Reply on: irizar #17711:
Ja by som nechcel byt v pozicii toho, kto jedna s Kralikom. Ale zase, nechcel by som jednat ani s Presperinom a Saktorom. Ako to je mozne, ze u vas rotuju na primatorskom kresle prave takito?A k tomu preplnaniu ulic: neboj sa, nie ste v tom sami. Aj napriklad v Presove sa preplnaju ulice. Lenze prave toto by si mali sucasni papalasi uvedomit:
Nase mesta sa skladaju zo stredovekych jadier a socialistickych sidlisk. Stredovek s automobilizmom nepocital, lebo neboli auta, socializmus tiez nie, pretoze ten projektoval tie sidliska s tym, ze pracujuci sa dopravia do prace MHD. Po revolucii ludia zbohatli natolko, ze sa mozu vyvazat autom, ale dopravne spolocnosti su obvykle stale take "pyskate", ako boli za socializmu. Na druhej strane, po revolucii sa nejaka vyraznejsia bytova novovystavba vo vacsine slovenskych miest nerealizovala, takze zijeme stale v tych socialistickych sidliskach projektovanych na vyuzivanie MHD. Ale jazdime autom, lebo MHD trci v sociku. To je v skratke cela tragedia toho, ked magistrat kasle na MHD. On vlastne kasle na prejazdnost mestom a namiesto relativne lacnych dotacii na MHD voli neskor omnoho nakladnejsie dotacie na stavby obchvatov a podobne.

Papyr
V prvom rade mesto Banska Bystrica - na MHD srdecne kasle, nema absolutne ziadnu koncepciu, ako na to, jedine, co ich zaujima, je, za kolko korun sa odjazdi kilometer pri vykonoch z roku 2004 (akoby vykony z roku 2004 boli nejako oslnujuce). Take veci, ako 25-milionovy prispevok na kupu nizkopodlaznych trolejbusov by som od bystrickeho magistratu fakt necakal nikdy.
Druhym, kto chyboval, bola BBDS. Vedoma si svojej vyhody a "nepotrestatelnosti" (mala trolejbusy) cestujucim strpcovala zivot. Jej sluzby nestali za vela.
Ale potom prisla SAD ZV, absolutne nepripravena prevziat MHD v sibenicnej lehote a tri ci styri mesiace bolo cestovanie nocnou morou aj pre otrlych ludi zvyknutych na "servis" BBDS. A v podstatnych veciach nedoslo k vobec ziadnemu zlepseniu.
Je celkom mozne, ako pises, ze MHD dostane za rok ci za dva Connex alebo niekto iny, lebo ponukne lacnejsiu cenu za km ako predtym BBDS a SAD ZV a opat sa bude kaslat na to, ci ma s cim jazdit, ci tu MHD nejak rozvija, ci su uziavtelia spokojni, podstatne je, ze cena za km bude najvyhodnejsia. Ked medzitym ludia znechutene od MHD odidu a napchaju sa do aut, tym lepsie, budu sa dat obmedzit kilometre a tym sa znizia aj platby. SAD ZV by mala svoje vystriedanie niekym dalsim ocakavat: Sama sa predsa neocakavane dostala nepripravena k prevadzkovaniu MHD v Banskej Bystrici.
Pritom existuje tak vela rieseni, vratane jednoduchych a ucinnych... ale ten vsepohlcujuci nezaujem Mesta B. Bystrica o vlastnu MHD tomu brani.