Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Super bonmot pána Polonyho z AZTV. Doteraz sme vylepili 2800 označnikov. Pán nevie zrejme rozoznať označník od cp.
Reply on: jofuri #12842:


Elektrifikacia trate Zvolen-Banská Bystrica: nejdená sa o to, či to je rentabilne alebo nie, lebo osobna doprava je stratova vsade, straty zmiernuje vysoko-ziskova nakladna doprava. Tu ide o to, ze ked mam urcity obmedzeny balik penazi, v tomto pripade pridel ZSR zo statneho rozpoctu, tak si musim urcit priority a v dobe, ked sa zastavila elektrifikacia trate ZV-BB sa rozhodlo, ze su aj dolezitejsie projekty, ktore sa musia financovat. Je jasne, ze trat ZV-BB nie je z hladiska prepravenych osob, osobnej alebo nakladnej dopravy obzvlast zaujimava a navyse nelezi ani na ziadnom dolezitom medzinarodnom koridore. Dnes su na to financie najma z fonodv EU, takze situacia je trosku ina, preto sa elektrifikacia trate reinkarnovala a pokracuje.

MHD BB: nerozumiem postoju ani jednej zo zucastnenych stran. Napokon, v istom pripade by mohli vsetci na tom profitovat. SAD ZV-autobusy, novozalezeny DP BB (podiel mesto+BBDS) spolocne trolejbusy. Ale to je iba moj nazor. Kamenom urazu je samozrejme chamtivost a neschopnost konstruktivne rokovat zo strany konkurencnych SAD ZV a BBDS. Zo strany mesta je to chamtivost tiez vo forme extremne malej dotacie MHD a jednoznacne pochybenie a netransparentnost ohladne ?sutaze? pri vybere dopravcu v BB. A mozno v tom je aj ta ludska slabost. Vy by ste nezobrali dajme tomu 500 000 Sk za jedno hlasovanie?

Len, mam pocit, ze teraz nastava akesi vakuum a docasne uspokojenie sa so situaciou. Bojim sa, ze peticie nic neporiesia. Mesto sa nemoze donekonecna spoliehat na stat. Presla fiskalna decentralizacia a MHD ma jednoznacne dotovat mesto. (u nas v Bratislave dava mesto na MHD dotaciu takmer1,2 miliardy SK z vlastneho rozpoctu, co predstavuje asi 15-20 % z rozpoctu mesta), kolko % z rozpoctu dava na MHD Banská Bystrica? Tu bude niekde pes zakopany.
Reply on: 81-71 #12837:

Kyvadlova doprava - byt v provizornej forme tunak funguje.To nemboj. ale o trolejbus doprave v BB ma tu byt hlavne rec. Elektrifikacia ZV -BB je len ukazkovy priklad, ako sa investuju aj nase dane a po roku-rokoch to niekto zmetie zo stola, ako nerentabilnu?. ALE KDE???? BOLA OSOBNA DOPRAVA EKONOMICKA???? Hoci ekologicka???? Vzdy je to a bude o stratovosti. Ale to, co tu mame v MHD BB, (masirovanie mozgov obcanov o ekologickejsej doprave busmy v prevedeni SAD ZV?????) Dakujeme najma primatorovi a posrancom MsU BB. Nazory som prezentoval v starsich prispevkoch. Kardinalny problem: TROLEJBUS-y cim skor, tym lepsie DO PREVADZKY!!!!!!!!!! TEDA naspat na linky.
Reply on: Karol Nagy #12832:

železničná doprava - zrejme vďaka tomu, že v Stropkove nikdy nebola - to u nás vôbec nemá na ružiach ustlané. Dopravcovia pevádzkujúci železničnú osobnú dopravu musia platiť nehorázne poplatky za použitie žel. dopravnej cesty (mimo nákladov na pohonné hmoty a rušňovodiča + sprievodcu v ČR je to okolo 8 Kč za kilometer, u nás okolo 50 Sk...), ktoré sú však temer nezávislé od dĺžky vlaku. Dotácie zo ŠR môže čerpať len Železničná spoločnosť Slovensko. Z tohoto dôvodu sa asi onedlho zruší osobná doprava na trati Záh.Ves-Zohor. Pritom na tejto trati dokáže železnica predčiť autobusovú dopravu aj v dĺžke jazdnej doby, aj v komforte vo forme dostatočnej kapacity. No vráťme sa k tým poplatkom. Či teda po trati prejde jeden motoráčik, alebo dlhý vlak s veľkou mašinou a 15 vagónmi temer vôbec na poplatku nie je badať. Je to úplne nelogické a navyše to znemožňuje dopravným organizáciám zhustiť dopravu tak, aby bola pre cestujúcich použiteľnou. Konštruktérom tohoto poplatku je Ministerstvo dopravy, pôšt a... Inak pre mestskú a prímestskú dopravu je železnica v mnohých krajinách na západ od nás cenným pomocníkom. Aj v Bratislave by sa uživila. Veď jazda vlakom z Lamača na hl. stanicu trvá len okolo 10 minút, hoci autom v dopravnej špičke je to viac, ako dvojnásobok. Banská Bystrica by ju určite vedela tiež využiť, keby kapacita žel. infraštruktúry bola vyššia (aspoň na úseku Radvaň-Sliač dvojkoľajka). škoda, že sa na to nemyslelo pri terajšej elektrifikácii... Prečo v zahraničí sú schopní efektívne viac využívať žel. dopravu, poprípade aj trolejbusy v mestách? Asi tam majú šikovnejších ministrov dopravy, resp. na tento post dosadzujú tých, čo majú kvalitné dopravné vzdelanie. No je síce pravda, že títo šikovní dopravní odborníci nevedia piecť tak kvalitné koláčiky a asi ani tak brať bakšiše, ako náš pán Pr0*****0vič. Inak si neviem vysvetliť, prečo tohoto hlúpeho babráka ešte nikto nekopol do zadku. Prešľapov mal už dosť. Od rušenia osobnej dopravy na žel. lokálkach mu najnovšie mu prihára pod zadkom za zlý predaj bratislavského letiska...
Reply on: jofuri #12839:
ak si myslíš, že ešte nejaké sa ti podarí nazbieať, tak to nemusíš posielať už zajtra. Ešte je čas ?
Reply on: JJ #12838:

Zatial mam 33 podpisov. aAj to je nieco: babka k babce, budu kapce Zajtrara ti to poslem. ?
Reply on: Dopravák #12836:
sa snažíme... na všetkých frontoch. ale bojujeme proti ťažkopádnemu mamutovi - MsU, proti našim voleným zastupiteľom.
V prvom rade musia chcieť ľudia. 2116 nie je málo, ale chcelo by to viac... ?
Reply on: JJ #12834:

Re #12833 Karol Nagy:

Tak toto som vedel,cakal som daco prozaickejsie. ?

Stavba z roku 1995 skoncila vdaka tomu, ze elektrifikacia sa mala financovat vylucne zo statneho rozpoctu, a preto, ze trat nie je natolko vyznamna, nenaslo sa napokon dost financii na tu stavbu. Viac na http://rail.sk/skhist/elektr/170.htm

Re #12832 Karol Nagy: Ono je to sice pekne, ale v dobe, ked sa trolejbusy v BB rusia a budeme radi, ak sa zachrania, nema opodstatnenie pisat o takejto investicii, na ktoru si myslim BB ani nema zdroje. A o tuneloch, ktore mame problem postavit v Bratislave koli financiam a koli ktorym sa zastavila vystavba metra v Bratislave ani pisat nebudem. A mestska zeleznica kyvadloveho sposobu by sa podla mna v BB neuzivila. ?
Bystričania je mi Vás ľúto... Dva týždne po a Vy nič... Spokojní a šťastní, ako by nič... Pritom ste prišli o perfektnú, tichú a ekologickú dopravu ? ...

Napr. L6 na Fončordu je perfektná trať, normálne som závidel ľudom čo tam bývajú! Mať tak rovno pod oknom, balkónom trolejbus... A Vy nič... Radšej si necháte tesne popod okno smradlavú vrakosu premávať, veď čo to, že najmä teraz v zime to poriadne, ale poriadne znečistuje prostredie a k tomu to čakanie na zastávkách... ? Načo mať čisté prostredie!... Oveľa lepšie je mať vozidlo, ktoré mi bude každú chvíľu popod okno jedovaté splodiny vypúšťať... Je mi Vás fakt ľúto... ?
Reply on: LUK #12830:
díki za info ? . kukol som už aj tam, ale tam nič nové...
Reply on: 81-71 #12831:
pretože v 1995 osadili základný kameň tejto istej stavby vo Zvolene ?
Reply on: 81-71 #12831:
Lebo takú istú dosku už položili na dlažbu "v záseku vľavo" vo Zvolene asi pred 10 rokmi. 🙂
Reply on: JJ #12827:
Ja by som potiahol elektriku až po Kostiviarsku. A OBNOVIL BY SOM železničnú zastávku Rudlová. Viete si predstaviť taký prímestský vláčik, ktorý by kyvadlovým sposobom premával

Kostiviarska - Rudlová - hl. stanica (bez postávania) - BB - mesto - Radvaň A SPÄŤ?

Pripomínam, že Kostiviarska, to je vlastne juh sídliska Rudlová - Sásová a o Rudlovej ani nehovorím.

Prvú trolejbusovú linku by som potom viedol napr. od Srdiečka popri starej nemocnici, prehĺbený "tunel," Beskydskú a na konci hneď doľava dole ku stanici Kostiviarska.
Reply on: Karol Nagy #12826:
Neviem prečo, ale rád sa dozviem ?
Reply on: JJ #12827:
ja Ti poviem - laminátky 😛
Ale tieto veci môžeš rozoberať v tejto diskusii
http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?lang=1&id=13144
Autor: 81-71

12.1.2006 20.57 #12825 Re

Dakujem za helf. Urcite to otvori oci viacerym, ktory sa nenechaju opyt rozkom v podobe lacneho (DOKEDY???) cestovneho, resp. 4hod.- cestovania zadara ako bolo 09,01,2006- pondelok, alebo 01,01,2006. Trolejbusy podte do prevadzky!!!!! Alebo to je len moje zbozne prianie???????
Dovolte mi jeden mozna kontroverzni nazor:

Dopisy stylu pana Hrubiska (ktery mate na strankach) trolejbusum v BB nepomohou. Sice muze mit pan Hrubisko 100x pravdu, ale styl, s nimz dopis napsal, neumoznuje zadnou dalsi konstruktivni debatu. Usilujte o pozitivni kampan - vzdycky je lepsi prosazovat myslenky s usmevem a vstricnymi navrhy nez osocovanim. Chytnete treba primatora Kralika za slovo - 8. 1. napsal "Zároveň naďalej podnikáme kroky k tomu, aby mesto bolo vlastníkom alebo spoluvlastníkom trolejbusovej dopravy." I kdyz ho nemate radi, muzete mu v tomto vyjadrit podporu. Kdyz pujdete proti vsemu, on se zablokuje a pujde proti vam.

JK z Plzne
Reply on: jofuri #12824:
viem, že je to mimo témy, ale neodpustím si to! nehnevajte sa ostatní na mňa ?
nevieš, čo za mašinky budú jazdiť po dokončení elektrifikácie? ja by som rád videl aj nejakú tú 263 + prímestskú jednotku - mylím, že 560? - ak taká vôbec v SR je (ak hej tak asi len v BA)... ?
Reply on: 81-71 #12825:
Vďaka, človeka potešia také správy. Ale vieš, prečo tú základnú dosku kládli v BB a prečo nie vo ZV. Ja náhodou viem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.