Fleet number:7431
Type: Škoda 29T3 ForCity Plus
Builder: Škoda Transportation, Plzeň
Serial number: 10932
Manufactured: 2023
In service: 30.9.2023
Acquisition price: 2 685 299 €
Depot: Jurajov dvor
Accidents: Vykoľajenie vo vozovni a drobná kolízia s T3P #7785+7786 (2.4.2024)
Information system: BUSE BS 300, BS 301
BUSE BS 303
BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V), BS 370 (1920 × 540 px; V), BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V)
BUSE BS 310 (176 × 24 px RGB), BS 310 (128 × 19 px RGB), BS 310 (128 × 19 px RGB), BS 310 (176 × 24 px RGB), BS 310 (32 × 19 px RGB)
BUSE BS 310 (35 x 8 px, white)
Additional information: low-floor vehicle, air-conditioned vehicle
Other data: Do Bratislavy bola privezená 4.8.2023.

Skúšobné jázdy bez cestujúcich v rámci procesu homologizácie 28.8. - 27.9.2023. Následne skúšobná premávka s cestujúcimi 30.9. - 9.11.2023, začiatok pravidelnej premávky 26.1.2024.
Last records of service:
14 May 2024 1/4
13 May 2024 9/5
12 May 2024 4/9
11 May 2024 9/13
10 May 2024 4/29
9 May 2024 4/27
7 May 2024 4/13
6 May 2024 9/9
4 May 2024 9/8
ZV-E/5
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Polocan_8998 #67:
Predpokladám že čaká na razitko ... Ktoré dajú všetkým 20ks naraz
Prečo nejazdí keď už ukončila skúšky? Alebo ich nedokončila lebo tam bol nejaký zádrhel???
Reply on: Dadino #65:
Tak TNS12 nabehat 7500 fuu 😁
Reply on: Petto #58:
Ty si stále skeptický ale oni vedia čo robia. Vozy budú dodané do konca roka toho sa ja nebojím. Taký bol plán od začiatku už som to niekoľkokrát spomínal. Najskôr 1ks týždenne a potom po dvoch minimálne. Veď je tu už 13 vozov z celkových 20 čiže ak teraz budú chodiť po 2ks nie je problém. Hlavne oni nemusia všetky jazdiť do 31.12.2023. Len testovací musí všetko absolvovať a na jeho základe musí dostať pečiatku na schválenie spôsobilosti do premávky daný typ vozidla. Teda do 31.12.2023 musia dostať túto pečiatku na všetky druhy vozidiel čo nám boli dodané. Nie na každý jeden dodaný voz. 🙂 Čiže mne ide len o toto, že kedy to dostanú keď tá 7431 má už nejaký ten týždeň od najazdenia. Skôr sa bojím pri TNS 12 keďže tie ešte ani nezačali testovať. Tam sa tiež vraj musí najazdiť 2500km bez cestujúcich a 5000km s cestujúcimi. 😬
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Jak44 #61:
To kde čítaš? Ja vidím od 30.9.2023 skúšobnú premávku s cestujúcimi...
Reply on: Jak44 #61:
Sprevádzkovanie v katalógu je dátum, keď vozidlo vyjde do premávky s cestujúcimi.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Petto #58:
Tento týždeň majú prísť 3ks, tak to snáď stihnú
Iba technická pre adminov - sprevádzkovanie 30.9.2023 vyššie v tabuľke nebude dobré. Prvá fotka je tu v galérii už z 19.8.2023.
Reply on: juraj76 #59:
Tiez vravim + prevoz + povinne jazdy tusim. Navyse medzi sviatkami najst soferov navyse aby vyjazdili tie povinne km. 😁 No good luck
Reply on: Petto #58:
Aby to stihli, museli by vozidlá začať chodiť častejšie. Chodia totiž len po jednom za týždeň. Takýmto štýlom posledný príde až po 8. januári a aj to za predpokladu, že príde vozidlo medzi Vianocami a Novým rokom.
Reply on: Dadino #57:
Urobi sa to ako schvalenie petrzalskej elektricky 1 .faza. Trat je hotova(Vozidla su dodane/schvalene ) k 1.1.2014 (1.1.24). Zacalo sa premavat v juli 2014 ( Zacnu vozidla jazdit v januari)
Osobne ani neverim ze stihnu dodat az po 7450. Maju na to skoro mesiac, cez sviatky robit asi nebudu
Nejako dlho trvá to schvaľovanie nie? Som si pamätal trošku rýchlejší tento proces z minulosti. 😬 To keď budú takto dlho schvaľovať aj Tbusy tak sa obávam či stihneme pre TNS 12 a 24m vybaviť pečiatku do 31.12.2023. Potom by tu nastal slušne veľký problém. 🙄
Reply on: TeBeCe #54:
Akceptovatelna "komplikacia" je, ze by mala prejst celu siet, t.j. vystriedat vsetky linky, a prejst kazdy usek v rozdielnom pocasi, aby sa vychytali pripadne zadrhele. Ale napr. najazdit na kazdej 7000 km je zasa trochu zbytocne (ak dobre pocitam, vyslo by to 35000). Hlavne natocit 7000 jednym vozom na L1 alebo L7 moze byt slusna slagerparada.
Ako to zatiaľ vyzerá? Vie sa, kedy pôjdu von aj zvyšné vozy?
Reply on: Dadino #53:
Nie je, podmienky su ine.
Reply on: juraj76 #52:
Skúšobné jazdy nie sú viazané na linku. To len musí najazdiť skrátka počet a je jedno či na jednej linke alebo dvoch alebo všetkých.
Nie je tak, že niečo musí odjazdiť aj na 1, aby tie papiere dostala? A ide teda stále o skúšobnú premávku? Veď doteraz pár dní bola na 9 a potom už len na 4. Na 1 nikdy nebola!
7431 prvýkrát na linke 1
Tomuto celkom nerozumiem, že ak mala teda najazdené KM a dostala papiere, prečo pustili von iba 31ku a nie všetky čo už boli dávnejšie dodané. 🤔
Reply on: SimonMHD #48:
Vynimocne mas pravdu, dnes dosla.
Reply on: juraj76 #46:
Podľa mňa je dosť možné, že ešte tento týždeň príde 7440, ale nie som si tým istý.
Reply on: SimonMHD #44:
Asi by mali byť na všetkých 3 linkách (aspoň bol taký plán).
Reply on: SimonMHD #45:
Zvykol tu písať o dodaní ďalšieho kusy Edelweiß. Posledný krát písal o 7439 pred týždňom. Takže najmenej 9 je ich tu.
A inak, sú už dodané všetky alebo sú nejaké ešte na ceste?
Keď vyjdu von ostatné nové vozy, pôjdu iba na linky 4 a 9 alebo aj na linku 1?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Dadino #42:
Prečo by sa to nemalo podariť? 27TrA jazdí predpísané skúšobné kilometre s cestujúcimi a 24M sa v súčasnosti testuje na troch miestach - naša 6901 v Plzni, 6908 u nás a prvý voz majú už aj v DPP. Keď sa vychytajú muchy (predsa je to ešte nový typ vozu s "nevyladenou" výzbrojou), pôjde 6908 do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi
Reply on: trolejbus6207 #41:
To sa teším, že aspoň v niektorej časti z jednotlivých dodávok príde k väčšiemu posunu a vyjdu von viaceré nové vozy. Už len aby to tak úspešne dotiahli 27Tr a snáď sa to raz podsrí aj tomu 24m. 🙃
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: trolejbus6207 #38:
Potvrdené - potrebné kilometre najazdené, čaká sa na papiere
Reply on: trolejbus6207 #38:
Super ďakujem. 😊 No veď preto sa pýtam lebo potom by teoreticky čochvíľa mohli vyjsť aj všetky ostatné čo sú nachystané už. 🙂
Reply on: PatroSTYLE 007 #37:
To som sa akože pýtal či už najazdila kilometre alebo dúfam, že nie je odstavená pre nehodu. 🙂
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Dadino #36:
Ak má najazdené (zistím), tak sa čaká na vystavenie papierov, čo chvíľu trvá...
PatroSTYLE 007

PatroSTYLE 007

Ona mala nehodu??
Myslíte, že už najazdila potrebné kilometre keď ju nevypravujú? 😬 Dúfam len, že nie kvôli nehode. 🫣
7431 v dúbravke
#7431 prichádza na zastávku Borská.
Reply on: SimonMHD #32:
na 9
Vie sa na akej linke bude zajtra?
Reply on: Ma178rek #30:
Samozrejme v každom type iba prototyp jazdí ten väčší počet km. Zvyšné behajú 100 až 250km ako ktoré vozy.

Čo sa týka 27Tr a 24m tak škodovka mi pred pár dňami odpovedala na moju otázku, že kým prebieha homologizácia v Plzni tak DPB má vykonávať nejaké ďalšie testy na vozidlách, ktoré už majú dodané a potom sa to celé spojí dokopy aby sa urýchlil čas celkovej homologizácie. Preto som stále prekvapený, že aj napriek tomu koľko tu už vozy sú sa na nich nič neotestovalo. 😬
Reply on: Dadino #25:
Tak pri 7432+ bude stačiť asi 1-2 kolieska za deň kde sa otestuje zabehnutej ( pri 7503+ a 7402+ stačilo 100km a podpis od úradníka)

Čo sa týka 27Tr a Solaris 24m, tam zjavne sa bude musieť čakať kým to v Plzni natestujúa keďže tam testujú na 1 trati či čo to som videl a primárne večer bude to dlhší proces.
Reply on: Ma178rek #28:
Ale ten upgrade je taký, že je tam kompletne nový brzdový systém.
Reply on: Solider #27:
Tak ale mne to príde absurdné, že keď prišla totálne nová mala 10k km a teraz keď je len upgrade má test 7k km, ale tak nechajme sa prekvapiť 🙂
Reply on: Ma178rek #24:
Vtedy sa to testovalo ako nový typ vozidla. Ak jazdí celý deň, tak môže za deň urobiť cez 300 km. To znamená, že 7 000 km sa dá odjazdiť za vyše tri týždne.
Reply on: Dadino #21:
Samozrejme, že sa to nepočíta do najazdených kilometrov.
Reply on: Ma178rek #24:
No je pravda, že behá stále. Horšie je, že behá jediná. Nič iné sa netestuje a teda už ani 7431 nespĺňa slová hovorcu so zaradením do premávky. Takže kedy sa zaradia aj zvyšné vozidlá (trolejbusy, električky), budeme radi keď to bude niekedy v novembri/decembri asi. 😐
Hovorca: "Prvá nová električka by mohla byť nasadená do premávky s cestujúcimi už v polovici septembra, nové trolejbusy odvezú prvých cestujúcich na prelome októbra a novembra tohto roka,"
Reply on: Dadino #21:
No hľadal som medzitým , koľko mala mať 7501 keď prišla do BA a tam bolo 10 000km, pričom sa testovalo cca 4 mesiace ale mám pocit že v nie plnej intenzite, 7431 vidím pravidelne ale myslím si že má menej troška ale tak koncom októbra by to mohla mať splnené snáď 🙂
Reply on: Ma178rek #22:
nemá sa vo urýchliť. Je jedno ktoré vozidlo, ale stačí aby jedna najazdila km a otestovala všetko potrebné. Nieje dôvod "ohrozovať"/ testovať ďalšie kusy
Reply on: Dadino #21:
By mohli prevetrať aj iné kusy a skúšať tam časť veci ako pri 7501/502/401. Nech sa to urýchli troška 🙂
Reply on: Ma178rek #20:
Netreba zabúdať na to, že oficiálne povolenie na testy má od 28.8.2023. Všetko ored tým čo najazdila jej podľa mňa nie je uznané do testovacích jázd keďže jazdila na čierno. 😬 Aspoň si myslím, že tak by to malo fungovať. Inak by tých 3500km bez ľudí mala podľa mňa najazdených. 🙂
Vie niekto koľko už má nastestovanych km??? Stretávam ju pravidelne 🙂 a v rôznych časoch takže denne určite nie je problém 100+ km
Včera okolo 17:03 na Riviére
Reply on: Mano #15:
Omyl a teda skúška polubaku zároveň ☺️
Reply on: ES499.0001 #16:
O 5 minút to zmizlo, bol to nejaký problém 👎
Reply on: Mano #15:
To bola skôr nejaká chyba, lebo 7.9.2023 bola na 9/1 #7415.
Podľa výpravy bola 7.9.2023 vypravená na linku 9 🙂
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: TeBeCe #12:
Mozno sa uz po 2 tyzdnoch ozvala kvalita palubaku od firmy BUSE 😃
Reply on: TeBeCe #12:
Kokos ta zadna kamera - pekne citlivo esteticky zasadena...
Dnes sa testuju papierove displeje 🙂
Reply on: Ferro78 #8:
Mal mu niekto dať adresu na vozovnu Jurajov dvor
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: TomJ #6:
Je to kvôli konštrukčným zmenám, hlavne iným brzdám, v článku tu na imhd - https://imhd.sk/ba/doc/sk/22712/DPB-predstavil-nov%C3%A9-vozidl%C3%A1-elektrickej-trakcie je to okrajovo spomenuté, viac o tom píše Libor Hinčica na CS dopravákovi - https://www.cs-dopravak.cz/bratislava-predstavila-tramvaj-skoda-29t3-a-svuj-prvni-parcialni-trolejbus/
Reply on: Ferro78 #8:
Nemôžem si pomôcť, ale začína mi pripomínať podobne falošné správanie, ako predvádza Pellegrini pri rôznych tradičných remeslách.
Reply on: TomJ #6:
Bude treba iba 1 vozidlo asi takto veľmi zabehnúť .. čomu síce nerozumiem načo toľko km treba (pri 30T išlo o 10000km)
Reply on: ES499.0001 #4:
To by som chápal, ale oni píšu, že musí naprázdno najazdiť 7000 km, čo sa mi zdá divné. Alebo sú tieto nové kusy elektronicky natoľko odlišné od 7401-7430, že sa posudzujú ako nový typ vozidla?
Reply on: TomJ #3:
Keďže sú tam veci ktoré sa troška menili musia skúšať... Jedna z nich musí absolvovať 7000km čo je celkom dosť ale tak denne nejakých 100 určite dajú... Síce mi to príde príliš veľa, pokiaľ si pamätám tak pri 7501 nebolo o moc viac
Reply on: TomJ #3:
Čo som si všimol tak každé nové vozidlo absolvuje pred premávkou s cestujúcimi aspoň 1 skúšobnú jazdu.
Reply on: henko151 #2:
V tom poste na Instagrame píšu, že musí podstúpiť homologizáciu. Asi tomu nerozumiem, ale prečo, keď tu tento typ už jazdí?
Reply on: Ferro78 #1:
DPB dalo aj Reels na Instagram. 🙂

https://www.instagram.com/reel/CwIEafLq5Kk/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Dnes na testovacej jazde Racianske myto smer Raca