Reply on: upravovač fotiek #17:
Škoda 130 podľa mňa zvrhlosť nie je, naopak, je to auto, s ktorým sa dá v pohode jazdiť aj dnes. Ešte lepšie teda 135/136. Keby táto konfigurácia (simeringy na driekoch ventilov, päťkvalt, uhlová zadná náprava) bola hneď pri nástupe modelu 742, tak by to nebol taký predmet celosvetového posmechu.
upravovač fotiek
Súhlasím, ak by Škoda 742 mala od roku 1976 sériovo hrebeňové riadenie, posilňovač bŕzd, štvorpiesty vpredu a tzv. vlečku vzadu (aj "ľudový" VW chrobák mal podobnú zadnú nápravu už v 60. rokoch) s dostatočne dimenzovanými ramenami, a zároveň širší rozchod, tak by to bolo obstojné auto. A nevzniklo by také veľké množstvo vtipov o Škode. Lenže Škodovka s motorom vzadu a dobrým handlingom prišla až 8 rokov po začatí výroby, pričom jej náprava bola poddimenzovaná a montovala sa iba do "prémiových" modelov, ktoých sa vyrobilo, ak porovnám s ostatnými modelmi typu 742, naozaj málo. Drvivá väčšina toho, čo po cestách jazdilo, bolo brutálne zastaralé. Bežná Škoda 105S alebo 120L boli fakt úbohé autá s nie práve dobrými jazdnými vlastnosťami a socka výbavou. Niet divu, že tzv. prémiové modely išli najmä na export. V roku 1987 prišla Škoda 135/136, tá už bola iba koncepčne zastaralá (motor aj pohon vzadu), ale po technickej stráne to bolo maximum čo sa dalo dosiahnuť.
Môžem potvrdiť, že Š130 L sa chová oveľa lepšie než jej predchodkyne s tzv. "kyvkou", blbol som za dažďa na veľkých kruháčoch medzi Lamačom a Devínskou. Svoje spravili aj kvalitné nové "široké" gumy (modely 130/135/136 ich majú schválené v techničáku od výroby). S bežnou Š105/120 by som dávno skončil v hodinách ak nie rovno v botanike alebo ešte horšie nejakom stĺpe.