Fleet number:7417
Type: Škoda 29T2 ForCity Plus
Builder: Škoda Transportation, Plzeň
Serial number: 10214
Manufactured: Autumn 2015
In service: 15.2.2016
Acquisition price: 2 450 000 €
Depot: Jurajov dvor
Accidents: Nehoda s električkou #7414 pri tuneli (2.2.2022) - električka #7414 pri odbočovaní z nábrežia do tunela narazila do ľavej časti protiidúcej električky #7417. Električka #7417 bola po nehode viac ako dva roky mimo prevádzky.
Information system: BUSE BS 300, BS 301
BUSE BS 303
BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V), BS 370 (1920 × 540 px; V), BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V)
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px)
BUSE BS 310 (11 × 9 px white)
Additional information: low-floor vehicle, air-conditioned vehicle
Last records of service:
2 Feb 2022 4/21
1 Feb 2022 9/9
31 Jan 2022 ZV-E/3
28 Jan 2022 4/7
27 Jan 2022 9/11
26 Jan 2022 4/9
25 Jan 2022 4/5
24 Jan 2022 9/9
23 Jan 2022 9/9
22 Jan 2022 ZV-E/3
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #59:
Kolegovi práve leasingovka opravila asi ročné auto po búračke nákladom o 50.000,- CZK vyšším, než je cena nového auta. Prečo to nedali na totálku, mi nie je jasné. Z pôvodného auta ostal hádam len zadný nárazník.
Reply on: Andrej #56:
Áno, ale jednak 1838 vyradili až o niečo neskôr, ak sa dobre pamätám a jednak, tu sa splnila podmienka 3 na vyradenie, teda, že oprava je drahšia, ako zostatková hodnota vozidla (podmienka 1 = vozidlo je po životnosti, podmienka 2 = vozidlo má "vyjazdenú" poslednú opravu). A v prípade električky je jasné, že aj keby sa dva články vyrábali nanovo, tak je to vždy lacnejšie ako celá nová električka, čiže nie je splnená ani podmienka 3.
To je síce krasne ale autobus a električka majú úplne inú životnosť
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: Andrej #56:
Električka 7417 bola vyrobená na konci roka 2015 a jej posledný záznam bol 2.2.2022 a linke 4
Reply on: Mhr1 #55:
Len jednu vec poopravím: 1838 mala v čase nehody sotva 6 rokov, čiže sa vôbec nedá hovoriť o vozidle po životnosti.

Ináč máš samozrejme pravdu.
Reply on: Škoda Forcity #54:
Nie. Ten autobus je už po životnosti, 7417 má ešte príliš vysokú zostatkovú hodnotu na to, aby bola vyradená. Praha neopraviteľné električky posiela do Škodovky, kde zničený článok postavia nanovo. Tak ako kedysi vyrobili trolejbusu 6617 nový zadný článok.
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: trolejbus6207 #49:
Toto sa aj s autobusmi deje:
Najskôr odstavia z premávky, a po rokoch mimo prevádzy sa rozhodnú, že ten bus nebude opravený a bude vyradený ako napríklad sor #1838. Niečo podobné sa môže stať aj s električkou #4717
Reply on: ES499.0001 #51:
To sa nedá takto priamo zrealizovať, navyše už nie sú v záruke.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: ES499.0001 #51:
Zodpovední ešte nerozhodli, kto ju bude opravovať, však načo, času je predsa dosť...

Aj tak výber skončí pravdepodobne tak, že to bude opravovať Škodovka a odpoveď na Tvoju otázku je samozrejme áno, ale ružovo to nevidím
Reply on: trolejbus6207 #50:
Nebolo by lepšie električku poslať rovno do Škody nech sa opraví u výrobcu?
Reply on: ES499.0001 #44:
NIE !!!
Reply on: Škoda Forcity #45:
Čo tu splietaš za nezmysly o vyradení?
Reply on: Škoda Forcity #45:
Vyradenie 1-2 článkov z 5 je akurát tak možné.
Reply on: Škoda Forcity #45:
treba to otrieskať PRimátorovi aj EU komisii o hlavu ako sa s peniazmi daňových poplatníkov zaobchádza keďže vozidlo stálo takmer 2,5 milióna a jazdilo iba 6 rokov
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: Ma178rek #40:
Je tam "viac ako 2 roky"
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: ES499.0001 #44:
Je možné aj vyradenie bohužial😟
Ubehli už 2 roky od nehody a električka stále nejazdí. Už je známy víťaz toho tendra na opravu?
Reply on: Polocan_8998 #41:
V komentári #28 máš všetko 🙂
Reply on: Polocan_8998 #41:
Uz je na nete zmluva na jej opravu. 😉 Skor sa hladali peniaze na opravu a par mesiacov len tak stala po nehode.
Je naozaj taký problém opraviť električku ktorá sa stále vyrába? Chápem že niektoré náhradné diely nejde tak ľahko zohnať alebo je náročné zohnať ľudí čo by sa do toho vrhli ale keď stojí jedna električka približne 2 milióny, je to celkom nevýhodné že to len stojí v depe.