V BB sú hlásenia realizované prostredníctvom elektronického informačného systému, teda cez zvukové záznamy. Klasické hlásenia sa používajú len vo výnimočných situáciách (pri poruche alebo mimoriadnych vlakoch napr. pri návšteve pápeža). Takže ak nahrávka obsahuje nezmysel, tento bude ďalej prehrávaný, čo záleží od príslušného zamestnanca.
Páni, ja sa nad niektorými vašimi úvahami skutočne čudujem. Keď je jednoducho niečo direktívne dané, ako je napr. označenie, tak je zbytočné nad tým polemizovať. Slovo "spěšný" je český termín, ktorému zodpovedá slovenský "zrýchlený" a koniec. Ja som si na túto zmenu chvíľu tiež zvykal a znelo mi to čudne, ale po 10 rokoch sa nad tým ešte zamýšľať? A ako si cudzinec má na Slovensku zapamätávať cudzie slová? Však keď sa pozrie do slovníka, mal by zistiť preklad daného slova a nie ešte zisťovať preklad z češtiny. Jednoducho sme zae v diskusii odišli ďaleko od pôvodného problému.
Ale odber sa meria za každý deň zvlášť, ak sa nemýlim. Takže na nedeľu máš už vopred stanovené iné odberové maximá ako na pracovný deň. Inými slovami, pomerne cena energie za sedlovú dopravu v pracovný deň sa nerovná cene za nedeľnú dopravu. Aspoň tak tomu rozumiem ja.
Re #2422 Majkl: Možno to robí problém Čechom? Ale myslím, že Maďar má rovnaký guláš zo spešného či zrýchleného vlaku. A z jazykového hľadiska sa mi zmena celkom pozdávala.
Mne napr. nie je jasné, prečo sa z Sp vlakov stali Zr vlaky? Samozrejme pochopil som argument našich jazykárov, že my "nespěcháme", ale ide mi o to, že pre cudzinca je oveľa jednoduchšie slovné spojenie Sp - spešný, ako Zr - zrýchlený...
Pokial platis podla spickoveho odberu, spotreba mimo spicky nema vplyv na cenu. V nedelu to ma od spickoveho odberu daleko, preto je to fakticky zadarmo.
PIT:Skoda,ze si si Ty poriadne neprecital,co som pisal ja.Pisal som o tom,ako to oznacovanie vzniklo a ze sa to uz nema pouzivat.A mimochodom,turista sa nezorientuje ani tak ani tak.I.
Turista neznaly lubozvucneho jazyka nasho sa nezorientuje v kazdom pripade Dnes uz sa hlasi skoro vsade Os, len dakde to este tety hlasatelky nepochopili
Prepáč, ale k tejto téme nemám už viac čo povedať. Odporúčam Ti prečítať si str. 3 Všeobecných pokynov knižného Cestovného poriadku ŽSR 2003 - 2004, kde je označenie vlakov uvedené.
To si fakt myslíš, že keď sa niečo robilo kedysi dávno, keď ľudia boli hotoví z toho, že vidia namiesto parnej lokomotívy elektrickú, že je nutné v dnešnej dobe s tým pokračovať i keď potreby doby sú iné? Chcel by som vedieť, ako sa má zorientovať zahraničný turista, ktorý po prečítaní CP, ako oficiálnej ponuky na poskytované služby, v praxi natrafí na iné označenia. A prepáč, ale keď v BB v nedeľu 22. 02. ohlásili Zr 1843 Turčan ako motorový osobný vlak, tak si myslím, že je to humorne absurdné.
MOs nie je nezmysel, len zastaralosť. Kedysi sa tak rozlišovali vlaky - napríklad kvôli tomu, aby sestujúci rozoznali, ktorý vlak má menšiu kapacitu pre cestovné batožiny. Motorová trakci nerovná sa spaľovací motor. U železnice sú trakcie E/S - elektrická, T - dieselová a M - motorová. Železničiari majú inú logiku ako bežní ľudia. Elektircký motorový vlak (napr. EM488.0 resp. 460) by mal označenie EMOs.
Re #2386 Vladimír: MOs (napr. motorák do HN) a EMOs (pantograf do Košíc). Ale už sa to nemá používať.
Re #2387 Vladimír: Sú to 1) Xoxoti a 2) Alibisti. Isteže majú právo, keď je dôvodné podozrenie. Inak by nemohli ani zlodejov chytať, lebo by sa im nemohli do vreca pozrieť, čo nakradli.
Re #2389 PIT: No, no, len nebuď taký radikál, keď nevieš o čom je reč. Označenie MOs, rep. EMOs sa používalo v záujme cestujúcich (viď vyššie).
Re #2393 Vladimír: Na Slovensku žiadne parné motorové vozne neboli, takže PMOs neprichádza do úvahy. A keďže parná trakcia bola prvá a základná, žiadne P tam tiež nebolo:-). Takže proste Os. E sa pridalo, aby cestujúci vedeli o pokrokovej el. trakcii v období budovania socializmu a M aby vedeli o obmedzenej kapacite prepravy cestovných batožín.Re
Re #2401 Kami: Človeče, prekvapuješ ma, ale nepríjemne. To nie sú žiadne logické argumenty ale výhovorky typu "Vieš, to sa nedá". A nakoniec, sám v príspevku #2415 píšeš, že sa to dá.
Re #2408 Petik: To si preboha odkiaľ vyhrabal že je v nedeľu elektrina zadarmo???
I.
ved riesenie je jednoduche. Zmena intervalu z 30 na 20 minut, z 18-20 na 15 minut. Ku kazdemu vlaku 3 posilovky (Sasova, Podlavice, Foncorda). Nech to stoji, co to stoji ...
Tu nejde o vymyslanie dovodov preco nie. Kedze mam trochu prehlad o obehu vozidiel, mozem rozmyslat dalej. Nie len kde pridam, ale aj ako to zariadim. Posilovka pomocou zalozaka mimo CP by mala vyhodu prave v operativnosti. Siel by len vtedy ked je to treba, a len po nevyhnutnej trase. Ak by sli 2 spoje spolu, len by si zavadzali.
Uvediem priklad tej linky 26. Spoj 1805 robievala klbova Karosa. Neskor tam dali solo Karosu z 34. Nie vzdy pobral ludi, tak tam pridali posilovku z L100 - ciciaka. Konciaca Karosa spravila cele kolo, ciciak sa vracal z Tatranskej naprazdno. Bolo to nelogicke, tak ich vymenili. Ciciak robil cele kolo, Karosa palila do garaze. Cez prazniny robi ciciaku posilovku zalozak 1. Funguje to tak, ze ked zalozak vidi na zastavke strapec ludi, pristavi. Inak nie. Su dni, ked staci minibus. Inokedy - hlavne v piatok, sa naplnia obaja. Keby sa jeden z nich dokazal naplnit ludmi s jednym cielom cesty (ako je pre studentov intrak), nemusel by vobec stat na medzilahlych zastavkach.
BTW ked som chodil na gymnazium, tak rano zvykli chodit 2 posilove busy ku Fakulte (bez cisla). Na Stefanikovom nabr. to vacsinou nestalo, takze som s tym isiel len par krat. Niekedy ten autobus isiel cez Svermovu ulicu (=jednosmerka popod Usvit) - mozno vzdy, uz neviem.
Nemyslel som zrovna novú linku, ale keby len číslo malo byť problémom, tak prosím.
Jáj, Tebe sa nechce robiť zase novú mapku?! Však by Ti tam ešte nejaké to číslo hádam vošlo
Už som hovoril, že na mňa chodiť s týmito označeniami nie je zrovna výhra. Takže som rýchlo vyhľadával a ta tá - myslel si:
a) http://rail.sk/arp/slovakia/rolstock/coach-ph/460052.jpg;
b) http://rail.sk/etr/photos/460_22a.jpg.
Ak a), tak to tiež nie je až taký zázrak a hlavne sa opäť jedná o vozidlo prímestskej a regionálnej dopravy a nie diaľkovej, na ktorú nevhodne nasadzujú 840.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.