VehiclesBusesIkarus 435 › #4806/II

Fleet numbers:
  1. 4804    to June 2017
  2. 4806II    from June 2017
Type: Ikarus 435.18
Builder: Ikarus Budapest
VIN: TRA435V4CS1SK0113
Engine number: D0826LUH10 1730755817181
Plate: BAC 14-15
BA-725HU
BA-733HU (od 2017)
Manufactured: 1995
In service: 1.4.1996
Acquisition price: 5 611 213 Sk
Depot: Petržalka
Krasňany (depozitár HV)
Trnávka (od 2017)
Home line: 68
Accidents: Požiar v motorovej časti na zastávke Nový most na linke 90 (25.12.1997)
Information system: BUSE BS 100
BUSE BS 110 (140 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px)
BUSE BS 120
Specific signs: Zelené fólie na čelnom skle.
Zelené osvetlenie v prednej časti vozidla.
Additional information: historic vehicle
Other data: V 6 - 11/2011 slúžil len ako záloha v prípade nedostatku vozidiel.

Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky zachované vo vozovni Krasňany. Pôvodne sa uvažovalo o jeho zaradení do zbierky historických autobusov DPB.
Last records of service:
16 Jun 2018 H56/1
17 Jun 2011 83/2
27 May 2011 93/8
26 May 2011 93/8
25 May 2011 93/8
13 May 2011 84/6
12 May 2011 84/6
9 May 2011 93/8
6 May 2011 93/1
84/6
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inac, kym sa bavime o tomto voze, neplanuje sa nahodou navrat jeho povodneho cisla? To ze ten voz existuje na papieroch 4806 beriem, ale z historickeho hladisku mi to pride celkom divne, ze by nosil cislo ktore v premavke nenosil. Ked 3350 moze byt administrativne vedena ako 350, tak snad aj v tomto pripade by slo precislovanie karoserie, nie?
Reply on: E479_1001 #12:
Lenže "plnohodnotná rekonštrukcia" zagitovaného vyradenca s opravenými agregátmi bude vždy jednoduchšia, než keby sa mala robiť zo stavu, že ďalších 10 rokov to bez dotknutia hnije pod holým nebom.
Reply on: 14TrM6226 #11:
Presne o tomto je historické, alebo to nazvime "retro" vozidla pre 99% ľudí, ktorým to, že ho uvidia spraví radosť. Dobrý lak, dobrý stav motora a dobrý rám aby to nezhnilo skôr ako za dekádu. Všetko ostatné rieši pár jednotlivcov.

Zberač mínusiek

Reply on: E479_1001 #12:
Ja by som sa rád dožil aspoň zastrešenia, a aj to som optimista.
A keď sa už bavíme o konkrétnych vozidlách - aj 6617 mala absolvovať len kontrolnú prehliadku s možnou obnovou laku do stavu po vyrobení a jazdiť normálne ďalej na nočných linkách, spoločne s podobne opravenou 6207.

Zatiaľ čo poslednú menovanú našťastie zachránila prepadnutá podlaha, vozidlo ktorému venujem celý text doplatilo na svoj katastrofálny stav nosných konštrukcií, ktorý dokázala už pred časom uverejnená fotografia, ktorú som zaregistroval.
Myslím si, že vôbec nejde o to, že sa konečne niečo robí.

Samozrejme, že to teší, nakoľko s počtom ľudí ktorých máme, je to viacmenej zázrak.

Lenže tento zázrak funguje iba vtedy, ak sú vozidlá aspoň v stave takom, kedy naozaj stačí do nich investovať málo peňazí - čo si myslím, že určite nie je prípad 4122, 4806 a už vôbec nie už spomenutých konkrétnych trolejbusov.

Dopláca sa na to, že vozidlá dlhodobo stáli pod holým nebom, nerobilo sa s nimi nič a aj keď prebiehajú teraz pokusy ich aspoň prezentovať nejakým a možno funkčným spôsobom, tie následné investície, nielen z hľadiska financií ale aj ľudskej sily, budú mnohonásobne vyššie.

Dúfam, že sa raz dožijeme plnohodnotných rekonštrukcií, s dostatkom financií a personálu.
Reply on: Jak44 #10:
Prosím, ak zaplatíte po tejto ich "technicky dokonalej oprave" ich dalšie opravy, ktoré budú iba nutným následkom aktuálnych, tak prosím, vystačte si s ich podobou vrakov s (možno) funkčnými motormi a (možno) novým lakom. 😉
Reply on: Foltest #7:
Veľa šotoušov je na spektre. A tam bohužiaľ existuje iba možnosť "nič" alebo "dobré na 110%". 😅😂

Ja sa z Ikarusov aj keby boli opravené iba do stavu keď sa vyraďovali veľmi teším. Doplnia historickú epochu ktorá v Bratislave v prípade autobusov po odstavení CNG B741 chýba a zároveň sú taktiež dosť veľkou ikonou našej MHD.
Reply on: Foltest #7:
Nie je zlé, keď sa robia poriadne a nerezignuje sa na generálne opravy týchto vozidiel, ktoré to citeľne potrebujú.

Nemám problém, ak sa spraví riadna oprava ako pri 6505, alebo 275.

Netvrdím, že to má trvať tak dlho, lebo dodávateľská oprava s presnými podmienkami dokáže robiť divy (napr. 008 v Chomutove je krásne týmto spôsobom urobená - chýb som pri jazde ňou našiel minimum), no zároveň nie sme tak bohaté mesto, ktoré si môže na hodnotných vozidlách dovoliť robiť lacné a zbytočné opravy do provizórneho stavu "aby niečo bolo".

Možno to nie je úplne populárny názor, no uznávam kvalitu, nie kvantitu v tejto kategórii. Verím (možno naivne), že ak by boli peniaze, aj personál, tak sa robia vozidlá naozaj na 100% a azda aj na vlastné kapacity dielní.
Ja naopak sa velmi tesim ze uz sa opravuju Ikarusy 4xx. Bohuzial, tento rok nebudem mat prilezitost navstivit DOD, tak dufam ze budu prilezitosti ich stretnut aj v dalsich rokoch 👍
Reply on: 14TrM6226 #6:
Ked sa nerobia ziadne vozy, je zle. Ked sa robia vozy, tiez je zle. Neviem co by si miestne diskutujuce osadenstvo vlastne zelalo. Robit vozy len do 100% historickeho a verneho stavu? To by sme potom nemuseli mat aj nic. Lebo na to nie su ani ludia, ani peniaze.
Reply on: trolejbus6611 #5:
Je známy rozsah opravy? Lebo opäť to vyzerá na opravu v štýle "zagitujeme čo môžme, pozrieme motor a nahodíme make-up"... Len aby sme mali všetkého dostatok pre kindermafiu, lebo 6309, 6635, 6702 a 6401 asi nestačia 😛
Reply on: Jano3224 #3:
Nemýliš, 06 bola zachovaná ako autoškolská, administratívne 8009. 04 bola papierovo vyradená.
Reply on: Viko #2:
Ak sa nemýlim tak papiere a EČV zostali len z 06tky
Aký zmysel mala zmena evidenčného čísla?