Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: horehronec #17699:
Ked mam byt uprimny, tak vinu maju vsetky zainteresovane strany.

V prvom rade mesto Banska Bystrica - na MHD srdecne kasle, nema absolutne ziadnu koncepciu, ako na to, jedine, co ich zaujima, je, za kolko korun sa odjazdi kilometer pri vykonoch z roku 2004 (akoby vykony z roku 2004 boli nejako oslnujuce). Take veci, ako 25-milionovy prispevok na kupu nizkopodlaznych trolejbusov by som od bystrickeho magistratu fakt necakal nikdy.

Druhym, kto chyboval, bola BBDS. Vedoma si svojej vyhody a "nepotrestatelnosti" (mala trolejbusy) cestujucim strpcovala zivot. Jej sluzby nestali za vela.

Ale potom prisla SAD ZV, absolutne nepripravena prevziat MHD v sibenicnej lehote a tri ci styri mesiace bolo cestovanie nocnou morou aj pre otrlych ludi zvyknutych na "servis" BBDS. A v podstatnych veciach nedoslo k vobec ziadnemu zlepseniu.

Je celkom mozne, ako pises, ze MHD dostane za rok ci za dva Connex alebo niekto iny, lebo ponukne lacnejsiu cenu za km ako predtym BBDS a SAD ZV a opat sa bude kaslat na to, ci ma s cim jazdit, ci tu MHD nejak rozvija, ci su uziavtelia spokojni, podstatne je, ze cena za km bude najvyhodnejsia. Ked medzitym ludia znechutene od MHD odidu a napchaju sa do aut, tym lepsie, budu sa dat obmedzit kilometre a tym sa znizia aj platby. SAD ZV by mala svoje vystriedanie niekym dalsim ocakavat: Sama sa predsa neocakavane dostala nepripravena k prevadzkovaniu MHD v Banskej Bystrici.

Pritom existuje tak vela rieseni, vratane jednoduchych a ucinnych... ale ten vsepohlcujuci nezaujem Mesta B. Bystrica o vlastnu MHD tomu brani.
Neskutočná kvalita ZVHD... jazda linkou 21 - celú trasu prechádzal rýchlosťou cca 15 km/h... To je kvalitná s rýchla preprava z jedného konca mesta na druhý? A kde sú tie hovoriace autobusy?
A na linke 42 ZASE vozidlo bez označenia linkovými cieľmi linky MHD! Nech mi nejaký kontrolný orgán nevraví, že má problém natrafiť na aspoň drobné porušenie zákona o cestnej doprave...
Reply on: PepinoBB #17703:
znamená to to, že keď kedysi napríklad stačila linka 22 a doplnkovo 20 na pokrytie prepravných potrieb Sásová - Námestie slobody, tak dnes máš 4 linky týmto smerom, pričom každá jazdí, prehnane povedané, raz za týždeň.
Reply on: PIT #17700:
Pre nás "amatérov" prosím vysvetliť : čo sú to "rozdrobené trasy liniek" ?

Ďakujem.
SAD ZV na svojej stránke už aktualizovala schémy MHD a prím. liniek.
PIT: veľmi dobrý príspevok, to prirovnanie s potápajúcou sa loďou lepenou leukoplastom je veľmi trefne.
Reply on: horehronec #17699:
prepáč, ale ak ti naďalej nestačia dôvody uvedené v príspevku #17671 , tak to znamená, že ti objektívne nie je možné to vysvetliť.
V nedeľu večer (01.10.2006 po 22:00 - teda skoro po prvom dni platnosti nového CP) som išiel pešo zo Sásovej na Fončordu, pričom ani na jednej zastávke (Magurská; Rudohorská; Rudohorská, stred; Rudohorská 1; Rudlovská cesta, TASR; Rudlovská cesta, AURIS; Rudlovská cesta, Úsvit, Okružná, Kyjevské nám.; Tulská I., Tulská II.) nebol žiadny oznam, že dochádza k zmene CP (pritom tento spôsob je najvhodnejším možným spôsobom oznámenia zmien v CP), rovnako ani pred začiatkom platnosti nového CP.
Na zastávke Magurská (a asi ani Rudohorská), Rudlovská cesta, TASR vôbec nebol nalepený CP L23; na ďalších zastávkach vôbec nenalepený CP k nezmyselnému sásovskému okruhu L26; na celej Rudlovskej ceste, TASR nebol nový CP L20, na celej Rudlovskej ceste platný CP L601451, na Rudlovskej ceste, AURIS nebol CP L22, nový CP L21 bol len na Rudlovskej ceste AURIS, nový CP L26 nie je na zastávke Úsvit, Okružná...takto by sa dalo pokračovať ešte určite veľmi dlho.
Spomínať bežné meškania v "MHD" na úrovni 10 - 15 min je hrozné, ale realita a nezmyselnosť trás niektorých liniek ako L26 (po novej "fantastickej" úprave ešte ďalšie zhoršenie - heslo: keď niečo urobím zle, tak to opravím ešte horším opatrením) atď.
Najmodernejšie vozidlá neprimerane často nie sú označené číslom a trasou linky (aj včera som stretol večer vozidlo, ktoré vpredu nebolo VOBEC označené, keďže transparent nešiel), označníky zastávok ani za trištvrte roka neboli vytvorené, úprava CP nezodpovedá predpísaným údajom, vysvetlivky sú klamlivé, nedostatočné, chýbajú poznámky (pozn. prečo je napr. v CP L26 poznámka R - po Rakytovce?), vodiči nezastavujú na zastávkach, sú drzí, nepoznajú pravidlá cestnej premávky - vozidlá vedú nevhodnou a nebezpečnou technikou jazdy, za smisšne predĺženie latnosti čipovej karty pýtajú 20 Sk, rozdrobené trasy liniek, CP, neprekladanie intervalov spojov relevantných liniek, nerovnomernosť rozloženia spojov v parciálnych obdobiach s rovnakou intenzitou prepravy, nevhodná doba jazdy medzi jednotlivými zastávkami, nedostatok vozidiel požadovaného druhu a kapacity... nemám čas tu všetko vypisovať.
A najväčší klinec je pohŕdanie cestujúcimi, ktorým neustále klamú, resp. minimálne zaich zavádzajú, že všetko je tak, ako má byť, alebo je to ešte fantastickejšie a blížime sa k raju. Výsledok činnosti je taký, že za prvý polrok 2006 (ktorý je možné považovať za porovnateľný, pričom dopravu prevádzkovala "tá" BBDS) prepravili napriek relatívnemu zníženiu cestovného o cca skoro o 12 % cestujúcich menej a to je katastrofa, pretože už spomínaný prvý polrok a rok 2005 ako taký možno označiť za prepadový.

Nakoniec asi toľko, že množstvo uvedených skutočností je priamym porušovaním zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave v znení vykonávacej vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorý dáva aspoň základný rámec úpravy pre spôsob výkonu pravidelnej autobusovej dopravy a teda vytvára podmienky len pre úplne základnú kvalitatívnu úroveň, ktorú má doprava spĺňať. Avšak dopravca doposiaľ NEBOL SCHOPNÝ ZABEZPEČIŤ ANI TO. Najhoršie je, že je to po celý čas s vedomím MsÚ, ktorý má podnikať všetky kroky priamo opačným smerom.
Pozn. Pre zaujímavosť, SAD ZV od začiatku prevádzky nepretržite vykonáva dopravu v rozpore s vydanou dopravnou licenciou z decembra 2005, ktorá mimochodom bola vydaná takisto v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Ak mi po tomto všetkom ešte chceš tvrdiť, že mám byť spokojný, tak to znamená, že o danej problematike nemáš absolútne šajnu a je zbytočné o tom s tebou ďalej diskutovať na akejkoľvek úrovni. Skús si radšej podrobne prečítať uvedené predpisy, možno potom budeš mať trocha iný pohľad na vec i keď vzhľadom na zložitosť problematiky nemožno všetkému v nich rozumieť na prvé čítanie bez vysvetlenia.
Konenčým dôsledkom však je, že celý systém verejnej dopravy sa za posledné roky úplne rozpadol a všetky tieto úpravy hto len zhoršujú. Individuálna automobilová doprava sa nekontrolovateľne rozrastá a ekologická doprava je odstavená asi nadobro, vzhľadom na totálnu neschopnosť ju obnoviť ani po 9 mesiacoch. Stále sa len niečím zaliepajú oči, pritom sa jedná len o "riešenia" plátania potápajúcej sa lode leukoplastom.
A SAD ZV neustále objavuje nové "míny", o ktorých nevedela, a to tiež len preto, že si všetko predstavujú, že sa urobí samo alebo že ich nikto za nič nebude postihovať, keďže zákony SR v Banskej Bystrici neplatia. Skrátka to nevedia a reči o analýzach, ich výsledkoch a vyústení do realizovaných opatrení sú všetko len zásterky. Sú neschopní, akurát sa vedia veľmi dobre predať prostredníctvom médií (ktoré sú s nimi z akýchkoľvek dôvodov spriaznené - prečo je asi anténa RTV umiestnená na budove SAD ZV na Partizánskej ceste?), v ktorých s nimi robia rozhovory ludia, ktorí nevedia o čom sa s nimi bavia a nie sú schopní plniť dozorujúcu mediálnu funkciu upozorňovať na chyby a hľadať možnosti nápravy, naopak robia len reklamnú činnosť.
Reply on: Papyr #17697:
Nepochopil si Papyr, co som chcel tym povedat. V ziadnom pripade neobhajujem a netolerujem klamstvo. Tym prikladom s Tescom som poukazoval, ze nemozeme nejaky podnik vyhlasit za neseriozny, len na zaklade jedneho kriteria (napr. vyhlasenia pana Mgr. Modranskeho). Preto som pouzil trochu sa vlasy pritiahnuty priklad s Tescom, kde sa pravidelne stava, ze v letakoch naslubuju hory doly, ale po nakupe zistite, ako vas dobre osmekli. A aj napriek tymto skusenostiam oblubenost tejto znacky medzi spotrebitelmi je dost vysoka. Na tomto fore nechcem v ziadnom pripade obhajovat kroky jedneho alebo druheho dopravcu. To, ze nastala takato situacia bolo zapricinene spravanim sa SAD BBDS. Vtedy sme kricali na klamarov v BBDS. Teraz je tu SAD Zvolen a vidime, ze zase to nie je idealne a kricime na klamarov zo Zvolena. Krok, ku ktoremu sa odhodlala samosprava ukazala celemu Slovensku, ze ziadny dopravca si nemoze byt isty, ci si u neho objedna mesto jeho sluzby. Kludne sa moze stat, ze o dva roky bude v BB jazdit napr. Connex.
A este k tomu vyroku, ze kriklunov pocut najviac. Je to tak. Ale nie v duchu nejakych socialistickych hesiel. Mnoho ludi a vidim, ze aj ty sa tu snazis seriozne diskutovat. Ale pozri sa na diskusiu. Par ludi pouziva slovnik ako pouziva a ked niekto nezainteresovany si precita diskusiu povie, ze Bystricania su chrapuni. Poznam vela inteligentnych Bystricanov aj na tomto fore a dufam, ze sa nenechaju ovplyvnit malou skupinkou kriklunov, ktori radi urazaju vsetko, co nie je z BB. Uraza ma dost, ked niekto povie na adresu Zvolencanov, ze su bryndziari a uraza ma, ked niekto povie na adresu Bystricanov pazravi. Pomyslim si o tych ludoch svoje a zivot ide dalej. Len prosim nedegradujeme serioznu diskusiu roznymi poznamkami, ktore tu nepatria.
Horehronec: druhá taká hlboko socialistická myšlienka je "krikľúňov je počuť najviac". Ešte nejakú omáčku v podobe štvavých ideodiverzných centrál riadených zvonku, ktorým ležia v žalúdku nesporné úspechy SAD ZV a preto sa ich snažia zdiskreditovať, a je to skoro jak Jakeš. Pochopí niekedy SAD ZV, že výčitky písané sem na ich adresu nie sú výsledkom akejsi zaujatosti či propagandy voči SAD ZV, ale sú výsledkom chybných krokov samotnej SAD, ktoré jej klientom (=chlebodarcom) nevyhovujú?
Horehronec: chcel som napísať nejaké kritériá seriózneho dopravcu, ale vyschlo mi v krku, keď som si prečítal tvoju obhajobu, že predsa klamú, sľuby nedodržiavajú a podvádzajú všetky firmy aj s Tescom. HÁJIŤ SVOJE KLAMANIE TÝM, ŽE KLAMÚ VŠETCI (čo mimochodom je úplná lož, všetci nie), JE NEMORÁLNE. Keby všetci v tejto krajine kradli, keby bol hoci aj zákon na to, že kradnúť sa musí, tak JA kradnúť nebudem, lebo mne záleží na tom, čo si o sebe myslím! Tvoj argument, že klamú všetci, prezrádza pevne zakorenené komunistické myslenie. Pre začiatok doporučujem opakovať si trikrát denne vetu "Náš zákazník, náš chlebodarca."
KAMI: Tomu ver. Len si pozri cp linky 11. To je čo.Takto vyzerá MHD! ? ?
Reply on: petrb90 #17691:
staci fotky poslat webmasterovi. 🙂

Horehronec: bud si isty, ze keby bola ZV/ZH sekcia imhd.sk, tiez by tam boli hanlive oznacenia dopravcu, aj Bystrice.

Keby pan Mgr. neperlil, urcite by image ZVHD nebol taky zly.
Reply on: horehronec #17681:
Tak napriklad minuly tyzden to bolo asi 5x.

Ako kedy, je to velmi premenlive. A po pravde ked mozem, tak sa na MHD radsej nespolieham a chodim peso. Tak ako mnoho Bystricanov. Preco asi, vsakze?!

A divil by si sa, kolko veci sa da zistit prave tym, ked clovek chodi peso a vidi viac hromadnych prostriedkov...

Len pridam na zaver 1 perlu... po novych zmenach od 1.10. u linky 20 trva trasa Karpatska-Namestie Slobody 17 minut, kym mne peso 25... Myslim, ze to nevyzaduje komentar (dodavam, ze vzdialenost je necele 3 km)

A len tak mimochodom-ked tu uz rozoberame kvality zvolenskej SADky: u linky 20 este viac "prilepsili" CP. Tentoraz uz nie je najmensia sanca prist v celu hodinu niekam v okruhu Nam. Slobody, pre ktory je tato linka stavana. Pretoze nasa uzasna SADka Zvolen upravila chronometraz a posunula odchody tak, ze spoje prichadzaju na Nam. Slobody presne v celu hodinu... Teda 6/7/8/9/10h... : 00

Tak aj preto je tato MHD na tri bodky

Este ked budes vykrikovat, tak pridavam, ze cele doobedie ide takmer naraz s linkou 21 ci 22 a potom tym smerom (do centra) nic nejde pol hodinu (kedysi bol interval 17 minut mimo spicky).

A v opacnom smere (do Sasovej) detto. Cele doobedie idu VSETKY linky v 9/10/11h: cca 20-25 (teda 4 linky) a zas 1/2 h nic nejde...

Takychto uzasnych prejavov kvality MHD Ti tu kazdy, kto do toho SKUTOCNE "vidi" moze napisat nespocet...

O oblepenych displejoch, nezmyselnych smeroch ci cielovych zastavkach na displejoch, oblepenych pokladniach v busoch sa uz radsej nejdem ani zmienovat.
podarilo sa mi nafotit mobilom revizorov v akcii.
?
s pozdravom..
prosim ako by som mohol prispiet do fotogalerie??
Reply on: LUK #17689:
no zjavne to nepochopili ani vodici. Vyzera to totiz, ze ma plynule pokracovat, t.j. bez prestavky. 🙂
Napriek uprave chrono, stale mi nie je jasne ako chcu CP dodrziavat.
Dnes som sa pokúšal pochopiť tú geniálnu linku 26, ale zrejme som ešte nedospel tak ďaleko v mojom poznaní... Prečo linka začína a končí na otočke? Prečo teda vodiči prestávkujú pri SOU? Prečo na celej dvojmo prechádzanej trase chýba druhý CP? To už je asi zvolenským koloritom opravovať zcestné riešenia ešte potrafenejšími riešeniami... ?

Re #17682 Vladimír: tu nejde o jeden prímestský bus na linke MHD (pardón ZVHD), ale o princíp. Veľmi presne to zhrnul S499.1023 v #17687, za čo mu veľmi pekne ďakujem... ?
Ak nie, tak to prezradím, je to blbo napísané. ?
Reply on: Vladimír #17682:
Ja by som videl rozdiel v tom, či to vozidlo nasadzujem plánovane alebo preto, že mi, napriek veľkohubým vyhláseniam, chýbajú vozidlá. Na bývalú bratislavskú linku 101 bolo vozidlo ŠL 11 Tourist ako stvorené:-).
A, okrem toho, mňa ani netrápi fakt vypravenia nejakého jednoho prímestského vozidla na mestskú linku. Ja som si len vypočul záznam posledného perlorodného rozhovoru s Mgr. Polónym a z toho usudzujem na neserióznosť dopravcu, ktorý si myslí, že zmena CP každý týždeň je prejavom úžasnej užívateľskej priateľskosti, či je prekvapený, že po začiatku školského roka im začali autobusmi cestovať školáci.
Učia sa za pochodu, bol by som schopný a ochotný to rešpektovať, keby niektoré veci netrvali už tri štvrte roka a celý tento verejný dom nebol sprevádzaný bombastickými vyhláseniami o druhej najlepšej MHD v ČR a SR a trieskaním šialených nezmyslov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.