

No, myslím, že na dnes by toho bolo už aj dosť.
Reply on: Kami #1834:
Na Pieninskej nie je zázemie pre vodičov??? (Ešte som na Pieninskej nebol...)

Aká je to filozofia BBDS? Robiť umelo prestupy, aby cestujúcich ešte viac zdrala?
Namestie Slobody nie je ciel, ale prestupny bod. Aspon pre vacsinu ludi.

Spojenie takych silnych liniek by odporovalo doterajsej filozofii. A opat by vodici prisli o zazemie. V BB nehrozi aby sa na konecnej budovali socialky.
Reply on: Kami #1831:
Aha. A bolo by veľmi scestné navrhnúť zlúčenie L34 s niektorou sásovskou linku, trebárs 22 alebo 26? 🙂 Stanica by síce nebola, ale šlo by sa cez Nám. slobody, aj Sásová by sa odviezla na Štefánikovo nábrežie.

Re #1832 Majkl: Veď jasné, vo vrecku mám mesačník, prečo by som si neprestúpil, že? ;-D
Reply on: Kami #1831:
A každý, kto chce ísť na Nám. Slobody a stanicu môže prestúpiť na nábreží na trolejbus. Asi takto dáko zmýšľa aj BBDS 🙂
Vladimir: volakedy to tak nejak bolo. Konecna na Uhlisku, ale do Podlavic sa slo cez stanicu. Zokruhovat v povodnej trase by bol problem. V Podlaviciach neni kde robit BP. Na Uhlisku je vsetko zazemie. Takto to ovplyvni len obyvatelov intrakov, ostatni len zmenia zastavku.
Reply on: Kami #1829:
A nedalo sa postupovať napríklad zaokruhovaním L34 cez stanicu?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.